2009-02-16, 23:24
Bannlyst
Försiktighet är en dygd!

Ja det är så många man kan skriva om, men vem skriver om sina polare!
Citera
2009-02-17, 12:14
Medlem
Korrekt!

Kanske blev jag lite nostalgisk eftersom det är ett annat liv och en annan plats för min egen del! Men som du mycket riktigt påpekar så är förmodligen inte alla som tagit sig vidare från det sättet att leva utan fortfarande trampar runt i grottekvarnen där varje skugga blir ett hot!

En sak som slår mig är att de flesta gamla polare man växt upp med dött i förtid p.g.a. av taskiga val de gjort i livet! Kanske är ett sorgligt men talande bevis för att det emellanåt glorifierade sättet att leva inte gynnar långsiktigt tänkande utan bara talar till korta puckar och snabba vinster. Synd att alla efterlämnade barn och barnbarn inte fick bättre auktoriteter som kunde leda dem rätt i livet under längre sträcka än en kort vandring på taggtråd med ett rått och våldsamt avslut!

Äpplen faller sällan långt från trädet och det gäller avyttringar från grenarna oavsett vilken färg eller tatuering man har på äpplena så är det tragiskt eftersom det snarare påminner om sekttänkande istället för fria tankemönster!

Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Ja det är så många man kan skriva om, men vem skriver om sina polare!
Citera
2009-02-17, 14:04
Medlem
Tråden hette väll skvaller....

Såg Frank Axxbom härom veckan,han körde budbil nu....
Bara något mindre glamoröst än att ha krog på Rhodos å glida omkring på en fet HD med en18årig blondin därbak
men men saker å ting förändras.
Citera
2009-02-17, 14:54
Medlem
Det har du också rätt i!

Riktigt noterat att tråden heter svaller Bulta!

Problemet är väl att de man skvallrar om emellanåt är gamla kompisar som kanske inte tagit sig vidare i livet utan fortfarande flashar med muskler och vapenmakt istället för en ödmjuk mognad inför livet...

Men det behöver ju ingen ta hänsyn till som inte har de kontakterna... jag tycker i vilket fall som helst att det är väldigt spännande att höra hur det gått för folk och hoppas givetvis att inte alla torskat inför liemannen allt för tidigt...

Innerst inne vill jag givetvis att alla får en chans att använda alla sina resurser innan det är för sent!

Citat:
Ursprungligen postat av BULTA

Bara något mindre glamoröst än att ha krog på Rhodos å glida omkring på en fet HD med en18årig blondin därbak
Citera
2009-02-17, 21:39
Bannlyst
Citat:

Inte för att jag tror han lider någon stor nöd ändå!
Citera
2009-02-18, 09:20
Medlem
Citat:
Inte för att jag tror han lider någon stor nöd ändå!

Nä absolut...att ha ett jobb å sköta det är i mina ögon att lyckas.
Att leva svensson liv är kanske inte alltid så jätte spännande men man lever framförallt längre......å det kan ju va värt en hel del.
Citera
2009-02-18, 09:58
Medlem
Har läst igenom hela tråden och hade en uppfattning om att bla. du Snorig hade lite koll på Gamlestan/Kortedala.
Kände en kille där förr som hette Krister xxxxxsson(vanligt namn)skulle va strax över 50 nu och alltid bott i Kortedala.
Ingen höjdar gangster lr så bara en jävligt bra kille som det gått snett förr.
Han va lite som en farsa under ett par år för mej...ställde alltid upp till 100% under den tiden jag kände han.

Han hade alltid en stor brödkniv i innerfickan på jackan som han kallade "gammel-mormor"...den tryckte han upp i skinkorna på folk som låg efter med betalningen på bumset å dyl.
Han förklarade att det blöder jävligt bra när man blir huggen i arslet och att då brukar folk bli skraja...fast det va relativt ofarligt.
Han skar av hälsenorna på en kille som golat på han när han kom ut från kåken nån gång på -80talet.
Har för mej att han hade en brosa som hade HA/gamlestan mc anknytning.

Hade varit kul å veta om han lever??
Citera
2009-02-18, 16:23
Medlem
bastard666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J_R
Såg att någon skrev nåt om Jaguaren, "Jaggu" lite längre bak i tråden. Han fick väl 6 år för mordförsök för ett antal år sedan efter att ha gjort en drive-by shooting vid restaurang Adria i Gamlestan. Jag va i närheten då och såg han som blev skjuten ligga på uteserveringen med två skott i sig...

Nån som vet nåt mer?

Han sitter,fick 10 bast för ett antal kilo.Kommer ut 2010 nån gång.
Citera
2009-02-18, 20:55
Bannlyst
Citat:
Har läst igenom hela tråden och hade en uppfattning om att bla. du Snorig hade lite koll på Gamlestan/Kortedala.
Kände en kille där förr som hette Krister xxxxxsson(vanligt namn)skulle va strax över 50 nu och alltid bott i Kortedala.
Ingen höjdar gangster lr så bara en jävligt bra kille som det gått snett förr.
Han va lite som en farsa under ett par år för mej...ställde alltid upp till 100% under den tiden jag kände han.

Han hade alltid en stor brödkniv i innerfickan på jackan som han kallade "gammel-mormor"...den tryckte han upp i skinkorna på folk som låg efter med betalningen på bumset å dyl.
Han förklarade att det blöder jävligt bra när man blir huggen i arslet och att då brukar folk bli skraja...fast det va relativt ofarligt.
Han skar av hälsenorna på en kille som golat på han när han kom ut från kåken nån gång på -80talet.
Har för mej att han hade en brosa som hade HA/gamlestan mc anknytning.

Hade varit kul å veta om han lever??

Ja jag är nog säker på vem du menar! har inte sett han på ett tag, ja det med kniven är rolig, för han sa alltid (vilket stämmer) att ett rejält hugg i
skinkorna i röven så är det så mkt nerver så du kan glömma och skita närmaste halvåret!
Bra kille annars!
Citera
2009-02-19, 00:26
Medlem
Ett halvår?

Ja han hade nog blivit en bra kirurg alltså!

Citat:
Ja jag är nog säker på vem du menar! har inte sett han på ett tag, ja det med kniven är rolig, för han sa alltid (vilket stämmer) att ett rejält hugg i skinkorna i röven så är det så mkt nerver så du kan glömma och skita närmaste halvåret! Bra kille annars!
Citera
2009-02-19, 15:31
Medlem
gasten2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punksvin
hehe, jo det är ju inte helt logiskt, det ryktades om att han steriliserat sig för att få vara med dom rakade killarna och leka.
Anledningen att jag frågade var att i dom kretsarna jag umgicks på den tiden var skinhead = nasse, och ja tror inte ens nångon visste att det fanns "andra" skinheads.

Tack för svar iaf!

kan ju upplysa dig om att han var varken steriicerad eller naze, det handlade mera om en livstil för honom
Citera
2009-02-19, 18:44
Medlem
Citat:
Som sagt...jag kör på

Nån kanske kommer ihåg Lill-Micha??
Finns han kvar??
Sist jag såg han var utanför Parkan när Kador blev skjuten.
Jag gick ut när jag hörde skotten och där låg Kador och skrek som en stucken gris.
Micha går fram till han och lägger hans huvud i sitt knä
och skriker till han
-sluta å lipa som en jävla kärring...
-du har ju bara blivit skjuten i benen(oförglömligt minne )

Micha fick ett trasigt glas uppkört i ansiktet när han slogs med N.Kalle,
hörde senare att han fick ett vådaskott i hakan av Stor.W i nån uppgörelse med Magnusson???
Mycke ärr i det facet

Micha ja, honom kommer jag ihåg. Uppvuxen i Gårdsten, har stått i en del dörrar, men inte sett honom på länge nu. Han hade en äldre halvbror som kallades "disco" i skolan, deras mamma var en riktig MILF på sin tid, kommer ihåg att hon brukade sola topless uppe vid Surtesjön
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in