2009-03-19, 11:24
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Självklart måste man vara maxlvl för att uppleva endgame.Tror du att det finns någon som inte klarar av att levla sin gubbe till 80? Vi pratar inte EQ här där det tog tid att levla och man fick exploss vid deaths.
Men endgame ska vara något exklusivt. Det ska vara top 10 som har tagit boss_01 och alla ska inte ha den på farm, då kan man knappast kalla detta endgame längre för det finns ingen utmaning i det.
När man har nått maxlvln(endgame) det är då spelet börjar, brukar man säga. Vet inte om du hört det innan.
Citera
2009-03-19, 11:38
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
När man har nått maxlvln(endgame) det är då spelet börjar, brukar man säga. Vet inte om du hört det innan.

Men vi ser olika på endgame, hur svårt ska det vara att förstå? Maxlvl är inte endgame.
Låt oss göra en jämförelse med ett annat spel (detta var ett tag sen).
Man behövde göra en serie quester som involverade raidquester för att ens kunna komma in i endgame instansen. 1 person kunde göra questen per dag eller så. En raid bestod av 72 personer. När man väl kom in i instansen som var jävligt exklusiv då inte många varit där innan så mötte man något som man visste att inte många kommer att få se, för inte många har den hängivelsen till att fixa nyckeln till det här stället. Man tog bossar som bara en handfull andra guilds varit på. Då var man i endgame, vägen dit var lång och mödosam, men frukterna smakade gott.
Citera
2009-03-19, 11:46
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Men vi ser olika på endgame, hur svårt ska det vara att förstå? Maxlvl är inte endgame.
Man behövde göra en serie quester som involverade raidquester för att ens kunna komma in i endgame instansen. 1 person kunde göra questen per dag eller så. En raid bestod av 72 personer. När man väl kom in i instansen som var jävligt exklusiv då inte många varit där innan så mötte man något som man visste att inte många kommer att få se, för inte många har den hängivelsen till att fixa nyckeln till det här stället. Man tog bossar som bara en handfull andra guilds varit på. Då var man i endgame, vägen dit var lång och mödosam, men frukterna smakade gott.

Inte för att wow varit i närheten av det där. Men kontent i början på 60 var mer exklusivt. Onyxia questlinen var lång, att farma MC i månader för fire res gear till ragnaros, sen blev han ju nerfad.. Vad behöver man göra nu? inget.. bara att trampa in och cleara naxx ett fåtal dagar efter att man dingat. Då fick man knappt spela UBRS.

Eller se på "heroics" som det så fint heter, när tbc kom var heroics faktiskt markant svåra. Inte SP och ramparts kanske. Men man tog ju knappast med sig nydingat folk till Shattered Halls HC. Nu traskar man in samma minut som dingar i vilken heroic som helst.
Citera
2009-03-19, 11:50
Bannlyst
WoW kunde varit ett bra PvE spel, men eftersom Blizzard horar sig för massan så kommer det aldrig bli det.

Nerfa content som bevisligen går att döda för att vilken idiot som helst ska klara det är dagisnivå, alla ska inte kunna klara av allt. Men det vill Blizzard.
Citera
2009-03-19, 11:54
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Att vi hade olika uppfattningar förstod jag Det stod faktiskt i min post, men jag editerade den för det blev fel formulerat.
Jag håller med att de spelet du nämner är end-game, men det går inte att jämföra med wow. För wow är så enkelt och lättspelat nu att femåringar kan spela de. För varje patch tar de bort något som ger wow något skillmässigt.

Men okej, jag ändrar min uppfattning då..

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
WoW kunde varit ett bra PvE spel, men eftersom Blizzard horar sig för massan så kommer det aldrig bli det.

Nerfa content som bevisligen går att döda för att vilken idiot som helst ska klara det är dagisnivå, alla ska inte kunna klara av allt. Men det vill Blizzard.

Att folk fortfarande whipar på instancer och så är helt otroligt.. alltid någon som inte har fler hjärnceller än sin level..
Citera
2009-03-19, 11:56
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive

Imo finns det en enda sak som kräver mycket av folk i dagens wow-pve och det är immortal. Marginalerna är så jävla små, bossarna är inte svåra.. men en enda DC på fel boss och det är kört.

Allt annat handlar bara om att var och en fokuserar på sin sak i 6-7 minuter. Där det mest avancerade är cooldown management, rotationer och att inte stå på fel plats vid fel tillfälle. Man skulle kunna botta på dom flesta bossarna, härligt... men vadå. En dator som spelar mot en dator, bara logiskt egentligen.
Citera
2009-03-19, 12:07
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stewie_griffin
Imo finns det en enda sak som kräver mycket av folk i dagens wow-pve och det är immortal. Marginalerna är så jävla små, bossarna är inte svåra.. men en enda DC på fel boss och det är kört.

Allt annat handlar bara om att var och en fokuserar på sin sak i 6-7 minuter. Där det mest avancerade är cooldown management, rotationer och att inte stå på fel plats vid fel tillfälle. Man skulle kunna botta på dom flesta bossarna, härligt... men vadå. En dator som spelar mot en dator, bara logiskt egentligen.
Det var så healers funkade förr Bara sitta AFK o vänta på gear. Men det är självaste det som är grejen. Det är så lätt att få tag i allt på wow. Det finns inget att sträva efter.

Ex: Ny patch släpps, 20 timmar senare har bästa guilden redan clearat den nya instancen, och då är det bara att vänta tills nästa patch kommer.
Citera
2009-03-19, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nedo801
Mja, jag säger inte att du har fel. jag tröttnade oxå på det i WoW då BG/arena begränsar hur mycket man egentligen kan förändra. Finns andra exempel på MMORPGs där man lyckats bättre och där jag kan garantera att det inte blir lika repetativt att PVPa

Möjligt, men då kommer vi tillbaka till varför jag ens började spela det här spelet, vilket var mycket pga loren, samt att den grafiska stilen verkligen tilltalar mig.

Samt att även om kurvan för svårighetsgraden varit lite väl ojämn imellanåt så har ändå Blizzard lyckats designa mer än en handfull encounters som det varit ett rent nöje att wipa på, man kan se det som ett nöjesfält där man åker samma karusell tills man åkt alla, sen åker man dom en gång om dan i några månader, och sedan får man nya karuseller att åka.

Sen om man för en sekund berör det andra gnällt sig blå om här, angående "endgame" så man får lov att ta hänsyn till att Blizzard har 11 miljoner betalande kunder att ta hänsyn till, från början gick man in diehard för den lilla delen som utgör hardcore raidingguilds och struntade helt i den övriga massan, men nu verkar man insett att man ej kan göra det, mellanvägen som man då kommit på är "normal" och "hard" modes påsåvis får en större del chans att se instancerna och det Blizzard skapat, men återigen så om vi då tar Ulduar som exempel så får vi som sliter för det ytterligare en boss att leka med samt en redigt fet bit storyline.

Och trust me, hardmodes i Ulduar so far är _HARD_ modes.

I slutändan handlar det dock om different strokes for different folks, men att obevekligen gå ut med ett sådant mindset som trådskaparen och hans lakejer dvs att Blizzard för alltid förstört MMOs?, man kan knappast lasta dom för att dom hittat ett vinnande koncept, problemet ligger snarare hos dom spelstudios som istället för att försöker stå på egna ben försöker efterapa och kopiera detta koncept, vilket knappast är Blizzards fel.

Citat:
Ex: Ny patch släpps, 20 timmar senare har bästa guilden redan clearat den nya instancen, och då är det bara att vänta tills nästa patch kommer.

Enda exemplet du har att använda här är WoTLK, och där var det en medveten handling från Blizzards sida att lägga tuningen så lågt,ser man istället till dom två tidigare expansionerna ser man rätt kvickt att ditt exempel och du är full av skit.

Och det kommer ta månader innan nån dödat Algalon i Ulduar.
Senast redigerad av dip 2009-03-19 kl. 13:11.
Citera
2009-03-19, 13:13
Medlem
Fontainebleaus avatar
Lirade wow i 3 år, var riktigt schysst i början, jag diggade level 60 totalt, lirade i ett guild som drog ned KT som top 5 horde world, då var wow som bäst, BWL, AQ40, Naxx helt otroliga instanser.
Cockblocksen satt väl i lite väl länge dock, men det var enligt mig ett roligare spel då.
Sen kom BC, fyfan, hur tänkte de, Burning Crusades design var helt värdelös minst sagt, och det droppade epics överallt, samtidigt som jag tyckte kara, ssc, the eye, mag, gruul etc var rätt tråkiga, bortsett ett fåtal bossar i ssc.
Sen flippade mitt nät och började starta om automatiskt ibland, så då var det slut på raidande för mig tänkte jag.

Arena var schysst, bortsett från köerna innan de fixades, lirade shaman+rogue en hel del, sedan shaman+warrior med summy i s2(riktigt schysst warrior, finns en film på WCM som är trevlig).

Slutade lira, sen provade jag wotlk lite, inga fula världar längre, såg riktigt schysst ut, men tröttnade på WoW när det blev 99% casual orienterat, har ingen lust att lägga ned sådan tid på spelet när random folk kan få i stort sett samma gear.
(skulle förövrigt inte ha lust att lägga ned den tid det tar att lira high-end någonsin igen, inte ens mot betalning. neä fyfan.)

Tacka vet jag 60, stå i 6/9 EarthShatterer och tanka 3st tier1-2 rogues ensam med nästan bara earthshield.

Kan inte hålla med om att wow är kasst, det är ett väldigt bra spel, jag lirade dock hela tiden, och det håller inte.

Skön film
http://www.warcraftmovies.com/movieview.php?id=33096

Edit:
Om du sitter och afkar som healer så är det någon annan som helar åt dig oftast.
Och ja, självklart är det lätt att få tag i allt på wow, om du är beredd att gå med i en bra guild, men det är tid som krävs, samt att 25-40 pers ska lyckas samarbeta, plus att ett par kassa spelare måste bäras av alla andra, enda som var bra med att göra 25manna istället för 40.
Vill du däremot spela med riktigt bra spelare så handlar det verkligen inte bara om tid.....finns massor av folk man träffat på som verkligen försökt, men varit helt kassa, hur mycket de än lirat.
Senast redigerad av Fontainebleau 2009-03-19 kl. 13:23.
Citera
2009-03-19, 13:42
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Enda exemplet du har att använda här är WoTLK, och där var det en medveten handling från Blizzards sida att lägga tuningen så lågt,ser man istället till dom två tidigare expansionerna ser man rätt kvickt att ditt exempel och du är full av skit.

Och det kommer ta månader innan nån dödat Algalon i Ulduar.

Det VAR svårare att få tag på epics i BTS. Sedan TBC så blev det smått enklare(Fram tills man började pugga), och sedan nu i WotLK är det för lätt.

Standarden har också bytts ut. När jag började med wow kunde iallafall mer än 90% komminucera. Nu verkar det tillhöra det normala att när man skriver till någon så svarar h*n nte för att h*n är smått efterbliven, eller inte kan skriva / läsa.
Men ja, att allt som har med din klass att göra i PvE har tagits bort har bara visats nu i WotlK. Innan var det väl bara chess event som inte hade med klassen och göra..

Sedan för att inte tala om den seriösa nivån i chatten. Man skriver att man vill sälja något, så började en helt utan anledning flamea mot en. Sedan om man svara blir det en lång och utdragen diskution, men låter man bli så blire att några andra hänger på och börjar spamma [Dirge] eller Anal [ITEM].
Citera
2009-03-19, 14:14
Medlem
Citat:
Det VAR svårare att få tag på epics i BTS. Sedan TBC så blev det smått enklare(Fram tills man började pugga), och sedan nu i WotLK är det för lätt.

Standarden har också bytts ut. När jag började med wow kunde iallafall mer än 90% komminucera. Nu verkar det tillhöra det normala att när man skriver till någon så svarar h*n nte för att h*n är smått efterbliven, eller inte kan skriva / läsa.
Men ja, att allt som har med din klass att göra i PvE har tagits bort har bara visats nu i WotlK. Innan var det väl bara chess event som inte hade med klassen och göra..

Sedan för att inte tala om den seriösa nivån i chatten. Man skriver att man vill sälja något, så började en helt utan anledning flamea mot en. Sedan om man svara blir det en lång och utdragen diskution, men låter man bli så blire att några andra hänger på och börjar spamma [Dirge] eller Anal [ITEM].

Epics betyder inte speciellt mycket eftersom det enbart är en färg, ser man sig blind på lila pixlar så känns det inte som man har så mycket i ett MMO att göra, vad som är intressant är iLvL och där skiljer det sig rätt markant i vissa fall och glappet blir ännu större med Ulduar.

Och idioter fanns redan i closed beta.

Inget av detta har något som helst att göra f.ö med ditt uttalande som jag kommenterade.

Vilket handlade om tuningen av instancer, vilket har inget som helst att göra med färgen på pixlar eller nivån i trade/general chat.
Citera
2009-03-19, 14:22
Medlem
HaveFuns avatar
Även om vanilla wow inte var så "hardcore" om man jämför med andra mmo så är det fan så mycket mer prestige än expansionen. Wotlk är ju ett skämt, hoppas ulduar blir "kul" men hoppas inte på för mycket.

Sen är det pissenkelt att få gear, vilket jag tycker är tråkigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in