2013-05-14, 22:54
Medlem
Sjalvastefans avatar
Låter helt absurt att man kan åka på stryk bara av att fråga om andra droger än cannabis eller psykedelia! Trodde typerna som bodde där var danska haschfarbröder som är pacifister, inte arga cannabislosers som tror att cannabis framkallar mirakel och alla som inte använder det borde avrättas.
Låter inte alls så skön stämning där efter jag har läst denna tråd, blir väl Amsterdam istället.
Citera
2013-05-14, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalvastefan
Låter helt absurt att man kan åka på stryk bara av att fråga om andra droger än cannabis eller psykedelia! Trodde typerna som bodde där var danska haschfarbröder som är pacifister, inte arga cannabislosers som tror att cannabis framkallar mirakel och alla som inte använder det borde avrättas.
Låter inte alls så skön stämning där efter jag har läst denna tråd, blir väl Amsterdam istället.

Det råder en suverän stämning i Christiania (de gångerna jag varit där i alla fall)! Gäller bara att bete sig som en europé och inte som en svennebanan och allt kommer att lösa sig.....
Citera
2013-05-15, 00:53
Medlem
Citat:

vilken gång skit att skriva .. så nu är det losers for att det finns regler och att hårda dogar är bannlysta.. vart ser du nån som skriver att dom tycker så?

ja om det är för svårt för dig att inte fråga efter kokain och heroin och respektera ställets regler .. då är det nog bäst om du inte åker dit .. men om du inte beter dig vettigt i amsterdam kommer du åka på mycket värre saker än stryk, om man inte pallar bete sig ordentligt i christiania kommer du aldrig överleva amsterdam, kommer väl gå några timmar innan nån nigger har huggat en kniv i magen på dig .. så lycka till

men ja det är inte christiania som går miste av nånting, dom är nog bättre ställt utan idioter som dig där
Citera
2013-05-15, 07:34
Medlem
Sjalvastefans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteRhino
vilken gång skit att skriva .. så nu är det losers for att det finns regler och att hårda dogar är bannlysta.. vart ser du nån som skriver att dom tycker så?

Känns bara barbariskt att börja slåss för att någon frågar om något! Kan självklart förstå att dom har regler, men jag tror inte riktigt på straff, särskilt inte när det gäller droger.

Citat:
Ursprungligen postat av WhiteRhino
ja om det är för svårt för dig att inte fråga efter kokain och heroin och respektera ställets regler .. då är det nog bäst om du inte åker dit .. men om du inte beter dig vettigt i amsterdam kommer du åka på mycket värre saker än stryk, om man inte pallar bete sig ordentligt i christiania kommer du aldrig överleva amsterdam, kommer väl gå några timmar innan nån nigger har huggat en kniv i magen på dig .. så lycka till

men ja det är inte christiania som går miste av nånting, dom är nog bättre ställt utan idioter som dig där
Har antagligen inga problem att följa dessa regler, jag kan hålla min tunga i styr. Tro mig, jag beter mig inte som ett drägg, jag tyckte bara som sagt att det var sjukt att åka på stryk av att fråga om vissa droger i en stad jag trodde var drog-liberal. Har inte varit i Amsterdam men tror inte jag skulle få en kniv i magen för jag frågar om ''tyngre'' droger.

Citat:
Ursprungligen postat av Alchemy
Det råder en suverän stämning i Christiania (de gångerna jag varit där i alla fall)! Gäller bara att bete sig som en europé och inte som en svennebanan och allt kommer att lösa sig.....

Kan fatta om dom är trötta på oss svennar, som bara kommer dit och röker!
Citera
2013-05-15, 11:36
Medlem
Jag vet inte ifall det är vanligt då jag bara åker till chris ibland, varit där ett xx antal men dock aldrig sett detta innan. Är det vanligt att svenskar säljer i stånden bland danska? Då jag var där senast var där en svensk vid ett danskt stånd och han verkade väldigt trevligt först men hepp det var ett misstag. Jag frågade efter om han hade bra brunt det hade han och frågade för hur mycket för 1000:- danska och han sa du kan få 9g och jag bara "ehm titta bort och kollade lite runt" och tänkte är jag med i dolda kameran? efter några minuter sa jag till han är du seriös? Sen påstod han att han var så hög att han inte visste vad han prata om så jag bara nej tack och frågade efter grönt istället men det hade han inte påstod han så han rekomenderade sin granne som hade "dunder" skulle få 20g men när jag kom hem och vägde det så var det bara 14g. Jag har aldrig fått mindre än det de säger och jag måste säga jag var besviken. Borde nästan förstått det hade ville bara lura mig men jag hade inte tid och vänta för länge.
Senast redigerad av Loffee88 2013-05-15 kl. 11:39.
Citera
2013-05-15, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P1ngvin
Såja nu har man varit i Christiania för första gången. Hade ingen aning om priserna men jag köpte 10 g Lemon Haze för 750 dk vilket jag är ganska nöjd med om man tänker på motsvarade svenska priser. Jag hann tyvärr inte stanna länge men i sommar blir det lätt att bo på hotell för att spendera en heldag i Christiania! Riktigt härligt ställe!

Fan då! Jag var där i början av november och har för mig jag köpte samma mängd för 900 dkk samma strain :/ Vad var grampriset? När jag var där var det 120dkk/per G av lemon haze. Men kan ju såklart bero på att det närmade sig vinter!
Citera
2013-05-15, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluxor
Fan då! Jag var där i början av november och har för mig jag köpte samma mängd för 900 dkk samma strain :/ Vad var grampriset? När jag var där var det 120dkk/per G av lemon haze. Men kan ju såklart bero på att det närmade sig vinter!

du har nog bara inte prutat tillräckligt hehe
Citera
2013-05-16, 05:48
Medlem
Herblaws avatar
Litet raid den 8:e maj:
https://www.youtube.com/watch?featur...&v=7QOISYd3W_g
Citera
2013-05-16, 12:08
Avstängd
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herblaw
Litet raid den 8:e maj:
https://www.youtube.com/watch?featur...&v=7QOISYd3W_g

När dom håller på sådär är dom alltid ute efter en viss person? Till exempel en stor langare dom haft ögonen på ett tag? För jag fattar som inte, å ena sidan får ju Christiania vara kvar och det säljs cannabis helt öppet (uppenbarligen) men å andra sidan så hör man om sånt här lite då och då.
Citera
2013-05-16, 17:45
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loffee88
Jag vet inte ifall det är vanligt då jag bara åker till chris ibland, varit där ett xx antal men dock aldrig sett detta innan. Är det vanligt att svenskar säljer i stånden bland danska? Då jag var där senast var där en svensk vid ett danskt stånd och han verkade väldigt trevligt först men hepp det var ett misstag. Jag frågade efter om han hade bra brunt det hade han och frågade för hur mycket för 1000:- danska och han sa du kan få 9g och jag bara "ehm titta bort och kollade lite runt" och tänkte är jag med i dolda kameran? efter några minuter sa jag till han är du seriös? Sen påstod han att han var så hög att han inte visste vad han prata om så jag bara nej tack och frågade efter grönt istället men det hade han inte påstod han så han rekomenderade sin granne som hade "dunder" skulle få 20g men när jag kom hem och vägde det så var det bara 14g. Jag har aldrig fått mindre än det de säger och jag måste säga jag var besviken. Borde nästan förstått det hade ville bara lura mig men jag hade inte tid och vänta för länge.
Vad tråkigt att de lurade dig. Får hoppas att rökat var dunder ändå för i sådana fall var det ju ändå en rätt bra deal kan man tycka.

Vägde de inte påsen så du fick se vad deras våg låg på? Tycker det är riktigt bra att de alltid väger upp framför näsan på en.
Citera
2013-05-16, 17:59
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Aldrig hört talas om att någon skulle ha fått stryk av en simpel fråga. Ett par stycken i tråden har ju både sålt och köpt svamp i christiania utan problem.

Jag har en vän som bott i närheten som bevittnat en grov misshandel vid pusher street. Vid nattetid dock och hade inte med en deal att göra.

Jag tycker att stämningen i christiania varierar lite. Ibland kan det var riktigt mysig stämning med glada miner överallt men andra gånger kan det vara lite kallare mottagande. Sämst service vid köp fick jag dock när jag var i Amsterdam i en coffeeshop. Vissa "bartenders" är direkt otrevliga, vissa är bättre.
Citera
2013-05-16, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Vad tråkigt att de lurade dig. Får hoppas att rökat var dunder ändå för i sådana fall var det ju ändå en rätt bra deal kan man tycka.

Vägde de inte påsen så du fick se vad deras våg låg på? Tycker det är riktigt bra att de alltid väger upp framför näsan på en.

Rökat var bra det kan jag inte neka, 1000: danska för 14 g tycker jag låter lite även om i sverige kanske man inte kan fixa lika "bra" röka men få lika mycket för pengarna dock.För chris har väl som "standard" att ha bra röka och "alltid" ge mer än man handlar för. Aldrig hört någon säga "jag fick mindre än jag handlade för" kanske bara jag?

Jag gjorde det i början när jag stack till chris och kollade när de vägde upp men då jag inte varit med om fått mindre innan än det de säger så har jag inte behövt på senaste tiden att kolla på vågen längre. Även om jag inte alltid handlar av samma säljare så var det udda för mig.

Brukar du alltid kolla på vågen när de väger upp det?

Men ja jag får väl börja kolla på vågen varje gång nu efter detta tycker man borde kunna "lita" på dem.
Senast redigerad av Loffee88 2013-05-16 kl. 18:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in