2008-03-23, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katten i hatten
Yoyo, tänkte dra en liten historia som hände idag.....

Skön läsning!

Är så jävla sugen på att dra ut och måla ikväll men just nu snöar det Jävla skit väder..
Citera
2008-03-23, 16:48
Medlem
Katten i hattens avatar
Tackar tackar, att läsningen uppskatades

Ah, snöar på här med.
Får bli en tunnel idag
Citera
2008-03-23, 16:57
Medlem
MyteNs avatar
Oh ja en tunnel och skvätta lite bläck på några containrar med så är man nöjd!
Citera
2008-03-23, 17:38
Medlem
Det blir en barackmission inatt ändå. I snön. Men det är rätt härligt att måla när snön lugnt faller ner, det är ju inte direkt blåsigt eller så. Kommer nog att skriva av mig om min mission imorgon
Citera
2008-03-23, 21:22
Medlem
Delar med mig en liten historia från när man var ung och dum.

Jag och 3 andra kompisar/bekanta hade bestämt oss för att dra ut i natten och busa/taga.

När jag har smitit ut från huset och tagit min cykel och cyklat en bit, så ringer mobilen. 2 av mina kompisar säger att de tyvärr inte kommer kunna lyckas smita ut idag. Jag blir lite småsur men säger att jag förstår, kompisarna tröstar mig med att Per fortfarande kan sticka ut och han möter jag upp. Jag var bara lite smått bekannt med Per och tyckte inte om honom så värst mkt (pga han var lite smygnazist).

Det är bara vi två och vi driver runt lite på våra cyklar, Per berättar om en bekant som har massa kannor i massa olika färger i ett litet skjul nära en fritidsgård. Vi båda kommer på iden att kankse försöka ta sig in i skjulet och ta några burkar. Fritidsgården ligger lite avskillt och vi tänker att det inte är nån stor risk att folk skulle kunna höra oss när vi försöker ta oss in.
Vi börjar försöka slå upp låset med nån sten eller liknande, det går sådär.
Jag lyckas hitta en tom brandsläckare bakom skjulet och använder den till att benda upp låset till, det funkar fin fint. Från nånstanns hör jag en bil som kör lite snabbare än medelhastighet. Jag stannar upp och kollar på Per, sekunden senare kommer en snutbil uppkörande och bromsar in precis framför oss. vi hoppar över närmaste staket och börjar springa, polisbilen backar tillbaka och kör efter. Jag sneglar till höger och ser bilen åka precis brevid mig, det enda som är emellan oss är ett stängsel. Vi kommer ut på en gård till ett dagis, jag ser polisbilen köra runt skiten för att blocka utgången, jag är snabbtänkt och vänder håll tvärt och skiter fullständigt i Per. Jag springer tillbaka samma väg fast sen upp i skogen, klättrar upp i ett träd och sitter där en stund, klättrar sedan ner och fortsätter springa bortåt. Jag kommer till ett lägenhets område och får syn på en pappers återvinings låda(en stor grön grej) jag hoppar i den och ligger i den ungefär en timme. Sen sticker jag tillbaka till stället för att hämta min och Pers cykel. Jag tar upp cyklarna från busken där vi hade gömmt dom och börjar vandra där ifrån (Jag bodde ungefär 500 meter från fritidsgården), jag hör en bil komma bakom mig som visar sig vara en väktarbil. Bilen kör lugnt förbi mig och stannar nära skjulet som vi försökte ta oss in i. Han tittar lite skumt på mig (nog pga att jag går med 2 cyklar).
Dum som jag är säger jag att jag hittade cyklarna i en buske lite längre bort, han säger att det förmodligen är inbrotttjuvarnas cyklar som hade varit här tidigare och ber mig att lägga dem vi hans bil. Jag lägger cyklarna vid bilen och väntar tills han har gått bort, då han har gått bort en bit så tar jag upp min cykel och cyklar som en idiot hem.

Jag ringde Per dagen efter, som tyvärr åkte fast men som tur var inte golade. Per berättade också en trevlig historia om sin flykt med den orkar jag inte skriva nu.
Senast redigerad av Fagell 2008-03-23 kl. 21:25.
Citera
2008-03-23, 21:40
Medlem
CoiloCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagell
Delar med mig en liten historia från när man var ung och dum.

Jag och 3 andra kompisar/bekanta hade bestämt oss för att dra ut i natten och busa/taga.

När jag har smitit ut från huset och tagit min cykel och cyklat en bit, så ringer mobilen. 2 av mina kompisar säger att de tyvärr inte kommer kunna lyckas smita ut idag. Jag blir lite småsur men säger att jag förstår, kompisarna tröstar mig med att Per fortfarande kan sticka ut och han möter jag upp. Jag var bara lite smått bekannt med Per och tyckte inte om honom så värst mkt (pga han var lite smygnazist).

Det är bara vi två och vi driver runt lite på våra cyklar, Per berättar om en bekant som har massa kannor i massa olika färger i ett litet skjul nära en fritidsgård. Vi båda kommer på iden att kankse försöka ta sig in i skjulet och ta några burkar. Fritidsgården ligger lite avskillt och vi tänker att det inte är nån stor risk att folk skulle kunna höra oss när vi försöker ta oss in.
Vi börjar försöka slå upp låset med nån sten eller liknande, det går sådär.
Jag lyckas hitta en tom brandsläckare bakom skjulet och använder den till att benda upp låset till, det funkar fin fint. Från nånstanns hör jag en bil som kör lite snabbare än medelhastighet. Jag stannar upp och kollar på Per, sekunden senare kommer en snutbil uppkörande och bromsar in precis framför oss. vi hoppar över närmaste staket och börjar springa, polisbilen backar tillbaka och kör efter. Jag sneglar till höger och ser bilen åka precis brevid mig, det enda som är emellan oss är ett stängsel. Vi kommer ut på en gård till ett dagis, jag ser polisbilen köra runt skiten för att blocka utgången, jag är snabbtänkt och vänder håll tvärt och skiter fullständigt i Per. Jag springer tillbaka samma väg fast sen upp i skogen, klättrar upp i ett träd och sitter där en stund, klättrar sedan ner och fortsätter springa bortåt. Jag kommer till ett lägenhets område och får syn på en pappers återvinings låda(en stor grön grej) jag hoppar i den och ligger i den ungefär en timme. Sen sticker jag tillbaka till stället för att hämta min och Pers cykel. Jag tar upp cyklarna från busken där vi hade gömmt dom och börjar vandra där ifrån (Jag bodde ungefär 500 meter från fritidsgården), jag hör en bil komma bakom mig som visar sig vara en väktarbil. Bilen kör lugnt förbi mig och stannar nära skjulet som vi försökte ta oss in i. Han tittar lite skumt på mig (nog pga att jag går med 2 cyklar).
Dum som jag är säger jag att jag hittade cyklarna i en buske lite längre bort, han säger att det förmodligen är inbrotttjuvarnas cyklar som hade varit här tidigare och ber mig att lägga dem vi hans bil. Jag lägger cyklarna vid bilen och väntar tills han har gått bort, då han har gått bort en bit så tar jag upp min cykel och cyklar som en idiot hem.

Jag ringde Per dagen efter, som tyvärr åkte fast men som tur var inte golade. Per berättade också en trevlig historia om sin flykt med den orkar jag inte skriva nu.

Haha, schysst att du övergav hans cykel
Nu får du fasen ta och skriva hans story också
Citera
2008-03-23, 22:12
Medlem
Apan Devoxs avatar
Tänkte berätta lite om en sak som hände mig i förra lördan, jo.. jag och en polare hade varit och köpt färg i Köpenhamn och var påväg hem till Malmö, när vi hoppade av tåget i Malmö så tagade vi hela tågsidan med våra nyinköpa cans fast det var fullt med folk på perrongen (inte så smart kanske) när vi var klara så skrek tågföraren rakt ut över perrongen ''TA FAST KLOTTRARNA'' vi sprang såklart allt vi hade från centralen in mot stan, och när jag tittar bakom mig så får jag se 2 araber kuta efter oss, jag kastar in påsen med cannorna in i en buske och vi fortsätter springa över flera gator i riktning mot Gustav Adolfs torg vilket resulterade i att jag var nära att bli överkörd 2 gånger. Vi lyckades springa ifrån araberna så vi trodde det var lugnt så vi gick in på burger king och tog varsin burgare och hämtade andan. Efter vi käkat så skulle vi ta bussen till min polare som bor lite utanför stan, när vi kom till busshållplatsen så ser vi att vi missade bussen precis så vi sättter oss och väntar på nästa... efter en 10min så kör 2 polisbilar upp mitt framför ögonen på oss, grisarna ber att få snacka med oss.. dom frågar om det är vi som tagat tåget, vi blånekar såklart, vi blir visiterade men polisen hittar ingenting för cannorna hade jag kastat och markern hade jag hunnit sticka ner i kalsongerna. Men iallafall så blir vi gripna snuten fotograferade våra händer som var fulla med färg Snuten tog våra uppgifter och så vidare... och just nu sitter jag fortfarande och väntar på att snuten ska höra av sig så vet inte vad som händer..
Citera
2008-03-23, 22:12
Bannlyst
Skriver väl en jag med!
Jag var väl runt 15 år och var med en polare den kvällen.
Han och jag hade varit och köpt burkar på dagen. Sen satt vi hos mig och skissade lite. Så glodde vi väl på någon schysst graffitifilm. Iallafall så var det Halloween och jag hade köpt burkar som skulle passa till och göra en Pumpa!
Klockan gick över 00:00 och då begav vi oss ut. Glada som fan var vi kan jag tilläga! ... Men iallafall så går vi i bostadsområdet där jag bor och så ställer vi oss bakom en kontainer och skakar våra burkar. (Vi skulle måla i gångtunneln.) Den ligger inte alls så långt ifrån där jag bor. Men iallafall när vi har skakat burkarna och är på väg ner mot gångtunneln så hör vi ett jävligt hastigt bromsande av en bil. Självklart är det en väktare som bromsar in bilen och min polare skriker till, "Väktare!! Spring." Och han skriker att vi ska stanna. Han stannade alltså bilen på andra sidan av dagiset som låg bredvid där.
Och vi skiter ju självklart i vad han vrålar och börjar ju springa för Kung och Fosterland! Sen när vi närmar oss en slänt så skriker jag åt min polare att vi hoppar ner och gömmer oss i skogen. Jag flyger iallafall ner för slänten först och klarar mig utan att ramla. Snubblade dock till på någonting så jag flög, men jag ramlade aldrig omkull. Polarn ramlade dock och drog i huvudet i något.
Men iallafall så springer jag vidare, (såg aldrig att han ramlade.) Och när jag märker att han inte är bakom mig så fortsätter jag springa vidare och gömmer min väska med mina burkar under en gran. Sen går jag upp försiktigt igenom skogen och kollar så att inte väktarbilen är där. Jag springer lite snabbt då till min port och kollar efter min polare men ser honom ingenstans. Jag gick då upp till mig och ställde mig i fönstret och kollade efter honom emn fick inte syn på honom. Men efter 10 minuter kollade jag igen och då såg jag honom. Då öppnade jag mitt fönster och sa åt honom att jag skulle öppna.

När han väl hade kommit upp så berättar han att när han ramlade så gick han upp ur skogen och väktaren fick syn på honom och körde efter honom. Sen hoppade han ur bilen och släppte hunden efter min polare. Men min polare hade sån jävla tur eftersom han kom så jävla långt bort så att väktaren kallade tillbaka hunden. Sen iallafall så sov vi och skrattade så inni helvete eftersom vi hade klarat oss. Dagen efter berättade vi det här för några som han känner och då hade dom jävla luffarna slagit in en ruta på det där dagiset för att dom hade varit hungriga och ville ha mat. Då hade vi blivit jagade för ett inbrott som inte ens vi hade något att göra med. Vi tyckte själva att det var konstigt att vi fick väktaren efter oss innan vi ens hade börjat...

Men men... Det slutade iallafall lyckligt!
Citera
2008-03-23, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iPO
....

släppte han hunden efter er? väktare får inte släppa sina hundar (enligt lagen då) hunden ska enbart vara till förarens beskydd
Senast redigerad av solarius 2008-03-23 kl. 23:12.
Citera
2008-03-24, 00:24
Medlem
ANALDYNGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solarius
släppte han hunden efter er? väktare får inte släppa sina hundar (enligt lagen då) hunden ska enbart vara till förarens beskydd
Sen när började dem bry sig?
Citera
2008-03-24, 09:14
Medlem
Risans avatar
Jag drar nog också en bara liten kort historia i min unga tid.

01.30: Jag och min kompis är fullt laddade och håller på att fixa våra caps o packar ner grejerna i väskan, (vi hade tänkt o bomba).... Så vi går en liten stund för att hitta något bra ställe o köra lite på , o till slut hittade vi ett.. Jag gick fram mot en tyken gråvägg o började köra när min kompis "hostade", det vill säga att någon kom, men sedan säger han att det inte var något, jag fortsätter skarpt medans en kille som joggar hojtar joggandes "Tjena gurkan, hur är läget?" jag sa bara "jo de bra".. sedan säger han igen "Är det lagligt att ni gör detta?"
jag ba "Hmmm, det är hårspray så vi kommer tvätta bort detta med vatten oroa dig inte"
Sedan joggade han iväg med sin fula MP3 spelare, och jag o min kompis stod o asgarvade i runt 1 timma hhahahhahah, så sköön dag =)
Citera
2008-03-24, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ANALDYNGA
Sen när började dem bry sig?

en väktare som släpper sin hund titt som tätt förblir inte hundförare särskilt länge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in