2011-01-15, 17:14
Medlem
Detroit Red Wings alltid gillat laget inte för det är ett "Svensklag" osv hejat på de i 15 år nu
Citera
2011-01-15, 17:17
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZAIKE
Detroit Red Wings alltid gillat laget inte för det är ett "Svensklag" osv hejat på de i 15 år nu
Jag skulle vilja se mindre svenskar i laget t.o.m, ericsson (har inget i nhl att göra, dra till SEL) och franzen får gärna också gå (sorry franzen du är för streaky, filmer och kan inte stå upp för sig själv eller sina lagkamrater), man kan få en bättre eller rättare sagt mer användbar spelare för 4M.
Citera
2011-01-15, 17:21
Bannlyst
Colorado = Peter Forsberg, Joe Sakic, Rob Blake, Adam Foote, Patrick Roy. Deadmarsh, Hejduk. Osv. Vem glömmer dem tiderna liksom .

Nu är jag mer för Detroit, och det är för att det är ett lag med mycket svenskar. Tyvärr är jag mer för fotboll nuförtiden än hockey, så följer det inte alls.
Citera
2011-01-15, 18:44
Medlem
Washington, för att Ovechkin spelar där.
Citera
2011-01-15, 19:05
Medlem
wikholms avatar
När jag var liten och samlade på hockeykort så var det ingen som samlade på Edmonton, så började
samla på dom och senare hålla på dom !
Citera
2011-01-16, 13:36
Medlem
Marthins avatar
När jag var yngre så hade jag många hockeybilder men min favoritbild var på Tommy Salo i en Oilers-tröja och har sedan dess hållt på Oilers. Sen har jag alltid spelat med dom på alla NHL-spel från 02-11.
Citera
2011-01-22, 15:51
Medlem
punk_rockrs avatar
Född 1989. När jag växte upp på 90-talet hejade jag väl inte på något lag direkt förrän jag såg stanley cup finalen 1999. Dallas Stars vs Buffalo Sabres. Dallas vann, det blev mitt lag. Nu för tiden kan jag inte direkt säga att jag följer dom eller bryr mig om dom nämnvärt.
Citera
2011-01-22, 17:20
Medlem
dwgs avatar
Har väl inte haft nåt specielt lag, men jag var stort fan av Mark Messier.
Och när han gick till New York Rangers så fick det en liten plats i mitt hjärta.
Senast redigerad av dwg 2011-01-22 kl. 17:22.
Citera
2011-02-18, 01:25
Medlem
Kloptons avatar
Farsgubben var rätt så intresserad av NHL och var ett stort fan av trion Lemieux/Jagr/Francis alltså Pens.. Som alla andra samlade man på hockeybilder då(~1994,95) och han blev alltid lika stolt när jag kom hem och hade bytt till mig någon c00l penguins bild, helst någon av dom där 3 . Satt och följde Poängligan/Serien varje dag på text-tv och räknade/förde statistik och grejjer över pittsburghs spelare. Sen bara växte intresset tills då jag slutade samla hockeybilder några år senare.

Sen kom givetvis tiden efter det att Lemiuex fick cancer/diskbråck och pittsburgh hamnade i ekonomisk kris i slutet på 90-talet. Jagr försvann till Washington.. Francis hade försvunnit något år tidigare. Intresset dalade

Hade det varit nu på senare år man hade "valt" hade det väl fallit på något svensklag som Detroit/Vancover eller kanske klassiska Rangers(Lunkan)? För mig hade det varit en upplevelse att gå till "The Garden" och kolla på hockey ..Säkert bättre stämning i någon annan klubbs arena, men vad vet jag.

Men för mig kommer det alltid att vara Pittsburgh!
Citera
2011-02-20, 00:54
Medlem
Den ena storebrodern höll på Toronto, den andra på Flyers (och senare Sharks). De köpte hockeykort i mängder och fler nhl-souvinirer än den genomsnittlige i den åldern.. Jag ville såklart också ha men hade inte råd med mycket då jag var rätt ung.
Så efter mycket tjafs kom mina bröder överens om att ge mig de kort de inte ville ha, vilket i största del bestod av kort på Dallas-spelare.

Nu tror ni kanske att jag tack vare detta började hålla på Dallas, men det var snarare tvärt om. Jag började tycka genuint illa om dem. En stjärna? "Dallas"?.. morsans favoritserie? Varför måste jag få korten som bröderna inte tycker är värda att ha kvar?
Nej, när bröderna inte var hemma smög jag in på deras rum och kollade på deras kort och andra nhl-prylar. Så när jag blev äldre och började köpa egna fastnade även jag till slut för Leafs då brorsan köpt hem en snygg Sudden-affish..
Sedan gav jag bort de flesta Dallas-korten... och året därpå vann Dallas Stanley cup..

..så det var historien om varför jag började hålla på Leafs och inte har mycket tillövers för Stars.

Jag känner väl inte SÅ mycket för Leafs nu för tiden även om de är favoriterna, men det handlar nog om att "Hata Löven" blev ett starkt begrepp i tonåren.. och att det inte finns mycket att glädjas åt. Men hey, jag klarade av ökenvandringen med mitt elitserielag så nog ska man överleva detta..
Citera
2011-02-20, 04:02
Medlem
billinge1992s avatar
Mats Sundin spelade i Toronto och har gillat han sedan jag var liten så blev nog att jag drog mig lite till det laget, har inget direkt FAVORIT lag men nu gillar jag Henrik Lundqvist väldigt mycket också då jag är trogen förlundait och vill därför det skall gå bra för Rangers
Citera
2011-02-21, 20:21
Medlem
El-Presedentes avatar
Hade flera grymma hockeykort med Flyers spelare när jag var liten. Men den största anledning var nog för att det var det första laget jag spelade med när jag fick mitt första nhl spel. Då hade jag ju absolut ingen aning om lagen utan valde bara första bästa och höll mig till det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in