2007-11-21, 18:27
Bannlyst
Vilket konstigt brev! Snacka om dubbla signaler. Jag får känslan av att hon egentligen inte ville skilja sig men att någon annan fått henne att göra det i ett skört tillstånd. "Det förstår du väl att du inte kan fortsätta vara gift med honom, det blir ju döden på din karriär" etc etc kan säkert vänner ha sagt med gott uppsåt.

Brevet låter onekligen som "Jag skiljer mig på grund av vad du har gjort men jag tror inte du har gjort det".

QUE!?
Citera
2007-11-21, 18:48
Medlem
Diamantinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Vilket konstigt brev! Snacka om dubbla signaler. Jag får känslan av att hon egentligen inte ville skilja sig men att någon annan fått henne att göra det i ett skört tillstånd. "Det förstår du väl att du inte kan fortsätta vara gift med honom, det blir ju döden på din karriär" etc etc kan säkert vänner ha sagt med gott uppsåt.

Brevet låter onekligen som "Jag skiljer mig på grund av vad du har gjort men jag tror inte du har gjort det".

QUE!?
Låter väl som att hon skiljer sig p g a otrohetsaffärerna, men att hon inte tror att han våldtagit någon.
Citera
2007-11-21, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Mannen är inte dömd av hovrätten, så vi vet inte om han är skyldig eller utsatt för en komplott, eller hur?

Men skärp dig. Han är skyldig som synden... Eller, du kanske inte tror på att Michael Jackson gillar småpojkar heller? Klart han är skyldig, frågan är bara vad som det går att bevisa också.
Citera
2007-11-21, 19:54
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Man kan ju fundera hur frun ställer sig till det hela egentligen - skilsmässoansökan kom ju in precis i lämplig tid.
http://www.aftonbladet.se/malmolund/article1298277.ab

Citat:
Den gemensamma skilsmässoansökan lämnades in på tisdagseftermiddagen av fruns juridiska ombud.

På frågan om det är en slump att ansökan lämnades in just igår – samma dag som hovrättsrättegången började – svarar Carl Troilius försvarsadvokat Helena Ek-Segerholm:
– Det vet jag inte.

Kanske att de planerat det här med skilsmässan tillsammans - ett spel helt enkelt, för att försöka få en friande dom.
Det är ju inte alls säkert att hon varit ovetande om alla otrohetsaffärer heller.
Citera
2007-11-21, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Nu ska vi inte gå händelserna i förväg. Mannen är inte dömd av hovrätten, så vi vet inte om han är skyldig eller utsatt för en komplott, eller hur?

Håller med. Han är ju inte dömd i hovrätten ännu.
Tjejen verkar ju suspekt. Går till f d svärfar och visar upp sina intimaste delar. Sitter och chattar dagen efter det påstådda övergreppet som om ingenting hänt. Bedriver studier på Rivieran.
Nånting står inte rätt till!
Citera
2007-11-22, 00:29
Medlem
bmews avatar
Jag lutar mer åt att Trollet troligtvis själv skrivit skilsmässobrevet och genom hållhakar angående vilka pinsamheter han tänker avslöja om sin fru fått henne att knipa käft om detta. Se bara hur han avslöjar andra kvinnor...
-Ni ska falla med mig!
Hon har fortfarande en karriär att försvara...
Citera
2007-11-22, 00:58
Medlem
Clara Hertzs avatar
Eftersom hustrun inte reagerat tidigare så känns det som en fejk för att få det att se synd ut om Trollet. Dessutom så finns det ju nu en förklaring till att han 'berättar' om samlaget kvällen före våldtäkten ska ha ägt rum.

Alltså jag tror att det hela är en konstruktion av hustrun och trollet för att få honom frikänd.

Hon har ju inte brytt sig så mycket tidigare när det gällt detta. Varför skulle hon just nu börja gaffla om det och dessutom ta ut skilsmässa?
Citera
2007-11-22, 07:33
Medlem
Yadayadas avatar
Herrejösses,

Om man läser brevet och tänker lite längre än nästippens spets framgår det tydligt att det INTE är en läkarutbildad kvinna som skrivit brevet. Troligvis någon annan på CT förfrågan...

Vidare, vad skall AT göra angående brevet? Kommer hon gå till polisen och hävda att "Min fd man har förfalskat ett brev i mitt namn..." Knappast.
CT kan nog vara rätt trygg på att han kommer få sin frus bifall rörandes detta brev om hon inte blir kallad till att vittna om hon skrivit detta brev.

Sammanfattningsvis, CT utnyttjar sin frus oförmåga att ifrågasätta brevet (Hur skulle hon kunna göra detta? Det skulle resultera i att hon misskrediterar sin redan lågt anförtrodde man inför rätten och på så vis sänder honom men än större säkerhet till buren. Tror inte hennes barn skulle uppskatta det)

Men vad vet jag.. pure speculations.
Citera
2007-11-22, 11:14
Medlem
Plastik krirurg sökes
http://www.akademikliniken.se/main.a...ategoryID=1310
Citera
2007-11-22, 11:56
Medlem
johnjohns avatar
I en annan låst tråd om detta plastikmonster finns fråga vilka ur personalen kan han ha satt på. Jag skulle lätt valt Hanna och Camilla.

http://www.akademikliniken.se/main.a...ategoryID=1404
Citera
2007-11-22, 13:05
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurrris
Tjejen verkar ju suspekt. Går till f d svärfar och visar upp sina intimaste delar. Sitter och chattar dagen efter det påstådda övergreppet som om ingenting hänt. Bedriver studier på Rivieran.

Han är ju dömd i tingsrätten så den domen gäller väl tills annan kommer...?
.
Citera
2007-11-22, 13:34
Medlem
dictionarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurrris

Varför står det inte rätt till? Hon är snål, och nappar på rabatt hos fd svärfar. Hon litade väl på att hans professionalitet. Förväntas alla offer för övergrepp låsa in sig i mörka rum flera år efteråt eller? Trevligt för henne om hon klarat av att gå vidare. Av de få fakta om henne du nämner i ditt inlägg kan man knappast dra några slutsatser om hur hon egentligen mår. Att hon klarar av att hålla fasaden dagen efter och chatta säger väl ingenting om vad som egentligen hände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in