2009-11-11, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BULTA
Okej! vem då?
Nä Håkan va ingen fighter men jävligt stark förr.
Han stod ju i dörren på Parkan i många år, och som dörrvakt va han nog bättre än sin bror. Båda bröderna är ju nallebjörnar men Håkan hade något mer temprament.
Jag tycker nog Uffe och Håkan är rätt lika i sättet. Båda är trevliga prickar och lätta att ha att göra med. Båda har rätt attityd för att fungera bra i dörren.
Citera
2009-11-11, 19:30
Bannlyst
Citat:
Såg att det pratades om Adde från Frölunda lite längre bak,
är det nån som sett han nyligen??och vet vad han gör nuförtiden??
Han kom fram till mej på bolaget för 3-4år sen,kände inte igen först han,måste gått ner 30kg.
Han köpte 5 burkar stark och satte sej på utsidan å drack.
Har för mej att han bodde i gamlestan/kortedala då.
Adde är lätt en av tråden saltaste snubbar. Oavsett om han vägde mycket eller lite, så var en stenhård jävel rakt igenom. Dessutom var/är han en reko kille, med en rolig personlighet.

Det sista jag hörde var att han bodde i Gamlestan med någon tjej. Han har haft det tungt Adde, med många motgångar och personliga tragedier.
Citera
2009-11-13, 20:44
Medlem
Peter Jaako är kung! Hört så mycket om denna f.d proffsboxaren.

Stenhård jävel rakt igenom? Backar aldrig för någon eller något, boxade ner två spanska poliser på en semester, boxt ner massa vakter med mycket mera.

Citera
2009-11-14, 01:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke H
Peter Jaako är kung! Hört så mycket om denna f.d proffsboxaren.

Stenhård jävel rakt igenom? Backar aldrig för någon eller något, boxade ner två spanska poliser på en semester, boxt ner massa vakter med mycket mera.

Nä, han är långt ifrån en kung.
Citera
2009-11-14, 10:47
Medlem
Peter J va i mellanåt bedrövlig som dörrvakt, kommer ihåg han från Wajtan och ställen på avenyn.
Hade en även kompis som stod i dörren med honom, han klappa ju till folk för skoj skull till höger å vänster
Tror inte nån ville ha honom i dörren under längre tider, måste ha haft mest anmälningar på sej av alla.
Det fanns inte så mycke gäng och vapen innan -95 och då va det lättare å va kaxig å slå folk på käften och klara sej.
Citera
2009-11-14, 10:56
Medlem
Beträffande Petri så fick han omgång med järnrör inblandat om jag inte minns fel,
efter det syntes han ju allt mindre till.
Kan ju ta luften ur vem som helst
Citera
2009-11-14, 11:04
Bannlyst
Citat:
Beträffande Petri så fick han omgång med järnrör inblandat om jag inte minns fel,
efter det syntes han ju allt mindre till.
Kan ju ta luften ur vem som helst
Undra om du inte menar den gången när de var folk som besökte han i hemmet. Han hade gått på fel kille innan denna händelsen och sen kom responsen på det när de åkte hem till Petri. Har för mig att de slog av revbenen på honom.
Citera
2009-11-14, 18:08
Medlem
nero1s avatar
Är det någon som vet hur det står till med bröderna Prepp (Uffe&Håkan) idag?

Jag vill minnas att jag hörde att Håkan fick rejäla sviter efter steroidbruket någon gång i slutet av 90 början av 2000 talet. Har inte sätt han på hur många år som helst, men då (början på 2000 talet) så hade han sjunkt ihop rejält. Ryktades om allvarliga biverkningar som orsak. Dock så kan jag inte bekräfta detta. Som sagt många rykten om dessa gubbar..

Uffe körde jag något pass med på Jupiter gym, måste också varit en 8-9 årsedan. Då var han faktiskt i kalasform. Sen dess har jag knappt sett nån av bröderna. Vad gör dom nu för tiden? Tränar dom, är dom fortfarande dörrsluskar? Själv har jag dålig koll, rör mej nästan aldrig ute i vimlet längre..

Minns en rolig grej på Antons gym i mitten på 90 talet.. I receptionen hängde en informationsnotis om doping (typ från doping-jouren eller liknande). Längst ner stod ett namn och telefonnummer som man kunde ringa för dopingupplysning. Någon lustigkurre hade på ett snyggt sätt raderat ut namnet och telefonnumret och skrivit dit, typ: Vid frågor ring, Håkan eller Uffe på telenr: 031-xxxxxx..

En annan rolig grej stod Petri för inne i omklädningsrummet. Han stod på vågen och vågen pekade på strax under 130 bulkiga kilon (Petri är ju inte direkt janne långben, om man säger så..). Han skrockade glatt: Perfekt, det här älskar brudarna på Näset..

Summa summarum: Antons gym är och förblir Göteborg ohotade doping håla nummer ett. Genom alla tider.. Vågar nog påstå detta. Har tränat på i stort sätt alla gym sedan början på 90 talet. Hur det ser ut idag är jag mindre säker på, då jag numera håller mej på min kant. Men på 90 talet så var steroider en del av konceptet på Antons.. Med Spartacus på Hisingen som bubblare..(på tiden Johan drev stället)..
Senast redigerad av nero1 2009-11-14 kl. 18:20.
Citera
2009-11-14, 18:28
Bannlyst
Uffe var längesen jag såg, men Håkan har jag sett med jämna mellan rum genom åren och han har alltid varit stor tycker jag. Han körde en del på Jupiter och sen tror jag han bytte till gymmet på Munkebäckstorg. Vad jag vet så står ingen av dem i dörren längre.

Angående Antons så håller jag med. Fan vilket dundergym det var. Anton var hygglig och Janco var skojig, och sedan alla goa gubbar utöver det.
Citera
2009-11-14, 19:20
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Uffe var längesen jag såg, men Håkan har jag sett med jämna mellan rum genom åren och han har alltid varit stor tycker jag. Han körde en del på Jupiter och sen tror jag han bytte till gymmet på Munkebäckstorg. Vad jag vet så står ingen av dem i dörren längre.

Angående Antons så håller jag med. Fan vilket dundergym det var. Anton var hygglig och Janco var skojig, och sedan alla goa gubbar utöver det.

Janco Rudman...hehe... Enligt legenden så sket han tydligen ner sej i benpressen..hehe

Jag har även hat/kärleksminnen till gymmets brun/beiga, SUNKIGA heltäckningsmatta och alla "konstverk", föreställande "conan the barbarian" på väggarna.. hehe.. Lätt gbg's bästa gym, då det begav sej!!
Senast redigerad av nero1 2009-11-14 kl. 19:24.
Citera
2009-11-14, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Janco Rudman...hehe... Enligt legenden så sket han tydligen ner sej i benpressen..hehe
Det kan säkert stämma. Han var rolig när han körde sina 4-timmars pass. Idag är det dock inte mycket kvar av honom.
Citera
2009-11-14, 19:40
Medlem
nero1s avatar
När vi pratar om Antons.. Den här Marti* B*ndexter (dundertaet efternamn), vad gör han. Någon som vet. Han köpte ju upp Antons runt-94 nångång och förvandlade (förstörde) det till sitt "Empire Gym"..
Han började iaf sin bana med Royal Gym, vallgatan. Fick alltid dåliga vibbbar när han kom gående på sin inspektionsrunda. Han hade en neger (mulatt) som kompanjon. Han är väl dömd vår dråp eller vållande till annans död? Slog ihjäl nån raggare på 80 talet om jag ej har fel. Lite psykopatvarning.

Han köpte även upp atletic gym i kungälv, också ett excellent gym som han förstörde totalt.

Vad gör denne skojare nu för tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in