2008-04-16, 22:25
Medlem
Bäckahästs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaleido
Hey! WoW är ju ett spel som det nu snackas mkt om här o var...

Många spelar, andra inte... Vad fick just DIG att inte börja spela lr sluta spela?

Själv så slutade jag pågrund av att jag var trött på grind,långa instancer och grind grind grind hela dagarna...

Dom nerfade min klass till helvetet och PvP i WoW är så obalanserat så man dör... + Alla små kiddies som nu börjar joina Horde sidan kunde dom inte hålla sig till och dampa runt på alliance så man slipper noobs som inte kan heala lr tanka osv?

Är riktigt sur... Tkr wow var mkt bättre innan exp... Blizzard har ett så bra spel som dom bara förstör med små skit
Jag slutade spela för jag sög på det. När jag levlade, levlade jag långsamt, tog tre gånger så lång tid för mig att levla som alla andra även på min andra och tredje karaktär (som aldrig blev över 25 någon av dem). Min huvudkaraktär var lvl 40 när en vän som började spela samtidigt som jag dingade 60.

Efter många om och men blev min warlock till sist lvl 60, efter ett års paus och veckor av plågsamt långsam levling. Sista 10 levlarna var så jäkla plågsamma, så nära men ändå så jävla många timmar borta, varje level tog typ... minns inte riktigt men mellan 10 och 16 timmar tror jag.

Hur som helst, min warlock blev lvl 60, och jag var beredd på att leva livet, raids, high-level instances och battlegrounds, fy fan va ballt, here I come!

...det var inte så kul som jag trodde. Jag trodde att en helt ny världs skulle öppnas vid lvl 60, men nej. Kom inte in i en guild, pallade inte de höga kraven som krävdes. Jag körde om Upper Blackrock Spire typ 10 gånger för att få ett item som en boss droppade, vilket var typ det bästa jag fick. Battlegrounds sög för det var så oerhört ojämnt, alliance vann utan överdrift 9 av 10 gånger, jävla horor.

Så jag slutade spela.
Citera
2008-04-16, 22:31
Medlem
Förbannads avatar
Jag har givit WoW två ärliga chanser. Hade ett par polare som lirade spelet frenetiskt och när de snackade om spelet så lät det väldigt underhållande. Jag testade det i en dag, spelade säkert 5 timmar i sträck MEN jag kunde verkligen inte finna någon glädje i spelet. Visst jag blev imponerad av miljöerna, karaktärernas interaktion och allt sådant men det fanns ingenting som ville fastna i min för övrigt lättpåverkade hjärna. Jag kände mig på något sätt lite konstig på grund av detta, eftersom folk pratar om spelet som rena dödsdrogen etcetera. Det gick en längre tid och efter mer passivt lyssnade om alla raids, instancer och så vidare så gav jag det en andra chans. Denna gången gick det bättre och jag tog mig till level 25 eller något innan jag var tvungen att inse fakta. Det här var inget spel för mig.

Jag ville lära mig tycka om spelet på grund av dess popularitet, det är ju alltid kul att spela ett spel där det finns så många aktiva spelare.

Nu skiter jag i spelfan och håller mig till flashback istället
Citera
2008-04-16, 22:44
Medlem
^hippies avatar
fuck" det låter ju såå mongo nördigt att gå runt och snacka wow i skolan ! man blir bara så less på alla som gör det. Tur att man inte börja ens spela
Citera
2008-04-16, 22:48
Medlem
Sääbääs avatar
Testat det en gång, fyhelvete va tråkigt det var. Att sedan alla nördar i skolan snackar om det , raid hit och dit och items är så sjukt irriterande så man vill slänga en datorstol i huvudet på dem. Inte spelet jag stör mig på, bara alla nördar som spelar det.
Citera
2008-04-16, 22:55
Medlem
11ans avatar
Spelade från och med öppna EU betan tills precis innan TBC, kanske 4 månader innan.
Jag var förälskad i spelet och speciellt att vara med och sköta en raidguild, Att köra igenom MC och döda Azuregos/kazzak de första gångerna var fruktansvärt jävla roligt!

Men det kan inte vara roligt hur länge som helst, slutade spela pga att jag blev intresserad av andra saker helt enkelt.

I framtiden kommer jag testa WAR då jag tycker Warhammer är den perfekta basen att bygga ett RvR baserat spel på.

Lite OffT: Är igentligen trött på MMO-grenen, men jag tycker att singelplayer spelen har levererat dåligt på senaste.
Citera
2008-04-16, 22:58
Medlem
Reffe0s avatar
Spelade länge, men blev för mycket var uppe för länge började slacka med skolan.

Tröttnade på allt grind från man kom hem tills sent på nätterna osv.
Citera
2008-04-17, 00:15
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Min dator samt min internetuppkoppling var för kassa
Citera
2008-04-17, 00:33
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^hippie
fuck" det låter ju såå mongo nördigt att gå runt och snacka wow i skolan ! man blir bara så less på alla som gör det. Tur att man inte börja ens spela

och tur att man inte särskriver...
Citera
2008-04-17, 01:20
Medlem
Seriouskais avatar
Spelade det några månader, var väl rätt så kul då jag och nån polare snackade på msn samtidigt. Men sen blev det bara långtråkigt efter ett tag, allt var sig likt och det kändes inte nytt längre oavsett var man kom. Sprang förbi massa delar bara för att dom var så jävla dryga. Minns när jag och en polare sprang igenom hela alliance ön runt lvl 30, haha så jävla tråkigt. Tog ett jävla bra tag att hitta snirkel vägar genom alla mobs men det gick

Men jag tröttnade mest på allt det här med raids och pvp och skit, pvp är förövrigt anledningen till att jag hatar det annars bra spelet Guild Wars, snyggaste grafiken bland många mmo, men nästan enbart pvp baserat... Varför ska allt vara pvp för!? Jävla skit
Citera
2008-04-17, 01:23
Medlem
Hejsan1s avatar
Spelade från release (aldrig Beta) till Januari detta år. Blev less när det blev alldels för seriöst (folk börjar skälla ut varandra på vent när man lirar Arena för det är alldeles för mycket press och handlar om sponsorpengar etc) så jag insåg att det inte handlade om att ha kul längre och sålde mitt acc för 5500:- :P
Citera
2008-04-17, 01:31
Medlem
Supranoos avatar
Slutade för att det hade tagit över mitt liv helt, var isolerad på rummet hela tiden förutom då man var på skolan. Tappade mina kompisar, fick sämre kontakt med familjen och så fick jag problem med höften och ryggen + synen för att jag suttit så mkt framför datorn. Fick iaf 3,5k för accet så jag klagar inte (två år sen jag slutade)
Citera
2008-04-17, 02:05
Medlem
Vamoss avatar
Spelade till ca. lvl 34 och där la jag av. Antagligen till mestadels för att jag även spelade ett annat MMORPG under den tiden och insåg att WoW var myyycket sämre och tråkigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in