2007-07-23, 10:39
Medlem
Gylfs avatar
Jag fick en Wayne Gretzky-klubba när jag var 6 år gammal. Det var 1987 och han spelade i Edmonton Oilers då. Så jag höll på dem och har så gjort därefter.

Även om Detroit fått sympatier av mig på senare tid tack vare Henrik Zetterberg.
Citera
2007-07-23, 11:06
Medlem
wastes avatar
Det började med klassiska Blades of Steel till NES på 80-talet, där var det givetvis Minnesota som var laget som gällde, med sina snygga vita och lila dräkter. Underbart att se hur spelarna bytte plats i formationen lite då och då vid tekning. När Minnesota sedan såldes till Dallas var det bara att hänga på och efter det har det varit Dallas hela vägen.
Citera
2007-07-23, 13:08
Medlem
L Ron Hubbards avatar
Pelle Lindbergh!
Citera
2007-07-23, 21:38
Bannlyst
Håller inte på något nu men när Quebec fanns var det dom som gällde.
Det som fick mig att börja hålla på dom var helt enkelt att alla i skolan hade sina favoritlag, men jag ville inte hålla på samma lag som någon annan så jag fick upp ögonen för Quebec som hade flera bra spelare och var ett fint klassiskt lag
Citera
2007-07-24, 14:48
Medlem
Boston Bruins!

Är djurgårdare och Micke Thelvén gick dit nångång på 80-talet när man va en 6-7 bast och man var fast! Men intresset för NHL har avtagit senaste åren om man säger så, var nog en fem år sen man såg en match med Boston.
Citera
2007-07-25, 13:51
Medlem
Lastbils avatar
Började hålla på Ducks kring 96 när jag var 8 år och tyckte de hade ett sånt jävla tufft klubbemblem . Satt alltid spännt och väntade framför text-tvn för att se resultat från deras matcher. Mina idoler var självklart Paul Kariya, Teemu Selaane, Guy Hebert och Steve Rucchin. Var jävligt avundsjuk på polaren som hade en riktig Anaheim-matchtröja.
Citera
2007-07-25, 14:31
Medlem
Swans avatar
Edmonton Oilers.

Givetvis var Gretzky en stor anledning till det men sen gjorde det ju inget att Kenta Nilsson dök upp och fick vinna cupen -87

För övrigt så hade dom ju några hyfsade lirare så som

Paul Coffey,Grant Fuhr,Jari Kurri, Esa Tikkanen,Glen Anderson och
Mark Messier

Samtliga dom förutom Kenta Och Esa Tikkanen har sin nummer pensionerade i den organisationen
Citera
2007-07-25, 19:08
Medlem
Kalleos avatar
Winnipeg Jets när det begav sig. Fick en Winnipeg-pin av farsan när jag var liten. Jag blev kär i klubbmärket. http://www.prosport.ca/images/winnipeg%20jets.gif

Tyvärr finns inte Winnipeg längre, utan nu är det Phoenix som gäller ist
Citera
2007-07-25, 23:09
Medlem
Dr.Ws avatar
Detroit Red Wings!
I slutet på 80-talet och början på 90-talet var Wings ett bottenlag, som nästan aldrig (?) gick till slutspel. Detta gjorde att Steve Yzerman fanns tillgänglig för VM 1989, eftersom Detroit blev utslagna av Chicago i första rundan.
Jag tyckte då, precis som nu, att han var den bästa hockeyspelare som någonsin skrinnat in på en is. Han gjorde ett lysande VM även om laget inte var särskilt bra.
På den vägen är det och de bra spelarna samt det roliga spelet har bara fortsatt genom åren, med slutet på 90-talet som den största perioden. Förhoppningsvis står vi inför en ny titel kommande säsong!
Citera
2007-07-26, 00:25
Medlem
Twin Peakss avatar
Ja ungdomar när man fick följa NHL genom Expressens notiser i början på 80-talet så var man ju tvungen att hålla på nåt lag och det var alltid en spelare i ett lag som dök upp väldigt frekvent:
Mike Bossy
Lyckades med konststycket att som första rookie genom tiderna att göra 50 mål på 50 matcher,tror nog att det bara finns en eller möjligen2 som har lyckats med samma sak senare(finns nog kalender bitare som har bättre besked)
Därför blir mitt svar NEW YORK ISLANDERS
Jamen kolla lirarna:Bossy ,Trottier,Clark Gillies,Tomas Jonsson Anders Kallur,Stefan Persson,Brent Sutter,,,
klart som fan att man vart impad
Citera
2007-07-26, 03:41
Medlem
the head honchos avatar
OTTAWA SENATORS
Var nere i Ottawa och såg krigarna spöa Montreal på hemmais.
Citera
2007-07-26, 14:44
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the head honcho
OTTAWA SENATORS
Var nere i Ottawa och såg krigarna spöa Montreal på hemmais.

Nice! Trodde jag var ende svensken som hade Sens som favoritlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in