Flashback bygger pepparkakshus!
2013-01-10, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Ett riktigt bra lag de hade på det spelet, enbart centrarna skulle ju kunna sätta skräck i vilket lag som helst, Fedorov, Yzerman och Larionov herregud.
Fjodorov var väl även back ett tag? Till och med en hel säsong om jag inte minns fel!
Citera
2013-01-10, 13:09
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malkinson
Fjodorov var väl även back ett tag? Till och med en hel säsong om jag inte minns fel!

Ingen aning faktiskt då jag inte kunde följa NHL annat än genom dagstidningarnas resultat och det veckomagasin som gick på tv. Sedan var jag typ 10 år gammal när Sergei Fedorov dominerade NHL så minnet sviker mig.

Men han var definitivt en utav ligans bästa två-vägs-forwards och snabb var han också.

Men efter en snabb sökning så fick jag fram att det är möjligt att Bowman skulle ha stoppat in honom som back vid några tillfällen.
Citera
2013-01-10, 15:32
Medlem
Började "hålla" på Devils när jag skulle kolla tabellen i Elitserien på text-tv någon gång under -98. Hamnade bland NHL-resultaten och såg "New Jersey Devils". Devils lät häftigt så jag började följa laget via text-tv. Köpte under samma år en San Jose Sharks tröja, Owen Nolan, om jag minns rätt, för att hajen var cool.

Så nu är det Devils som håller mig vaken om nätterna, med en softspot för Sharks i väst.
Citera
2013-01-10, 21:19
Medlem
Romang67s avatar
Har en masochistisk sida, så jag kände att "Varför inte sitta uppe mitt i natten och se Thrashers få stryk?" Sen flyttade de. Därför Jets.
Citera
2013-01-10, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romang67
Har en masochistisk sida, så jag kände att "Varför inte sitta uppe mitt i natten och se Thrashers få stryk?" Sen flyttade de. Därför Jets.

Tänkte precis tvinga dig att uttala dig om detta, och nu måste jag fråga dig, varför?
Citera
2013-01-10, 22:06
Medlem
dras avatar
Hejat på Rangers enda sedan jag var ungefär 9-10 år gammal. Anledningen är att det var då vi fick kanalerna som sände NHL och första matchen jag såg var NYR mot NYI, av någon konstig anledning fastnade jag för blueshirts. Enda sedan dess har det blivit många nätter där man har varit vaken till klockan 3-4 för att kolla på matcherna. Såg förövrigt sista grundseriematchen, förra året, i New York. Inramningen var riktigt grym på MSG det enda som var riktigt dåligt var att Rangers spelade uruselt och förlorade
Citera
2013-01-10, 23:45
Medlem
Romang67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beewolf
Tänkte precis tvinga dig att uttala dig om detta, och nu måste jag fråga dig, varför?
Haha. Det var så simpelt att jag och brorsan lirade gamla NHL-spel i samband med att Thrashers såg så djävulskt lovande ut med Kovalchuk, Lehtonen, Heatley, Savard, etc. Och man dessutom såg spelarna i internationella tävlingar. På den tiden så smågillade jag Devils, men ville väl ha något av en nystart, samtidigt som jag såg upp till min äldre bror, så vi började hålla på laget samtidigt. Han är mer av en spelarsupporter, så han började hålla på Ottawa när Heatley flyttade dit, medan jag fortsatte hålla på Thrashers.

Jag höll fast vid laget och började följa det riktigt ordentligt för några år sen (kassa streams, ingen sömn, lyssna på radio mitt i natten, dissa tjejen som låg i sängen för att kolla på matcher på datorn). Så när väl Hossa, Heatley, Savard, Lehtonen och Kovalchuk (mao i stort sett alla anledningar man hade till att kolla på laget) hade försvunnit var jag redan så fäst vid laget att det var otänkbart för mig att jag skulle hålla på nåt annat.

Jag velade lite när laget flyttade, men var alldeles för fäst vid spelarna för att ens seriöst tänka på att inte fortsätta hålla på franchisen när den blev Jets.
Citera
2013-01-11, 12:55
Bannlyst
Håller på Edmonton. Ungt lag med möjligheter. De går till slutspel denna säsong.
Citera
2013-01-15, 13:04
Medlem
khys avatar
Var när man spelade NHL99 och jag av en slump valde Phoenix Coyotes och vann varenda match när jag spelade dem. Shane Doan var så fantastiskt bra tyckte jag så har följt dem sedan dess. Gillade deras logo som de hade på den tiden bättre än den som de har nu.
Citera
2013-01-22, 21:20
Medlem
Skulle väl vara Detroit för mig då. I mitt fall beror det på att jag spelade något NHL spel när jag var rätt liten, och spelade alltid lagen med mycket "overall score", dvs dem bästa spelarna. Detroit låg bra till, sedan att dem hade (eller har?) rätt mycket svenskar gör ju saken bättre . Men å andra sidan följer jag knappt NHL på riktigt så är inget stort fan, men om någon undrar vad jag har för favoritlag så säger jag Red Wings.
Citera
2013-01-23, 00:57
Medlem
Min morbror, som varit inbitet Chicago fans sen barnsben, tvingade alltid mig att spela Rangers när vi lirade NHL95 på SEGA ihop. Det har hållt i sig.
Citera
2013-01-23, 00:59
Medlem
Huckelberryfins avatar
Skulle vilja påstå att det är Detroit mitt hjärta klappar för borta i staterna! Varför? Jo för Henrik Zetterberg spelar där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in