2008-06-19, 21:30
Medlem
Pjockes avatar
var där igår

jag var i christiania igår, det var poliser överallt skulle gissa på ca 200 st som bara gick omkring. men jag hade tur så fort polisen gick runt hörnet så lyckades jag kommer över 2 g zero, men det var också allt det var kanske 20 st som hann handla på 1 min innan polisen kom tillbaka. sen såg jag ingen som deala på resten av dagen
Citera
2008-06-19, 23:17
Medlem
Alreadyricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaedecke
Är det någon här som har försökt köpa kg i Christiania?

Min polare köpte av en kille som hade varit i Christiania och köpt med sig hem ett kg. Puhh, tänk om man blir tagen av polisen då.

Vi ska dra dit imorgon, första gången för min del, hoppas att det inte är så farligt som igår då. Hade ju tänkt köpa några gram och ta med mig till Sverige.

En fråga; Är det bästa verkligen att kasta bort grejerna ifall man märker att polisen är i närheten? Man vill ju helst behålla det man har köpt om det nu inte är absolut nödvändigt...
Senast redigerad av Alreadyrick 2008-06-19 kl. 23:44.
Citera
2008-06-20, 00:21
Medlem
Pjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alreadyrick
Min polare köpte av en kille som hade varit i Christiania och köpt med sig hem ett kg. Puhh, tänk om man blir tagen av polisen då.

Vi ska dra dit imorgon, första gången för min del, hoppas att det inte är så farligt som igår då. Hade ju tänkt köpa några gram och ta med mig till Sverige.

En fråga; Är det bästa verkligen att kasta bort grejerna ifall man märker att polisen är i närheten? Man vill ju helst behålla det man har köpt om det nu inte är absolut nödvändigt...

det är nog inga problem dom bryr sig inte om svenska ungdomar så mycket tänker jag råka gå rakt in i ett stort gäng snutan i onsdags o jag fick ett skratt anfall o dom bara flina åt mig...vi kanske ses planerar att åka dit imorgon igen hoppas de är lte minde snutar där då
Citera
2008-06-20, 01:18
Medlem
otukts avatar
Shit pommes frites, inte kul att höra att det är "clampdown" i criss. Jag ska dit imorgon på fest nämligen (http://www.myspace.com/69newscph). Kommer politin blir det garanterat kravaller.Orkar inte kravalla. Fast bangar inte heller.
Senast redigerad av otukt 2008-06-20 kl. 01:22.
Citera
2008-06-20, 01:46
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harmonize
Roskilde är typ världens mest drogliberala festival, o det lär bli svårt att knipa åt runt allt som finns där... Kan stämma men tvivlar på att det hade gett någon större effekt?

Jo men den danska regeringen och polisen är ju i mot att Roskildefestivalen är så pass drogliberal som den är. Sedan 2004 har ju polisen iaf rätt att gripa personer som röker inne på festivalen. Sen låter det rimligt för mig att de försöker stänga kranen som Christiania innebär inför Roskildefestivalen.

Hur stor effekten blir vet jag inte, men jag tror ändå att det påverkar om polisen lyckas. Mycket av rökat på Roskilde kommer ju från Christiania. Många svenskar (och danskar med för den delen) som åker förbi Christiania och påvägen till festivalen och köper på sig de dom vill ha under festivalen. Där tror jag de är en ganska stor risk att åka dit i år, att polisen står och bevakar och kniper folk så fort de kommit utanför fristadens gränser.
Sen kommer ju inte allt brass på Roskilde från Christiania. Det finns ju försäljare från hela Danmark som har andra kranar och de lär ju sälja väldigt bra om Christiania får leveransproblem.
Citera
2008-06-20, 03:47
Bannlyst
Kom hem därifrån för typ en timme sedan, skitlugnt.. fick med mig en påse hem, ca 30g, folk tog det lugnt..
Citera
2008-06-20, 07:26
Medlem
Hur stort är christiania???
Citera
2008-06-20, 13:48
Medlem
Stort, ca 34 hektar skulle jag gissa.
Citera
2008-06-20, 20:06
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ichisebe
Hur stort är christiania???
Pusher street är väl så där 50 meter lång … vem bryr sig om resten hehe.

Använd google mapps eller google Earth och sök på Christiania området är stort.
Har för mig att det är en gammal militärbas eller nått i den stilen.
Citera
2008-06-21, 04:46
Medlem
otukts avatar
Kom nyss hem ochh mår soft på christiana röka .Snuten var där tidigare under dagen och visade upp sig(visade sig tuffa/manifisterade/provocerade). Sen resten av kvällen var hash stånden uppe igen.

Sattan va turkar det var innne i stan sen. Rena jävla upploppet. Alla bilar tutade och stände av vägar och torg. Fett mäktigt .
Citera
2008-06-21, 04:48
Medlem
Nån annan i parken just nu? sitter med mobilt bredband (tack gode gud för det) och spelar wow. Jag träffar gärna nån FBare just nu ist för mer danskar/tyskar (mkt tyskar ikv)
Citera
2008-06-21, 10:52
Bannlyst
Jag var dar igar, Polisen kom in och javlades igen.....runt ett 30 tal med kravall uniform + civilare som letade after nagon...fan vad jobbigt det ar nar man ar fjuttad och dom kommer in!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in