Citat:
Ursprungligen postat av mrjutube89
Är ju flera graffare som här som målar och tycker det är positivt om det så bara står A.C.A.B i ett hörn skrivet med en whiteboard penna. Så du borde hålla käften o ut o kladda istället..
Jag målar inte längre.
https://www.flashback.org/sp30101411
Och när det väl begav sig så målade jag mycket.
Ontopic: Har en "historia" som hände en vinter på 90-talet. Jag och en polare hade varit och bombat ett par tunnelbanestationer och efter en stunds härjande så bestämde vi oss för att för att dra till en annan writer för att få med honom och sedan gå tillbaka och fortsätta bomba.
Hursomhelst, vi var på väg ut ur tunnelbanan och jag lägger några tags på rulltrappan. (det var en snubbe bakom oss)
När vi var utomhus igen så började vi gå mot vår polare (helt ovetande att mannen bakom oss på rulltrappan var en så kallad civare) när jag efter ett par minuter helt plötsligt får en klapp på axeln. Jag vänder mig om och ser den här mannen. Minns inte riktigt hur samtalet var men något i stil med:
M: Tjena grabbar! Vart har ni varit?
J: Ingenstans
M: Vart på tuben?
<Då fattade jag att det var knas>
J: Vad snackar du om?
M: Jag såg dig. *Han berättar vem han är, och avslutar med "du är gripen för skadegörelse"*¨
Jag rycker bort hans arm och börjar springa för livet. Mannen skrek bakom mig "Stanna din h*ra" men jag fortsatte att springa ner längs gatan och kunde komma undan och gömma mig!
Tyvärr så har man inte haft sådan tur varje gång.
edit: stavfel.