Den ena storebrodern höll på Toronto, den andra på Flyers (och senare Sharks). De köpte hockeykort i mängder och fler nhl-souvinirer än den genomsnittlige i den åldern.. Jag ville såklart också ha men hade inte råd med mycket då jag var rätt ung.
Så efter mycket tjafs kom mina bröder överens om att ge mig de kort de inte ville ha, vilket i största del bestod av kort på Dallas-spelare.
Nu tror ni kanske att jag tack vare detta började hålla på Dallas, men det var snarare tvärt om. Jag började tycka genuint illa om dem. En stjärna? "Dallas"?.. morsans favoritserie? Varför måste jag få korten som bröderna inte tycker är värda att ha kvar?
Nej, när bröderna inte var hemma smög jag in på deras rum och kollade på deras kort och andra nhl-prylar. Så när jag blev äldre och började köpa egna fastnade även jag till slut för Leafs då brorsan köpt hem en snygg Sudden-affish..
Sedan gav jag bort de flesta Dallas-korten... och året därpå vann Dallas Stanley cup..
..så det var historien om varför jag började hålla på Leafs och inte har mycket tillövers för Stars.
Jag känner väl inte SÅ mycket för Leafs nu för tiden även om de är favoriterna, men det handlar nog om att "Hata Löven" blev ett starkt begrepp i tonåren.. och att det inte finns mycket att glädjas åt.

Men hey, jag klarade av ökenvandringen med mitt elitserielag så nog ska man överleva detta..