2007-08-03, 14:54
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
Jösses, vilket antagande. Du ser hellre att mänskligheten dör än utvecklas till den grad att vi ej längre behöver förstöra naturen för att överleva? Det låter lite tafatt.

Vi har fullt upp med att förstöra oss själva innan dess.
2007-08-03, 15:21
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Vi har fullt upp med att förstöra oss själva innan dess.
Denna framtidsvision är baserad på okunskap om modern teknisk utveckling. Nej, vi kommer inte att förstöra oss själva (såvida inte någon nisse släpper ut sina atombomber över hela jordklotet vilket verkar orimligt och otroligt). Om hundra, eller några hundra, år så kommer vi med all sannolikhet ha löst energifrågan vilket i sin tur skulle leda till en hel kedja av andra revolutioner, inom ekonomi, arbete, utveckling, utforskning, överlevnad, krig/fred osv. Vi lever i ett århundrande i vilket tekniken kommer att ta större steg än någonsin förut. Att påstå att vi håller på att förstöra oss själva är en på tok för tidig slutsats att dra.

*/offtopic*
2007-08-03, 22:37
Medlem
"människor = destruktiva"

Mycket snack och liten verkstad. Förstår inte varför inte alla som tycker mäniskan är ond visar gott föredöme och tar livet av sig? Bromsklossar...
2007-08-03, 22:40
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ers
Förstår inte varför inte alla som tycker mäniskan är ond visar gott föredöme och tar livet av sig? Bromsklossar...
Det räcker nog med att de håller käften.
2007-08-04, 17:38
Medlem
Merenwens avatar
Tycker det skulle vara himla intressant att veta hur många det är av dem som svarat att de räddar Afrika som har egna barn...
2007-08-04, 17:44
Medlem
mitt barn hade fått leva, men hade mer än gärna offrat Asien dock
2007-08-04, 17:48
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrorr
Varför?
2007-08-04, 18:15
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrorr
Ja, varför det?
2007-08-04, 23:03
Medlem
En dystopi i nuet, lev ditt liv och skit i andra. Uppradning av 900 miljoner negrer och känslokall arkebusering av dessa... För att rädda de nästintill HELT OBETYDLIGA ni kallar era barn. Att stå i medvind och pissa på alla som i motvinden förtvivlat skriker om alla människor lika värde... Men jag är dagisvårdaren som bara bryr mig om pengarna och skiter i era ungar. Men ett leende på läpparna drar jag dem och min unge i håret till lekrummet och våldtar dem till döds för att rädda Afrika. Med vetskapen om att jag gjort något riktigt RIKTIGT gott.

En pistol kan man få billigt och ett skott i huvudet är en enkel flykt från ett liv utan sitt barn. Men ett liv med sitt barn och vetskapen om att man likviderat hela Afrika... Är inte mycket till liv och framför allt inget värdigt liv. Ett samvete svart som sot, fortfarande brinnande i en evig flamma...

Haha... Bara skojar, klart jag skulle räddat min unge och utrotat hela Afrika, sen skulle jag sitta och skratta åt det hela dagarna. För ett dåligt samvete är vetskapen om att man gjort någon ont. Men jag har ju inget samvete. Jag tycker ju att jag är värd mer än andra och skiter i allt FN skriver. Jag brukar ströga omkring på kyrkogården för att få kliva över lik och stå över människor. Händer att jag pissar på någons grav som jag vet försökte göra något för andra människor. Nä, nu ska jag gå och tillfredställa mig själv vid tanken på att rädda de ytterst lilla jag har kärt istället för att rädda, ja... Afrika eller nått.
2007-08-04, 23:11
Medlem
spatrics avatar
Det är givetvis mest moraliskt rätt (kan man säga så) att låta en miljard människor leva framför sitt barn.

...Men man är ju inte dum i huvudet
2007-08-04, 23:13
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merenwen
Tycker det skulle vara himla intressant att veta hur många det är av dem som svarat att de räddar Afrika som har egna barn...
Precis, jag har också efterfrågat det tidigare. Ingen skulle jag spontant tippa. Intet ont om afrikaner, men hellre de än någon av mina söner. Inte ens öppet för diskussion.
2007-08-04, 23:13
Bannlyst
:d :d

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in