Tro det eller ej, men jag håller på Phoenix Coyotes. Ett ökenlag!
Jag började hålla på det redan vid 13-14 års ålder, jämnsides med Colorado (för att Foppa spelade där)
Men numer är det endast Coyotes jag följer och håller på. Ett lag vilket i grunden är ett av NHLs mest historiska hockeylag, tidigare (Winnipeg Jets), som flyttade till Phoenix runt 1996.
Jag har alltid tyckt att Coyotes är ett lag som har hög lagmoral, i alla lägen och som också väldigt ofta har en bra sammansvettsad trupp inför varje säsong. Ett lag som sällan ytterst sällan har haft någon riktig "superstjärna" som symboliserar lagets offensiv framåt, utan har istället satsat på lagarbete och lagmoral.
Har många favoritspelare som spelat/spelar i Phoenix, Petteri Numminen, Keith Tkachuk, Rick Toccet, Paul Mara, Jeremy Roenick, Daniel Briere, Shane Doan, Ilja Bryzgalov, Martin Hanzal, Keith Yandle.
Stjärnor som ofta är/varit väldigt fysiska tuffingar, men samtidigt flitiga målproducenter, såsom (Keith Tkachuk och Shane Doan).
De eviga kaptenerna Keith "Captain Coyote" Tkachuk, Shane Doan, Petteri Numminen.
Och Shane Doan (som är kapten nu sedan länge), har spelat i laget under hela sin karriär och ser även ut att göra det fullt ut också tills pensionen, Doan som är lagets överhuvud och självklara förebild.
Laget har vacklet de senaste åren, då de har missat NHL slutspelet och "krisat" lite, (försäljning etc..)
Wayne "The Great One" Gretzy som delägare och tränare, men som nu avgick och blev ersatt av tidigare fys tränaren Ulf Samuelsson.
Nu är laget på uppgång, efter ett par säsongers bra talangval i draften, som (Martin Hanzal och Kyle Turris etc..). Nu går laget mot sitt första slutspel sedan länge, då de snöpligt missade det i fjol.
Håller som vanligt tummarna för vargarna i öknen