Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-07-01, 10:16
  #1
Medlem
Någon som vet vem? Ska tydligen ha varit nån våldtäkt under narkos enligt svt text.
Citera
2007-07-01, 10:19
  #2
Medlem
MonkeyWizs avatar
Hörde ryktet precis. Någon här som vill motionera knytnävarna?
Citera
2007-07-01, 10:47
  #3
Medlem
elliott3s avatar
Stod nu att han var tv-doktor...
Citera
2007-07-01, 11:14
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elliott3
Stod nu att han var tv-doktor...
Carl Troilius (stavning?) borde det vara, diskuteras bl a här http://www.flashback.org/showthread.php?t=293321
Citera
2007-07-01, 11:28
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elliott3
Stod nu att han var tv-doktor...

Ja den första man kommer att tänka på är han som hade en serie på Kanal 5.
Sen finns där en som jag tror var med på Tv3 och som där visade upp hur han gjorde snopp förlängning. Sen var en 3:e doktor med i Uppdrag granskning för att han opererade ej myndiga personer, minns att de visade det med doldkamera.

Vem sen Expressen menar med TV doktor är ju frågan.
Citera
2007-07-01, 11:56
  #6
Medlem
Ghandis avatar
är det den kliniken som ligger nere vid bellevue området ?

typ stranden/havet
Citera
2007-07-01, 11:57
  #7
Medlem
jimjims avatar
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_16023840.asp

"Den häktade mannen är född 1954. Elisabeth Massi Fritz vill inte gå in på kvinnans ålder men uppger att hon är ung."


Enligt ratsit finns det en herr Troilius född -54 boendes i malmö.
Citera
2007-07-01, 12:14
  #8
Medlem
Trinnits avatar
Som sagt, doktor Troilius är den första som kommer i åtanke. Tv-doktor, plastikkirurg, i rätt ålder.

Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
är det den kliniken som ligger nere vid bellevue området ? typ stranden/havet

Jepp...Det är väl inte riktigt bellevue utan snarare Erikslust/Fridhem/Ribersborg, skulle jag tro, men nära havet och du tänker nog på rätt.

Edit: Fick lite mer ordning på stadsdelarna :-)
Citera
2007-07-01, 12:16
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trinnit
Som sagt, doktor Troilius är den första som kommer i åtanke. Tv-doktor, plastikkirurg, i rätt ålder.



Jepp...Det är väl inte riktigt bellevue utan snarare Erikslust/Fridhem, skulle jag tro, men nära havet och du tänker nog på rätt.


Den kliniken ligger mitt på Fridhemstorget.
Citera
2007-07-01, 13:12
  #10
Medlem
Galenzos avatar
Vi har inte precis så många tv-doktorer i Malmö som pysslar med lyft & släta ut men det borde vara Trollet (bor f ö i området Mellanheden i fräsch villa).

Hans ansikte är så utslätat att det ser nästan ut som hans hud blänker, insmord med vaselin. Botox, restylan och kniven för att hålla sig ung och fräsch men resultatet blev istället intimidating.

Vad värre är hans kvinnosyn;

Under min tid som helgknäckande taxibilist (körde för dåvarande City Cab, kända för att vara lite lyxiga med superb service) hämtade jag honom & manligt sällskap åtskilliga ggr helgkvällar i hans villa, alltid lika välklädda i kashmirrockar, armani-suits, stetson-hattar och artiga men var riktigt riktigt fula i käften när de berätttade om sina planer för kvällen.

Han har ju familj men det avskräckte inte direkt. Jargongen var alltid rå, sexistisk och minst sagt nedvärderande om kvinnor och vad de skulle göra med dem efter krogen.

Han har dessutom tystnadsplikt om sina patienter men han berättade glatt om "hade en slampa idag med en jävla fin fittkant kan du tro" och "hennes pattar skulle man knulla gula och blåa" och ännu grövre saker. Det kanske inte låter så hemskt i era öron men tro mig, det var riktigt riktigt grovt..

Och där satt jag och liksom nickade tyst. Färden gick alltid till de få riktigt dyra krogarna/hotellen vi har i stan. Minns också att de ville gärna släta över pratet vid framkomsten, typ "vi glömmer det här va grabben" och så fick man en extra hundring i näven. Mycket obehagligt faktiskt.

Synen på kvinnor var/är liksom bäddat för fysiska övergrepp, därmed inte sagt att det har skett övergrepp. Så om det är trollis de gripit och det stämmer som tjejen sagt är jag definitivt inte förvånad ett jävla dugg, bara väntat.

http://sydsvenskan.se/malmo/article248949.ece
Citera
2007-07-01, 13:30
  #11
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trinnit
Som sagt, doktor Troilius är den första som kommer i åtanke. Tv-doktor, plastikkirurg, i rätt ålder.



Jepp...Det är väl inte riktigt bellevue utan snarare Erikslust/Fridhem/Ribersborg, skulle jag tro, men nära havet och du tänker nog på rätt.

Edit: Fick lite mer ordning på stadsdelarna :-)

tänker på den nere vid typ ribban eller vad det kallas, ligger vid stopplus på hörnan o har väl blå fasad eller skylt på huset o granne med dom lyxiga villorna.
Citera
2007-07-01, 13:43
  #12
Medlem
snuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galenzo
Vi har inte precis så många tv-doktorer i Malmö som pysslar med lyft & släta ut men det borde vara Trollet (bor f ö i området Mellanheden i fräsch villa).
Den verkar han ha övergett enligt ratsit. Ingen fruga längre kanske?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback