Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1. Vi behöver en befolkningstillväxt för att den sk. försörjningskvoten ökar. Det innebär att de arbetsföra måste försörja allt fler pensionärer. Och då är det önskvärt att den arbetsföra befolkningen ökar, så att bördan blir lättare. På längre sikt (jag ska leta upp siffrorna och posta dem i tråden) kommer invandringen att vara vital för att säkerställa befolkningstalen.
2. Om min herre är bekant med den ökända lagen om tillgång och efterfrågan, kommer han att inse att fler invandrare också innebär ett ökat utbud av arbetskraft. Notera att många branscher idag helt domineras av invandrare, helt klart ett tillskott till ekonomin.
3. För att ta ett exempel, kan jag nämna invandrare som gör det möjligt för svenska företag att göra affärer i andra länder, eftersom de har kännedom om hemlandets språk och kultur.
1. Det där blir som ett pyramidspel som inte fungerar i praktiken. Ökningen blir ohållbar i längden. Detta är forskarna redan klara över. Saken går att lösa på andra sätt. Se exempelvis Asien.
2. Och vi har inte nog med arbetslöshet? Sverige behöver knappast fler analfabeter från Somalia.
3. Du måste skoja??? Sverige har gjort affärer med hela världen i hundratals år. STORA är ett företag som är äldre än 500 år. Columbus hade inte ens upptäckt Amerika då!! Vi har sålt järn, skog, papper till varenda hörn redan. Så nej.....*suck*