2015-12-19, 21:26
Medlem
creaturefriendss avatar
Denna historian är inte något att hänga i granen, men kör på ändå..

Jag brukar alltid ha med någon burk till jobbet för att senare dra lite tags eller t-ups på hemvägen. Denna dagen så slutade jag kl 12. Så när jag gick hem så tänkte jag att de flest jobbar eller är i skolan så jag kan spraya lite mer öppet. (väldigt dumt tänkt) Så jag påbörjade en t-up och allt flyter på som det ska. Men på sista bokstaven så hör jag ett högt skrik:
- Vafan håller du på med!?
Jag kollar bakom mig och där är en gubbe som håller en spade i handen och börjar springa mot mig. Jag kastar burken över planket som jag spraya på och börja springa, kollade inte bakom mig på ett tag bra tag och när jag väl kollar bakom mig så är han såklart inte efter mig..

Han såg ut o va 100 år så jag hade fan kunnat gå ifrån honom.
Citera
2016-06-11, 18:07
Medlem
Ska ut och måla ikväll får se om det blir någon story

Hoppas iaf inte det inte kul att torska
Citera
2016-06-11, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AceTZ

Protip: skriv inte ut på internet när du ska måla... Än om boliz inte får särskilt mycket information när du skriver det på flashback utan att de vet vem som är bakom kontot så är det fett bajsnödigt
Citera
2016-06-11, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pppppppppppp

Protip: skriv inte ut på internet när du ska måla... Än om boliz inte får särskilt mycket information när du skriver det på flashback utan att de vet vem som är bakom kontot så är det fett bajsnödigt

Men samtidigt rätt coolt, då vet alla om att du är fett g. Och det är så, det är så man haffar guzz boyz .
Citera
2016-06-12, 00:01
Medlem
Citat:

Kom ihåg haglöfsryggan och air maxen!
Citera
2016-06-12, 02:28
Medlem
Back! Ingen torsk men har dock en story! Va ganska öppet ställe dit jag skulle gå åkrar på båda sidorna och hade inte med någon väska så jag gömde burkarna i byxorna :P Träffade inte på någon men om någon skulle sett mig lol en snubbe med burk lår?! :P

Låt inte tråden dö! Dela fler stories om ni har sjukt intressant att läsa!

Tack för ikväll.
Senast redigerad av AceTZ 2016-06-12 kl. 02:30.
Citera
2016-06-12, 02:32
Medlem
O-Lyckligs avatar
Citat:
Back! Ingen torsk men har dock en story! Va ganska öppet ställe dit jag skulle gå åkrar på båda sidorna och hade inte med någon väska så jag gömde burkarna i byxorna :P Träffade inte på någon men om någon skulle sett mig lol en snubbe med burk lår?! :P

Låt inte tråden dö! Dela med er om mera stories!

Tack för ikväll.

Kvällar som ger en "burk lår" är en del av vad man kan beskriva som "god uppfostran" - fatcap for LIFE!
Citera
2016-06-13, 14:25
Medlem
Skid-masks avatar
Tråkigt med lite halvdöd tråd.

Får väl dra en historia då.

Efter att inte ha målat nästan nånting sedan tonåren så ringde polaren mig en dag.
Han säger "VI MÅSTE UT O LIRA NÅT", jag svarade att jag var sugen och beställning på cans fixades direkt.
Eftersom man inte kört på länge så blev det lite skissning i förväg så man blev varm i kläderna.

Färgen dumpar ner i brevlådan och vi börjar snacka ihop oss om vart vi ska köra.
Vi kommer fram till att det skall köras fame då ingen av oss målat på ett par år och känner inte för att dra runt i stan och få knas.

Helgen efter tar vi bilen till en ort några mil utanför stan vi bor för polaren visste att det fanns ett par ödehus ute i skogen som stått tomt där länge som fan. Vi parkerar en bit bort brevid den stora vägen och traskar ner genom skogen till ödehusen.

Vi börjar direkt med lite UrbanExploration såklart men hitta inget roligt.
Det var 4 hus och 1 stort garage med port osv. Vi börjar skissa upp i garaget, tar en cigg, spelar lite musik och tar allt allmänt chill.
Vi står säkert där i 1,5 timme och målar upp bakrund för att bygga ihop våra pieces osv, kör samma highlights och blir snyggt som fan tänkte vi.

Efter att vi tagit lite bilder och snackat skit går vi upp mot dom andra husen för att smyga runt igen och måla slut slattarna som vi inte orkade släpa med oss hem.
Vi drar lite tags och hittar massa skit som någon lämnat kvar, bland annat en bil.
När vi är på väg in till det sista huset som är kanske 30m från där vi parkerade hör vi att någon smäller igen en bildörr.
Polaren smyger runt huset och ser en polisbil och 2 poliser som står precis vid polarens bil. FAN.
Inte en chans att någon sett oss och ringt snuten.

Jag frågar vad vi ska göra då jag inte är känd med området alls.
Får inget svar från kompisen som fick ett psykbryt så jag börjar löpa ner mot skogen.
Slängde in påsen med cansen i ett litet förråd och märker då att polaren fortfarande står kvar uppe vid första huset och bara kollar upp mot poliserna.
Börjar skrika på han att vi ska springa. Vi börjar löpa mot skogen och efter oss hör vi "STANNA!".
Dock skrek dom bara stanna en gång vilket va lite konstigt men vi sprang ändå, igenom hela skogen i bäckar, mossa och lera och vettefan. Gjorde sönder ett par jeans och var helt pisseblöt.

Vi kommer till en häststig och stannar för att andas lite.
Vi tänder en cigg och börjar gå längs med häststigen tills vi kommer till en sjö med ett litet villaområde.
Vi ringer runt och kollar om nån kan hämta oss medans vi går upp mot den stora vägen polisen stod på, fast några kilometer ut i skogen.
När vi väl blir upphämtade och körda till en kompis som har fest hemma så chillar vi där en stund för att senare åka tillbaka till bilen och dra hemåt.

Kanske inget jätte-knas men efter att inte lirat nåt på ett par år och få snut jage direkt va riktigt läskigt faktist. Längesen man fick springa och känna adrenalinet.
Har ett par till historier men de får bli en annan gång.
Citera
2016-06-15, 03:59
Medlem
Skulle måla 1 Semifame™ med en vän. Sagt och gjort, vi möts upp och går till byggnaden (en helt nerblaffad sådan) i fråga. Skissa, fylla, börja dra lines. Då hör vi steg från runt hörnet. Jag packar ner cans och förbereder mig på att lubba utav bara helvete. Ångesten. "Shit ofta nån 1) såg oss 2) brydde sig om det 3) ringde snuten 4) snuten faktiskt kom för detta???". Då helt plötsligt kommer en glad kille i hoodie med färgfläckar och världens största leende och ba "EY MÅLAR NI OCKSÅ DDD". Han hade nämligen också planerat en trip till denna byggnad. Trevlig incident som resulterade i att vi tog följe och gjorde en stor målning tillsammans. D va fint.
Citera
2016-06-28, 19:34
Medlem
OgnomAmtefs avatar
Inte alls länge sedan. Har haft en ca 3års paus från graffen men bestämmer mig på en seg vardagskväll att allt packa på mig lite krom och svart och köra lite chrome&black-pieces.

Känslan påminnde om den när man för första gångerna är ute, hybrisen på topp och ingen koll på läget över huvudtaget. Man kan liksom inte föreställa sig en torsk, fastän jag torskat flera gånger tidigare...

Kommer till en stor väg som går genom hela staden. En ganska stor elcentral förväntas bli mitt offer. Klockan är nog inte mer än 22.00 för övrigt. Tänker att det ändå är rätt cool med tanke på att det är en vardag.

Är precis klar med lines och ska dra sista skuggan. Vänder mig om för att kolla så ingen kommer. Men vafan? En man i 35-40årsåldern kommer cyklandes med en blick som Hitler och lika fort som en jude genom Tyskland på 40-talet. Börjar gorma på mig så det hörs i hela området, jag slänger i mina burkar i kassen och lägger benen på ryggen, springer över vägen och det är en högt staket i mitten på vägen som jag hoppar över eftersom det är svårt för snubben med hojj att hoppa så högt. Glömmer helt bort att det är en tunnel under vägen typ 20meter bort.

Lägger mig i diket på andra sidan för att se vad han gör, förväntar mig att han parkerar cykeln och springer över vägen. När jag legat i ca 20sek så ska jag ställa mig upp och visst precis då så kommer han cyklandes ännu snabbare genom tunneln och skriker på mig. Springer ut på en fotbollsplan och det är nu man påminns om vilken taskig jävla kondition man har. Ser ett fotbollsmål och ser det som min enda chans att få honom på så mycket avstånd som möjligt.

Ställer mig på ena sidan målet, medans galningen ställer sig på andra. Som en jävla 40-talsfilm så springer han runt och byter håll imellanåt. Måste sett hur roligt som helst ut.

Börjar verkligen få helt slut på energi och böjer mig fram när han också måste hämta andan. Då ser jag min bästa chans. Hans cykel är parkerad en bit bort på cykelvägen brevid planen. Jag är närmast den. Jag plockar diskret upp min nästan fulla krom och siktar snabbt och kastar.

*smack* säger det. Eller *kling*... Han stog fortfarande böjt med ryggen och hämtade andan. Burken träffade perfekt med toppen eller bottenkanten i skallen på han och han ramlar bakåt och börjar gorma om "horunge" "samhällsparasit" och allt vad det var. Jag lägger benen på ryggen mot hans hojj och cyklar iväg.

Aldrig vart med om att en civil person orkat lägga ner så mycket kraft på lite klötter. Dags att börja träna tror jag...
Citera
2016-06-28, 20:41
Medlem
saturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OgnomAmtef
Inte alls länge sedan. Har haft en ca 3års paus från graffen men bestämmer mig på en seg vardagskväll att allt packa på mig lite krom och svart och köra lite chrome&black-pieces.

Känslan påminnde om den när man för första gångerna är ute, hybrisen på topp och ingen koll på läget över huvudtaget. Man kan liksom inte föreställa sig en torsk, fastän jag torskat flera gånger tidigare...

Kommer till en stor väg som går genom hela staden. En ganska stor elcentral förväntas bli mitt offer. Klockan är nog inte mer än 22.00 för övrigt. Tänker att det ändå är rätt cool med tanke på att det är en vardag.

Är precis klar med lines och ska dra sista skuggan. Vänder mig om för att kolla så ingen kommer. Men vafan? En man i 35-40årsåldern kommer cyklandes med en blick som Hitler och lika fort som en jude genom Tyskland på 40-talet. Börjar gorma på mig så det hörs i hela området, jag slänger i mina burkar i kassen och lägger benen på ryggen, springer över vägen och det är en högt staket i mitten på vägen som jag hoppar över eftersom det är svårt för snubben med hojj att hoppa så högt. Glömmer helt bort att det är en tunnel under vägen typ 20meter bort.

Lägger mig i diket på andra sidan för att se vad han gör, förväntar mig att han parkerar cykeln och springer över vägen. När jag legat i ca 20sek så ska jag ställa mig upp och visst precis då så kommer han cyklandes ännu snabbare genom tunneln och skriker på mig. Springer ut på en fotbollsplan och det är nu man påminns om vilken taskig jävla kondition man har. Ser ett fotbollsmål och ser det som min enda chans att få honom på så mycket avstånd som möjligt.

Ställer mig på ena sidan målet, medans galningen ställer sig på andra. Som en jävla 40-talsfilm så springer han runt och byter håll imellanåt. Måste sett hur roligt som helst ut.

Börjar verkligen få helt slut på energi och böjer mig fram när han också måste hämta andan. Då ser jag min bästa chans. Hans cykel är parkerad en bit bort på cykelvägen brevid planen. Jag är närmast den. Jag plockar diskret upp min nästan fulla krom och siktar snabbt och kastar.

*smack* säger det. Eller *kling*... Han stog fortfarande böjt med ryggen och hämtade andan. Burken träffade perfekt med toppen eller bottenkanten i skallen på han och han ramlar bakåt och börjar gorma om "horunge" "samhällsparasit" och allt vad det var. Jag lägger benen på ryggen mot hans hojj och cyklar iväg.

Aldrig vart med om att en civil person orkat lägga ner så mycket kraft på lite klötter. Dags att börja träna tror jag...
Oavsett sanningshalt drog det i smilbanden

Har inte varit med om så mycket röj-skoj.
Bombade mitt i stan på studenten nu, blev tagen och nitad av en snut, gjorde en anmälan och blev friad från misstanke trots "fingrarna i kakburken". Jävla nybörjare liksom. Falskt vittnesmål är nog en allvarlig grej för ett expertvittne.

Jo, fan. Drog ut och målade i vintras, fick gå fem kilometer för att nå platsen längs linjen. Drar upp skissen, bakgrund, fyll och chillar lite. Fortsätter med outline och hör en dörr smälla på den nedsläckta industrilokalen, nojar till men inser att det antagligen bara är rökpaus, kollar området ändå. Tro att det står en stor GMC-pickup med hellyset på mitt i vägen, därifrån jag kom. Inser antagliga allvaret och strukturerar en plan för att dessa rednecks inte ska orka följa efter mig. Piper igenom, eller hoppar in i ett snår med en area på cirka 60kvm som jag på alla fyra trycker mig igenom. Dumpar väskan i en container och går hem. Pickupen cirkulerade runt men det var lugnt.

Stod ute på riksväg och körde en gång, hade duckat bilar i fyra timmar och hade bara second line kvar, kände att det var ovärt att bry sig om bilen som kom emot mig då. Drar röda seconds lugnt, ser bilen, en karg röd volvo7*0-kombi stannar upp och jag skyndar mig ihop med sakerna och tar flykt nedför en dunge, kommer cirka 20 meter fram innan jag hör bakom mig ett hagelgevär som avlossas, blir så förvånad att jag stannar upp (13 meters slänt så distansen var ju stor) tills jag hör ett till och springer i panik så långt det går innan jag klappar ihop och gömmer mig i ett buskage, med dödsångest. Skrev för övrigt "karma" med yinyang brevid
Senast redigerad av satur 2016-06-28 kl. 20:53.
Citera
2016-06-30, 12:51
Bannlyst
gick ifrån en torsk en gång, stod några meter ifrån polarna när csg hoppa på dom. agerade helt cool och gick därifrån sakta och normalt även fast adrenalinet pumpade, hade troligtvis torskat om jag hade sprungit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in