2007-12-08, 11:00
Medlem
MyteNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Skulle måla ikväll, God Jul piecen som det talas om i en annan tråd, färgen är inköpt, rollerfärg är inköpt då jag skulle rolla en del av väggen så att man slapp se gamla grejer genom färgen.

Packar ihop allt och går ut. Det regnar smått men jag ska fan måla tänker jag. Knallar iväg till den vägg som ska målas och ska börja rolla. Jo visst fan, lockfan går ej att få upp. Sitter på huk i leran och försöker få upp burkfan med mina nyklar. Under tiden börjar det regna mer och mer. efter ca 20 minuter av kämpande i regnet så får jag INTE upp locket. Vid det här lager rinner det vatten längst min rygg då den jacka jag tagit visar sig inte palla med särskilt mycket regn.

Ger upp och går hem. Förbannad. Nytt försök ska göras i morgon. Denna gång tar jag med mig en skruvmejsel. Hejja mig!

Jäkla osis som för mig med detta jädra regnande, kan väl åtminstone vara snö om det skall hålla på så man kan gå ut och bomba utan att se färgen rinna iväg...

*EDIT* I brist på annat.. en liten fånig historia: Jobbar på en industri inom belysning som lite förhistoria.

Iaf igår (fredag) så togs en 2 meters pall med aluminiumprofiler ner (formade som kantiga U:n) ner. De var dammiga så han som skulle använda dem gick iväg efter trasa och Ajax. Då sprang jag fram, kollade runt om så ingen såg mig och skrev "FBS Crew -07" på alla för att sedan återgå till min arbetsplats.

När han kom tillbaka stod han där en stund och läste vad jag skrivit, han fick nog en tankeställare..
Citera
2007-12-08, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MyteN
Jäkla osis som för mig med detta jädra regnande, kan väl åtminstone vara snö om det skall hålla på så man kan gå ut och bomba utan att se färgen rinna iväg...

*EDIT* I brist på annat.. en liten fånig historia: Jobbar på en industri inom belysning som lite förhistoria.

Iaf igår (fredag) så togs en 2 meters pall med aluminiumprofiler ner (formade som kantiga U:n) ner. De var dammiga så han som skulle använda dem gick iväg efter trasa och Ajax. Då sprang jag fram, kollade runt om så ingen såg mig och skrev "FBS Crew -07" på alla för att sedan återgå till min arbetsplats.

När han kom tillbaka stod han där en stund och läste vad jag skrivit, han fick nog en tankeställare..

Busigt!
Citera
2007-12-08, 16:40
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isp-cr3w
haha kul me morsan ja och en kopmis startade me ISP i gbg i tisdags och vi har jobbat upp oss som raketer och nu i torsdags var vi och drog nåra timmar och efter ett tag kommer en pappa med 2 döttrar som skriker på oss när vi "bombar" lite.. fast innan det så blir vi halvt jagade av 2-3 killar som hade sett os måla..sedan kommer den här pappan och jagar mej en kvart medans min kompis står kvar och "bombar" och pappan springer efter mej över en motorväg och d var våran första "riktiga" gång men som tur e klarar vi oss
18-årsgräns på flashback kom tillbaka om några år
Citera
2007-12-08, 21:43
Medlem
MyteNs avatar
Nu kommer en seriös historia iaf..

Tänkte efter en gin & tonic och ett par öl att gå ut och bomba på lite elskåp, inte standard-bombning med marker, nej då här slet vi fram Platinumburken med guldfärg, en svart samt marker och gick ut.

Gick in i ett skogsområde för att skaka burkarna ordentligt samt maskera mig med halsduk, luva samt mössa. Gick bort till ett lämpligt elskåp, täcker hela skåpet med guld, svart outline och skall just gå vidare så färgen får torkna så man kan skriva "FBS Crew Myth" då man hör en röst bakom sig:

-Hörrö jag har dig på bild!
-Har du inte alls (med förvrängd röst)
-Nej det har jag iofs men snart (sliter fram en digitalkamera)

Börjar gå därifrån, ser en blixt bakom mig (han får på ett par pösiga byxor samt skinnjacka) innan han börjar gå efter mig... Då visar man att man borde vara med i 800m löpning, satte nog världsrekord minst.

Gick sedan vidare och täckte 3 elskåp till samt några lyktstoplar i guld innan burken var tom och jag gick hem.
Citera
2007-12-08, 21:48
Medlem
(:D)s avatar
va ute idag och körde lite tags runt om på elskåp och cementväggar. Inte så mycket att skriva om igentligen.
Himmlen var stjärnklar och det är lagomt kallt, skulle dra en stor crometag på ett elskåp längst järnvägsrälsen, var nära att stupa i backen minst 2 gånger på grund av den jävla halkan som är.
Men ingen skada skedd som tur var, 3 stora crometags + 2 markertags blev de.
Glänste fint i månskenet.
Citera
2007-12-08, 21:52
Medlem
MyteNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av (:D)
va ute idag och körde lite tags runt om på elskåp och cementväggar. Inte så mycket att skriva om igentligen.
Himmlen var stjärnklar och det är lagomt kallt, skulle dra en stor crometag på ett elskåp längst järnvägsrälsen, var nära att stupa i backen minst 2 gånger på grund av den jävla halkan som är.
Men ingen skada skedd som tur var, 3 stora crometags + 2 markertags blev de.
Glänste fint i månskenet.

Fler än jag som passade på då det inte regnade för ovanlighetens skull då, sant att det började bli halt ute men jag klarade mig som tur var.
Citera
2007-12-09, 02:12
Medlem
myten

hehe hatar när det händer sådana saker, jobbigt att vara själv men skönt att det slutade bra för dig!

jag var ute med en vän nyss. Pallar inte gå in på detaljer är för trött. men min idiot till vän skulle stå och fota så jävla mkt, det kom ljusblixtar från mörkret där vi stod som syntes till pajala säkert.

Skulle köra en till grej i närheten. Det sket sig duktigt pga tidigare omständigheter och det känns som vi sprang runt halva västerort.

Känns alltid extra kefft att komma hem med en halvful piece och knas i bagaget. Men man blir iaf taggad till att göra en bättre nästa gång!
Citera
2007-12-09, 11:00
Medlem
Rikard_s avatar
Haha ingen målare historia men lite rolig.

Jag och en annan kompis var påväg hem efter glöggkokning hos en annan polare. Då ser vi två kidz glida ut ur ett hål i staket. Hålet i staketet leder in till ett industri område med massor med containrar där man kan stå och pilla ostört. Aja, Båda hade system kassar i högerhand och ena en krom i vänsterhand och andra en flödare. Och när dom får syn på oss blir dom skraja som fan och börjar jogga iväg.

Jag började flabba, kompisen målar inte och vet inte om att jag målar så han fattade ingenting.
Citera
2007-12-09, 21:20
Medlem
Mezuras avatar
Älskar tråden! Och därför tänkte jag bidra, även om det inte är världens bästa historia.
Jag var på väg hem från suparkväll med polarna och bestämde mej för att taga lite på vägen hem. Tagade lite varstans, på ganska öppna ställen då det inte fanns en människa ute (trodde jag). Sen kanske en halvkilometer från min lägenhet ramlade jag in i ett parkeringshus genom ett hål i väggen, stupfull som jag var. Kör 3-4 tags på väggen och bestämmer mej för att göra en till, mycket större tag. Hade enbart kassa pennor med mej, så efter jag hade gjort den tänkte jag fylla i tagen för att den inte skulle se fuckad ut. Efter jag fyllt i halva så hör jag en dörr som stängs och springande steg mot mej. Vänder mej om och ser en väktare som kommer springandes med ficklampan i högsta hugg och skriker "Öhh, Stanna du där!" Jag fick panik och tänkte inte på hålet som jag nyss ramlade in igenom och bestämde mej för att springa upp en nivå. Mitt i trappen kommer jag på att "Fan nu måste jag hoppa från taket och jag kommer bryta nåt" men det visade sig att jag bara kom upp till marknivå (huset står i en sluttning) . Sen, adrenalinad som fan, kutar jag ut i gatan och blir nästan påkörd av random volvo v70 som tutar villt, tappar pennan och springer vidare in bland några hus. Väktaren är fortfarande bakom mej, men han är runt hörnet så han ser mej inte än. Jag springer mot ett staket i brösthöjd och i min berusning bestämmer mej för att dyka över det. Satte världsrekord i höjdhopp, samt landade huvudet först i en komposthög. Låg kvar där flämtandes och hoppades att vakten inte hade sett mej (eller min patetiska dykning). Hör att vakten springer förbi staketet och jag andas ut. Går sedan hem och sover gott.
Citera
2007-12-09, 22:57
Medlem
Historia under sommaren 07.

Det hela började med att jag och en polare va hemma hos mig och va lite målar sugna, så vi snackade med två andra polare över msn som också ville dra ut. så vi bestämde oss för att mötas bakom Ica runt 23.30

jag och polaren knallar dit och små taggar lite på vägen dit. när vi väll kommer fram ser vi att dom redan bomba på rätt mkt där runt om kring. hälsar på varan och sätter igång med de samma, fram med pennorna, lägger taggs över allt, stolpar, skyltar, väggar, fönsterbrädor, dörrar, ALLT en av killarna plockar upp en kanna och börjar köra en throw up, blev inge vidare alls.. men vi fortsätter gå ner mot stan (ca 8km) taggar lite skyltar efter en lång jävla raka.

när vi kommer till en gång tunnel åker cansen fram, jag börjar tagga för fullt och polaren kör throw ups, de två andra håller koll runt om kring, när vi är klara fortsätter vi vidare, men fortsätter så klart att tagga efter vägen. Vi kommer till en till tunnel, kannorna åker fram ur påsen igen, jag kör en throw up och en polare kör en stor jävla barbapappa throw up över hela andra väggen i tunneln, alltså fyfan, går inte och beskriva hur den såg ut.. värre än förjävlig alltså. nåja, vi fortsätter gå och en polare säger att han inte orkar gå så mycket längre (har vart sjuk nyligt) så han börjar knalla hem.

vi kommer till ett område med massa radhus och där ser vi ett stort och fint elskåp mitt i området som är helt rent, vi kör en throw up på de och lite taggs, hör att några ropar från en balkong (va fest där) men inget å bry sig om, så vi fortsätter gå

efter att vi lagt taggs över allt och throw ups i alla tunnlar är vi äntligen nere på stan, där går vi tre killar med luvor och påsar med cans, vimmlar med poliser över allt. därför blev de inge mkt taggs i stan, knallar ner mot centralen och börjar gå efter järnvägen. När vi gått en bit ser vi ett stort hus med massa målningar på, men ändå fans det plats för oss där.. så vi börja köra. En polare skissar upp, jag började fylla, stod där och fyllde min första olagliga målning och hörde hur folk gick på andra sidan väggen. Andra killen började med bakgrund, sen han som skissa lines, resultatet vart helt okej enligt mig.

vi går upp till rälsen igen och kör en throw up på ett elskåp, när jag står där och fyller ser jag ett tåg komma mot oss längre bort, vi snabbar oss som fan. precis när vi är klara små springer vi ner bland några buskar och tåget glider förbi, går upp och kollar på resultatet, och de ser så klart ut som kattpiss.

vi va rätt nöjda nu och börjar därför gå hemmåt. genar genom massa buskar och kommer snart ut till en väg som går genom ett industri område, och då ser vi de blåa ljusen bakom ett hörn komma mott oss, vi tvärstannar och en polisbil susar förbi, hjärtat bankar för fullt, när bilen åkt en bit springer vi över vägen in bland massa gammla fabriker och skit.. knallar hemmåt, och lägger upp massa throw ups på vägen, ju närmare jag kommer mitt hus desto ondare gör de i fötterna, skulle jag fått knas då skulle jag bara laggt mig ner och dött, så jävla slut. låsser upp dörren går och tvättar bort färg från händerna och lägger mig i sängen. innan jag sommnar kollar jag på klockan, och ser att den är 06.30, va helt klart min längsta och jobbigaste promenad nånsin, men det va de värt...

EDIT: Ojävlar, såg att den blev ganska lång xD blev så inne i skrivandet när jag väll börja! kanske inte så spännande historia men vi hade enormt roligt iaf
Citera
2007-12-09, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av D1338
Det hela började med att jag och en polare va hemma hos mig och va lite målar sugna, så vi snackade med två andra polare över msn som också ville dra ut. så vi bestämde oss för att mötas bakom Ica runt 23.30

jag och polaren knallar dit och små taggar lite på vägen dit. när vi väll kommer fram ser vi att dom redan bomba på rätt mkt där runt om kring. hälsar på varan och sätter igång med de samma, fram med pennorna, lägger taggs över allt, stolpar, skyltar, väggar, fönsterbrädor, dörrar, ALLT en av killarna plockar upp en kanna och börjar köra en throw up, blev inge vidare alls.. men vi fortsätter gå ner mot stan (ca 8km) taggar lite skyltar efter en lång jävla raka.

när vi kommer till en gång tunnel åker cansen fram, jag börjar tagga för fullt och polaren kör throw ups, de två andra håller koll runt om kring, när vi är klara fortsätter vi vidare, men fortsätter så klart att tagga efter vägen. Vi kommer till en till tunnel, kannorna åker fram ur påsen igen, jag kör en throw up och en polare kör en stor jävla barbapappa throw up över hela andra väggen i tunneln, alltså fyfan, går inte och beskriva hur den såg ut.. värre än förjävlig alltså. nåja, vi fortsätter gå och en polare säger att han inte orkar gå så mycket längre (har vart sjuk nyligt) så han börjar knalla hem.

vi kommer till ett område med massa radhus och där ser vi ett stort och fint elskåp mitt i området som är helt rent, vi kör en throw up på de och lite taggs, hör att några ropar från en balkong (va fest där) men inget å bry sig om, så vi fortsätter gå

efter att vi lagt taggs över allt och throw ups i alla tunnlar är vi äntligen nere på stan, där går vi tre killar med luvor och påsar med cans, vimmlar med poliser över allt. därför blev de inge mkt taggs i stan, knallar ner mot centralen och börjar gå efter järnvägen. När vi gått en bit ser vi ett stort hus med massa målningar på, men ändå fans det plats för oss där.. så vi börja köra. En polare skissar upp, jag började fylla, stod där och fyllde min första olagliga målning och hörde hur folk gick på andra sidan väggen. Andra killen började med bakgrund, sen han som skissa lines, resultatet vart helt okej enligt mig.

vi går upp till rälsen igen och kör en throw up på ett elskåp, när jag står där och fyller ser jag ett tåg komma mot oss längre bort, vi snabbar oss som fan. precis när vi är klara små springer vi ner bland några buskar och tåget glider förbi, går upp och kollar på resultatet, och de ser så klart ut som kattpiss.

vi va rätt nöjda nu och börjar därför gå hemmåt. genar genom massa buskar och kommer snart ut till en väg som går genom ett industri område, och då ser vi de blåa ljusen bakom ett hörn komma mott oss, vi tvärstannar och en polisbil susar förbi, hjärtat bankar för fullt, när bilen åkt en bit springer vi över vägen in bland massa gammla fabriker och skit.. knallar hemmåt, och lägger upp massa throw ups på vägen, ju närmare jag kommer mitt hus desto ondare gör de i fötterna, skulle jag fått knas då skulle jag bara laggt mig ner och dött, så jävla slut. låsser upp dörren går och tvättar bort färg från händerna och lägger mig i sängen. innan jag sommnar kollar jag på klockan, och ser att den är 06.30, va helt klart min längsta och jobbigaste promenad nånsin, men det va de värt...

EDIT: Ojävlar, såg att den blev ganska lång xD blev så inne i skrivandet när jag väll börja! kanske inte så spännande historia men vi hade enormt roligt iaf

Trevlig läsning Låter som en underbar bombing-natt mitt på sommarn , i ljumma kvällar :P
Citera
2007-12-09, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _SaintJoniz
Trevlig läsning Låter som en underbar bombing-natt mitt på sommarn , i ljumma kvällar :P

Jodå de var de, perfekt väder, vindstilla och nästan inga måln på himlen UNDERBART enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in