2009-03-30, 23:28
Medlem
Vic64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Hur i hela friden får du Ulduar till "Sunwell style" ?? Det är snarare SSC style post nerf... På sin höjd...

Inte ens hard modes kommer vara nån större utmaning enl dom som kör betan...

Att ge casuals nåt visst, men ge nåt till alla som inte är casual noobs med...

Jag pratar som en casuel spelare, och då är ju Ulduar som sunwell hehe.. Men med era ögon så säkert som SSC hehe...
Citera
2009-03-31, 06:20
Medlem
mushys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duumburk
Du säger emot dig lite...

Citat:
Ursprungligen postat av mushy

Svårlärt och svårbemästrat spel = Tråkigt i början men oftast mycket roligare och håller längre när man väl lärt sig. Brukar oftast vara kul utan att komma till max lvl också.

Jasså?

Men tråkigt kanske inte var det bästa ordet. Förvirrande är nog ett mer passande ord på vad jag menade. Oavsett så antar jag att min poäng gick fram.
Senast redigerad av mushy 2009-03-31 kl. 06:28.
Citera
2009-03-31, 09:14
Medlem
Nedo801s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera

Blizzard gjorde inte speciellt massiv marknadsföring i Sverige innan release av WoW. De ökade givetvis innan expansions men då hade de redan sin bas. Jag läste precis det du skrev, marknadsbudget. Omsättning har jag inte pratat om alls.

Du försöker påskina att WoW får sina spelare genom marknadsföring och inte kvalitet. De har en gratis månad för alla och stannar de kvar sedan gillade de alltså spelet.

Det brister här i din fakta, om du tex åkte tunnelbana i Stockholm innan WoW release så VET du att det skiljer sig från något annat spel som släppts före och efter. Det va helsidor i dagstidningar och tv reklam osv...sett något sådant för något annat MMO? WAR hade/har som sagt en del reklam men det som skiljer är att det inte är tillverkaren som gör den i första hand.

Marknadsföring funkar ju så generellt, locka en kund som upplever en produkt den gillar (notera att jag aldrig sagt att inte WoW är ett "ok" spel) så kommer kunden att stanna kvar där tills den hittar en motsvarande produkt som den tycker är bättre / mer prisvärd.

Jag anser inte att jag förolämpar dig men jag blir lite trött när du citerar min post utan att egentligen skriva något som direkt relaterar till den. Jag förstår fullt ut om du gillar WoW och om du går i försvarsläge när någon angriper "ditt" spel. Men från det till att inte vara saklig längre behöver det inte gå?
Citera
2009-03-31, 11:34
Medlem
Trodde verkligen Mythic Entertainment och Funcom att vi WoW-spelare bara skulle lägga flera års stenhårt arbete bakom oss för att börja på en helt ny kula i deras virtuella världar som visserligen skiljer sig lite rent utseendemässigt från Azeroth men som tekniskt fungerar mer eller mindre exakt likadant? Snacka om hjärndöda isf.

Om jag ska börja spela ett nytt MMORPG så vill jag ha något helt nytt. Jag vill inte sitta och köra en massa "kill 20 [mob] and return to [person]"-questar igen.

Det är inte WoW:s fel att konkurrenterna inte lyckats skapa något nytt och spännande...
Citera
2009-03-31, 13:29
Medlem
Vic64s avatar
Ja de med flygfiske är ju en konst i sig, var i Östersund i 2 årsen, var satt vi upp i älv fick massa fina, drag!
De gäller efterlikna naturen och inte ha för starka färger i flugorna..

Till dig "InkooR3" vilken slags lina använder du? jag har D10 om jag inte minns fel! hehe, lägg gärna upp något kort på den sen,

mvh Vic64....
Citera
2009-03-31, 13:35
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vic64
Ja de med flygfiske är ju en konst i sig, var i Östersund i 2 årsen, var satt vi upp i älv fick massa fina, drag!
De gäller efterlikna naturen och inte ha för starka färger i flugorna..

Till dig "InkooR3" vilken slags lina använder du? jag har D10 om jag inte minns fel! hehe, lägg gärna upp något kort på den sen,

mvh Vic64....

Har du sett vad tråden du skriver i heter?
Citera
2009-03-31, 13:38
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedo801
Det brister här i din fakta, om du tex åkte tunnelbana i Stockholm innan WoW release så VET du att det skiljer sig från något annat spel som släppts före och efter. Det va helsidor i dagstidningar och tv reklam osv...sett något sådant för något annat MMO? WAR hade/har som sagt en del reklam men det som skiljer är att det inte är tillverkaren som gör den i första hand.

Marknadsföring funkar ju så generellt, locka en kund som upplever en produkt den gillar (notera att jag aldrig sagt att inte WoW är ett "ok" spel) så kommer kunden att stanna kvar där tills den hittar en motsvarande produkt som den tycker är bättre / mer prisvärd.

Jag anser inte att jag förolämpar dig men jag blir lite trött när du citerar min post utan att egentligen skriva något som direkt relaterar till den. Jag förstår fullt ut om du gillar WoW och om du går i försvarsläge när någon angriper "ditt" spel. Men från det till att inte vara saklig längre behöver det inte gå?

Nej, du har fel. Marknadsföringen var stor innan expansions men inte innan orginal. Jag spelar inte ens WoW mer utan är jävligt trött på det. Från det och till att det är ett dåligt spel är det långt. Det är bäst idag helt enkelt. Det finns alltid en klick wannabe experter och "old school" personer bredvid det bästa av något som påstår att det är kass "egentligen" och bara attraherar den dumma massan. Jag tror du är en av dem.
Senast redigerad av Jthundera 2009-03-31 kl. 13:44.
Citera
2009-03-31, 13:44
Bannlyst
Citat:
Nej, du har fel. Marknadsföringen var stor innan expansions men inte innan orginal. Jag spelar inte ens WoW mer utan är jävligt trött på det. Från det och till att det är ett dåligt spel är det långt. Det är bäst idag helt enkelt. Det finns alltid en klick wannabe experter och "old school" personer bredvid det bästa av allting som påstår att det är kass "egentligen" och bara attraherar den dumma massan. Jag tror du är en av dem.

Kan du säga exakt vad som är bäst, PvE? PvP? Socialt nätverk? Levels? Endgame? Inget av detta är WoW bra på, så det är bäst för att det är störst? Då kommer vi tillbaka med att allt störst är bäst enligt dig.
Citera
2009-03-31, 13:55
Medlem
Nedo801s avatar
Citat:
Nej, du har fel. Marknadsföringen var stor innan expansions men inte innan orginal. Jag spelar inte ens WoW mer utan är jävligt trött på det. Från det och till att det är ett dåligt spel är det långt. Det är bäst idag helt enkelt. Det finns alltid en klick wannabe experter och "old school" personer bredvid det bästa av något som påstår att det är kass "egentligen" och bara attraherar den dumma massan. Jag tror du är en av dem.

Massivt svar där får jag säga. "Nej du har fel". Åkte jag tunnelbanan på väg till jobbet varje dag när WoW va på väg att bli releasat? (nej inte expansionen) Såg jag reklambanners som satt i vagnarna varje dag? Inte? Ok jag har drömt alltihopa.

Jag är varken old school eller wannabe expert, har aldrig spelat nått av dom MMORPG spel jag spelat riktigt seriöst (beror naturligtvis på var man drar gränsen för seriöst min sambo skulle argumentera emot). det enda jag gjort här är egentligen att diskutera varför WoW gått bra och blandat in marknadföring i diskussionen då jag anser att det är en faktor i det.

Men ok "jag har fel"
Citera
2009-03-31, 14:02
Medlem
Jthunderas avatar
Lemasive du har tydliga problem men jag ska svara trots det.

WoW är ett spel som holistiskt blir något annat. Det viktigaste i ett MMO är inlevelse eller immersion och det har WoW. Det är inte byggt av maps eller levels som de flesta andra.

Bara för att du tycker det är tråkigt och att saker skulle ha gjorts annorlunda så blir inte spelet sämre. Det finns inget annat som klår det helt enkelt. Då är det bäst.

Solo PvE: Överlägset bäst. 1-80 helt ensam om du vill.
Grupp PvE: Överlägset bäst. 1-80 med dina polare om du vill.
Instanced Solo PvP: Överlägset bäst. Bara att köa och joina.
Instanced grupp PvP: Överlägset bäst.
Arena: Ett av WoWs största misstag i min mening. Det går helt emot MMO konceptet.
Världen: Överlägset bäst. Inga portaler eller loadingscreens mellan zonerna. Seamless transfer från en till en annan.
Travel: Realtime travel med flightmasters. Inga NPCs som man snackar med och sedan en loadingscreen.
Socialt: Du kan spendera hela tiden i walk mode och rollspela en dvärg om du vill. Finns servers för detta. I övrigt finns alla de verktyg du behöver för vänner och guild.
Endgame: Alla har något att göra i WoW. Det finns inget slut. Ingen är färdig.
Klasser: Ett obundet system kanske hade varit mer spännande men då hade populationen av archetypes blivit sned. Jag tycker de gjorde det bra.
Talents. Systemet från Diablo är super i min mening.
Störst: Spelar inte mig någon roll så länge det finns nog med folk att spela med.
Citera
2009-03-31, 14:04
Bannlyst
Serier där WoW har nämnts

HIMYM
Friends
Scrubs
Entourage
House
Southpark - Hel episod

Känsidar gör reklam för WoW

Allt handlar om att sälja en produkt vare sig den är bra eller inte..
Citera
2009-03-31, 14:06
Bannlyst
Citat:
Lemasive du har tydliga problem men jag ska svara trots det.

WoW är ett spel som holistiskt blir något annat. Det viktigaste i ett MMO är inlevelse eller immersion och det har WoW. Det är inte byggt av maps eller levels som de flesta andra.

Bara för att du tycker det är tråkigt och att saker skulle ha gjorts annorlunda så blir inte spelet sämre. Det finns inget annat som klår det helt enkelt. Då är det bäst.

Solo PvE: Överlägset bäst. 1-80 helt ensam om du vill.
Grupp PvE: Överlägset bäst. 1-80 med dina polare om du vill.
Instanced Solo PvP: Överlägset bäst. Bara att köa och joina.
Instanced grupp PvP: Överlägset bäst.
Arena: Ett av WoWs största misstag i min mening. Det går helt emot MMO konceptet.
Världen: Överlägset bäst. Inga portaler eller loadingscreens mellan zonerna. Seamless transfer från en till en annan.
Travel: Realtime travel med flightmasters. Inga NPCs som man snackar med och sedan en loadingscreen.
Socialt: Du kan spendera hela tiden i walk mode och rollspela en dvärg om du vill. Finns servers för detta. I övrigt finns alla de verktyg du behöver för vänner och guild.
Endgame: Alla har något att göra i WoW. Det finns inget slut. Ingen är färdig.
Klasser: Ett obundet system kanske hade varit mer spännande men då hade populationen av archetypes blivit sned. Jag tycker de gjorde det bra.
Talents. Systemet från Diablo är super i min mening.
Störst: Spelar inte mig någon roll så länge det finns nog med folk att spela med.

Intressant, det enda jag tyckte hade något värde alls var arena, det var det enda som det krävdes "lite" iaf. Det var inte bara något repetivt, men som allt annat i WoW är det sten sax påse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in