Kanske blev jag lite nostalgisk eftersom det är ett annat liv och en annan plats för min egen del! Men som du mycket riktigt påpekar så är förmodligen inte alla som tagit sig vidare från det sättet att leva utan fortfarande trampar runt i grottekvarnen där varje skugga blir ett hot!
En sak som slår mig är att de flesta gamla polare man växt upp med dött i förtid p.g.a. av taskiga val de gjort i livet! Kanske är ett sorgligt men talande bevis för att det emellanåt glorifierade sättet att leva inte gynnar långsiktigt tänkande utan bara talar till korta puckar och snabba vinster. Synd att alla efterlämnade barn och barnbarn inte fick bättre auktoriteter som kunde leda dem rätt i livet under längre sträcka än en kort vandring på taggtråd med ett rått och våldsamt avslut!
Äpplen faller sällan långt från trädet och det gäller avyttringar från grenarna oavsett vilken färg eller tatuering man har på äpplena så är det tragiskt eftersom det snarare påminner om sekttänkande istället för fria tankemönster!
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Ja det är så många man kan skriva om, men vem skriver om sina polare!