2007-07-20, 16:19
Medlem
tverskoys avatar
Här beskriver Tallinn händelserna tysk turist Klauss Dornemann:

The 65-year-old Klaus Dornemann was beaten violently with black jacks in his sides and hands. Lucas Dornemann lost sensation in his fingers for a few days and different parts of his body are still hurting.

- That beating was quite incomprehensible. The policemen were beating those apprehended with black jacks like crazy. There was no logic, they were just having fun and getting a kick out of beating up people, German Lucas Dornemann, 37, and Klaus Dornemann, 67, reminisce about last Friday night.

http://bronze-soldier.com/index.php?...=250&Itemid=40
Citera
2007-07-20, 21:42
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Eesti polis myndigheter av någon mistisk anledning befriade 380 ryska kriminella personer från fängelse direkt i Tallinn sent på kvällen. Då tragiska april händelser tog plats.
Det där skulle jag väldigt gärna vilja ha en källa på, ifall det inte bara rör sig om den vanliga rotationen av kriminella maffiaryssar som häktas men sedan släpps i brist på bevis... Eller är källan "ditt hjärta" nu igen?
Citera
2007-07-20, 23:06
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwing Duck
Det där skulle jag väldigt gärna vilja ha en källa på, ifall det inte bara rör sig om den vanliga rotationen av kriminella maffiaryssar som häktas men sedan släpps i brist på bevis... Eller är källan "ditt hjärta" nu igen?

Det finns aldrig någon källa till sånt. Tror du att eesti hemlig polis ska avslöja denna hemlighet för alla?

Och jag skrev inte det för att bevisa någonting utan jag ville att du skulle fundera på saken.

Är det inte konstig att alla poliser i estland slår fredliga demonstranter medan det finns inte ens enda polis fem hundra meter ifrån statyn där plundringen går i full fart i centrala Tallinn där regeringen ligger.

Ingen Eesti TV kanal visade tysk turist Klauss som fick huvud sönder för att han hade promenad på fel plats i fel tid, men alla kanaler visade i detajer hur ryssar plundrade gamla Tallinn och av någon mistisk anledning ingen polis stoppade dem.

Även idiot inser att hela grejen är spektakel regiserad av eesti regering.
Citera
2007-07-20, 23:19
Medlem
Tver, hörde ifrån Estnisk media att det var precis tvärtom, dom fick tag på massa efterlysta kriminella som ville utnyttja kaoset för att plundra.
Tråkiga är att det var många småföretagare bl.a ifrån den rysktalande minoriteten som blev drabbade av plundringen.
Citera
2007-07-21, 10:55
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Tver, hörde ifrån Estnisk media att det var precis tvärtom, dom fick tag på massa efterlysta kriminella som ville utnyttja kaoset för att plundra.
Tråkiga är att det var många småföretagare bl.a ifrån den rysktalande minoriteten som blev drabbade av plundringen.

Javisst fick de tag på kriminella, men först de lät kriminella plundra gamla stan.

Du vet eesti polis stör inte kriminella när de plundrar - en gammal estnisk tradition liksom möta ockupanter med kramar och blommor.

Intressant folk de där ester.
Citera
2007-07-21, 11:12
Medlem
Citat:
Det finns aldrig någon källa till sånt. Tror du att eesti hemlig polis ska avslöja denna hemlighet för alla?

Och jag skrev inte det för att bevisa någonting utan jag ville att du skulle fundera på saken.

Är det inte konstig att alla poliser i estland slår fredliga demonstranter medan det finns inte ens enda polis fem hundra meter ifrån statyn där plundringen går i full fart i centrala Tallinn där regeringen ligger.

Ingen Eesti TV kanal visade tysk turist Klauss som fick huvud sönder för att han hade promenad på fel plats i fel tid, men alla kanaler visade i detajer hur ryssar plundrade gamla Tallinn och av någon mistisk anledning ingen polis stoppade dem.

Även idiot inser att hela grejen är spektakel regiserad av eesti regering.

Lägg ner med din ryska propaganda
Citera
2007-07-21, 11:59
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Lägg ner med din ryska propaganda

Säg det till Klauss som är inte alls rysk och fick några batong slag för ingenting.
Citera
2007-07-22, 12:31
Medlem
Sundogs avatar
Citat:
Språket som är modersmål för en tredje del av befolking är nästan förbjudet i landet. Det kan inte vara rätt att förbjuda språk och jag kommer inte att ta emot några argumenter angående det. Ha respekt för ryska språket om du vill ha respekt för ditt språk.

Idiot. Tydligen får du din information från rysk media, som är, om möjligt, ännu mindre trovärdig och opartisk än sovjettidens.

Estlands största nyhetsportal: www.delfi.ee
Två största dagstidningar: www.epl.ee www.postimees.ee
Alla tre är på både estniska och ryska.
Citera
2007-07-22, 16:06
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sundog
Idiot. Tydligen får du din information från rysk media, som är, om möjligt, ännu mindre trovärdig och opartisk än sovjettidens.

Estlands största nyhetsportal: www.delfi.ee
Två största dagstidningar: www.epl.ee www.postimees.ee
Alla tre är på både estniska och ryska.

Lägg av det där med internet skit, jag pratar om seriosa saker inte om internet gula tidningar. Internet är alltid fri fråm alla lagar. Delfi.ee och andra kanske ligger på rysk server och eesti lagar gäller inte då.

Om du bor i virtuella världen, det är ditt problem. Diskriminerade ryssar bor i verkligheten och där är ryska språket pressad av myndigheter.
Citera
2007-07-22, 16:29
Medlem
Citat:
Lägg av det där med internet skit, jag pratar om seriosa saker inte om internet gula tidningar. Internet är alltid fri fråm alla lagar. Delfi.ee och andra kanske ligger på rysk server och eesti lagar gäller inte då.

Om du bor i virtuella världen, det är ditt problem. Diskriminerade ryssar bor i verkligheten och där är ryska språket pressad av myndigheter.

Du har inte tänkt på VARFÖR? Under Sovjets tyrrani hade esterna litet att säga till om i sitt eget land.

Bästa för Esterna hade varit seger för Sverige i nordiska kriget eller att tyskarna vann 1a vk eller att Ryssland fallit sönder i anarki
Citera
2007-07-22, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Du har inte tänkt på VARFÖR? Under Sovjets tyrrani hade esterna litet att säga till om i sitt eget land.

Bästa för Esterna hade varit seger för Sverige i nordiska kriget eller att tyskarna vann 1a vk eller att Ryssland fallit sönder i anarki

2 fel blir inte ett rätt
Citera
2007-07-22, 17:53
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckluck
2 fel blir inte ett rätt

Din signatur är intressant, kan du möjligen länka till det inlägg där jag påstod det? Eller skrev du dit det efter att du hotade mig via pm?

Har de haft en folkomröstning om vad folket tycker angående statyn? Om inte så tycker jag att det vore bra, så får man se vad folket verkligen vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in