2009-08-03, 07:32
Medlem
Vilket jävla skämt "kriminalvården" i Sverige är.

ZOG är otroligt mild i sina domar:

Citat:
Göteborg 1985. Den 29 okt misshandlades och torterades 62-årige Ludwig Buchwald till döds av två NRP-medlemmar, 20 respektive 18 år. Dom: psykiatrisk vård respektive fyra års fängelse.

ZOG gav den ene fyra år för detta fasansfulla brott, och den skallige finnen i princip ute när han spelar frisk tillräckligt bra.
Citera
2009-08-03, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Jag kollade runt lite (de andra uppgifteran var från en annan postare)

Första mordet var väl Ludwig Buchwald och andra var Robbanmordet.
Men fan vet om han inte hade ihjäl en tredje. Jag kan svära på att jag hörde att han haft ihjäl nån inte långt efter rättspsyk var klar.

Han är nog bara dömd för två mord i alla fall...

Om han sen har haft ihjäl några fler vet han väl kanske bara själv...
Citera
2009-08-03, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
1) Det var väl bögmordet i mitten på 80-talet det blev rättspsykiatrisk vård för...
2) Skogsberg 1995: Det var väl inte Seppo (ihop med Stolpes son)
3) Robbanmordet 2004: 5 skott. vart och ett dödande....

3 skott var det men i övrigt har du säkert rätt. Men vem är personen som dömdes för de morden 1 och 2? Jag trodde det var Seppo men det är det tydligen inte.
Citera
2009-08-03, 20:15
Medlem
Har hört att det var 5 skott. Ska kolla det en gång till. Spelar i och för sig ingen större roll om han var död redan efter första skottet.....

Den här Skogsberg vid Hagakyrkan 1995 var 2 andra personer. Den ena var polischefen Stolpes son (som gick loss...)
Den andre kommer jag inte ihåg namnet på. Jag har sett det i en artikel på nätet någonstans. Tror att det var någon homotidning som hade namngett honom. Ska se om jag kan hitta det igen....
Citera
2009-08-03, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BULTA
Anders umgicks jag med lite för en 12-15år sen....riktigt rolig jävel och trevlig.
Han va ju omskriven i div. tidningar redan på -80talet som "Benknäckarn från avenyn" efter att ha knäckt tummarna på en stor raggare om jag inte minns fel.
Nu skrattar man åt raggare.. men dom som stod i dörren på -80talet kanske mest på avenyn,minns att det inte alltid va nån barnlek när det bland annat börja flyga trätofflor i luften
Va nog inte så roligt alltid att neka ett gäng på 10-20st fulla raggare inträde.

En historia som jag fått berättad för mej av en annan dörrvakt om Anders......vet inte hur kraftigt saltad den blivit på vägen och hur mycke som är sant.
Men Anders va ju vakt-chef på Harleys ett tag och att han inte var mycket för folk med västar(mc) va ju allmänt känt.....det gick ju inte riktigt ihop med den stilen Harleys ville ha då,att bland annat att folk med vissa västar fick företräde i kön och gick in grattis.
Vid ett tillfälle så var Harleys bokat av massa unga 18-20åriga studenter som precis gått ur skolan.
Där var även ett gäng bikers(5-6st) från ett nu väll känt mc-gäng.
Anders var där privat denna kväll och skulle gå på toaletten när han går förbi knuttarn.. som då precis slagit ner en stackars student och står och skrattar över han.
Anders går fram och säger till dom att lägga av och låta kunderna va,han går sen på dass när han sen går ut där ifrån ser han att dom slagit ner en stackare till och står å flabbar över han.
Då ska hela helvetet brytit lös och dom som känner Anders vet att han går inte att stoppa när han får ett tok-spel.
Han börjar misshandla hela gänget.......Heine som va stod i dörren den kvällen försökte gå i mellan men ska då i detta tumult som uppstod blivit slängd över bardisken av Anders.

Några dagar efter ska en vän ha ringt upp Anders och sagt att det är några mc-snubbar som är ute efter dej och har försökt få tag i din adress.
Anders skall då ha svarat att du kan lämmna ut min adress och telefonnr. eller föresten jag kan ringa upp och lämmna det själv.
Han skall då ha ringt upp biker-killarna och berättat var han bor och sagt att dom var välkommna.. men sen ändrats sej och sagt att jag kommer ut till er i stället.
Varpå han åkte ut till deras gård med en avsågad hagel-brakare....ställde sej utanför och börja skjuta i luften och skrika "kom ut då era fega jävlar!!!"
Ingen kom ut och efter ett par dar så skall Anders blivit uppringd av killarna som skulle ha sagt att "vi skulle behöva en sån kille som sej"
varpå Anders svarat "dra åt helvete"

Jag bor som sagt inte längre i Gbg och ställer mej väldigt frågande till sannings-halten i historien.....bråket på Harleys har jag hört av fler...men resten...tja..

En rolig historia är det iallafall
När jag kände Anders vägde han närmre 135kg på ca 178cm...helt fyrkantig och sjukt stark.
Har för mej att han har ett förflutet inom Amerikansk-fotboll...
han va som en jävla kanonkula då.

Blev detta - som framstår som något liknandes vid en filmsekvens - någonsin bekräftat som sant i tråden ??
Citera
2009-08-03, 22:00
Medlem
Va väl en bög som blev dödad vid rosenlundbron alldeles vid toaletterna? Och en blev väl dödad en bit från Yaki-da vid fontänen mot ullevi? ;åste varit i slutet av 80-talet början 90.
Citera
2009-08-03, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thedool
Va väl en bög som blev dödad vid rosenlundbron alldeles vid toaletterna? Och en blev väl dödad en bit från Yaki-da vid fontänen mot ullevi? ;åste varit i slutet av 80-talet början 90.

Det var den ovannämnde Skogsberg som blev ihjälslagen vid toaletterna mittemot Rosenlund (vid Hagakyrkan).
Däremot sägs det att han inte var bög. Han ska visst haft flera barn.
Skulle bara gått undan för att pissa. Och det var ju ett jävla ställe att pissa på eftersom det var ett känt bögtillhåll. Så när Daniel och Niclas fick se honom drog de slutsatsen att han var bög. Och så gick det som det gick...
Hur det var med det: om han var bög eller inte vet jag inte....

Fontänen mitt emot katolska kyrkan då eller?
Kommer inte ihåg nåt sånt....
Citera
2009-08-04, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Har hört att det var 5 skott. Ska kolla det en gång till. Spelar i och för sig ingen större roll om han var död redan efter första skottet.....

Den här Skogsberg vid Hagakyrkan 1995 var 2 andra personer. Den ena var polischefen Stolpes son (som gick loss...)
Den andre kommer jag inte ihåg namnet på. Jag har sett det i en artikel på nätet någonstans. Tror att det var någon homotidning som hade namngett honom. Ska se om jag kan hitta det igen....

Du kanske har rätt att det var 5 skott, som jag minns det var det 3 men det är möjligt att jag har fel men som du säger så spelar det ingen roll då vart och ett av skotten var dödande. Fallet finns i Nordisk kriminalkrönika.
Vad hände med Å*** eller "Norrsken" som han kallades sedan förresten, han fick livstid med Seppo i TR men friades för mord i HR.
Citera
2009-08-04, 19:08
Medlem
Hittade en artikel om mordet på Skogsberg vid Hagakyrkan....
(Om du står ut med att läsa i en bögtidning...)

http://www.qx.se/5200/bogmordet-som-...traffskarpning
Citera
2009-08-04, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kosmonaut1000
Du kanske har rätt att det var 5 skott, som jag minns det var det 3 men det är möjligt att jag har fel men som du säger så spelar det ingen roll då vart och ett av skotten var dödande. Fallet finns i Nordisk kriminalkrönika.
Vad hände med Å*** eller "Norrsken" som han kallades sedan förresten, han fick livstid med Seppo i TR men friades för mord i HR.

Vi säger väl att det var 4 skott då så hamnar vi mittemellan....

Christian Å. blev väl friad men hade nog en del kvar på en volta som han redan satt på.
Fast det här är ju 5 år sen så nu borde han ju muckat...
Har faktiskt inte hört nåt om honom på senare tid...
Citera
2009-08-04, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butterfly78
Nej han var väl kanske mån om sina egna men att försöka slå ner en liten tjej för att hon inte ville bli bjuden på en dring är inte så ridderligt. Tror han hade röda linser så han hade en röd ring runt det blåa på ögonen.

Vet att han vart på fler oskyldiga som råkat komma i hans väg.
ja kille eller tjej spelar ingen roll för den mannen.Han slår om han blir arg.
Citera
2009-08-09, 21:13
Bannlyst
Tankte kolla om ngn harinne kanner till ''greven'' Kallberg?

Verkade vara en ganska tung lirare i GBG under 80-90 talet. Vet inte sa mycket om honom forutom att hans son spelar ball i Partille.

Ngn som ahr lite info om vem han var, och vad som gjorde han kand?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in