World of Warcraft är ett av världens roligaste spel tycker jag, det är en period av mitt liv där jag haft som roligast. Man träffade nya kompisar, levlade tillsammans, raidade tillsammans, gankade och hade allmänt roligt. Och så det som var roligast, PvP:a
Visst, ibland var det jävligt laggigt och servenr var nere. Men jag måste säga att det är jävligt beroendeframkallande.
Nu är det ca 1,5 år sedan jag slutad spela. Då jag spelade så satt nio timmar framför en dator i ett mörkt rum på en vanlig stol och gick inte ens ner för att äta mat, jag tog upp det till rummet.
Men det är inte det som är det värsta, jag fick problem med kroppen. Jag fick så ont i höften pga. sitta på stolen så pass länge så jag knappt kunde gå och så fick jag även problem i ryggen. Än idag har jag fortfarande problem i höften och ryggen och går till en sjukgymnast Det har blivit lite bättre men ibland kan jag få så ont så jag måste sätta mig ner och vila. Jag var en riktigt idiot, en nörd, det erkänner jag.
En valig dag såg ut som följande:
07.30 - Upp till skolan.
15.30 - Kom hem från skolan, satte mig vid datorn och började spela.
16.00 - Gick ner och käkade middag (Ibland tog jag upp det till datorn)
Mellan 00.00 och 01.00 - Gick jag till sängen för att sova.
Upprepa detta sedan varje dag från någon månad efter spelet släpptes till 1,5 år sedan.
Tack och lov insåg jag att jag inte kunde hålla på som jag gjort så jag gjorde mig av med mitt account. Och om jag hade spelat än idag, då... Nej jag vill inte ens tänka på hur dåligt jag skulle må fysiskt, (kanske psykiskt)
Visst, ibland var det jävligt laggigt och servenr var nere. Men jag måste säga att det är jävligt beroendeframkallande. Nu är det ca 1,5 år sedan jag slutad spela. Då jag spelade så satt nio timmar framför en dator i ett mörkt rum på en vanlig stol och gick inte ens ner för att äta mat, jag tog upp det till rummet.
Men det är inte det som är det värsta, jag fick problem med kroppen. Jag fick så ont i höften pga. sitta på stolen så pass länge så jag knappt kunde gå och så fick jag även problem i ryggen. Än idag har jag fortfarande problem i höften och ryggen och går till en sjukgymnast Det har blivit lite bättre men ibland kan jag få så ont så jag måste sätta mig ner och vila. Jag var en riktigt idiot, en nörd, det erkänner jag.
En valig dag såg ut som följande:
07.30 - Upp till skolan.
15.30 - Kom hem från skolan, satte mig vid datorn och började spela.
16.00 - Gick ner och käkade middag (Ibland tog jag upp det till datorn)
Mellan 00.00 och 01.00 - Gick jag till sängen för att sova.
Upprepa detta sedan varje dag från någon månad efter spelet släpptes till 1,5 år sedan.
Tack och lov insåg jag att jag inte kunde hålla på som jag gjort så jag gjorde mig av med mitt account. Och om jag hade spelat än idag, då... Nej jag vill inte ens tänka på hur dåligt jag skulle må fysiskt, (kanske psykiskt)