2010-02-27, 13:06
Medlem
Xunders avatar
Egentligen så håller jag inte på något NHL lag direkt så, utan brukar titta för det är så jävla bra hockey i NHL.

Men hjärtat står lite mer för BlackHawks och Red Wings, eftersom jag alltid slog farsan i datorspelen NHL med dom lagen, back in times
Citera
2010-02-27, 20:10
Medlem
vanderfuxxs avatar
Var i NY och såg Rangers spela 2 matcher under denna jul. Otrolig publikstämning! Sen dess är det Rangers och lunkan som gäller! Let's go rangers!
Citera
2010-02-28, 19:28
Medlem
Dundertabbes avatar
Vancouver Canucks för min del. Samlade på hockeykort som liten och det va laget jag föll för.
Sen har det hängt med ända tills nu. Sen att en nära vän håller på Calgary flames är extra roligt, då det blir lite rivalitet även på hemmaplan.
Citera
2010-03-02, 10:41
Medlem
Bohlingers avatar
Jag har inget lag som jag direkt håller på, om jag fick välja skulle det nog bli Minnesota Wild dock. Snygga tröjor, hör hemma i "lilla Sverige" och ett gäng sköna spelare.

Men å andra sidan, om Wild spelar samtidigt som typ Capitals så väljer jag att se på Capitals, de tenderar att vara en roligare hockey att se på.
Citera
2010-03-02, 11:21
Medlem
Som de flesta så följer jag inget särskilt lag, det är svårt att få nån känslomässig koppling till en massa köpelag som därpå spelar på andra sidan jorden. Men som Modoit så håller jag alltid på Canucks när de spelar, var jäkligt häftigt att tre Öviksbor spelade i samma NHL-lag ett tag.
Citera
2010-03-05, 19:31
Medlem
Bleksopps avatar
Toronte Maple Leafs - dels för att det tillhör The Original Six, dels för att de har snygga tröjor, lite också för att Sundin och Salming spelat där.

Den första NHL matchen jag såg var Toronto mot Montreal och jag antar att valet lika gärna kunde blivit Montreal...men Toronto kändes mer rätt och det har det gjort sen dess.

Inga starka argument man kan komma med ...
Citera
2010-03-05, 20:35
Medlem
stengolvs avatar
Nashville - fick uppenbarelse från gud.

Nej men jag vet faktiskt inte , är egentligen en fotbollskille. Men brukar kolla på nhl för att jag gillar bra och underhållande hockey Varför det blev nashville har jag ingen aning om
Citera
2010-03-06, 00:35
Medlem
Tro det eller ej, men jag håller på Phoenix Coyotes. Ett ökenlag!

Jag började hålla på det redan vid 13-14 års ålder, jämnsides med Colorado (för att Foppa spelade där)
Men numer är det endast Coyotes jag följer och håller på. Ett lag vilket i grunden är ett av NHLs mest historiska hockeylag, tidigare (Winnipeg Jets), som flyttade till Phoenix runt 1996.
Jag har alltid tyckt att Coyotes är ett lag som har hög lagmoral, i alla lägen och som också väldigt ofta har en bra sammansvettsad trupp inför varje säsong. Ett lag som sällan ytterst sällan har haft någon riktig "superstjärna" som symboliserar lagets offensiv framåt, utan har istället satsat på lagarbete och lagmoral.

Har många favoritspelare som spelat/spelar i Phoenix, Petteri Numminen, Keith Tkachuk, Rick Toccet, Paul Mara, Jeremy Roenick, Daniel Briere, Shane Doan, Ilja Bryzgalov, Martin Hanzal, Keith Yandle.

Stjärnor som ofta är/varit väldigt fysiska tuffingar, men samtidigt flitiga målproducenter, såsom (Keith Tkachuk och Shane Doan).
De eviga kaptenerna Keith "Captain Coyote" Tkachuk, Shane Doan, Petteri Numminen.
Och Shane Doan (som är kapten nu sedan länge), har spelat i laget under hela sin karriär och ser även ut att göra det fullt ut också tills pensionen, Doan som är lagets överhuvud och självklara förebild.

Laget har vacklet de senaste åren, då de har missat NHL slutspelet och "krisat" lite, (försäljning etc..)
Wayne "The Great One" Gretzy som delägare och tränare, men som nu avgick och blev ersatt av tidigare fys tränaren Ulf Samuelsson.
Nu är laget på uppgång, efter ett par säsongers bra talangval i draften, som (Martin Hanzal och Kyle Turris etc..). Nu går laget mot sitt första slutspel sedan länge, då de snöpligt missade det i fjol.
Håller som vanligt tummarna för vargarna i öknen
Citera
2010-03-06, 02:49
Medlem
Blixis avatar
Svårt att påstå man är något die hard fan för sitt lag i NHL då allt händer på andra sidan jorden. Ser på det mesta men hoppas nog alltid lite extra på San Jose Sharks. Alltid haft den ballaste klubb loggan (viktigt när man var ett kid).
Men nu på senare år hoppas man lite mer på västkusten av staterna. Det är roligt att ett lag i Californien och IT-meckat i USA går bra. Tror att hockey har en stor potential att växa sig starkt där. Kul att följa en framgångsrik orginisation som Sharks dessutom.
Citera
2010-03-06, 16:02
Medlem
Har alltid varit Toronto som har varit laget jag hållt på sedan jag var liten. Varför vet jag inte, men jag skulle tro att det är Mats Sundin som gjorde att jag började gilla de. Dock är jag inte lika insatt i NHL nu som jag var förut. Perioden där Felix Potvin, Tie Domi, Berezin och Sudden spelade var då intresset var som störst.
Citera
2010-03-06, 18:41
Medlem
crosby87s avatar
Vet inte riktigt varför, har blivit Pittsburgh. Lemieux är en förebild utan dess like, sen när man draftade Crosby så blev det bara bättre. Men ser ingen enskild händelse som förde mig till Pittsburgh.
Citera
2010-03-07, 13:04
Medlem
strutters avatar
NY rangers! dom var i sverige när jag var typ 11-12 år och sedan höll man ju på dom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in