Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Skulle måla ikväll, God Jul piecen som det talas om i en annan tråd, färgen är inköpt, rollerfärg är inköpt då jag skulle rolla en del av väggen så att man slapp se gamla grejer genom färgen.
Packar ihop allt och går ut. Det regnar smått men jag ska fan måla tänker jag. Knallar iväg till den vägg som ska målas och ska börja rolla. Jo visst fan, lockfan går ej att få upp. Sitter på huk i leran och försöker få upp burkfan med mina nyklar. Under tiden börjar det regna mer och mer. efter ca 20 minuter av kämpande i regnet så får jag INTE upp locket. Vid det här lager rinner det vatten längst min rygg då den jacka jag tagit visar sig inte palla med särskilt mycket regn.
Ger upp och går hem. Förbannad. Nytt försök ska göras i morgon. Denna gång tar jag med mig en skruvmejsel. Hejja mig!
Packar ihop allt och går ut. Det regnar smått men jag ska fan måla tänker jag. Knallar iväg till den vägg som ska målas och ska börja rolla. Jo visst fan, lockfan går ej att få upp. Sitter på huk i leran och försöker få upp burkfan med mina nyklar. Under tiden börjar det regna mer och mer. efter ca 20 minuter av kämpande i regnet så får jag INTE upp locket. Vid det här lager rinner det vatten längst min rygg då den jacka jag tagit visar sig inte palla med särskilt mycket regn.
Ger upp och går hem. Förbannad. Nytt försök ska göras i morgon. Denna gång tar jag med mig en skruvmejsel. Hejja mig!
Jäkla osis som för mig med detta jädra regnande, kan väl åtminstone vara snö om det skall hålla på så man kan gå ut och bomba utan att se färgen rinna iväg...
*EDIT* I brist på annat.. en liten fånig historia: Jobbar på en industri inom belysning som lite förhistoria.
Iaf igår (fredag) så togs en 2 meters pall med aluminiumprofiler ner (formade som kantiga U:n) ner. De var dammiga så han som skulle använda dem gick iväg efter trasa och Ajax. Då sprang jag fram, kollade runt om så ingen såg mig och skrev "FBS Crew -07" på alla för att sedan återgå till min arbetsplats.
När han kom tillbaka stod han där en stund och läste vad jag skrivit, han fick nog en tankeställare..
ja och en kopmis startade me ISP i gbg i tisdags och vi har jobbat upp oss som raketer och nu i torsdags var vi och drog nåra timmar och efter ett tag kommer en pappa med 2 döttrar som skriker på oss när vi "bombar" lite.. fast innan det så blir vi halvt jagade av 2-3 killar som hade sett os måla..sedan kommer den här pappan och jagar mej en kvart medans min kompis står kvar och "bombar" och pappan springer efter mej över en motorväg och d var våran första "riktiga" gång men som tur e klarar vi oss
. Sen, adrenalinad som fan, kutar jag ut i gatan och blir nästan påkörd av random volvo v70 som tutar villt, tappar pennan och springer vidare in bland några hus. Väktaren är fortfarande bakom mej, men han är runt hörnet så han ser mej inte än. Jag springer mot ett staket i brösthöjd och i min berusning bestämmer mej för att dyka över det. Satte världsrekord i höjdhopp, samt landade huvudet först i en komposthög. Låg kvar där flämtandes och hoppades att vakten inte hade sett mej (eller min patetiska dykning). Hör att vakten springer förbi staketet och jag andas ut. Går sedan hem och sover gott.