2007-11-06, 15:01
Medlem
Supranoos avatar
World of Warcraft är ett av världens roligaste spel tycker jag, det är en period av mitt liv där jag haft som roligast. Man träffade nya kompisar, levlade tillsammans, raidade tillsammans, gankade och hade allmänt roligt. Och så det som var roligast, PvP:a Visst, ibland var det jävligt laggigt och servenr var nere. Men jag måste säga att det är jävligt beroendeframkallande.

Nu är det ca 1,5 år sedan jag slutad spela. Då jag spelade så satt nio timmar framför en dator i ett mörkt rum på en vanlig stol och gick inte ens ner för att äta mat, jag tog upp det till rummet.

Men det är inte det som är det värsta, jag fick problem med kroppen. Jag fick så ont i höften pga. sitta på stolen så pass länge så jag knappt kunde gå och så fick jag även problem i ryggen. Än idag har jag fortfarande problem i höften och ryggen och går till en sjukgymnast Det har blivit lite bättre men ibland kan jag få så ont så jag måste sätta mig ner och vila. Jag var en riktigt idiot, en nörd, det erkänner jag.

En valig dag såg ut som följande:
07.30 - Upp till skolan.
15.30 - Kom hem från skolan, satte mig vid datorn och började spela.
16.00 - Gick ner och käkade middag (Ibland tog jag upp det till datorn)
Mellan 00.00 och 01.00 - Gick jag till sängen för att sova.

Upprepa detta sedan varje dag från någon månad efter spelet släpptes till 1,5 år sedan.

Tack och lov insåg jag att jag inte kunde hålla på som jag gjort så jag gjorde mig av med mitt account. Och om jag hade spelat än idag, då... Nej jag vill inte ens tänka på hur dåligt jag skulle må fysiskt, (kanske psykiskt)
Citera
2007-11-06, 16:55
Medlem
Stewie_griffins avatar
Alltså när man spelar så mycket att man blir fysiskt sjuk har det fan gått långt. Troligen berodde det ju på stolen, så du har ju en hel del att skylla på dig själv.

Trappar ner själv just nu, men jag är inte som alla andra.. har haft 4-5 pauser på över en månad sedan spelet släpptes. Lär börja vid WotLk om jag inte spelar innan eller hittat ett annat spel före
Citera
2007-11-06, 17:02
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neozz
Exempel på riktigt dåligt system är att vem som hellst kan få bästa pvp gearen.

Du kan suga hästpung i allt som har med pvp att göra så kommer du en dag med merciless grejjer iaf.

Snacka om att köpa spelare. Har en polare och han är helt kass i pvp men visst fan har han typ 380 resiliance, bästa daggers, grym gear ja name it. ( hans teams 2v2 3v3 har inte nån över 1250 raiting )

De bara nöta så får man allt och där spelar folk WoW. Spelet belönar kassa och duktiga spelare lika i långa loppet.
Nej, det systemet fungerar rätt bra. Det blir jämnare och roligare när de flesta har lika bra utrustning. Dock så har Blizzard, som jag skrev tidigare, ingen känsla för PvP. Att det enda de har gjort för PvP sedan 2005 är att ge spelarna fyra battlegrounds, tre arenor samt torn och sandsamlande för world pvp är rätt sorgligt. Dishonorable kills (togs bort iofs), vakter som spawnar ur tomma luften samt Horde/alliance territory är bara patetiskt.
Citera
2007-11-06, 17:17
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Nej, det systemet fungerar rätt bra. Det blir jämnare och roligare när de flesta har lika bra utrustning. Dock så har Blizzard, som jag skrev tidigare, ingen känsla för PvP. Att det enda de har gjort för PvP sedan 2005 är att ge spelarna fyra battlegrounds, tre arenor samt torn och sandsamlande för world pvp är rätt sorgligt. Dishonorable kills (togs bort iofs), vakter som spawnar ur tomma luften samt Horde/alliance territory är bara patetiskt.

Ja, allvarligt.. jag har länge undrat vad fan de sysslar med.

Tycker det är dags att de starta någon form av REAL-PVP servers. Servers utan BG's och Arenas. Med endast contested territory.. skulle lätt kunna tänka mig att börja spela igen, t.o.m. rerolla. Jag hatar BGs och arenas men har inget emot world pvp.
Citera
2007-11-06, 23:13
Medlem
Min första karaktär blev 51 innan jag tröttnade.
Ett antal cirka lvl 10.

Paus några månader.

Min andra karaktär blev 48 innan jag tröttnade.
Ett antal cirka lvl 10.

Paus några månader.

Min tredje karaktär blev 47 innan jag tröttnade.
Ett antal cirka lvl 10.

Paus några månader.

Min fjärde karaktär blev 35 innan jag tröttnade.

Nu är det troligen slut då 35:an var mer jobbig än rolig att levla.
Citera
2007-11-07, 00:02
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henmyr
Min första karaktär blev 51 innan jag tröttnade.
Ett antal cirka lvl 10.

Paus några månader.

Min andra karaktär blev 48 innan jag tröttnade.
Ett antal cirka lvl 10.

Paus några månader.

Min tredje karaktär blev 47 innan jag tröttnade.
Ett antal cirka lvl 10.

Paus några månader.

Min fjärde karaktär blev 35 innan jag tröttnade.

Nu är det troligen slut då 35:an var mer jobbig än rolig att levla.

Synd att du inte körde hela vägen på en karaktär istället. Garanterar att du inte hade tröttnat då
Citera
2007-11-07, 05:28
Medlem
Golonkas avatar
Jag håller helt med TS. Jag har länge retat mig på de sanslöst repetetiva momenten i questandet. Det är i princip SAMMA jävla quest man kör om och om igen. Speciellt trist tyckte jag att det blev när BC kom och alla bra epic-grejer man grindat ihop i TIMMAR, eller köpt dyrt på AH, i princip förlorade i värde i jämförelse med gröna dropps i Outland. Spelet är hopplöst enahanda och det enda roliga är den sociala biten, som precis lika gärna kan bli en helvetisk belastning när man är online på eftermiddagar och helger samtidigt som en massa snorungar som gapar FUCK YOU, NOOB när man försöker styra upp dem i BG eller när de får nobben när de tigger stålar utanför AH.

Spelet är odynamiskt i så måtto att det verkligen inte "händer något" när man utplånat Defias-gänget eller nedkämpat banditerna i Stockades.... En enda gång får man en generell buff när någon slaktat den där jävla förrädar- häxan.

Spelet saknar intelligens. AI är hopplöst svag och förutsägbar. Hur ofta har man inte varit inne i instancer och vetat exakt var man skall stå och vilket monster man skall hoppa på för att ta sig vidare? Det blir ju för fan som ett tråkigt jobb efter ett tag! "Stå här, pulla den gubben, kasta den spellen där, smäll på den gubben därborta med en polymorf och se för fan till att heala, prästjävel!"

Utveckandet av arena och BG har i princip utplånat de enda riktigt roliga med spelet: Att ta sig in i fiendesidans städer och kötta loss med lite saftig PvP. Det finns knappt folk ute ens att ganka längre. Nästan alla grindar instanser och honor i BG och arena. De "tänkta" slagfälten är öde som en öken. Vem fan gitter kuta runt i EPL eller var fan som helst för att kontrollera några torn som inte ger speciellt mycket i retur. Ingen annan är där heller i alla fall, så man har inga att slåss mot. Azeroth är i princip avfolkat som en beta-version...

Jag har tröttnat på spelet och slutat betala prenumerationen. Jag vart LESS på skiten, helt enkelt!
Citera
2007-11-07, 11:57
Medlem
Hm.. har inte hunnit läsa hela tråden (sitter på jobbet =P ) så ursäkta om detta har dykt upp tidigare..

De tre sakerna som VERKLIGEN gör spelet värt att spela.. det är dels.. att optimera sin karaktär på grundval av dess potential.. att sätta varenda talentpoint rätt, att anpassa sitt spelsätt, vilka skills man använder, när man använder dem, vilka stats man använder.. endast i syftet att göra sin char så optimerad det bara går..

Det finns bara två trevligare saker att underhålla sig på wow än att spanka nån 70 med epic gear när man är 65 all green...

Det är utmaningarna..
Testa köra LBRS med 3 lvl 60's (icke-epic geared).. få 11 mobs på sig på samma gång och ÖVERLEVA.. att vara så duktig spelmässigt, och att känna sin karaktär på det viset är näst intill oslagbart inom wow världen..

Och det är utmaningarna..
Nån här som följde en guild från att folket var < lvl 50.. tills att man kommer upp till raidstatus.. gå in med 40 pers till onyxia.. wipa och wipa och wipa.. och efter en ENORM ansträngning.. så downar man henne.. och man hör ett överväldigande vrål av lycka från ~20 pers på venten, så man nästan behöver slänga av sig lurarna...

Det är anledningen till att Jag spelar wow.
Citera
2007-11-07, 12:42
Medlem
Sleepwalker6s avatar
Om wow suger

Har som de flästa andra här bak inte orkat läsa vartenda litet inlägg men har bara en liten sak som jag känner att jag vill säga.

Har lirat wow sen koreanska betan mer eller mindre hela tiden. Mer vissa perioder upp till 18 timmar om dagen och mindre vissa 1-4 timmar om dagen. Har haft nån månad här eller där när jag haft uppehåll helt.

Visst wow är inte perfekt på något område men säg något spel som är. Alla ni som spelat sen wow startade vet dock hur underbart det en gång var. När man med sin första karaktär fick syn på en "dödskalle" lvl i fjärran och pulsen gick upp i 200 och man började svettas. Det var kännslan. Men som med allt annat underbart så tar det slut.

Wow för mej är ändå nu sopppas kul att det oftast överskrider andra vardagliga aktiviteter, som att träna eller kolla film eller så och det tycker jag ändå bevisar att så jävla tråkigt som alla säger att det är stämmer inte.

För er som bara skriver att det är så dåligt spel osv osv och snackar om hur mycket tid allt tar, jag har en väldigt bra lösning. Det är just det som är det fina med spel. Man kan sluta !!! När man vill. Ingen tvingar er att spela så det är bara att gå ut och fortsätta med sitt så menfulla liv istället som jag antar för er flästa är jätte mycket roligare. T

Tack för mej
Citera
2007-11-07, 13:32
Medlem
Pjosks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepwalker6
Har som de flästa andra här bak inte orkat läsa vartenda litet inlägg men har bara en liten sak som jag känner att jag vill säga.

Har lirat wow sen koreanska betan mer eller mindre hela tiden. Mer vissa perioder upp till 18 timmar om dagen och mindre vissa 1-4 timmar om dagen. Har haft nån månad här eller där när jag haft uppehåll helt.

Visst wow är inte perfekt på något område men säg något spel som är. Alla ni som spelat sen wow startade vet dock hur underbart det en gång var. När man med sin första karaktär fick syn på en "dödskalle" lvl i fjärran och pulsen gick upp i 200 och man började svettas. Det var kännslan. Men som med allt annat underbart så tar det slut.

Wow för mej är ändå nu sopppas kul att det oftast överskrider andra vardagliga aktiviteter, som att träna eller kolla film eller så och det tycker jag ändå bevisar att så jävla tråkigt som alla säger att det är stämmer inte.

För er som bara skriver att det är så dåligt spel osv osv och snackar om hur mycket tid allt tar, jag har en väldigt bra lösning. Det är just det som är det fina med spel. Man kan sluta !!! När man vill. Ingen tvingar er att spela så det är bara att gå ut och fortsätta med sitt så menfulla liv istället som jag antar för er flästa är jätte mycket roligare. T

Tack för mej

Nej du kan inte, för du är beroende.
Citera
2007-11-07, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pjosk
Nej du kan inte, för du är beroende.
Hur många är det som inte kan sluta spela om dom vill? Har gjort det ett par gånger bara för att bevisa att jag kan.
Har dock börjat igen då jag upptäcker hur mycket tid jag egentligen har över, och de av mina vänner som klagar på att jag spelar för mycket gör väl själva inte mer än hänga framför tv'n en torsdags kväll och känner iallafall att jag får ut mer av att spela.
Men att snacka om "beroende" hela tiden är ju bara löjligt, samma som att man är "beroende" av hasch bara för man tycker det är skönt att vara onykter ibland.
Citera
2007-11-07, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggato
Hur många är det som inte kan sluta spela om dom vill? Har gjort det ett par gånger bara för att bevisa att jag kan.
Har dock börjat igen då jag upptäcker hur mycket tid jag egentligen har över, och de av mina vänner som klagar på att jag spelar för mycket gör väl själva inte mer än hänga framför tv'n en torsdags kväll och känner iallafall att jag får ut mer av att spela.
Men att snacka om "beroende" hela tiden är ju bara löjligt, samma som att man är "beroende" av hasch bara för man tycker det är skönt att vara onykter ibland.

Håller med som fan faktiskt..
Jag vet att det finns folk som spelar ohälsosamt mkt wow, men skillnaden mellan psykiskt och fysiskt beroende är att när det bara är psykiskt har man alltid valet.. Kan man inte göra valet att Inte sätta sig framför wow så påvisar det egentligen bara att man har dålig självkontroll..
och då är det där problemet ligger, och inte i wow..
imho..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in