Flashback bygger pepparkakshus!
2013-01-07, 00:01
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordberg
Följ mitt exempel och börja följa Flames. Du kommer vara nästintill unik i Sverige och ingen kan kalla dig för en medgångssupporter!

Annars tycker jag att du borde se NHL i allmänhet och sen låta dina supporterpreferenser utvecklas på egen hand. Till slut kommer det ha reducerats till ett lag du verkligen bryr dig om. Så var det för mig iallafall. Jag minns dock i början, då jag själv funderade på att göra en sån här tråd.
Måste vara trist att följa en så dåligt skött klubb. Inga intressanta prospects och talanger, bara massa veteraner, överbetalda spelare, och NTCs.
Citera
2013-01-07, 00:05
Medlem
Själv har jag mest bara varit intresserad av själva ligan och det runtomkring den (poängliga, priser osv), men efter förra årets slutspel och en resa till New York i somras så är det Rangers jag håller lite extra på. Vill så gärna att Lundqvist ska få lyfta den där jäveln någon gång + att New York är en stad som jag alltid varit intresserad av.
Citera
2013-01-07, 00:07
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo.
Själv har jag mest bara varit intresserad av själva ligan och det runtomkring den (poängliga, priser osv), men efter förra årets slutspel och en resa till New York i somras så är det Rangers jag håller lite extra på. Vill så gärna att Lundqvist ska få lyfta den där jäveln någon gång + att New York är en stad som jag alltid varit intresserad av.
Det är lite kul det där med svenskar och Rangers. Enda anledningen varför det laget är så populärt är för att NYC resa/weekend är vanligaste resemålet för svenskar inom USA.
Citera
2013-01-07, 00:09
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Canucks. Vacker stad(om man varit där xD) Snygga tröjor(viktigt för mig) men det viktigaste är ju att dom har ett bra lag som spelar vacker hockey. Måhända att laget är lite profillöst just nu. Men det kan ses som ett plus också.

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det är lite kul det där med svenskar och Rangers. Enda anledningen varför det laget är så populärt är för att NYC resa/weekend är vanligaste resemålet för svenskar inom USA.

Och just nu spelar ju Henke där också xD
Senast redigerad av James-Michael-Michaels 2013-01-07 kl. 00:11. Anledning: f
Citera
2013-01-07, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Haha, det må vara så. Men jag tror att det är just Lundqvist som gör att svenskar håller på Rangers. Vill bara påpeka att jag nu inte är någon uttalat Rangers-fan, men jag unnar dem lite framgång nu
Citera
2013-01-07, 00:18
Medlem
Mitt lag i NHL är St Louis Blues. På den tiden när jag började följa NHL hockeyn hade dom spelare som Brett Hull, Brendan Shanahan, Phil Housley, Al Macinnis och Curtis Joseph i truppen.

Numera är det inte lika kul att vara ett Blues fan även om det sett något bättre ut de senaste åren.
Citera
2013-01-07, 00:25
Medlem
Haha sitter med lite samma bekymmer. Innan har jag enbart följt NHL för att det är underhållande men då haft ett extra öga till lag som har spelare med anknytning till Frölunda. Främst då New York Rangers, Ottawa Senators och Dallas Stars. Gillar även Washington Capitals för våra svenskar samt Red Wings. Nu detta året har även Colorado tillkommit ( kul att följa Duchene efter hans korta besök i Frölunda) samt New York Islanders om Johan Sundström får chansen.

Tycker det hade varit kul med ett lag som man följde konstant och som ens hjärta verkligen kunde banka för. Det känns dock omöjligt att välja. Får nog bli en säsong av neutralitet igen och förhoppningsvis växer något fram. New York Islanders kanske? Lite små uppkäftigt.
Citera
2013-01-07, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av russiancircles
Måste jag nämna Gretzky i nyr-tröja på omslaget av Wayne Gretzkys 3d hockey?

Men om jag ska ge några tips då.

Om jag fick "byta" lag (vilket jag aldrig skulle få för mig att göra) så vore dessa mina kandidater:

Flyers - Kul lag med rolig inställning till hockey. Om ändå lite efterblivna fans.
Toronto - Given hockeystad, förmodligen mitt andra favoritlag i hela ligan. Mest pga hängivenheten, historiken och dessutom så gillar jag hur dom bygger sitt lag nu. (med undantag för hur dom behandlar Kadri.) Och sen förstås Sundin.
Detroit - Svenskar, historik, hur dom har hittat spelare som ingen annan verkade se och fansen.
Ottawa - Kommer bli ett riktigt svensklag så småningom Alfredsson
Minnesota - Lite udda, verkar ha en väldigt ljus framtid
Colorado - Foppa, och numera Landeskog.
Citera
2013-01-07, 01:00
Medlem
Rodimusprimes avatar
"Vilket lag ska jag hålla på i xxx?"

En plastig fråga för en plastig liga så jag tänker inte ge den hårtorken jag hade gjort om det t.ex gällde allsvenskan. Penguins har alltid varit laget för mig i NHL, i den mån man kan hålla på ett lag i NHL som svensk, för jag gillar profilerna och färgerna men även San José kommer med på ett hörn.

Kolla igenom alla färger och bestäm dig så eller nått.
Citera
2013-01-07, 01:03
Medlem
intebadsalts avatar
Pittsburgh Penguins!
Där har du ett lag av klass:P

Snyggaste märket/tröjor. Bra spelare,Skön GM.
Allt med det laget är helt enkelt ett bra lag att heja på.
Citera
2013-01-07, 01:04
Medlem
Mich13s avatar
Man brukar ju oftast hålla på ett lag för att han har koppling till laget: Man är från samma stad, föräldrarna är därifrån etc. Blir ju annorlunda om du bara ska börja "heja" på ett lag.
Mitt "favoritlag" är Chicago. Året de vann Stanley Cup hade mitt kompisgäng en gemensam betting på vilket lag som skulle vinna SC och alla gick in med 500 spänn och jag valde Chicago och vann.
Hoppas alltid lite extra på dom, men annars är jag nöjd med mitt vanliga favoritlag.
Citera
2013-01-07, 01:11
Medlem
TheMentalitas avatar
Skulle kunna dra en utläggning om hur fel det är att bara bestämma sig för att "börja hålla på ett lag" är, men vafasen det är ju exakt den typen av jippokultur som plast-NHL står för.
Så kör hårt, välj något lag som har en cool logga eller maskot. Du har ankor, djävular, pantrar och andra häftiga djur att välja på. Kanske nått lag som spelar i en cool arena där speakern manar på den popcornätande publiken att skrika "Lets go xxx!".

Se bara till att välja ett lag som inte säljs till någon annan stad och byter tröja/namn/klubbmärke. Sånt kan ju vara lite jobbigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in