2010-08-25, 16:01
Medlem
Markmags avatar
"Hejar" på Toronto utan att vara så väldigt insatt i klubben. Mest för att Sundin spelade där när jag började följa dem lite mer än de övriga lagen i ligan.

Idag följer jag NHL noga under säsongen, men har egentligen inga större favoriter.
Citera
2010-08-26, 15:02
Medlem
Moroten89s avatar
Därför att jag som så många andra Svenskar har släkt som emigrerat till Chicago, tycker därför det ter sig väldigt naturligt att heja på Blackhawks.
Citera
2010-08-30, 20:56
Medlem
Boston.Såg en match å undrade i början av 90-talet och undrade vem fan nr 77 var, han var ju överallt på isen och dominerade.
Citera
2010-10-09, 15:44
Medlem
Calgary Flames alla gånger! Jarome Iginla är kung!
Citera
2010-10-09, 20:08
Medlem
Jag fick en Chicago Black hawks keps när jag började förskolan, den kepsen hade jag i ur och skur i minst tre år. Då hejade jag på Chicago fasst än jag inte viste ett smack om de olika NHL lagen. Sedan började jag prenumenera på tidningen Pro hockey. Då började jag få upp ögonen om olika NHL sjänor och deras lag. Började heja på colorade när Forsbergs karriär var på topp. Och sedan dess har jag "hejjat" på colorado. Har en Colorado matchtröjja. Synd bara att den är i barnstorlek...
Senast redigerad av JungleBoB 2010-10-09 kl. 20:17.
Citera
2010-10-09, 20:16
Medlem
Rocket-Queens avatar
Rangers blev självklart när jag bodde på andra sidan Atlanten i 4 år. Har en kompis som hejar på Florida Panthers. Varför började han med det? Han har en papperskorg på rummet med deras logga haha.

EDIT: Sen kanske man inte får säga det som Rangers fan men jag tyckte alltid att NJD var ett roligt lag när jag bodde där och gick på en slutspelsmatch med dem. Fast jag håller inte nå koll på dem längre riktigt och det har bara varit Rangers sen jag flyttade tillbaka!
Senast redigerad av Rocket-Queen 2010-10-09 kl. 20:40.
Citera
2010-10-10, 02:33
Bannlyst
NHL spel på Sega Megadrive och diverse NHL tidningar , men lagen man följt har skiftat från period till period.
Citera
2010-10-10, 02:34
Medlem
Sega fick mig att hålla på mitt lag!
Citera
2010-10-10, 14:00
Medlem
Började hålla på Anaheim när mighty ducks filmerna kom ut
Nu är det väl mer åt Detroit-hållet då jag har spelat lite med Jonathan Ericsson som spelar i Detroit
Citera
2010-10-10, 15:54
Medlem
Pulks avatar
Farsan är finne och det är från honom jag har fått alla mina sportintressen. Trots att han inte följde hockey alls så hade man ju koll på de finska spelarna, och när mitt hockeyintresse blev stort (mycket tack vare hockeybilder) så gick Selänne till Ducks i ungefär samma veva.

Sen dess har det varit Ducks all the way! Snart är det dock inte mycket kvar av det laget
Citera
2010-10-10, 17:59
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Höll på Chicago ett tag på 90-talet för att jag samlade på deras hockeybilder. Belfour, Amonte, Roenick, osv var hjältarna trots att jag aldrig sett dom spela. Haha!

Nu håller jag bara på lag där svenskar har framträdande roller. Canucks och Detroit ligger bäst till för tillfället.
Citera
2010-10-12, 15:45
Medlem
KulSPruta58s avatar
"Mighty Ducks" Som dom då hette, pga att Teemu Selänne spelade(spelar) där.. Mosters mann lärde honnom å åka skridskor när han var liten å det imponerade mig.. Dom är förövrigt polare än idag..
Han har en fet ferarri

Nu för tiden så äre Anaheim Ducks pga att dom har klassiska spelare, dom ska bara få en nytändning nu=)
Annars äre Washington Capitals, grymm spelartrupp..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in