Är det någon som vet hur det står till med bröderna Prepp (Uffe&Håkan) idag?
Jag vill minnas att jag hörde att Håkan fick rejäla sviter efter steroidbruket någon gång i slutet av 90 början av 2000 talet. Har inte sätt han på hur många år som helst, men då (början på 2000 talet) så hade han sjunkt ihop rejält. Ryktades om allvarliga biverkningar som orsak. Dock så kan jag inte bekräfta detta. Som sagt många rykten om dessa gubbar..
Uffe körde jag något pass med på Jupiter gym, måste också varit en 8-9 årsedan. Då var han faktiskt i kalasform. Sen dess har jag knappt sett nån av bröderna. Vad gör dom nu för tiden? Tränar dom, är dom fortfarande dörrsluskar? Själv har jag dålig koll, rör mej nästan aldrig ute i vimlet längre..
Minns en rolig grej på Antons gym i mitten på 90 talet.. I receptionen hängde en informationsnotis om doping (typ från doping-jouren eller liknande). Längst ner stod ett namn och telefonnummer som man kunde ringa för dopingupplysning. Någon lustigkurre hade på ett snyggt sätt raderat ut namnet och telefonnumret och skrivit dit, typ: Vid frågor ring, Håkan eller Uffe på telenr: 031-xxxxxx..
En annan rolig grej stod Petri för inne i omklädningsrummet. Han stod på vågen och vågen pekade på strax under 130 bulkiga kilon (Petri är ju inte direkt janne långben, om man säger så..). Han skrockade glatt: Perfekt, det här älskar brudarna på Näset..
Summa summarum: Antons gym är och förblir Göteborg ohotade doping håla nummer ett. Genom alla tider.. Vågar nog påstå detta. Har tränat på i stort sätt alla gym sedan början på 90 talet. Hur det ser ut idag är jag mindre säker på, då jag numera håller mej på min kant. Men på 90 talet så var steroider en del av konceptet på Antons.. Med Spartacus på Hisingen som bubblare..(på tiden Johan drev stället)..