2011-08-20, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orzion-2.0
Robert D. Putnam har bla gjort en studie kring hur "diversity" (ungefär mångfald) påverkar samhället slutsatserna var bla att medborgarna blir mer politiskt intresserade och får ökade kunskaper av politik och litar mindre på det media säger (dvs man accepterar inte allt aftonbladet skriver). Tre klara fördelar ...
Citat:
Slutsatserna som jag tagit upp av mångkulturella samhällen med mångfald är att människor får mer kunskap om politik, de blir mer politiskt intresserade och man accepterar inte allt media skriver som som absolut sanning (den lokala pressen istället antar jag att man blir mer källkritisk). Allt detta är enligt mig onekligen väldigt positiva saker, svaren från er rasister, nazister och främlingsfientliga är dock minst sagt diffusa, kan ni erkänna att det helt enkelt finns stora fördelar här eller så får ni kritisera slutsatserna.
Slutsatser kan du dra, men inte genom att luta dig mot Putnams studie, för hans egna slutsatser av hans egen studie är att mångkulturen INTE har de fördelar som du försöker pressa fram. Tyck du vad du vill, men blanda inte in Putnam i ditt tyckande.

När du påstår att människors minskade förtroende för media och politiker är en fördel och ett positivt tecken i vår tid, och att Putnams studie styrker den åsikten så talar du helt enkelt osanning, för det är inte alls vad han skriver. Putnam är entydig när det gäller mångkulturens negativa inverkan på det sociala kapitalet.

Men om du är en sådan som kallar lögn för sanning, och nackdel för fördel, så...

Och lägg ner demonisering och name calling, dina argument blir inte starkare av den sortens sandlådeutspel. Jag är inget av det du försöker smeta ner mig med.
Senast redigerad av brak-teater 2011-08-20 kl. 15:03.
Citera
2011-08-20, 15:06
Medlem
orzion-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brak-teater
Slutsatser kan du dra, men inte genom att luta dig mot Putnams studie, för hans egna slutsatser av hans egen studie är att mångkulturen INTE har de fördelar som du försöker pressa fram. Tyck du vad du vill, men blanda inte in Putnam i ditt tyckande.

När du påstår att människors minskade förtroende för media och politiker är en fördel och ett positivt tecken i vår tid, och att Putnams studie styrker den åsikten så talar du helt enkelt osanning, för det är inte alls vad han skriver. Putnam är entydig när det gäller mångkulturens negativa inverkan på det sociala kapitalet.

Men om du är en sådan som kallar lögn för sanning, och nackdel för fördel, så...

Och lägg ner demonisering och name calling, dina argument blir inte starkare av den sortens sandlådeutspel. Jag är inget av det du försöker smeta ner mig med.
Jag ber självklart om ursäkt om jag kallat dig något felaktigt, det är dock enklare att kalla något för "något" och därför antog jag, en aning förhastad att du tillhörde någon av de tre vanliga grupperna här som brukar kritisera det jag skriver, du är dock välkommen att säga vad du definierar dig som så att jag slipper skriv fel fler gånger.

"Lower confidence in local government, local leaders and the local news
media.

• Lower political efficacy – that is, confidence in their own influence.
• Lower frequency of registering to vote, but more interest and knowledge
about politics
and more participation in protest marches and social reform
groups."
(min fetstil)

Ovan är ett citat från Putnams slutsatser vilket är vad jag skrivit hur menar du att jag har fel?
Citera
2011-08-20, 15:16
Medlem
Citat:
Jag ber självklart om ursäkt om jag kallat dig något felaktigt, det är dock enklare att kalla något för "något" och därför antog jag, en aning förhastad att du tillhörde någon av de tre vanliga grupperna här som brukar kritisera det jag skriver, du är dock välkommen att säga vad du definierar dig som så att jag slipper skriv fel fler gånger.

media.

about politics
groups."
(min fetstil)

Ovan är ett citat från Putnams slutsatser vilket är vad jag skrivit hur menar du att jag har fel?
Det är bra för det fria tänkandet, eventuellt för den enskilde individen. Men någon positiv påverkan på samhällelig nivå är det inte tal om.
Citera
2011-08-20, 15:21
Medlem
blenderzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
För det andra så är skälet till att multikulturen är så framgångsrik att om man har fler synvinklar, fler angrepssätt, fler världsbilder - så kan ett problem som uppstår lösas på ett både bättre och snabbare sätt.
Ge ett exempel tack. Vad har vi för problem som kan lösas lättare med invandrares hjälp? Menar du problem som kan uppstå inom företag, inom staten? Förstår inte riktigt vad du menar.

Sverige är väl det landet i världen som tar in flest invandrare, i alla fall i %. Hur resonerar dem andra länderna? Detta är väl ett slags problem och om vi nu ska lösa problem med hjälp utav fler angreppssätt och världsbilder så kanske vi kan ta ett snack med länderna som inte tar in så många invandrare och fråga hur dem tänker.
Citera
2011-08-20, 15:40
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

Robert D. Putnam har bla gjort en studie kring hur "diversity" (ungefär mångfald) påverkar samhället slutsatserna var bla att medborgarna blir mer politiskt intresserade och får ökade kunskaper av politik och litar mindre på det media säger (dvs man accepterar inte allt aftonbladet skriver).

Tre klara fördelar med ett samhälle av mångfald dvs ett samhälle som är mångkulturellt.

Men du analyserar ju ingenting av det du hänvisar till. Givetvis blir de vita invånarna i ett mångkulturellt samhälle, dvs. ett samhälle med ett stort inflöde av negrer och svartskallar, mer politiskt intresserade... eftersom de inser att något börjar gå snett med samhället, och att de därför måste börja engagera sig.

Att folk litar mindre på media, som ju är pro-mångkulturellt (judiskt), är ju en självklar konsekvens. Att folket INTE litar på media är ju inget sundhetstecken i sig, utan snarare ett tecken på ett förljuget samhälle där något av största vikt döljs och mörkas för medborgarna. Detta är som bekant ytterligare en baksida av det mångkulturella samhället, och alls ingen fördel - även om det förstås är bra att folk börjat genomskåda judemedia.

Men med dessa argument är barnmisshandel bra, eftersom barnet så småningom lär sig att försvara sig och slå tillbaka. Med dessa argument som du kommer med så är ALLT negativt bra, eftersom det leder till försvarsåtgärder som i sig är positiva (lära sig simma efter att nästan ha drunknat, etc.), men det förbigår det enkla faktum att försvarsåtgärderna bygger på något negativt.
Citera
2011-08-20, 16:00
Medlem
Citat:
Jag har ingen anledning att "definiera" mig som något. Varför skulle jag? För att du ska kunna etikettera mig lättare, och använda dig av ad hominem-argument istället för ad rem-dito? Sorry.

Citat:
media.

about politics
groups."
(min fetstil)

Så smidigt, och så extremt intellektuellt ohederligt. Du "glömde" liksom av fortsättningen på listan, dvs den som visar hur negativa ovannämnda punkter blir i en kontext för ett samhälle.

Citat:
Putnam studied the effects of this lack of social-trust and found this:

• Lower confidence in local government, local leaders and the local news media.
• Lower frequency of registering to vote, but more interest and knowledge about politics and more participation in protest marches and social reform groups.
Less expectation that others will cooperate to solve dilemmas of collective action (e.g., voluntary conservation to ease a water or energy shortage).
Less likelihood of working on a community project.
Lower likelihood of giving to charity or volunteering.
Fewer close friends and confidants.
Less happiness and lower perceived quality of life.
More time spent watching television and more agreement that ‘television is my most important form of entertainment’.
(min fetstil)
Hur i hela friden du kan få detta till att Putnam uppfattar minskat socialt kapital som en fördel för ett samhälle är obegripligt!

Från en av hans föreläsningar (utskrift):
Citat:
-Is it true that America's stock of social capital has diminished?
-Does it matter?
-What can we do about it?

The answer to the first two questions is, I believe, "yes"...
Citera
2011-08-20, 16:24
Medlem
orzion-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Men du analyserar ju ingenting av det du hänvisar till. Givetvis blir de vita invånarna i ett mångkulturellt samhälle, dvs. ett samhälle med ett stort inflöde av negrer och svartskallar, mer politiskt intresserade... eftersom de inser att något börjar gå snett med samhället, och att de därför måste börja engagera sig.

Att folk litar mindre på media, som ju är pro-mångkulturellt (judiskt), är ju en självklar konsekvens. Att folket INTE litar på media är ju inget sundhetstecken i sig, utan snarare ett tecken på ett förljuget samhälle där något av största vikt döljs och mörkas för medborgarna. Detta är som bekant ytterligare en baksida av det mångkulturella samhället, och alls ingen fördel - även om det förstås är bra att folk börjat genomskåda judemedia.

Men med dessa argument är barnmisshandel bra, eftersom barnet så småningom lär sig att försvara sig och slå tillbaka. Med dessa argument som du kommer med så är ALLT negativt bra, eftersom det leder till försvarsåtgärder som i sig är positiva (lära sig simma efter att nästan ha drunknat, etc.), men det förbigår det enkla faktum att försvarsåtgärderna bygger på något negativt.
Du resonerar väldigt konstigt här lått oss istället göra det enkelt för oss genom att lista upp de två olika alternativen.

1. Människor accepterar det som t.ex. aftonbladet skriver som sanning.

2. Människor är kritiska mot det som t.ex. aftonbladet skriver och accepterar inte allt bara för att en tidning har det istället är man sunt källkritisk.

Är 1 positivt och 2 negativt eller är 2 positivt och 1 negativt? I min värld är det positivt om samhället består av tänkande människor som reflekterar kring politik och sin omvärld och inte accepterar allt media skriver som sanning. Då har de dessutom större chans att bli liberalare och förespråka frihet och respekt för de mänskliga rättigheter vilket klart är positivt. Fast du verkar ha uppfattning att det är positivt när människor inte alls bryr sig om politik, inte har några kunskaper om det och accepterar allt media skriver som sanning. Skriver Aftonbladet att vi måste höja skatterna är det så punt slut ingen reflektion det blir socialdemokraterna vi ska rösta på de närmaste 100 åren. Jag antar dock att de flesta människor håller med mig kring vad som är positivt och vad som är negativt ni verkar däremot ha en relativt konstig syn på vad som är vad.
Citera
2011-08-20, 16:24
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Har du någon kommentar till de fördelar jag tog upp på föra sidan?

Ja, jag har en kommentar: Skitsnack!

Som du säkert redan sett, så blir att luta dig mot Putnam inte direkt något vackert talande argument för mångkultur. Ett minskat socialt kapital, minskad sammanhållning och minskat engagemang i samhället, leder precis dit vi är på väg just nu och när jag jämför med det Sverige jag har klara minnesbilder av, självupplevda saker, så kan jag inte med hedern i behåll ställa upp på multikulti-Sverige.

Jag kommer ihåg ett Sverige där folk skötte sig, var solidariska, engagerade sig i folkrörelser och föreningar och i politiska partier. Ett Sverige där det var fult att sparkas, där man inte slog på den som ligger ner och där man absolut inte gav sig på tjejer. Där tjejer kunde gå hem från krogen i kort-kort och lite halvpackade, där gamlingar var fredade och möttes av respekt.... Där man inte vräkte ut skräp i naturen...
Citera
2011-08-20, 16:26
Medlem
orzion-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brak-teater
Jag har ingen anledning att "definiera" mig som något. Varför skulle jag? För att du ska kunna etikettera mig lättare, och använda dig av ad hominem-argument istället för ad rem-dito? Sorry.

Så smidigt, och så extremt intellektuellt ohederligt. Du "glömde" liksom av fortsättningen på listan, dvs den som visar hur negativa ovannämnda punkter blir i en kontext för ett samhälle.

Hur i hela friden du kan få detta till att Putnam uppfattar minskat socialt kapital som en fördel för ett samhälle är obegripligt!

Från en av hans föreläsningar (utskrift):
Här diskuterar vi fördelar och argument för mångfald och mångkultur. Du kan mycket väll anse att det finns negativa effekter med, detta är dock fel tråd att diskutera detta i. Det brukar dock påstås att det saknas argument, därför har jag här presenterat flera starka argument.
Citera
2011-08-20, 17:33
Medlem
Citat:
Här diskuterar vi fördelar och argument för mångfald och mångkultur. Du kan mycket väll anse att det finns negativa effekter med, detta är dock fel tråd att diskutera detta i. Det brukar dock påstås att det saknas argument, därför har jag här presenterat flera starka argument.
Nej det har du inte. Du har på ett manipulativt sätt ryckt loss några punkter ur Putnams sammanfattning för att använda som stöd för din egen uppfattning att mångkultur har positiva effekter på ett samhälle.

Som sagt, tyck vad du vill, men blanda inte in Putnam i ditt tyckande.
Citera
2011-08-20, 18:25
Medlem
Citat:
Du kan spekulera hur mycket du vill och vad du vill det intressanta här är dock resultaten, jag ser ingen kritik mot de bevis jag lagt fram, ska det tolkas som att ni håller med om att det finns stora fördelar med mångkulturella samhällen med mycket mångfald?

Vad tror du själv orsaken är?

Nej, vad du nämnde var inga "stora fördelar".
Citera
2011-08-20, 18:37
Medlem
Citat:
Du resonerar väldigt konstigt här lått oss istället göra det enkelt för oss genom att lista upp de två olika alternativen.

1. Människor accepterar det som t.ex. aftonbladet skriver som sanning.

2. Människor är kritiska mot det som t.ex. aftonbladet skriver och accepterar inte allt bara för att en tidning har det istället är man sunt källkritisk.

Är 1 positivt och 2 negativt eller är 2 positivt och 1 negativt?

Det vore positivt att acceptera vad Aftonbladet skriver som sanning om det var just sanning, men nu är det inte sanning, ty multikulturalismen är en lögn och för att hålla den vid liv så måste man ljuga.

Varför skulle man vantro den sannfärdige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in