2009-03-18, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulCollector
Nån som känner till några äventyr med Esmin eller R. Kovacs?
Vet att Esmin är död sen många år tillbaks men medverkade nog i ett och annat.

E. va rätt bra på att skrämma folk....tror inte att han va så tuff när det väll gällde.
På slutet va han rätt sleten...blandade både det ena och det andra.
Han va inte så populär på slutet när han bla. rånade å blåste sina polare...

Han åkte hem till en polare till mej som öppnade och släppte in han...bad misstake ...
Han hann knappt säga hej innan han blev nerslagen och rånad på sin Bretling klocka.

Han gick även in på ljud å bild lr Siba på Backaplan och plockade på sej diverse elektronik,gick rakt ut med grejerna i händerna,när vakten kommer springande frågade han vakten om hade tänkt å stoppa honom...
vakten vågade såklart inte göra nått utan lät han gå.

Vet att han åkte runt gobbad i sin gamla merca med rottwielern där bak
till diverse bilhandlare med ett bollträ och frågade om dom va intresserade av beskydd...
hyfsat snurrig man

Han såg jävligt elak ut (grov,hård,påtänd)men det var lite andra tider då....tror inte han hade kunnat köra den stilen på krogen nu som han gjorde
Citera
2009-03-18, 23:56
Medlem
Nån som vet om polack Martin bytt efternamn efter han kom ut? Lyckas inte hitta någon i familjen på Ratsit. Har kontrollerat stavningen på hans efternamn i en skolkatalog. Någon som vet vad han gör idag?
Citera
2009-03-20, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fallenxmadonna
Nån som har nåt om dessa lirarna i Högsbo/Kungsladugård/Sandarna?
Inte för att de kanske passar här, några var smålirare, men ändå nyfiken då jag var ganska god vän med några av dem...

Inge Hxxton
Borlänge Jocke
Fransisco
Zeb
Norpan
Wåfflan (R)
Hamnen Bröderna (har hört att en av dem T körde snett)
Yamil (hängde med ovan)
Blomman
Bulan
Kallander

Menar du Fransisco från Fyrklöversgatan på Hisingen? Han höll väl på med grafitti?
Citera
2009-03-20, 22:03
Medlem
Vem var, är Saban från Biskopsgården?

Hört talas om denne Saban från folk som bodde i Biskopsgården på 80-talet! De sa att han var med i gäng på den tiden och att han var rätt stor och aggresiv!

Finns det information om vad som hände sedan och vad en sån gubbe sysslar med nuförtiden! Det är ju många som vevar runt när de är unga men i vuxen ålder brukar de lugna ner sig!
Citera
2009-03-20, 23:00
Väktaren "Ludde"?

Det har i många år funnits en väktare som idag bör vara runt 55 år som heter Ludde som kännetecknades av en rejält krallig musch - någon som i dessa sammanhang har någon kännedom om denne herre?

...skall vara en rätt skrävlande gubbe som röjt en hel del bland de kriminella elementen genom åren!

/Maximus
Citera
2009-03-21, 13:30
Medlem
FÖRBANNADE_Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixiePrick
Hört talas om denne Saban från folk som bodde i Biskopsgården på 80-talet! De sa att han var med i gäng på den tiden och att han var rätt stor och aggresiv!

Finns det information om vad som hände sedan och vad en sån gubbe sysslar med nuförtiden! Det är ju många som vevar runt när de är unga men i vuxen ålder brukar de lugna ner sig!

Ålder och nationalitet på honom tack! Känner en Saban, men det finns ju fler än en i GBG!
Senast redigerad av FÖRBANNADE_P 2009-03-21 kl. 13:42.
Citera
2009-03-21, 15:02
Medlem
Blind77s avatar
Citat:

Kanske han med en bror som heter Riza(stavning) då är han väl en makedonsk zigenare eller nåt sånt.
Dom två var välkända i Biskop på 90-talet iallfall.
Har för mig att dom gick med i OG sen vet jag inte
Citera
2009-03-21, 17:18
Medlem
Snubbar och sånt!

Tror att det är den snubben som Blind77 skriver om eftersom jag för ett tag sedan hittade en äldre tråd på forumet som nämnde nåt om OG! Undrar lite varför han verkar ha fått en del rykten med tiden eftersom jag aldrig läst nån annanstans om detta!

Citat:
Ursprungligen postat av FÖRBANNADE_P
Ålder och nationalitet på honom tack! Känner en Saban, men det finns ju fler än en i GBG!

Blind77: Kanske han med en bror som heter Riza(stavning) då är han väl en makedonsk zigenare eller nåt sånt. Dom två var välkända i Biskop på 90-talet iallfall. Har för mig att dom gick med i OG sen vet jag inte
Senast redigerad av DixiePrick 2009-03-21 kl. 17:19. Anledning: Stavfel!
Citera
2009-03-21, 17:57
Medlem
FÖRBANNADE_Ps avatar
Citat:
Tror att det är den snubben som Blind77 skriver om eftersom jag för ett tag sedan hittade en äldre tråd på forumet som nämnde nåt om OG! Undrar lite varför han verkar ha fått en del rykten med tiden eftersom jag aldrig läst nån annanstans om detta!

Blind77: Kanske han med en bror som heter Riza(stavning) då är han väl en makedonsk zigenare eller nåt sånt. Dom två var välkända i Biskop på 90-talet iallfall. Har för mig att dom gick med i OG sen vet jag inte

Saban är 40år och har en yngre bror som heter Riza, Saban är 5 år äldre än Riza. Riza har varit medlem i BSK men är sedan 2004 medlem i Bandidos.
Saban har i alla fall barn idag och vad jag vet är han inte medlem i något gäng.
Citera
2009-03-21, 20:16
Medlem
Blind77s avatar
Citat:
Saban är 40år och har en yngre bror som heter Riza, Saban är 5 år äldre än Riza. Riza har varit medlem i BSK men är sedan 2004 medlem i Bandidos.
Saban har i alla fall barn idag och vad jag vet är han inte medlem i något gäng.

Då kanske de inte va OG utan BSK de var med i men jag kommer ihåg att de inte var bästa kompisar med Tjocke-robban Wilhelmson på den tiden.

Tjocke-robban som blev nån höjdrare i BSK. Men gammalt groll spelar väl ingen roll då... Det var nog ett par år mellan där..
Citera
2009-03-21, 21:22
Medlem
Citat:

Va det inte Riza som fick en flaska i huvet av D.N. som var inblandad i mordet på tatueraren H i Bsks lokaler ?
Citera
2009-03-21, 21:55
Medlem
Citat:

Han var en av dom som startade upp Bandidos X Team i GBG 2001 men han hoppade av. Rizza heter hans yngre bror som alltid utnyttjade att hans bror var så "stor och farlig", han levde alltså på sin brors namn. Har också hört att Rizza gick med i BSK men inte X team. Vet också att han med en svensk man hade en firma där de sålde begagnade bilar eller liknande och där fick de inbrott för några år sedan och saker stals men filmkameran som de installerat kunde aldrig fånga gärningsmännens ansikten då de hade ryggen mot den. Ganska lustigt!

Rizza och Wilhelmsson hade en svartklubb ihop på Hisingen, var vet jag inte men det måste varit runt Ångpannegatan men de stängde nog ner när polisen gjort razzia.
Att Wilhelmsson kallats "Tjocke-Robban" har jag aldrig hört, men däremot kallades Robert Malmqvist från Fyrklöversgatan det. Han dog av en överdos tjack våren 2000. Han satt på Fagared 1994 efter att ha huggit en kille i benet bara för att han just kallat honom "Tjocke Robban". Han var en jävla idiot!

Wilhelmsson kallades "Willy" eller "storeWilly" och var ett riktigt svin, han gick på de svagaste kriminella och missbrukare och krävde pengar av dem med hjälp av en krets människor runt sig. Han är stor som ett hus. Men han gick på en ordentlig mina 2000 eller om det var 2001 när han och några till åkte till Hawks MC`s lokaler på ångpannegatan och krävde procent på deras försäljning, en av de som arbetade i baren var nämligen Seppo Seluska(sitter på livstid för mattmordet 2004) som misshandlade allihopa i stort sett ensam så Willy hamnade på sjukhus.

Det var märkligt att Willy vågade pressa dom när Hawks är supporters till HA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in