Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Hej då körkort? Aa om du är en idiot och slänger de själv kanske. Danska polisen har ingen rätt att ta ditt körkort. Inte Svenska heller för den delen.
3k i böter? haha, sug min korta å smala.
Inreseförbjud? åå va skrajj man blir.,. haha
Hahaha, som sagt. Nojjans kultur. Vi snackar om jävla ringa här och du har redan målat upp värsta drömscenariot i huvudet
du vet ju tydligen ingenting .. om du blir stoppad i danmark i bil och polisen tycker du är påverkat kommer dom be dig suga på pinnen, om denna visar positivt kommer du åka med på stationen till blodprov, när dom fått svar på denna och den är positiv kommer du som dansk att bli av med kortet direkt, om du är svensk kommer du få körforbud i danmark och sen kontakter dom svenska polisen som då via länsstyrelsen tar dit körkort, så är det, det är verkligheten oavsett hur nojjig du tycker folk är
om du kör påverkat oavsett var kan svenska myndigheter ta ditt kort, for fan dom kan ta det om du blir omhändertagen på stan som full, utan att ha varit i närheten av en bil
i gamla dagar var det så att danskarna kunne inte påverka svenska körkort och svenskerna kunne inte ta danska körkort, respektiva land kunne enbart ge körforbud..
men så är det inte längre tyvärr.. det var därför jag inte bytade mitt danska körkort mot ett svensk för dengång kunne dom inte ta det men det kan dom nu
och ja 3k i bötar forutom körkortet kostar det första gången
det är inget mardröm det är verkligheten i danmark .. men visst kör du bara runt i köpenhamn påverkat .. jag hade mitt körkort för kärt när jag hade det till att göra så
känner 6-7 pers som bara inom senaste halva året blivit av med kortet runt christiania pgav detta ..