2013-05-16, 18:49
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loffee88
Rökat var bra det kan jag inte neka, 1000: danska för 14 g tycker jag låter lite även om i sverige kanske man inte kan fixa lika "bra" röka men få lika mycket för pengarna dock.För chris har väl som "standard" att ha bra röka och "alltid" ge mer än man handlar för. Aldrig hört någon säga "jag fick mindre än jag handlade för" kanske bara jag?

Jag gjorde det i början när jag stack till chris och kollade när de vägde upp men tänkte lixom eftersom varit där så xx antal gånger har jag inte behövt göra det senaste tiden då jag inte varit med om det innan att fått mindre än det de säger. Även om jag inte alltid handlar av samma säljare så var det udda för mig.

Brukar du alltid kolla på vågen när de väger upp det?

Men ja jag får väl börja kolla på vågen varje gång nu efter detta tycker man borde kunna "lita" på dem.
Nej jag har aldrig fått mindre än vikten som vi har kommit överens om så jag tycker också att det är lite konstigt.
Jag sneglar absolut på vågen om jag lägger 700 dkk eller mer. Kan tillägga att jag inte köper där så ofta men har köpt en del där ändå.
Citera
2013-05-16, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Nej jag har aldrig fått mindre än vikten som vi har kommit överens om så jag tycker också att det är lite konstigt.
Jag sneglar absolut på vågen om jag lägger 700 dkk eller mer. Kan tillägga att jag inte köper där så ofta men har köpt en del där ändå.

Aa inte jag heller så det var väldigt konstigt för mig men jag skyller på svensken han var en girig en kan jag tänka mig!

Jag ska tänka på det nästa gång och kolla på vågen men inte alla som visar "öppet" vågen när de väger det. Blivit tillsagd x antal gånger att inte stå så närra dem och ska vara framför "bordet" Visa blir tillochmed lite sura.
Citera
2013-05-16, 22:08
Medlem
Deserteagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leabsurd
En mycket gammal nyhet. Mestadels skrämselpropaganda.

Skrämselpropaganda ? Vill du vara snäll och hänvisa till källa på att det inte förekommer ganska ofta är du snäll .

Jag vet flertalet som har blivit stoppade pga detta . Det är inget skämt som ska viftas bort ..
Citera
2013-05-17, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
När dom håller på sådär är dom alltid ute efter en viss person? Till exempel en stor langare dom haft ögonen på ett tag? För jag fattar som inte, å ena sidan får ju Christiania vara kvar och det säljs cannabis helt öppet (uppenbarligen) men å andra sidan så hör man om sånt här lite då och då.

nä bara vanligt razzia på handlarna generellt...
dom kan ju inte riva christiania för attd et säljs hasch i pusherstreet, nörrebro får ju också vara kvar även om det säljs hasch där med och vesterbro även om det säljs heroin helt öppet
vet ej vad det är du inte förstår?
Citera
2013-05-17, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deserteagle
Skrämselpropaganda ? Vill du vara snäll och hänvisa till källa på att det inte förekommer ganska ofta är du snäll .

Jag vet flertalet som har blivit stoppade pga detta . Det är inget skämt som ska viftas bort ..

letat typ 9 sidor bakåt efter den post du citerar där men hittar inte? vad var det?
Citera
2013-05-17, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deserteagle
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15709675.ab

Ord och inga visor . "Framför allt är det bilister i området kring Christiania som ska kontrolleras med den nya apparaten."

Citat:
Ursprungligen postat av leabsurd
En mycket gammal nyhet. Mestadels skrämselpropaganda.

Här är det WhiteRhino På sidan 842 Om du vill se.
Senast redigerad av Loffee88 2013-05-17 kl. 01:35.
Citera
2013-05-17, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loffee88
Här är det WhiteRhino På sidan 842 Om du vill se.

bra tack , hade inte kommit så långt tillbaka haha

kan bara säge att dom kör med det ofta !! hela ägen runt christiania. och ibland när en patrullbil gör vanliga stop av bilar tillkallar dom blåsapparatet om dom misstänker nått
Citera
2013-05-17, 15:06
Medlem
KTM_s avatar
Cannabiskulturen är nojjans kultur. Vad gör det egentligen om ni blir stannade? Det tar en liten stund sen är allt färdigt o man kan börja rulla en ny splirre
Citera
2013-05-17, 15:17
Bannlyst
Ni som vart nere i fristaden nyligen, hur är utbudet på olika sorter i Chris just nu? Går det tex att hitta OG KUSH och andra monster strains lätt eller är det mest hasch som finns att tillgå?
Senast redigerad av Skyttegrav 2013-05-17 kl. 15:28.
Citera
2013-05-17, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Cannabiskulturen är nojjans kultur. Vad gör det egentligen om ni blir stannade? Det tar en liten stund sen är allt färdigt o man kan börja rulla en ny splirre

vad det gör? hej då körkort och 3k i bötar, och är du svensk finns altid risken för inreseförbjud, dock är det sällan det händer om inte dom tar dig med en del
Senast redigerad av WhiteRhino 2013-05-17 kl. 15:31.
Citera
2013-05-17, 15:39
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteRhino
vad det gör? hej då körkort och 3k i bötar, och är du svensk finns altid risken för inreseförbjud, dock är det sällan det händer om inte dom tar dig med en del

Hej då körkort? Aa om du är en idiot och slänger de själv kanske. Danska polisen har ingen rätt att ta ditt körkort. Inte Svenska heller för den delen.
3k i böter? haha, sug min korta å smala.
Inreseförbjud? åå va skrajj man blir.,. haha

Hahaha, som sagt. Nojjans kultur. Vi snackar om jävla ringa här och du har redan målat upp värsta drömscenariot i huvudet
Citera
2013-05-17, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Hej då körkort? Aa om du är en idiot och slänger de själv kanske. Danska polisen har ingen rätt att ta ditt körkort. Inte Svenska heller för den delen.
3k i böter? haha, sug min korta å smala.
Inreseförbjud? åå va skrajj man blir.,. haha

Hahaha, som sagt. Nojjans kultur. Vi snackar om jävla ringa här och du har redan målat upp värsta drömscenariot i huvudet

du vet ju tydligen ingenting .. om du blir stoppad i danmark i bil och polisen tycker du är påverkat kommer dom be dig suga på pinnen, om denna visar positivt kommer du åka med på stationen till blodprov, när dom fått svar på denna och den är positiv kommer du som dansk att bli av med kortet direkt, om du är svensk kommer du få körforbud i danmark och sen kontakter dom svenska polisen som då via länsstyrelsen tar dit körkort, så är det, det är verkligheten oavsett hur nojjig du tycker folk är
om du kör påverkat oavsett var kan svenska myndigheter ta ditt kort, for fan dom kan ta det om du blir omhändertagen på stan som full, utan att ha varit i närheten av en bil
i gamla dagar var det så att danskarna kunne inte påverka svenska körkort och svenskerna kunne inte ta danska körkort, respektiva land kunne enbart ge körforbud..
men så är det inte längre tyvärr.. det var därför jag inte bytade mitt danska körkort mot ett svensk för dengång kunne dom inte ta det men det kan dom nu

och ja 3k i bötar forutom körkortet kostar det första gången
det är inget mardröm det är verkligheten i danmark .. men visst kör du bara runt i köpenhamn påverkat .. jag hade mitt körkort för kärt när jag hade det till att göra så

känner 6-7 pers som bara inom senaste halva året blivit av med kortet runt christiania pgav detta ..
Senast redigerad av WhiteRhino 2013-05-17 kl. 16:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in