Anders umgicks jag med lite för en 12-15år sen....riktigt rolig jävel och trevlig.
Han va ju omskriven i div. tidningar redan på -80talet som "Benknäckarn från avenyn" efter att ha knäckt tummarna på en stor raggare om jag inte minns fel.
Nu skrattar man åt raggare.. men dom som stod i dörren på -80talet kanske mest på avenyn,minns att det inte alltid va nån barnlek när det bland annat börja flyga trätofflor i luften
Va nog inte så roligt alltid att neka ett gäng på 10-20st fulla raggare inträde.
En historia som jag fått berättad för mej av en annan dörrvakt om Anders......vet inte hur kraftigt saltad den blivit på vägen och hur mycke som är sant.
Men Anders va ju vakt-chef på Harleys ett tag och att han inte var mycket för folk med västar(mc) va ju allmänt känt.....det gick ju inte riktigt ihop med den stilen Harleys ville ha då,att bland annat att folk med vissa västar fick företräde i kön och gick in grattis.
Vid ett tillfälle så var Harleys bokat av massa unga 18-20åriga studenter som precis gått ur skolan.
Där var även ett gäng bikers(5-6st) från ett nu väll känt mc-gäng.
Anders var där privat denna kväll och skulle gå på toaletten när han går förbi knuttarn.. som då precis slagit ner en stackars student och står och skrattar över han.
Anders går fram och säger till dom att lägga av och låta kunderna va,han går sen på dass när han sen går ut där ifrån ser han att dom slagit ner en stackare till och står å flabbar över han.
Då ska hela helvetet brytit lös och dom som känner Anders vet att han går inte att stoppa när han får ett tok-spel.
Han börjar misshandla hela gänget.......Heine som va stod i dörren den kvällen försökte gå i mellan men ska då i detta tumult som uppstod blivit slängd över bardisken av Anders.
Några dagar efter ska en vän ha ringt upp Anders och sagt att det är några mc-snubbar som är ute efter dej och har försökt få tag i din adress.
Anders skall då ha svarat att du kan lämmna ut min adress och telefonnr. eller föresten jag kan ringa upp och lämmna det själv.
Han skall då ha ringt upp biker-killarna och berättat var han bor och sagt att dom var välkommna.. men sen ändrats sej och sagt att jag kommer ut till er i stället.
Varpå han åkte ut till deras gård med en avsågad hagel-brakare....ställde sej utanför och börja skjuta i luften och skrika "kom ut då era fega jävlar!!!"
Ingen kom ut och efter ett par dar så skall Anders blivit uppringd av killarna som skulle ha sagt att "vi skulle behöva en sån kille som sej"
varpå Anders svarat "dra åt helvete"
Jag bor som sagt inte längre i Gbg och ställer mej väldigt frågande till sannings-halten i historien.....bråket på Harleys har jag hört av fler...men resten...tja..
En rolig historia är det iallafall

När jag kände Anders vägde han närmre 135kg på ca 178cm...helt fyrkantig och sjukt stark.
Har för mej att han har ett förflutet inom Amerikansk-fotboll...
han va som en jävla kanonkula då.