2013-01-26, 00:11
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollig
Det har sagts tidigare i tråden att polisen har börjat ge sig på kundunderlaget också?
Hur mycket behöver man oroa sig? Står dit civvare i kringgatorna och plockar folk?
Jupps, det står civare runt varje hörn som plockar smugglande svenskar
Citera
2013-01-26, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kissen_mjau

Du verkar tro att det är helt orealistiskt. Vilket gör dig ganska korkad.

Att börja plocka folk på gatorna runt är ju en högst tänkbar taktik?

Är det någon lite mer begåvad än kissen som kanske rent av har koll på vad polisens nya taktik att slå mot kundkretsen innebär i praktiken?
Citera
2013-01-26, 11:15
Medlem
leabsurds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissen_mjau

Fast nu är det så att de faktiskt gör det. Inte civilklädda dock, men uniformerade poliser står då och då vid utgångarna och kollar folk. Med moderna anordningar så mäter de ifall man rökt, och sen blir det böter på det. 3000 dkk för två gram, har jag hört. Själv har jag sett dem två gånger, och vid christianshavns metro och torg är det inget konstigt att se fem-sju stycken som står och plockar folk på måfå. Då får man ställa sig mot väggen och spreada sina legs.

Edit: Men det är så långt det sträcker sig. Om det inte står någon polis när du går in så står det troligtvis ingen där när du går ut heller, såvida du bara går in och köper snabbt. De står inte och gömmer sig precis. Det är inte jätteofta heller, bara lite då och då. Metron brukar däremot vara full.
Citera
2013-01-26, 13:21
Medlem
Blauschimmelkases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leabsurd
Fast nu är det så att de faktiskt gör det. Inte civilklädda dock, men uniformerade poliser står då och då vid utgångarna och kollar folk. Med moderna anordningar så mäter de ifall man rökt, och sen blir det böter på det. 3000 dkk för två gram, har jag hört. Själv har jag sett dem två gånger, och vid christianshavns metro och torg är det inget konstigt att se fem-sju stycken som står och plockar folk på måfå. Då får man ställa sig mot väggen och spreada sina legs.

Edit: Men det är så långt det sträcker sig. Om det inte står någon polis när du går in så står det troligtvis ingen där när du går ut heller, såvida du bara går in och köper snabbt. De står inte och gömmer sig precis. Det är inte jätteofta heller, bara lite då och då. Metron brukar däremot vara full.

Polisen går att undvika lätt om man bara tänker till lite. Har dock aldrig sett varken tullen eller politi/polisen i samband med mina besök i Christiania.
Citera
2013-01-26, 13:56
Medlem
leabsurds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blauschimmelkase
Polisen går att undvika lätt om man bara tänker till lite. Har dock aldrig sett varken tullen eller politi/polisen i samband med mina besök i Christiania.

Jag har vänner i Christianshavn som jag ofta har affärsmöten hos och får stå ut med poliserna flera gånger i månaden. Men ja, det är bara att dra till amagerbro-metron tio minuter ifrån ifall man vill slippa det.
Citera
2013-01-26, 14:05
Medlem
Tja, tänkte åka ner om några veckor, vilket är det bästa sättet att ta hem ett hg? skriv PM
Citera
2013-01-26, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bugtard
Tja, tänkte åka ner om några veckor, vilket är det bästa sättet att ta hem ett hg? skriv PM

Göm det under något säte, på en hylla ja what-ever. Men kommer tullen så är du körd oavsett, iaf om dom har riktig hund. Så åk tider du anser att tullarna inte kliver på!
Citera
2013-01-26, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av visualelite
Göm det under något säte, på en hylla ja what-ever. Men kommer tullen så är du körd oavsett, iaf om dom har riktig hund. Så åk tider du anser att tullarna inte kliver på!

Går de inte att gömma det något säte bort? Så att dom inte kopplar det till mej ifall tullen stiger på?
Citera
2013-01-26, 19:53
Medlem
leabsurds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bugtard
Går de inte att gömma det något säte bort? Så att dom inte kopplar det till mej ifall tullen stiger på?

Klart det går. Var kreativ. Om du är ännu mer kreativ så hittar du sätt att se till att tullen och du aldrig är på samma tåg också.
Citera
2013-01-26, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leabsurd
Klart det går. Var kreativ. Om du är ännu mer kreativ så hittar du sätt att se till att tullen och du aldrig är på samma tåg också.

Haha jag kanske är helt efterbliven, men går de inte på tåget vid random tillfällen? enar du kanske att ja ska ta reda på deras eventuella schema? :P
Citera
2013-01-26, 20:32
Medlem
stasss avatar
Tänkte bara informera er som åker över ofta
om en liten app till android som vissar om det finns "OST" i närheten!

här finns lite mer info om "Task Force Pusher Street"
Police in action against traffickers in Pusher Street

Fler länkar

Tack för mig!
Citera
2013-01-27, 12:36
Medlem
Planerar ett äventyr till Copenhagen med några polare nu i mars, så det lär nog bli en visit eller tre till Chris sjukt hypad hehe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in