2007-08-22, 21:55
Medlem
MILFMANs avatar
Grov våldtäkt

I brottsbalken står det dessutom så här:

"Är brottet grovt, döms för grov våldtäkt till fängelse, lägst fyra och högst tio år. Vid bedömande av om brottet är grovt skall särskilt beaktas, om våldet var livsfarligt eller om den som har begått gärningen tillfogat allvarlig skada eller allvarlig sjukdom eller, med hänsyn till tillvägagångssättet eller offrets låga ålder eller annars, visat särskild hänsynslöshet eller råhet."

Åklagaren satsar hårt på att drogningen medförde risk för hennes liv. Syftet med detta är att rätten ska komma fram till att det är grov våldtäkt, vilket innebär minimum quattro anos.

Fallet är ganska enkelt så länge inte tjejen soppar till det när hon hörs. Rättens slutsats blir då:
1. Trovärdig berättelse från tjejen (dvs om sexuellt umgänge + vanmakt).
2. Hennes berättelse stöds av teknisk bevisning (trollets sagge).
3. Trollets version "saknar sanningens prägel".
4. Drogningen innebar livsfara.
5. Sexuellt umgänge + vanmakt + livsfara = grov våldtäkt.
Citera
2007-08-22, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av besservisser
Förvisso....

Men när man så uppenbart ertappas med fingrarna i syltburken sas. kanske bästa försvar är att erkänna allt. Men jag är ju inte nån stjärnskotts advokat så jag vet ju inte

Eller ÅTMINSTONE hålla TYST! (vore ju det allra bästa i det här fallet)
Citera
2007-08-22, 22:19
Medlem
mitt ex`s syster jobbar där... som narkossköterska.. måste nog ringa henne om lite skvaller
Citera
2007-08-23, 00:18
Medlem
Jaha,,,

Spåret om spekulationerna var väl inte så värst överraskande,,, eller?

http://sydsvenskan.se/malmo/article260608.ece

Å Äntligen tar personalen bladet från munnen

http://www.kvp.se/nyheter/1.808978/h...d-vid-underliv

Imorgon ska jag testa om jag kommer in på rättegången,,,,

Natti Natti
Citera
2007-08-23, 09:20
Medlem
ctrldeletes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskpinnen
har inte orkat leta igenom hela tråden så det kan tänkas att fler har skrivit om detta.....
men jag hörde att det var Troilius sons exflickvän som han våldtagit.
Och enligt en källa (säker eller ej vet jag inte) så har hon även haft en affär med Troilius som hon ville avsluta.

Skvaller skvaller.
sant eller inte...det vet nog bara T och den "drabbade"

Skvaller av högsta rang men dessutom riktigt skitsnack!
Citera
2007-08-23, 09:38
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ~~stina~~
mitt ex`s syster jobbar där... som narkossköterska.. måste nog ringa henne om lite skvaller

Om det var en narkossköterska lär hon iaf inte sett mycket av T...
Citera
2007-08-23, 12:12
Medlem
450.000 i skadestånd vill hon ha + att hon f.d flickvän åt sonen ( var det då hon sökte behandling)...undrar vad .... som hände luktar skunk eller en riktig masterplan
Citera
2007-08-23, 13:36
Medlem
Kalle på Spånges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spineless751
450.000 i skadestånd vill hon ha + att hon f.d flickvän åt sonen ( var det då hon sökte behandling)...undrar vad .... som hände luktar skunk eller en riktig masterplan

VA? Jag är med i början, hon vill ha skadestånd, men vad betyder fortsättningen?
Citera
2007-08-23, 13:45
Medlem
omniscientias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle på Spånge
VA? Jag är med i början, hon vill ha skadestånd, men vad betyder fortsättningen?
Skulle tro (uttänkt med min egna sinistra hjärna..) att spineless751 menar att sonen och flickvännen skulle ha ett scheme om att splitta på degen. En rätt hjärndöd plan i jämförelse med att fortsätta låta farsan fixa tuttarna på ens flickvänner medans man lever ett skånskt bratsliv och väntar ut arvet.
Citera
2007-08-23, 13:48
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omniscientia
Skulle tro (uttänkt med min egna sinistra hjärna..) att spineless751 menar att sonen och flickvännen skulle ha ett scheme om att splitta på degen. En rätt hjärndöd plan i jämförelse med att fortsätta låta farsan fixa tuttarna på ens flickvänner medans man lever ett skånskt bratsliv och väntar ut arvet.

Äpplet faller sällan långt från trädet. Pappa Troll har ju visat sig vara lite smått hjärndöd med tanke på vad han gjort och vad han kommer med för bortförklaringar. Trollsonen kanske också är lite smått hjärndöd - konstigare saker än så har hänt.
.
Citera
2007-08-23, 13:50
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Trollsonen kanske också är lite smått hjärndöd - konstigare saker än så har hänt.
.

Det skulle jag inte säga.
Citera
2007-08-23, 13:52
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Det skulle jag inte säga.

Ja jag vet inte, jag bara bemötte ett inlägg och spekulerade lite.
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in