2007-08-10, 10:58
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wallabazz
Där har du tyvärr fel, idén var väll en fredlig demonstration. Men det var en grupp människor som förvandlade demonstrationen till plundringståg. Vilket inte är så bra när samma människor demonstrerar mot diskriminering. Vem fan kommer ha nått emot det då? Om dom röjer halva stan under sin fredliga demonstration. Idioter.

Jo, organisation av demonstration var ingen höjdare, men hur kan det bli höjdare om estlandsk regering förbjuder ryssar att demonstrera och förbjuder alla slags ryska folkrörelse.

Om estnisk regering inte diskriminerade ryssar skulle det inte bli något problem.

Det var underground som organiserade demonstration och de flesta ryssar var inte ens informerade om kommande demonstation.

En annan relevant sak är estnisk polis gjorde ingenting för att stoppa plundringen. Varför inte ha kul när det inte finns någon polis? Ungdomar är ungdomar.
Citera
2007-08-10, 17:56
Medlem
wallabazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Jo, organisation av demonstration var ingen höjdare, men hur kan det bli höjdare om estlandsk regering förbjuder ryssar att demonstrera och förbjuder alla slags ryska folkrörelse.

Om estnisk regering inte diskriminerade ryssar skulle det inte bli något problem.

Ja precis, det var demonstration mot diskriminering, det dåliga var att dom förvandlade demonstrationen till plundringståg ala "Массовые беспорядки" о "Погромы".

Citat:
Det var underground som organiserade demonstration och de flesta ryssar var inte ens informerade om kommande demonstation.

En annan relevant sak är estnisk polis gjorde ingenting för att stoppa plundringen. Varför inte ha kul när det inte finns någon polis? Ungdomar är ungdomar.

Jag har inget emot demonstrationen den korta tid den varade. Men vem är så dum så man börjar tända eld på affärer, tömma affärer och kasta sten på polisen och samtidigt klaga på medborgerliga rättigheter.
Vaddå? Plundringen och vandaliseringen hade inget att göra med demonstrationen eller? Det var bara ungdomar som passade på att ha lite "kul" när dom hade chansen? Skulle inte vilja se dig som domare i rätten . Nej jag står fast vid att dom var idioter.
Citera
2007-08-10, 18:01
Bannlyst
Citat:

Jag har inget emot demonstrationen den korta tid den varade. Men vem är så dum så man börjar tända eld på affärer, tömma affärer och kasta sten på polisen och samtidigt klaga på medborgerliga rättigheter.
Vaddå? Plundringen och vandaliseringen hade inget att göra med demonstrationen eller? Det var bara ungdomar som passade på att ha lite "kul" när dom hade chansen? Skulle inte vilja se dig som domare i rätten . Nej jag står fast vid att dom var idioter.

Det kanske var ett sätt för att uppmärksama deras problem, tror ingen skulle bry sig om det blev en lugn demonstration. Vad man än må tycka om dom.

OT: fan va ful avatar tversky
Citera
2007-08-10, 18:08
Medlem
wallabazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckluck
Det kanske var ett sätt för att uppmärksama deras problem, tror ingen skulle bry sig om det blev en lugn demonstration. Vad man än må tycka om dom.

Ja men Esterna är som bekant inte kära i Estlands-ryssarna. Och jag antar att dom flesta affärerna är ägda av ester. Om dessa blir vandaliserade och uppeldade av Ryssar så blir dom knappast mer omtyckta. Visst det var ett sätt att få uppmärksamhet. Men det var att få uppmärksamhet om ryssarnas situation i Estland, och då är inte vandalisering ett bra sätt. Liksom "Russian demonstrations against minority discrimination ends with Tallin streets vandalised and in flames" sänder inte så bra signaler till omvärlden. Och ryssarna blir bara mer hatade av esterna.
Citera
2007-08-10, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ja men Esterna är som bekant inte kära i Estlands-ryssarna. Och jag antar att dom flesta affärerna är ägda av ester. Om dessa blir vandaliserade och uppeldade av Ryssar så blir dom knappast mer omtyckta. Visst det var ett sätt att få uppmärksamhet. Men det var att få uppmärksamhet om ryssarnas situation i Estland, och då är inte vandalisering ett bra sätt. Liksom "Russian demonstrations against minority discrimination ends with Tallin streets vandalised and in flames" sänder inte så bra signaler till omvärlden. Och ryssarna blir bara mer hatade av esterna.

Skulle inte säga att jag hatar minioriteter i Frankrike som brände bilar, återigen smakfråga.

skön video: http://www.youtube.com/watch?v=IcogM9njWGE
Citera
2007-08-10, 18:36
Medlem
tverskoys avatar
Citat:

OT: fan va ful avatar tversky

Jo, när regering sätter hela tiden tyst på dig och förbjuder dig att demonstrera, då blir det som du säger, den enda sättet att få uppmärksamhet - krossa ett par fönster.

OT: Tycker du? Det kanske är tillfällig avatar, den enda jag kom på så länge, har du något förslag på avatar eller bättre utan avatar?
Citera
2007-08-10, 18:38
Medlem
wallabazzs avatar
Citat:
Skulle inte säga att jag hatar minioriteter i Frankrike som brände bilar, återigen smakfråga.

skön video: http://www.youtube.com/watch?v=IcogM9njWGE

Jag hatar inte ryssar jag har inget självhat, men idioter finns i alla folkgrupper. Det jag inte gillar med det där är att dom demonstrerar mot diskriminering och samtidigt trashar halva stan. Viss dom skulle som du säger antagligen inte få någon uppmärksamhet alls om dom hade en fredlig demonstration. Men sen ska ingen bli förvånad att ryssarnas situation inte förbättras, när demonstrationen går till så där.
Hade det varit en fråga om hämnd för att dom flytta statyn så hade det varit en annan sak, men detta var menat som en demonstration mot flyttningen av statyn och diskriminering. Visst, om man behandlar en stor del av befolkningen som skit så händer sånt här vilket Estniska regeringen borde förstå. Tycker ingen sida har rätt, vill att ryssarnas situation ska bli bättre. Men det krävs andra medel då. Inte vandalisering eller polisbrutalitet.

Filmen: Jag har sett mångaaa såna filmer du skulle bara veta
Citera
2007-08-10, 18:40
Medlem
wallabazzs avatar
Citat:
OT: Tycker du? Det kanske är tillfällig avatar, den enda jag kom på så länge, har du något förslag på avatar eller bättre utan avatar?

Om du gillar Gorbachev så ska du ju ha kvar den, annars putin du verkar vara stor fanat av honom
Citera
2007-08-10, 18:46
Bannlyst
Citat:
Men det krävs andra medel då.

Finns nog inga andra medel utan medborgarskap. Hungerstrejk? fler förslag....
Citera
2007-08-10, 18:56
Medlem
wallabazzs avatar
Citat:
Finns nog inga andra medel utan medborgarskap. Hungerstrejk? fler förslag....

Hajjar inte varför dom inte fixar EU-Medborgarskapet och drar vart dom vill. Visst det är orättvisa test, men om dom verkligen vill det så borde dom klara av det.

Lösning för dom som vill stanna, hmm. Det är jävligt svårt det har du rätt i, men att trasha och vandalisera leder bara till att synen på ryssarna försämras i landet. Och så är problemet inte alls bara hos ryssar, dom blir diskriminerade av ester. Esterna måste också "ge dom en chans" att komma ut på arbetsmarknaden. För landet går hur som helst bättre om hela befolkningen används effektivt. Det är tufft, också därför det blir så mycket demonstrationer och sånt. Men jag tror att båda sidorna måste respektera varandra. Om det inte går så går det inte att lösa problemet. Då kan dom ha så om dom vill. Jag skulle ha fixat EU-pass och dragit till något annat land där jag slapp tänka på massa skit.
Citera
2007-08-10, 19:18
Bannlyst
Citat:
Hajjar inte varför dom inte fixar EU-Medborgarskapet och drar vart dom vill.

Det är väll det som är problemet , att bli medborgare.
Citera
2007-08-10, 19:28
Bannlyst
Citat:

Visserligen har han medverkat till at Sovjet gick under men även till att många medborgare i Sovjet blev av med all sin förmögenhet dom fick ihop under Sovjet tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in