2009-02-24, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Micha ja, honom kommer jag ihåg. Uppvuxen i Gårdsten, har stått i en del dörrar, men inte sett honom på länge nu. Han hade en äldre halvbror som kallades "disco" i skolan, deras mamma var en riktig MILF på sin tid, kommer ihåg att hon brukade sola topless uppe vid Surtesjön

Han va rätt så vass för sin ringa storlek....hade ganska bra tryck i nävarna.
Kommer ihåg när han skickade en kille genom rutan på gymmet på Burgrevegatan....killen kom in springande på gymmet blodig,lipade och skrek att
-han dödar mej..ring polisen-
Killen va rädd på riktigt.

Han skulle också varit med i det gäng som blev insläppta bakvägen på Harleys minns jag..
för att göra upp med ett känt mc-gäng som satt å käka där.
Kommer inte ihåg alla detaljer om detta men Micha skulte tagit för sej riktigt bra.
Citera
2009-02-24, 12:30
Medlem
Vet nån nåt nuförtiden om tvilingbröderna abil och kabil fr kaverös? hade en drös med syskon oxå. Merimer ell nåt hette n syrra som gick i paralelklass på flatås. Var länge sen men har för mig att de hette nåt som började på Z i efternamn.
Citera
2009-02-24, 18:55
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olssonkurt
Vet nån nåt nuförtiden om tvilingbröderna abil och kabil fr kaverös? hade en drös med syskon oxå. Merimer ell nåt hette n syrra som gick i paralelklass på flatås. Var länge sen men har för mig att de hette nåt som började på Z i efternamn.

Är det Abil Zuta som spelade handboll i V.Frölunda? Är/var han speciellt kriminell?
Svårt att tänka mig det. En storebror som heter Beshir va?
Citera
2009-02-25, 09:12
Medlem
Nån som jag inte hittar nått om i denna tråden och som det finns sjukt många historier/skrönor om är kille som fick smeknamnet "benknäckarn från avenyn" på -80talel.
Rolig kille Anders B......svårt å veta vad som är sant och vad som är påhittat om honom....samt att historier brukar piffas till när dom har gått runt ett tag.
Citera
2009-02-25, 10:07
Medlem
Casa Portugesa

Kan hända att detta tagits upp tidigare i tråden men jag kommer ihåg detta ställe som låg på Avenyn innan Harley´s och Avenyn 10 på 80-talet! Stället var känt för att ha en vaktstyrka som inte alltid spottade i glaset eller körde med tvättmedel på strykbrädan!

Det finns några namn jag kommer ihåg men har glömt de flesta! Peter! Oliver! Chaki! Dabrin!
Senast redigerad av DixiePrick 2009-02-25 kl. 10:09. Anledning: bla bla bla...
Citera
2009-02-25, 11:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DixiePrick
Kan hända att detta tagits upp tidigare i tråden men jag kommer ihåg detta ställe som låg på Avenyn innan Harley´s och Avenyn 10 på 80-talet! Stället var känt för att ha en vaktstyrka som inte alltid spottade i glaset eller körde med tvättmedel på strykbrädan!

Det finns några namn jag kommer ihåg men har glömt de flesta! Peter! Oliver! Chaki! Dabrin!
Casa Portuegesa var ett trevligt ställe när det fortfarande låg på 1:a Långgatan. Var lite stammis där då, jätteräkor i piripiri-sås var deras specialitet. Men det förföll snabbt efter flytten till avenyn.
Såg dock "Bajluggen" och "Krycknegern" där, båda var adopterade indier. Smeknamnen förklarar sig själva...
Citera
2009-02-25, 18:23
Medlem
Jätteräkor med Piri Piri

Fan nu gjorde du mig hungrig igen... har precis dratt i mig en fetmiddag men de där jävla räkorna kunde ju få vem som helst att gå loss på tallriken!

Citat:
Ursprungligen postat av jonno41
Casa Portuegesa var ett trevligt ställe när det fortfarande låg på 1:a Långgatan. Var lite stammis där då, jätteräkor i piripiri-sås var deras specialitet. Men det förföll snabbt efter flytten till avenyn.
Såg dock "Bajluggen" och "Krycknegern" där, båda var adopterade indier. Smeknamnen förklarar sig själva...
Citera
2009-02-25, 19:21
Medlem
eskimås avatar
De är nog aktuella idag oxo, men någon som vet något nytt om "zigenarfamiljen" Magnusson? Kommer ihåg att det var ett jävla tjöt om de på stan förr, men man hör inte så mycket om de längre.

Vet att de har varit kända i stan väldigt länge, en arbetskamrat som är 50-55 sa att redan på hans tid så var denna familj i farten.
Citera
2009-02-25, 19:25
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eskimå
De är nog aktuella idag oxo, men någon som vet något nytt om "zigenarfamiljen" Magnusson? Kommer ihåg att det var ett jävla tjöt om de på stan förr, men man hör inte så mycket om de längre.

Vet att de har varit kända i stan väldigt länge, en arbetskamrat som är 50-55 sa att redan på hans tid så var denna familj i farten.
Lyssna med "Snorig", han har skrivit en hel del om den släkten i flera olika trådar..
Citera
2009-02-25, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eskimå

Kolla, här är det släktträff

http://www.expressen.tv/GT/1.1472005...re-i-hovratten

http://mc-razzia.blogspot.com/2009/0...ndefolket.html
Citera
2009-02-25, 19:50
Medlem
Batmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Är det Abil Zuta som spelade handboll i V.Frölunda? Är/var han speciellt kriminell?
Svårt att tänka mig det. En storebror som heter Beshir va?

Glöm det! Familjen Zuta har däremot drabbats av grov kriminalitet då deras dotter/syster tragiskt mördades av sin man i slutet av 80-talet.
Citera
2009-02-25, 20:01
Medlem
eskimås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Voice
Kolla, här är det släktträff

http://www.expressen.tv/GT/1.1472005...re-i-hovratten

http://mc-razzia.blogspot.com/2009/0...ndefolket.html

Visste inte att Nathalie var insyltad med de....

Någon som vet hur det gick för Magnusson killen som blev misshandlad i Bergsjön för 12-13 år sen. Han blev misshandlad med en bräda från en parkbänk där spikar satt fast och vad jag kommer ihåg så blev han rullstolsbunden eller något likn. Har t o m för mig att han fick permanenta hjärnskador.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in