Flashback bygger pepparkakshus!
2014-12-31, 22:46
Bannlyst
Pelle Lindbergh till Flyers.
Citera
2015-01-01, 20:31
Medlem
Var imponerad av Nylander då jag var yngre. När Ovie kom till laget blev jag som besatt. Synd att Nylander Junior inte draftades.

Har även varit bosatt i stan.
Citera
2016-02-04, 23:20
Medlem
MrGumbys avatar
Jag hade väl inget direkt favoritlag i NHL på 70-talet utan man höll på de lag där ens svenska favoritspelare var med! Vad jag kommer ihåg så var det inte så mycket rapportering från NHL vid den tiden. Det fanns ju som bekant ingen kabel-tv i Sverige då så man fick hålla tillgodo med lite notiser i dagspressen, i Buster och något litet inslag på Sport Nytt! Som Brynäsare var det ju givet att hålla på Toronto med både Salming och Hammarström och sedan även NY Islanders där Stefan Persson var med och vann Stanley-Cup! Men i början av 80-talet så läste jag ett reportage om Kent Nilsson (Calgary Flames) i tidningen Sport och Fritid, och där framkom det att Nilsson bl.a. sköt hårdast i hela NHL. Jag tyckte att Kenta Nilsson verkade vara en skön lirare och sedan gillade jag även Calgary Flames klubbmärke, ett brinnande C, coolt! Inför Canada Cup 1981 hade jag stora förhoppningar på att äntligen få se Kenta Nilsson i full aktion med sina hårda skott, men tyvärr så gick det ju inte så bra i den turneringen och jag kommer ihåg att jag var ganska besviken på Herr Nilsson!

Men jag har i alla fall fortsatt att hålla på Calgary Flames och även om de inte tillhör den absoluta toppen så lyckades de i alla fall vinna Stanley Cup, då med Håkan Loob i laget!
Citera
2016-03-11, 16:40
Medlem
Tampiss avatar
Sjukt roligt att läsa varför folk började hålla på sitt lag! Många balla historier

Själv började jag hålla på New York Rangers pga hockeykort. Av oklar och slumpmässig anledning började jag samla på detta lag, och ett gäng månader senare vann de Stanley Cup. Sen dess har det mest varit ångest och en helvetes massa bortkastad talang och kaos även om det börjat se bättre ut de senaste åren.

Hade dock en dipp i intresset ett par år efter år 2000, men när Bjurman började NHL-blogga och Lundqvist kom till Rangers så sköt intresset i taket!

Älskar fan ishockeyspelare och den lite avslappnade känslan som finns kring dem
Citera
2016-03-11, 18:31
Medlem
brutalares avatar
Jag är inget riktigt fan av något NHL lag. Men det har blivit så att jag föredrar att titta på Colorado för att det är det enda lag jag sett live. Då i Globen 2001.
Citera
2016-03-11, 20:57
Medlem
Jag har alltid älskat målvakter och Pelle Lindbergh har varit varit en idol till mig i många år. Därför håller jag på Flyers.

Jag älskar Quebec, det franska språket och Montreal Canadiens långa historia. Därför håller jag även på Montreal!
Citera
2016-03-12, 02:22
Medlem
94jackars avatar
Min Farsa har alltid varit ett stort Detriotfan och hans favoritspelare var Yzerman. NHL var ju som alla vet mycket svårare att följa/ se på tv förr så när vi fick chansen så såg vi alltid Detroits matcher på TV och en Detriot var även med i den matchen jag såg på TV för första gången, i NHL alltså. Han tog även med mig till JLA och där fick jag se min första NHL match live. Något av matchen minns jag dock inte, jag var så pass liten Så började jag hålla på Detriot iaf
Citera
2016-09-10, 23:28
Medlem
Bonham48s avatar
Philadelphia Flyers pga. Ron Hextall.
Citera
2016-09-11, 12:41
Medlem
Kespos avatar
När jag började bli hockeyintresserad i början på 90-talet höll jag på Chicago. Snart blev det mer ett allmänt intresse för många lag dock, och jag var mer intresserad av att se bra matcher än att något visst lag skulle vinna. Med det sagt så har jag alltid haft en förkärlek för följande lag: Detroit, Los Angeles, Chicago, Philadelphia, Montreal, Toronto och NY Rangers.

Detroit eftersom det var så många svenskar där. Kings för att Gretzky spelade där, Philly på grund av Legion of Doom, Montreal och Toronto för att de var så klassiska (plus Sudden) och Rangers för att... vem älskar inte Rangers?
Citera
2016-10-05, 09:29
Medlem
Anaheim på grund av Selänne och Kariya.
Följde NHL mer tidigare, och slog på text tv varje morgon för att se nattens resultat.
Det var min underhållning
Citera
2016-10-05, 21:12
Medlem
losfers avatar
Bodde i en Amerikansk stad i många år så har alltid hållit på lagen från den staden. Såg en stanley cup finalmatch på plats och sen var man fast för gott. Go Stars!
Senast redigerad av losfer 2016-10-05 kl. 21:14.
Citera
2016-10-17, 18:48
Medlem
Hållt på Detroit Red Wings sen jag var lite snorunge. Spelade alltid som de på NHL 98 - sista NHL-spelet i 2D

Hade en massa hockeybilder med dem och sen har de haft svensk lagkapten i typ 10 år. Aldrig haft anledning att byta. Kanske Rangers då Lundqvist spelar där, men för ett helt lag är det definitivt Red Wings.

Har varit i USA ett par gånger, men aldrig under säsong. MÅSTE se en match live innan jag dör, även om de förlorar med typ 7-0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in