2009-03-31, 14:43
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Intressant, det enda jag tyckte hade något värde alls var arena, det var det enda som det krävdes "lite" iaf. Det var inte bara något repetivt, men som allt annat i WoW är det sten sax påse.

Det finns inget MMORPG utan hit calculation. Men visst hade det varit kul och det kanske kommer i nästa. Det låter som du tycker FPS är roligare än RPG. Ser man WoW ur FPS ögon är det rätt kass.
Citera
2009-03-31, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Det finns inget MMORPG utan hit calculation. Men visst hade det varit kul och det kanske kommer i nästa. Det låter som du tycker FPS är roligare än RPG. Ser man WoW ur FPS ögon är det rätt kass.

FPS är ju instances, jag vill ha enorma krig och en värld där bara dom som tar sig tid och kan något överlever. Jag gillar inte enkla spel som WoW, det finns inga svåra moment alls i spelet. Det är för barn känns det som.
Citera
2009-03-31, 14:48
Medlem
Nej.
Citera
2009-03-31, 15:03
Medlem
Jthunderas avatar
Det är möjligt att det är enkelt och tar tid men det är det närmaste en äkta online värld som finns.

Du skulle spelat Planetside när det först släpptes. Bästa RVR PvP som funnits.
Citera
2009-03-31, 15:10
Medlem
Citat:

Se attacker göra exakt samma dmg hela tiden och heals hela för lika mycket känns enormt statiskt, vilket känns som anledningen att RNG lever kvar och lär nog göra länge länge till.
Citera
2009-03-31, 16:00
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Se attacker göra exakt samma dmg hela tiden och heals hela för lika mycket känns enormt statiskt, vilket känns som anledningen att RNG lever kvar och lär nog göra länge länge till.

Jag tänkte mer på själva hit/miss delen.
Citera
2009-03-31, 16:30
Medlem
Duumburks avatar
Citat:
Lemasive du har tydliga problem men jag ska svara trots det.

WoW är ett spel som holistiskt blir något annat. Det viktigaste i ett MMO är inlevelse eller immersion och det har WoW. Det är inte byggt av maps eller levels som de flesta andra.

Bara för att du tycker det är tråkigt och att saker skulle ha gjorts annorlunda så blir inte spelet sämre. Det finns inget annat som klår det helt enkelt. Då är det bäst.

Solo PvE: Överlägset bäst. 1-80 helt ensam om du vill.
Grupp PvE: Överlägset bäst. 1-80 med dina polare om du vill.
Instanced Solo PvP: Överlägset bäst. Bara att köa och joina.
Instanced grupp PvP: Överlägset bäst.
Arena: Ett av WoWs största misstag i min mening. Det går helt emot MMO konceptet.
Världen: Överlägset bäst. Inga portaler eller loadingscreens mellan zonerna. Seamless transfer från en till en annan.
Travel: Realtime travel med flightmasters. Inga NPCs som man snackar med och sedan en loadingscreen.
Socialt: Du kan spendera hela tiden i walk mode och rollspela en dvärg om du vill. Finns servers för detta. I övrigt finns alla de verktyg du behöver för vänner och guild.
Endgame: Alla har något att göra i WoW. Det finns inget slut. Ingen är färdig.
Klasser: Ett obundet system kanske hade varit mer spännande men då hade populationen av archetypes blivit sned. Jag tycker de gjorde det bra.
Talents. Systemet från Diablo är super i min mening.
Störst: Spelar inte mig någon roll så länge det finns nog med folk att spela med.

Baserar du det helt på egna erfarenheter? Vad för andra spelar du spelat isf?
Citera
2009-03-31, 16:46
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Överlägset bäst.Överlägset bäst.Överlägset bäst.Överlägset bäst.Överlägset bäst.
Arena: Ett av WoWs största misstag i min mening. Det går helt emot MMO konceptet.
Endgame: Alla har något att göra i WoW. Det finns inget slut. Ingen är färdig.
Störst: Spelar inte mig någon roll så länge det finns nog med folk att spela med.
Tycker du verkar tycka att många saker är överlägset bäst..

Hur kan arena gå emot mmo konceptet? Det var ett bra drag att göra 'duellering' till en del av PvPn

Så du menar att de som har maxat 2 professions, alla secondarys och fixat fullt PvE gear, PvP gear, alla möjliga Achievements m.m(orkar inte lista) hår något att göra? Tror de sitter och idlar fram tills patchen tbh.
Senast redigerad av The Crash 2009-03-31 kl. 16:49.
Citera
2009-03-31, 16:48
Medlem
sv1nt0s avatar
svar: Ja!

i alla fall för mig, helt klart. Har inte kunnat spela ett MMOrpg sen efter och under wow tiden. Och tro mig, Jag har provat hemskt många. Enda spelet som kanske gör så att jag börjar spela spel igen är Diablo 3
Citera
2009-03-31, 16:50
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sv1nt0
svar: Ja!

i alla fall för mig, helt klart. Har inte kunnat spela ett MMOrpg sen efter och under wow tiden. Och tro mig, Jag har provat hemskt många. Enda spelet som kanske gör så att jag börjar spela spel igen är Diablo 3
har exakt samma känsla. Varje nytt mmorpg man provar jämför man med WoW, och eftersom spelet inte är WoW blir det automatiskt dåligt..
Citera
2009-03-31, 17:05
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duumburk
Baserar du det helt på egna erfarenheter? Vad för andra spelar du spelat isf?

Jag har spelat alla större spel. Det är baserat på DFC Intelligence´s rapport om MMO marknaden och framgångsfaktorer. 50 000 människor som har spelat alla de aktuella spelen är tillfrågade. Tyvärr har jag bara den i papper. Ni kan kika på deras sida här.

www.dfcint.com
Citera
2009-03-31, 17:06
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Nej, du har fel. Marknadsföringen var stor innan expansions men inte innan orginal. Jag spelar inte ens WoW mer utan är jävligt trött på det. Från det och till att det är ett dåligt spel är det långt. Det är bäst idag helt enkelt. Det finns alltid en klick wannabe experter och "old school" personer bredvid det bästa av något som påstår att det är kass "egentligen" och bara attraherar den dumma massan. Jag tror du är en av dem.

Nej, du har fel. Jag jobbade på Blizzard när WoW kom ut och marknadsföringen var enorm. I alla länder!
I ett land som exempel gick man ihop med Coca-Cola och ställde ut läskautomater på varje internetcafé där man endast kunde köpa Coca-Cola med WoW-motiv på burkarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in