2007-07-27, 17:58
Medlem
jag håller på det lag foppa spelar i, och canucks med sedinarna och näslund
Citera
2007-07-29, 00:03
Medlem
inokwaybos avatar
JAg ha haft flera olika favorit klubbar i NHL, men Florida e ett av mina favorit lag och jag kan säga att jag började gilla dom runt början av 2000 talet när dom var ett av ligans tuffaste lag......För dom spelade/ spelar den spelstilen jag gillar tuff och fysisk hockey......men sedan Paul Laus och Peter Worrell slutade så ha mitt intresse fallit lite från dessa Pantrar........Men som sagt Florida Panthers vilket lag!!
Citera
2007-08-02, 17:14
Medlem
Rezifes avatar
Montreal Canadiens.

Jag började följa NHL säsongen 92-93, och alla vet ju vilket lag som vann det året. Dessutom hade de ligans bästa målvakt i Roy som jag avgudade som liten. När han sedan tradades till Avs så fortsatte hålla på Montreal, trots att framgångarna uteblivit

PS. Första inlägget
Citera
2007-08-02, 22:13
Medlem
Mambos avatar
Colorado för att de var så bra i nhl 98 och Foppa spelade där shit det var grejer då
Citera
2007-08-02, 22:14
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Detroit.

För att när man var yngre så hade laget en del ryssar och min idol Sergei Fedorov spelade där då.

Var samma för mig. Började ju med att man spelade NHL på Megadrive.
Citera
2007-08-10, 01:29
Medlem
San José Sharks, då farsan jobbade en del i Silicon Valley och såg mycket hockey med sina arbetskollegor, tror även det anordnades mycket företagsevent i samband med matcherna. Några Sharkströjor + en keps senare och jag var frälst

Är helt övertygad om att 99% av alla San José-fans i Sverige (de är inte många) på något sätt har en koppling till IT-industrin i Kalifornien, fanns garanterat fler kids på 90-talet med fäder som arbetade där.

Ful ny logga San Jose har f ö, dumt att byta ut den gamla
Citera
2007-08-10, 01:53
Medlem
Ralfons avatar
Quebec och sedermera Colorado var nummer ett. Snygga dräkter, coola spelare, bra hockeytradition och ett kul lag med ett nån bra svensk (Sundin sen Foppa).

Förr hade jag stenkoll och hade urklipp ur tidningen från alla omgångar och kunde nog fasen nästan alla ordinarie spelare i alla lag. På senare tid har det lugnat ner sig, men jag läser fortf igenom poänggörare nästan varje omgång och ser gärna matcher när man har tillgång.
VAd gäller lag har det blivit mindre specifikt, jag är lika "tråkiga" som alla andra och hejar generellt på svenskar och hoppas det går bra för dem. Fast Colorado har ändå en lite speciell plats...

Citat:
Ursprungligen postat av Quenthel
Detroit.

Anledningen: När Vladimir Konstantinov, Sergei Mnatsakanov och Vyacheslav Fetisov förolyckades den 13 juni 1997, så vart "Vladdie" förlamad. Året efter så vann Detroit Stanley Cup och det första, nästan, Steve Yzerman gjorde var att ge bucklantill "Vladdie" så körde dem runt "Vladdie" på isen med bucklan i knät. Så vackert att jag nästan började gråta.

INget att skämmas över, jag grät/var nära att gråta när jag såg det
Citera
2007-08-10, 14:12
Medlem
Racerbyces avatar
Håller på Colorado, och började med det på grund av Peter Forsberg. Men även om han lämnade laget för ett par år sedan, och fast det gått lite knackigare på slutet, så håller jag fast vid dem.
Citera
2007-08-10, 18:08
Medlem
Federov, Yzerman och ryssarna gjorde saken enkel. Mitt fina Detroit Red Wings!
Citera
2007-08-11, 01:08
Medlem
Bjorkahs avatar
Jag spelade NHL 2001
Citera
2007-08-11, 01:43
Medlem
_Jago_s avatar
Rangers!

Riktigt många sköna lirare som spelat där. GRETZKY, Lindros, Jagr, Bure, Kovalev, Leetch, Fleury, Messier och Daigle

Ja, listan kan göras lång. Sen är det ju en klassisk klubb dessutom. En riktig storklubb
Citera
2007-08-11, 03:24
Medlem
VicVocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Nice! Trodde jag var ende svensken som hade Sens som favoritlag.
Nejdå. vi är ett gäng
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in