Citat:
Ursprungligen postat av Beewolf
Tänkte precis tvinga dig att uttala dig om detta, och nu måste jag fråga dig, varför?
Haha. Det var så simpelt att jag och brorsan lirade gamla NHL-spel i samband med att Thrashers såg så djävulskt lovande ut med Kovalchuk, Lehtonen, Heatley, Savard, etc. Och man dessutom såg spelarna i internationella tävlingar. På den tiden så smågillade jag Devils, men ville väl ha något av en nystart, samtidigt som jag såg upp till min äldre bror, så vi började hålla på laget samtidigt. Han är mer av en spelarsupporter, så han började hålla på Ottawa när Heatley flyttade dit, medan jag fortsatte hålla på Thrashers.
Jag höll fast vid laget och började följa det riktigt ordentligt för några år sen (kassa streams, ingen sömn, lyssna på radio mitt i natten, dissa tjejen som låg i sängen för att kolla på matcher på datorn). Så när väl Hossa, Heatley, Savard, Lehtonen och Kovalchuk (mao i stort sett alla anledningar man hade till att kolla på laget) hade försvunnit var jag redan så fäst vid laget att det var otänkbart för mig att jag skulle hålla på nåt annat.
Jag velade lite när laget flyttade, men var alldeles för fäst vid spelarna för att ens seriöst tänka på att inte fortsätta hålla på franchisen när den blev Jets.