2008-03-08, 01:20
Bannlyst
Ja jag får nog hålla med evo91 samt ett par till, man får ha lite på fötterna innan man går ut och hänger någon. Men snorungar ni har väl någon storebror eller pappa som sagt några namn, jag var med från 70 talet och känner igen många namn och dess livsöden. Men gud vad det fattas namn. Men tycker att skriver man något namn så förknippa det med något som hänt
inte bara kasta ur sig namn utan att kunna relatera det till något,

Den tiden kände du gubbarna var alla som fromma lam. Det var inte dom som namngivits som var farlig.
Citera
2008-03-09, 23:56
Medlem
bluetramps avatar
snorig ! Du som känner till de flesta från 70-80 talet i Gbg. Minns du "Svarten" från Kortedala ? En rätt kort snubbe som va lite ledare i K-dala på den tiden denna stadsdel var förorten och Bergsjön o Angered bara var i uppbyggnads-stadiet ?
Citera
2008-03-10, 00:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bluetramp
snorig ! Du som känner till de flesta från 70-80 talet i Gbg. Minns du "Svarten" från Kortedala ? En rätt kort snubbe som va lite ledare i K-dala på den tiden denna stadsdel var förorten och Bergsjön o Angered bara var i uppbyggnads-stadiet ?

Jepp om vi tänker på samma!
Citera
2008-03-10, 01:32
Medlem
bluetramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Jepp om vi tänker på samma!

Hur gick livet vidare för honom ? Han bör väl vara född tidigt 50-tal?
Citera
2008-03-11, 00:01
Bannlyst
Om vi åter tänker på samma. Så är han född 50 el 51? och det går bra för han!
Citera
2008-03-11, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Berätta gärna mer om den sistnämde Tommy, som förresten har bytt namn till Salenkvist. Det är han som är född 1962 och enligt polisen dödade Malin Olsson på Östra kyrkogården 1994(http://www.flashback.org/showthread.php?t=301296 )

Enligt GW Persson är han även misstänkt i mordet på Pernilla i Falun...

Men vad har vi mer om denna figur, han saknar adress enligt ratsit, nån som vet var fanskapet håller till ( antagligen nåt härbärge eller anstalt )

Jag brukar stöta ihop med denna Tommy ibland. Senast var väl någon månad sedan. Han brukar gå omkring och vara allmänt störig på Olskrokstorget med omnejd. Alltid hög som ett hus och jävligt förbannad. Jag har även sett honom äta ur papperskorgarna där.
Citera
2008-03-11, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bukowski
Jag brukar stöta ihop med denna Tommy ibland. Senast var väl någon månad sedan. Han brukar gå omkring och vara allmänt störig på Olskrokstorget med omnejd. Alltid hög som ett hus och jävligt förbannad. Jag har även sett honom äta ur papperskorgarna där.

Jag vill förresten sätta in en parentes här om att jag kan ha förväxlat denna Tommy med nån annan Magnusson. Snubben jag tänker på är ganska senig, mörkt hår, mustasch och en stirrande blick. Ser ut att vara 45-50 år.
Citera
2008-03-11, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bukowski
Jag vill förresten sätta in en parentes här om att jag kan ha förväxlat denna Tommy med nån annan Magnusson. Snubben jag tänker på är ganska senig, mörkt hår, mustasch och en stirrande blick. Ser ut att vara 45-50 år.
Senig pundare? Då är det nog rätt gubbe, för hans Magnusson-kusiner ser ju ut som valrossar allihop.
http://www.ha-halden.no/artikkel.asp?Artid=119863
Citera
2008-03-11, 15:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Senig pundare? Då är det nog rätt gubbe, för hans Magnusson-kusiner ser ju ut som valrossar allihop.
http://www.ha-halden.no/artikkel.asp?Artid=119863

Håller med, det är rätt gubbe allt! Ser en gammal polare sedan 70 talets början i artikeln Ingemar sandberg, fick barn ihop med eva M. Så pappa Frank han lade väl själv av och tog körkort, sköta hans apfan en gång i tiden. Han var väl less på bilar och skära folk,
Citera
2008-03-11, 16:32
Medlem
magnusson

Citat:
Ursprungligen postat av evo91
Chickos brorsa heter Reine och är om inte ännu mer idiot än vad chico är. Dem 2 växte upp i Frölunda och har en lillasyster. Några av deras kusiner som var aktiva på 70/80-talet var Stefan, Roy och Tommy Magnusson. Den sitnämnda är ett riktigt psykfall.
svar det du skriver om magnusson. känner du dom så mycket att allt du skriver om dom är sant. jag känt dom flesta i släkten i många många år.som chicko tex han är det inget fel alls. han har ett sådant fint liv som helst.reine och chicko är dom snällaste på denna jord. så du måste ha fått en fel uppfattning om släkten magnusson.dom är som vilket folk som helst....
Citera
2008-03-11, 16:36
Medlem
resande symbol

Citat:
Ursprungligen postat av Chrii
Magnusson familjen är inte aktiva i den mån längre som dom va förr, kommer ihåg en story om nån i magnusson som va helt cpig, syrrans sida av familjen är gamla magnusson släktet, många är tyvärr inte i livet idag. En del sitter väl inne antar jag, och en del har gått med i "väst" gänget som har en tattar symbol på ryggen, kommer inte ihåg vad dom heter nu bara för d.

Men jag tror inte dom har mycket o säga till om längre, d va nog mycket värre förr, när alla de gamla rävarna va unga och friska (inte i sinnet kanske).
svar till dig!!!! det heter inte tattar symbol...det heter resande symbol.
Citera
2008-03-11, 16:38
Bannlyst
Chico kände jag redan när han var liten, samma reine. sen bodde väl chico på artellerigatan sist jag såg han där, sen flyttade han en bit till 11 våningshuset? Reine har lagt på sig och lagt av med allt, inget fel med dom, ja ghar aldrig haft ont av dom! Nu svarar jag endast för 2 av dem!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in