Tråkigt med lite halvdöd tråd.
Får väl dra en historia då.
Efter att inte ha målat nästan nånting sedan tonåren så ringde polaren mig en dag.
Han säger "VI MÅSTE UT O LIRA NÅT", jag svarade att jag var sugen och beställning på cans fixades direkt.
Eftersom man inte kört på länge så blev det lite skissning i förväg så man blev varm i kläderna.
Färgen dumpar ner i brevlådan och vi börjar snacka ihop oss om vart vi ska köra.
Vi kommer fram till att det skall köras fame då ingen av oss målat på ett par år och känner inte för att dra runt i stan och få knas.
Helgen efter tar vi bilen till en ort några mil utanför stan vi bor för polaren visste att det fanns ett par ödehus ute i skogen som stått tomt där länge som fan. Vi parkerar en bit bort brevid den stora vägen och traskar ner genom skogen till ödehusen.
Vi börjar direkt med lite UrbanExploration såklart men hitta inget roligt.
Det var 4 hus och 1 stort garage med port osv. Vi börjar skissa upp i garaget, tar en cigg, spelar lite musik och tar allt allmänt chill.
Vi står säkert där i 1,5 timme och målar upp bakrund för att bygga ihop våra pieces osv, kör samma highlights och blir snyggt som fan tänkte vi.
Efter att vi tagit lite bilder och snackat skit går vi upp mot dom andra husen för att smyga runt igen och måla slut slattarna som vi inte orkade släpa med oss hem.
Vi drar lite tags och hittar massa skit som någon lämnat kvar, bland annat en bil.
När vi är på väg in till det sista huset som är kanske 30m från där vi parkerade hör vi att någon smäller igen en bildörr.
Polaren smyger runt huset och ser en polisbil och 2 poliser som står precis vid polarens bil. FAN.
Inte en chans att någon sett oss och ringt snuten.
Jag frågar vad vi ska göra då jag inte är känd med området alls.
Får inget svar från kompisen som fick ett psykbryt så jag börjar löpa ner mot skogen.
Slängde in påsen med cansen i ett litet förråd och märker då att polaren fortfarande står kvar uppe vid första huset och bara kollar upp mot poliserna.
Börjar skrika på han att vi ska springa. Vi börjar löpa mot skogen och efter oss hör vi "STANNA!".
Dock skrek dom bara stanna en gång vilket va lite konstigt men vi sprang ändå, igenom hela skogen i bäckar, mossa och lera och vettefan. Gjorde sönder ett par jeans och var helt pisseblöt.
Vi kommer till en häststig och stannar för att andas lite.
Vi tänder en cigg och börjar gå längs med häststigen tills vi kommer till en sjö med ett litet villaområde.
Vi ringer runt och kollar om nån kan hämta oss medans vi går upp mot den stora vägen polisen stod på, fast några kilometer ut i skogen.
När vi väl blir upphämtade och körda till en kompis som har fest hemma så chillar vi där en stund för att senare åka tillbaka till bilen och dra hemåt.
Kanske inget jätte-knas men efter att inte lirat nåt på ett par år och få snut jage direkt va riktigt läskigt faktist. Längesen man fick springa och känna adrenalinet.
Har ett par till historier men de får bli en annan gång.