2007-12-13, 10:13
Medlem
Devil_Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clara Hertz
Häktestiden brukar väl räknas av från fängelsedomen har jag för mig. Och det sägs ju att det är trevligare i häkte än i fängelse.

Ett rätt
Och ett jävligt stort FEL. Häkte är ett helvete!
Citera
2007-12-13, 15:28
Medlem
Clara Hertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devil_D
Ett rätt
Och ett jävligt stort FEL. Häkte är ett helvete!

På vilket sätt? Menar du jämfört med anstalt?
Citera
2007-12-13, 15:37
Medlem
snurreskvätts avatar
Citat:
På vilket sätt? Menar du jämfört med anstalt?

Det där kan jag svara på.
I häktet har du väldigt begränsade möjligheter att gå ut, läsa tidningar se på tv osv. Det handlar om att sitta inlåst och glo i ett rum utan ett skvatt att göra. Att sitta på anstalt känns riktigt lyxigt efter man suttit häktad ett tag.
Citera
2007-12-13, 15:45
Medlem
Clara Hertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurreskvätt
Det där kan jag svara på.
I häktet har du väldigt begränsade möjligheter att gå ut, läsa tidningar se på tv osv. Det handlar om att sitta inlåst och glo i ett rum utan ett skvatt att göra. Att sitta på anstalt känns riktigt lyxigt efter man suttit häktad ett tag.

Ja just det men det är ju bara om man har restriktioner. Eller har alla det?

OnT: det pågår 9 förundersökningar mot Troilius, någon typ av sexbrott alla 9 läste jag i Metro, är det någon som kan verifiera det?
Citera
2007-12-13, 17:35
Medlem
Citat:
OnT: det pågår 9 förundersökningar mot Troilius, någon typ av sexbrott alla 9 läste jag i Metro, är det någon som kan verifiera det?

Det står samma sak i Sydsvenskan.
http://sydsvenskan.se/malmo/article286349.ece
Citera
2007-12-13, 22:23
Medlem
lodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zockerconny
Varför skulle han inte få det, så många resningar som han fått på jobbet !

Där injicerade han sig med testosteronpreparat för att få ståling. Blir nog svårt att kunna motivera sådan behandling i fortsättningen.
Citera
2007-12-13, 23:07
Medlem
Nån som vet vad som hände med hans f.d. fru? Hon tog visseligen ut skillmässan men om man ska tro på brevet Trollet läste upp så stöder hon honom ändå! Borde hon inte ta avstånd från en sådant svin till karl eller har hon ändå känslor kvar för honom?
Citera
2007-12-13, 23:26
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Häktestiden brukar väl räknas av från fängelsedomen har jag för mig.
Tänkte inte på det.

Citat:
Och det sägs ju att det är trevligare i häkte än i fängelse.
Om häktet är trevligare än fängelset vete fan.
Citera
2007-12-13, 23:27
Medlem
Zockerconnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Nån som vet vad som hände med hans f.d. fru? Hon tog visseligen ut skillmässan men om man ska tro på brevet Trollet läste upp så stöder hon honom ändå! Borde hon inte ta avstånd från en sådant svin till karl eller har hon ändå känslor kvar för honom?
Den som kan förstå hur vissa kvinnor tänker borde få Nobelpriset.
Tex hagamannens fru, hon som gifte sig med Juha Valjakkala, det finns hur många exenpel som helst. För att inte tala om dom som lever ihop med män som spöar dom år efter år. Jag kan inte annat än tycka synd om dom, även om dom satt sig i situationen själva.
Citera
2007-12-13, 23:28
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Förmodligen det senare (så skrev hon väl till och med i brevet, om jag inte minns fel). Det är väl i så fall inte så konstigt. Jag tycker inte det ska resas några anspråk på vad hon ska och inte ska göra i förhållande till sin f d man. Hon har det säkert djävligt nog ändå. Och skilt sig från honom har hon ju redan gjort.
Citera
2007-12-14, 00:36
Medlem
Taipehs avatar
Tror ni fortfarande att fd frun skrev detta brev själv, fullt beredd att lämna ut det till allmänheten, mao (FB-pöbeln)?
Citera
2007-12-14, 07:44
Medlem
Andy Pandys avatar
Stor artikel i Sydsvenskan om Troilius karriär...

... och hur den gick om intet. Under rubriken "Kirurgens väg till fängelset" gör två journalister vid Sydsvenskan en genomgång av Trollets yrkeskarriär och framgångssaga, och hur den spolierats av hans libido. Även tidigare anklagelser om tvivelaktiga affärsmetoder, om misslyckade operationer och aggressivt bemötande av klagande patienter tas upp.

Citat:
Han stod på toppen av sin karriär. Framgångsrik, respekterad – och förmögen. Då hämtades han av polisen. Sydsvenskan har genom ett sextiotal intervjuer och över tusen sidor offentliga handlingar granskat plastikkirurgen Carl Troilius. Och hans väg från uppgång till fall.
Läs mer:
http://sydsvenskan.se/malmo/article2...?context=print
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in