2012-03-18, 22:41
Medlem
TomRiddlles avatar
Jag antar att "Bombasystemet" var ironisk när han skrev inlägget?

Det var en sommarkväll förra året, jag och två kamrater sitter hemma hos mig och dricker öl och har det trevligt. När klockan börjar röra sig 00.30 så bestämmer vi oss för att dra ut och lägga en varsin piece på ett hus cirka 1 kilometer från min gamla lägenhet. Vi tar oss till platsen obemärkta och när vi anländer till väggen börjar vi spruta färg direkt, det är jag och en till person som målar och den tredje håller vakt. Jag blir klar med min piece relativt snabbt och står och väntar på att min kamrat ska bli klar, samtidigt står jag och spanar efter diverse poliser och samhällshjältar etc. Efter ett tag upptäcker jag ett blåblinkande sken på en blåvit bil ungefär 100-150 meter från där vi målar. Bilen kommer i ganska låg hastighet och jag säger lugnt till min vän att "Jag tror det är dags att dra, polisen är där borta". Han får någon sorts panikryck och springer allt vad han kan rakt in i en skog, den andre kamraten är redan utom synhåll. Jag försöker ropa till mina vän som också har målat att vi borde hålla ihop men han lyssnar inte alls och bara springer vidare. Nu börjar även jag förstå att det är dags att dra upp tempot lite så jag lägger i en högre växel och kubbar på som bara fan genom en skogsdunge och dumpar maskering och burkar i springande stund. Sedan springer jag vidare in i ett villaområde och in på en gård där jag lägger mig i ett par buskar.
På gatorna runt omkring så åker det runt polisbilar och mitt hjärta håller på att dunka ur min bröstkorg, ligger i buskarna i kanske 30 minuter innan jag smyger mig hemåt.

Inte så mycket action, men fortfarande en historia.
Citera
2012-03-18, 23:53
Medlem
Bombasystemets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomRiddlle
Jag antar att "Bombasystemet" var ironisk när han skrev inlägget?

Det var en sommarkväll förra året, jag och två kamrater sitter hemma hos mig och dricker öl och har det trevligt. När klockan börjar röra sig 00.30 så bestämmer vi oss för att dra ut och lägga en varsin piece på ett hus cirka 1 kilometer från min gamla lägenhet. Vi tar oss till platsen obemärkta och när vi anländer till väggen börjar vi spruta färg direkt, det är jag och en till person som målar och den tredje håller vakt. Jag blir klar med min piece relativt snabbt och står och väntar på att min kamrat ska bli klar, samtidigt står jag och spanar efter diverse poliser och samhällshjältar etc. Efter ett tag upptäcker jag ett blåblinkande sken på en blåvit bil ungefär 100-150 meter från där vi målar. Bilen kommer i ganska låg hastighet och jag säger lugnt till min vän att "Jag tror det är dags att dra, polisen är där borta". Han får någon sorts panikryck och springer allt vad han kan rakt in i en skog, den andre kamraten är redan utom synhåll. Jag försöker ropa till mina vän som också har målat att vi borde hålla ihop men han lyssnar inte alls och bara springer vidare. Nu börjar även jag förstå att det är dags att dra upp tempot lite så jag lägger i en högre växel och kubbar på som bara fan genom en skogsdunge och dumpar maskering och burkar i springande stund. Sedan springer jag vidare in i ett villaområde och in på en gård där jag lägger mig i ett par buskar.
På gatorna runt omkring så åker det runt polisbilar och mitt hjärta håller på att dunka ur min bröstkorg, ligger i buskarna i kanske 30 minuter innan jag smyger mig hemåt.

Inte så mycket action, men fortfarande en historia.
Dessvärre verkar alla tro att alla är döds seriösa här, Sjyst Historia!
Citera
2012-03-19, 11:25
Medlem
D-LAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombasystemet
Dessvärre verkar alla tro att alla är döds seriösa här, Sjyst Historia!

OT, men du bytar avatar hela tiden va? blir helt förvirrad hahaha
Citera
2012-03-19, 14:00
Medlem
PeaceLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombasystemet
Mycket förväntansfull

inget har hänt ännu.. upp med det så fort som möjligt!
Citera
2012-03-19, 16:16
Medlem
Bombasystemets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-LA
OT, men du bytar avatar hela tiden va? blir helt förvirrad hahaha
Haha, Har bytt 4 ggr, Fast tror jag kommer ha GW ett bra tag nu!
Citera
2012-03-26, 19:37
Medlem
vandalares avatar
tänkte bjuda på en till då jag har brist på annat att göra

jag och en polare bestämmer oss för att dra ut och måla, det är en bit att gå men vi är taggade så vi packar och drar sedan iväg på vårt äventyr

vi når vårat mål, en stor yta med massa baracker vid tåg spåret, på området står en lastbil med lyktorna riktade mot oss vi håller låg profil tills den sakta glider iväg, vi går in på området spanar åt alla håll, vandrar mellan baracker för att se om vi är ensamma polaren spanar medans jag börjar måla, kör på min one tag på fyra bokstäver och det flyter på bra allt flyter på fastän piecen fick ett halv taskigt resultat så är man ändå glad
Senast redigerad av vandalare 2012-03-26 kl. 19:40.
Citera
2012-03-26, 19:39
Medlem
Montanaburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vandalare
tänkte bjuda på en till då jag har brist på annat att göra

jag och en polare bestämmer oss för att dra ut och måla, det är en bit att gå men vi är taggade så vi packar och drar sedan iväg på vårt äventyr

vi når vårat mål, en stor yta med massa baracker vid tåg spåret, på området står en lastbil med lyktorna riktade mot oss vi håller låg profil tills den sakta glider iväg, vi går in på området spanar åt alla håll, vandrar mellan baracker för att se om vi är ensamma polaren spanar medans jag börjar måla, kör på min one tag på fyra bokstäver och det flyter på bra allt flyter på fastän piecen fick ett halv taskigt resultat så är man ändå glad vandrar man hem i mörkret med polaren hel lyckad kväll!
Låter som en helt okej kväll
Citera
2012-03-26, 22:49
Medlem
Ettglasjuices avatar
"Debuten" blev lite halvtaskig, jag och en polare skulle för första gången sticka ut och måla. Vi drar till den lokala tågstationen och tänkte måla på väntsalens väggar. Precis när vi tar upp burkarna åker en snutbil förbi och vi panikar. Springer en bra bit och tar några krokiga omvägar hem till mig. Det var ingen lyckad kväll..
Citera
2012-03-27, 10:57
Medlem
Nargilehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettglasjuice
"Debuten" blev lite halvtaskig, jag och en polare skulle för första gången sticka ut och måla. Vi drar till den lokala tågstationen och tänkte måla på väntsalens väggar. Precis när vi tar upp burkarna åker en snutbil förbi och vi panikar. Springer en bra bit och tar några krokiga omvägar hem till mig. Det var ingen lyckad kväll..
höhö, fortfarande bättre än min debut. Jag och en polare fick för oss att nio på kvällen är den perfekta tiden att lägga en piece längs med en relativt trafikerad väg. "Det är ju mörkt ute då, och vi hinner hem innan föräldrarna flippar om att det är för sent!"
Hursomhelst, vi hann precis skissa upp första bokstaven innan det kom snutbilar från alla slags håll och plockade oss på bar gärning. Råtorsk, så att säja.. Men en rolig grej var att snuten kollade aldrig om jag hade något på mig, så jag blev hemskjutsad i polisbil med en sprayburk i innerfickan på jackan.
Efter det var jag skiträdd för graff i ett halvår, innan jag sakta men säkert tog mig ut på äventyr igen . Ung och dum.
Citera
2012-03-27, 17:51
Medlem
kalkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nargileh
höhö, fortfarande bättre än min debut. Jag och en polare fick för oss att nio på kvällen är den perfekta tiden att lägga en piece längs med en relativt trafikerad väg. "Det är ju mörkt ute då, och vi hinner hem innan föräldrarna flippar om att det är för sent!"
Hursomhelst, vi hann precis skissa upp första bokstaven innan det kom snutbilar från alla slags håll och plockade oss på bar gärning. Råtorsk, så att säja.. Men en rolig grej var att snuten kollade aldrig om jag hade något på mig, så jag blev hemskjutsad i polisbil med en sprayburk i innerfickan på jackan.
Efter det var jag skiträdd för graff i ett halvår, innan jag sakta men säkert tog mig ut på äventyr igen . Ung och dum.

Vad fick du för straff?
Citera
2012-03-27, 18:28
Medlem
swapzs avatar
Citat:

Ja vad fick du för straff, haha ung o dum ja
Citera
2012-03-27, 23:05
Medlem
Ettglasjuices avatar
Citat:

Haha fan va surt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in