2007-07-17, 15:40
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icecube
Äeeeh, sånnt som händer i hockey

Hursom var Edmonton det bästa laget. Tycker även att man borde ha kunnat besegra Carolina.

Jo det är sant, men det sved ganska bra att få det domslutet emot sig och svedan sitter kvar. Jag tycker inte att Edmonton var bäst i matchserien utan dom vann på att spela tråkhockey samtidigt som Detroit hade så jävla svårt att sätta sina chanser.

Hursomhelst.. Det är historia nu..
Citera
2007-07-17, 16:24
Medlem
cerns avatar
Nashville predators som startades i slutet av 90-talet! inte världens bästa lag men de kämpar som attan för att komma till toppen,Forsberg och Kariya lirade också där ett tag
Citera
2007-07-17, 17:51
Medlem
budgies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNorth
Toronto.. för att Sudden spelar där och han är juh Sveriges bästa hockeyspelare

samma anledning
Citera
2007-07-17, 18:07
Medlem
Krappfiskarns avatar
Detroit.

För att när man var yngre så hade laget en del ryssar och min idol Sergei Fedorov spelade där då.
Citera
2007-07-17, 18:53
Medlem
Grobbelaars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Gick inte Jarmo Myllys i Sharks runt den tiden?

Jo, även om Jeff Hackett var förstamålisen, så var Jarmo rankad före ex. Arturs Irbe.
Citera
2007-07-17, 20:40
Medlem
Koolaids avatar
Är en riktig fjant - vart Peter F spelar - mitt lag

Även om NYR börjar ligga riktigt bra till inför nästa säsong. Skulle älska att se Peter där som en del-säsongsspelare med start i typ dec då han förhoppningsvis är ok igen.
Citera
2007-07-19, 04:21
Medlem
Haggelitos avatar
# 66

Penguins så klart för enligt mig så lirade värdens genom tidernas bäste anfallare.......... Mario Lemieux !!

Hans finalspel i Canada Cup 1987 ihop med Gretzky mot rivalerna CCCP går till hisorien.

Där har du min åsikt, sen att vi går dåligt som f-n på senare år e nog för ekomomiska bekymmer
Citera
2007-07-19, 04:24
Medlem
Algot79s avatar
Philadelphia Flyers

Andlening; När dom tradade till sig Eric Lindros och Tommy Söderström gick dit. Om jag inte minns fel var det samma sommar Eller om Tommy kom året efter kanske......
Citera
2007-07-19, 04:31
Medlem
Montreal Canadiens, brors polare sa åt än att det var rätt lag strax innan man började lågstadiet. Satan vad hockeybilder man hade.
Citera
2007-07-19, 17:03
Medlem
VicVocs avatar
Ottawa Senators.

Nar man pa skolgarden bytte hockeybilder sa ville alla ha bilder pa antingen svenskar, malvakter, Gretzky, lag med haftiga namn eller nagot av topplagen. Sa jag borjade samla pa bilder pa Sens. Jag sag min chans att byta till mig alla specialbilder i Sens mot simpla bilder pa malvakter osv. Sen nar man gick upp tidigare pa morgonen for att se hur det gick for laget under natten sa man kunde snacka med kompisarna i skolan om det sa va det inte lika kul. Ottawa va samst. Men nu gar det battre for dom och det ar kul

Sen dess har jag varit och sett dom spela 2 ggr
Citera
2007-07-20, 09:35
Medlem
för Kampen!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Detta brukar vara riktigt intressant att höra, eftersom det oftast (nästan aldrig) finns någon lokal anknytning eller någon farsa som "bankar in" det i skallen vid tidig ålder.

Vad är anledningen till att ditt favoritlag i NHL är just ditt favoritlag?
Har inget speciellt lag jag håller på då det har känts lite väl avlägset. Däremot har jag alltid följt vissa spelare lite extra. Den spelare som utan tvekan gjort störst intryck på mig är (utan tvekan) SCOTT STEVENS! Har ni inte kollat tidigare så är mitt tips; http://www.youtube.com/watch?v=eJFbUcTc1Ws
Citera
2007-07-23, 01:54
Medlem
BERNFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Min orsak stavas Sega och Dino Ciccarelli..

Jag vet inte varför men Red Wings blev laget för mig när jag spelade sega spelet och sen dess har jag hållt på dom.

Edit: 2000 inlägg!!!
haha sama sak för mig, valde bara ett lag på den tiden o det vart red wings o på den vägen är det.
Grtz till 2000.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in