Flashback bygger pepparkakshus!
2011-05-12, 15:34
Bannlyst
såg en film med Emilio Estevez som handlade om ett knattelag som hette Mighty Ducks har ja för mej.. så de fick bli den Disneyliknande hockeymasken som logo på klädesplaggen ett tag när man va 7-10 år helt klart.. ibland även san jose sharks
Citera
2011-05-12, 16:42
Medlem
Styrbjorns avatar
Sudden var stora idolen när jag va liten, så givetvis är det Toronto. Hoppas de tar sig i kragen snart.
De senaste fem-sex åren har jag även hållit på Bruins, det kom av att jag gillar staden... och sen flöt det på.
Citera
2011-05-23, 01:17
Medlem
Jag började hålla på LA. Kings förmodligen för att Wayne Gretzky spelade i klubben på den tiden. Sen bytte jag till san jose sharks för att de hade cool logga förmodligen. Men sedan år 1999 har jag alltid varit trogen Kings. Mina favoritspelare i klubben genom tiderna är Rob Blake, Mattias Norström, Luc Robitaille, Zigmund Palffy och så klart Gretzky.
Citera
2011-05-24, 11:42
Medlem
Har alltid hejat på Ducks. Började i tidig ålder, och detta pga fyra anledningar!

1. De hade coolast märke.
2. Mighty Ducks filmerna var skitbra.
3. Selänne och Kariya var två idoler.
4. De var sämst i NHL (de som är dåliga är det synd om)
Citera
2011-05-24, 20:20
Medlem
Pinsam som man var så höll man på två lag till början av den enkla anledningen att man hade lika mycket hockeybilder av New York Rangers och Buffalo Sabers. Tillslut kom ett avgörande där jag börja hålla på ett lag bara och det var när jag vara i New York samtidigt som Rangers vann Stanley Cup (Såg inga matcher eller dylikt, var bara där under den tidpunkten).
Citera
2011-05-25, 01:56
Medlem
Min anledning var ganska barnslig. Spelade NHL på Sega där fastnade jag för Detroit Redwings och spelare som Fedorov, Coffey, Ciccarelli, Yzerman, Kozlov, Primeau, Lapointe, Lidström, Vernon, Osgood, Larionov, Fetisov, Konstantinov, Chiasson, Grimson, Kocur, Probert, Maltby , McCarthy.

Det var alla spelare som gav intryck hos mig på alla plan och dessutom var det dessa herrar som fick mig att få upp intresset för NHL i övrigt också. Innan var det bara OS, VM och Elitserien som var intressant för mig.
Citera
2011-05-25, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medve
Började heja på Ottawa Senators när jag var 10 eller nåt. Hela började med att jag hade lånat NHL spel på Super Nintendo av en kompis och fick höra att just Ottawa skulle vara det sämsta laget i spelet, inget jag bryde mig om tyckte dom var coola så har hållt på dom sen dess, tittar alltid i tabbelen hur det går för dom, kan inte påstå att dom imponerat om man tittar på tabbelen dock har jag aldrig sätt en match.

Skönt att man kan börja hålla på det sämsta laget , det är inte vanligt. Ja det stämmer att dom var det sämsta laget på den tiden. Måste förövrigt vara samma veva som jag började hålla på Detroit , pga raka motsatsen. Dom hadde det bästa laget i spelet. Kul att se en som börjat hålla på sitt lag utav samma anledning som mig. Pga ett spel.
Citera
2011-05-25, 12:23
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Skönt att man kan börja hålla på det sämsta laget , det är inte vanligt. Ja det stämmer att dom var det sämsta laget på den tiden. Måste förövrigt vara samma veva som jag började hålla på Detroit , pga raka motsatsen. Dom hadde det bästa laget i spelet. Kul att se en som börjat hålla på sitt lag utav samma anledning som mig. Pga ett spel.

Dom var inte sämst det var Ottawa,låg ALLTID sist! Målvakten hade ett snitt på 3-4 insläppta mål per match stackaren
Citera
2011-05-25, 12:55
Medlem
HungalaBungalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hestsvans
Thommie Bergman?

Jag började hålla på Vancouver 94/95 någon gång. Min store idol var då Pavel Bure, så valet var lätt.
Kul, exakt samma anledning som för mig! Fantastisk hastighet och hans dragningar var magnifika.
Citera
2011-05-25, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Dom var inte sämst det var Ottawa,låg ALLTID sist! Målvakten hade ett snitt på 3-4 insläppta mål per match stackaren

Nu läste du lite fel
Jag pratade just om Ottawa som Medve började hålla på i samma veva som jag började hålla på Detroit.
Citera
2011-05-26, 19:16
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Nu läste du lite fel
Jag pratade just om Ottawa som Medve började hålla på i samma veva som jag började hålla på Detroit.

Doh!

För övrigt går det väl ganska hyfsat för Ottawa nu för tiden,det är väl inga lik längre precis eller?
Citera
2011-05-26, 19:41
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Doh!

För övrigt går det väl ganska hyfsat för Ottawa nu för tiden,det är väl inga lik längre precis eller?

Tips: Titta inte årets tabell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in