2009-03-19, 14:25
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Epics betyder inte speciellt mycket eftersom det enbart är en färg, ser man sig blind på lila pixlar så känns det inte som man har så mycket i ett MMO att göra, vad som är intressant är iLvL och där skiljer det sig rätt markant i vissa fall och glappet blir ännu större med Ulduar.

Och idioter fanns redan i closed beta.

Inget av detta har något som helst att göra f.ö med ditt uttalande som jag kommenterade.

Vilket handlade om tuningen av instancer, vilket har inget som helst att göra med färgen på pixlar eller nivån i trade/general chat.
du kanske inte förstod vad jag menade. Instancer har blivit lättare, fler idioter är innan, nivån har sänkts. Innan såg man epic som en bra grej, alltså det var ett stort glapp mellan epic och blåa. Nu har de på något sätt förändrat de.

Ja, idioter finns alltid, men det är mångfaldigt fler idioter nu än innan.. Nu har jag inte spelat på 3 månader, så är inte direkt insatt i de senaste patcharna men efter vad jag hört så blir wow bara sämre och sämre.. Kanske det inte är sant, men det blir iallafall inte bättre och det var inte bra när jag slutade(min åsikt).
Citera
2009-03-19, 15:04
Medlem
Nagaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
du kanske inte förstod vad jag menade. Instancer har blivit lättare, fler idioter är innan, nivån har sänkts. Innan såg man epic som en bra grej, alltså det var ett stort glapp mellan epic och blåa. Nu har de på något sätt förändrat de.

Ja, idioter finns alltid, men det är mångfaldigt fler idioter nu än innan.. Nu har jag inte spelat på 3 månader, så är inte direkt insatt i de senaste patcharna men efter vad jag hört så blir wow bara sämre och sämre.. Kanske det inte är sant, men det blir iallafall inte bättre och det var inte bra när jag slutade(min åsikt).

Är dock även ren idioti att inte kunna se skillnad på epics och Epics. Det är som att folk stirrar sig blind på att items är lila. Har ni någonsin brytt er om att kolla statsen? Jesus.

Endgame för mig är det content som finns när man uppnåt maxlevel i spelet, vilket antagligen gör wow till spelet med fetast endgame genom tiderna.

Alla ni som whinear på att pve:n är så lätt: har ni klarat sarth 3d på 10 manna? Har ni tagit the immortal? PvE:n har förändrats, den riktiga utmaningen i det ligger numera i achievements och kommer som det ser ut nu fortsätta göra det i ulduar. Get used to it eller stop the whining, buuhuuu en större del av befolkningen får uppleva contentet. So what? En betydligt mindre del är den som klarar av det på svåraste svårighetsgraden. Och till skillnad från förut så Syns det med en stor fet titel över ens huvud.
Citera
2009-03-19, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nagax
Är dock även ren idioti att inte kunna se skillnad på epics och Epics. Det är som att folk stirrar sig blind på att items är lila. Har ni någonsin brytt er om att kolla statsen? Jesus.

Endgame för mig är det content som finns när man uppnåt maxlevel i spelet, vilket antagligen gör wow till spelet med fetast endgame genom tiderna.

Alla ni som whinear på att pve:n är så lätt: har ni klarat sarth 3d på 10 manna? Har ni tagit the immortal? PvE:n har förändrats, den riktiga utmaningen i det ligger numera i achievements och kommer som det ser ut nu fortsätta göra det i ulduar. Get used to it eller stop the whining, buuhuuu en större del av befolkningen får uppleva contentet. So what? En betydligt mindre del är den som klarar av det på svåraste svårighetsgraden. Och till skillnad från förut så Syns det med en stor fet titel över ens huvud.

Allt handlar om att det ska ta så lång tid som möjligt utan att man blir FÖR utråkad för att Blizzard ska casha in storkovan. Grattis ni är får..
Citera
2009-03-19, 15:16
Medlem
The Crashs avatar
Men ni som svarar på mina inlägg och säger emot, menar ni på allvar att ni inte tycker att nivån sänkts sen BTS? Jag kanske överdrev när jag sa att wow blivit sämre efter varje patch. Det har verkligen gått upp o ner. Men på senaste innan jag slutade gick de bara nerför.

Eller ni kanske bara spelat lite nerfat end-content i TBC och försvarar de lilla ni vet...
Citera
2009-03-19, 15:24
Medlem
Nedo801s avatar
Citat:
Möjligt, men då kommer vi tillbaka till varför jag ens började spela det här spelet, vilket var mycket pga loren, samt att den grafiska stilen verkligen tilltalar mig.

I slutändan handlar det dock om different strokes for different folks, men att obevekligen gå ut med ett sådant mindset som trådskaparen och hans lakejer dvs att Blizzard för alltid förstört MMOs?, man kan knappast lasta dom för att dom hittat ett vinnande koncept, problemet ligger snarare hos dom spelstudios som istället för att försöker stå på egna ben försöker efterapa och kopiera detta koncept, vilket knappast är Blizzards fel.

Inget ont om det. MMORPGs spelar man av olika orsak. Jag kan inte efter Daoc se det som något annat än en möjlighet att spela roliga fights mot andra människor. Spela mot en dator kan jag göra i singleplayer.

Det Blizzard HAR lyckats med i WoW som många andra misslyckats med är att locka nya spelare till genren och att göra spelet så pass lättillgängligt att det inte skrämmer bort dessa nya spelare. Mycket av det beror på att dom har en sjuuuukt vass och stor organisation bakom sig som många andra spelutvecklare saknar.

Det kan i sin tur leda till att vissa tycker att man förstört MMORPG's. Jag är till en viss del beredd att hålla med. Att spela i Barrens vid release (senaste gången jag va inne I wow med för den delen) är ....rent ut sagt en tragisk upplevelse jämfört med hur MMORPG va innan. Chatten är ...hormonstinn 13 åring när den är som bäst, och mer ylande chimpansflock när den är mindre bra. Den delen av spelarna fanns inte i MMORPG tidigare (eller jag har då aldrig sett den i EQ/UO/Daoc)
Citera
2009-03-19, 19:58
Medlem
Nagaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Allt handlar om att det ska ta så lång tid som möjligt utan att man blir FÖR utråkad för att Blizzard ska casha in storkovan. Grattis ni är får..

? Om du jämför med vanilla så går det sanslöst mycket snabbare nu att cleara allt än vad det gjorde då. Pvp däremot kan ta ett bra tag..

Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Men ni som svarar på mina inlägg och säger emot, menar ni på allvar att ni inte tycker att nivån sänkts sen BTS? Jag kanske överdrev när jag sa att wow blivit sämre efter varje patch. Det har verkligen gått upp o ner. Men på senaste innan jag slutade gick de bara nerför.

Eller ni kanske bara spelat lite nerfat end-content i TBC och försvarar de lilla ni vet...

Gillar att det inte är 40 pers längre, det var helt enkelt för mycket. Tycker BC contentet absolut kom upp i vanilla klass efter ett tag. MH, Tk, BT och Sunwell var ju hur grymma som helst. Känslan att slakta illidan var helt klart i klass med när man tog ned KT. Loremässigt tyckte jag det var lite konstigt att de la in kil jaeden men men det var ju en jävligt tung fight.

Hitintills har wotlk enligt mig inte lagt in någon riktigt fet raid. Både Sarth 3d och Malygos är två bastanta och välregisserade fighter och jag tror Ulduar kommer bjuda på mycket godis. Naxx har man ju redan kört, känns mer som de lade in den bara för att fler spelare skulle få möjlighet att uppleva contentet än som en redig utmaningsraid.
Senast redigerad av Nagax 2009-03-19 kl. 20:12.
Citera
2009-03-19, 23:42
Medlem
WoW är bara ett spel, man spelar för ha rolig. Bara idioter som spela för epic och epeen(som dip).
Citera
2009-03-20, 00:18
Medlem
Ja, WoW har förstört MMO:s till stor grad.

Ett exempel är all konstig terminologi som blivit generell för MMOG:s p.g.a. WoW. T.ex. endgame, tier, gear, blabla etc etc och folk tar för givet att nya spel ska innehålla dessa, vilket även speltillverkarna förstår och gör alla spel WoW-kopior. Som tur är har det ju dock dykt upp ett par spel som avviker från mallen på sistone så vi kanske är på väg mot en vändning.

Jag personligen kommer aldrig spela ett spel som innehåller något som heter "endgame", så pass infekterad anser jag MMO-marknaden vara.
Citera
2009-03-20, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nedo801
Inget ont om det. MMORPGs spelar man av olika orsak. Jag kan inte efter Daoc se det som något annat än en möjlighet att spela roliga fights mot andra människor. Spela mot en dator kan jag göra i singleplayer.

Det Blizzard HAR lyckats med i WoW som många andra misslyckats med är att locka nya spelare till genren och att göra spelet så pass lättillgängligt att det inte skrämmer bort dessa nya spelare. Mycket av det beror på att dom har en sjuuuukt vass och stor organisation bakom sig som många andra spelutvecklare saknar.

Det kan i sin tur leda till att vissa tycker att man förstört MMORPG's. Jag är till en viss del beredd att hålla med. Att spela i Barrens vid release (senaste gången jag va inne I wow med för den delen) är ....rent ut sagt en tragisk upplevelse jämfört med hur MMORPG va innan. Chatten är ...hormonstinn 13 åring när den är som bäst, och mer ylande chimpansflock när den är mindre bra. Den delen av spelarna fanns inte i MMORPG tidigare (eller jag har då aldrig sett den i EQ/UO/Daoc)

Får väl delvis hålla med där, givetvis beror en stor del av succen på att Blizzard redan var ett väldigt etablerat varumärke med ruggigt stor following, men det är ju inte pga att det är lättillgängligt som man fått behålla majoriteten av alla gamla storguilder med, anledningen att dessa fortfarande är kvar i WoW är ju för att det är det bästa alternativet på marknaden, skulle något bättre komma så försvinner dom direkt, vilket man tydligt kan se om man kollar på har du det sett ut tidigare.

Givetvis har antalet idioter multiplicerats allteftersom miljonerna spelare ökat, men nånstans känns det som att lägger man så pass stor vikt vid nivån på chatten så kan man lika gärna söka sig till en RP-server, det är inte speciellt svårt att stänga av chatten heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
WoW är bara ett spel, man spelar för ha rolig. Bara idioter som spela för epic och epeen(som dip).

Härligt att se att jag med några meningar lyckats reducera ditt babblande till en enda mening som skriker "e-feelings" lång väg.

Läser man tråden så ser man dock rätt tydligt att det sista jsg spelar för är färgen på pixlarna eller bragginrites.

Lemassive har även han likaså helt tagit slut, ni kanske kan slå er ihop och köra tagteam?

Citat:
Ursprungligen postat av bt23
Ja, WoW har förstört MMO:s till stor grad.

Ett exempel är all konstig terminologi som blivit generell för MMOG:s p.g.a. WoW. T.ex. endgame, tier, gear, blabla etc etc och folk tar för givet att nya spel ska innehålla dessa, vilket även speltillverkarna förstår och gör alla spel WoW-kopior. Som tur är har det ju dock dykt upp ett par spel som avviker från mallen på sistone så vi kanske är på väg mot en vändning.

Jag personligen kommer aldrig spela ett spel som innehåller något som heter "endgame", så pass infekterad anser jag MMO-marknaden vara.

Men snälla, det handlar snarare isåfall om att speltillverkarna tar den lätta vägen ut, istället för att försöka skapa något eget och erbjuda något nytt, så kopierar man något som tidigare varit ett vinnande koncept, problemet är att Blizzard's produkt har fem år av polish så det kommer aldrig gå att erbjuda en produkt som håller lika hög klass på retail nivå.

Blizzard's devteam består av gamla mmo-rävar till stor del, vilket antagligen är det smartaste drag dom någonsin gjort, vilka bättre att kunna förbättra och driva en genre framåt än folk som spelat MMOs sen genren låg i sin vagga

Hade folk velat ha en EQ eller DAoC kopia hade Blizzard bara kunnat kopiera dessa koncept, men det gjorde man inte, man använde inspiration och idéer från dessa och sedan skapade man något eget.

Sen ditt blidderbladder om "terminologi" orkar jag inte ens kommentera, det är sådant som hör PvE orienterade spel till.
Senast redigerad av dip 2009-03-20 kl. 13:37.
Citera
2009-03-20, 13:49
Medlem
Nedo801s avatar
Citat:

Givetvis har antalet idioter multiplicerats allteftersom miljonerna spelare ökat, men nånstans känns det som att lägger man så pass stor vikt vid nivån på chatten så kan man lika gärna söka sig till en RP-server, det är inte speciellt svårt att stänga av chatten heller.

Håller inte med dig, det är en otroligt mycket högre nivå av små kids i spelet än i andra MMORPG. Därav högre % små nötter som har spammar chatten med kidztalk. Finns ett klart och tydligt samband där om man tittar på andra MMORPG jag lirat.

Jag skrev inte nån gång att det va chatten som fick mig att sluta med WoW, jag bryr mig egentligen inte om den och slog självklart av den, det va bara ett konstaterande att jag tyckte nivån på den va....under tragisk.
Citera
2009-03-20, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nedo801
Håller inte med dig, det är en otroligt mycket högre nivå av små kids i spelet än i andra MMORPG. Därav högre % små nötter som har spammar chatten med kidztalk. Finns ett klart och tydligt samband där om man tittar på andra MMORPG jag lirat.

Jag skrev inte nån gång att det va chatten som fick mig att sluta med WoW, jag bryr mig egentligen inte om den och slog självklart av den, det va bara ett konstaterande att jag tyckte nivån på den va....under tragisk.

Nivån i public chats i MMO's brukar väll aldrig vara speciellt hög?
Bara för att WoW har 10ggr så många fler spelare än de andra så är det oundvikligt att kidzen yttrar sig offentligt.
Men det är ju inte direkt något som förstör spelupplevelsen eller?
Citera
2009-03-20, 21:16
Medlem
Veds avatar
Star Wars - The Old Republic ser lovande ut iallafall, frågan är när det släpps.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in