2011-09-02, 23:24
Medlem
Kafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HEHEY
Ska jobba i Köpenhamn i veckan, ska åka dit i full bil, 4 20åringar och en vuxen. Jag undrar hur stora riskerna är när man åker bil över bron/båt att de visiterar bilen? Tänkte ta med mig cirka 10g orange haze med mig hem.

Chansen är mest trolig att ni blir stannade. Men sedan beror det på hur ni sköter snacket som spelar mest roll. Saker som spelar in också är hur ni ser ut och vad för bil ni kör.
Citera
2011-09-03, 13:29
Medlem
Krids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
besökte chris mycket snabbt igår köpte brunt som heter Slasker 90dk/gram
men fick 30g för 1500dk, alltså för 50dk/gram..

Det här ska ni veta o tänka på ni som känner att ni e nybörjare på Chris
att försäljarna där blåser ingen, i värsta fall har du betalt vad det står på prislappen
men det e ingen blåsning..
Nästa grej e att kvantitet lönar sig men det behöver inte va så mycket,
när jag brukar köpa 50gram så får jag nästan alltid det för halva priset o det får ni också..

Det där me att dom ska blåsa er ell mucka gräl etc kan ni glömma, ta det bara lugnt,
köp en läsk, rök o njut för det e lugnt!

Stämmer mycket bra, har bara bra erfarenheter från chris. De är alltid ärliga om man ställer frågor. Fick "oskuldsrabatt" första gången, vilket var jättegeneröst. "Welcome to Christiania"
Citera
2011-09-03, 15:27
Bannlyst
Skrev här nyligen, orkar inte leta upp det och citera. Någon sa att jag får dåligt röka för 10 k om jag ska ha två heggen. Jag vill väl som sämst ha WW om jag ska ha grönt och bra kashmir, dvs det mjuka, om jag ska ha brunt. (Tror det är det mjuka som är bra, för bäng på hemodlat för att veta).

Hur mkt får jag lägga? Ska kränga det, vad kan man ta men samtidigt vara schysst på så bra röka?
Citera
2011-09-03, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skipperfield
Skrev här nyligen, orkar inte leta upp det och citera. Någon sa att jag får dåligt röka för 10 k om jag ska ha två heggen. Jag vill väl som sämst ha WW om jag ska ha grönt och bra kashmir, dvs det mjuka, om jag ska ha brunt. (Tror det är det mjuka som är bra, för bäng på hemodlat för att veta).

Hur mkt får jag lägga? Ska kränga det, vad kan man ta men samtidigt vara schysst på så bra röka?

Du får nog hektona för 4500dkk danska så släng in en tusing till. Gå inte med inställningen att hitta en specifik strain för du kommer inte hitta det. Ta det du får. Sen som sämst ww? Som att alla ww är likadana haha. Inte undra varför christianter hatar oss svenskar
Citera
2011-09-03, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Keelaay
Du får nog hektona för 4500dkk danska så släng in en tusing till. Gå inte med inställningen att hitta en specifik strain för du kommer inte hitta det. Ta det du får. Sen som sämst ww? Som att alla ww är likadana haha. Inte undra varför christianter hatar oss svenskar

WW av Amsterdamkvalité givetvis, kan du väl räkna ut att jag menar?
Citera
2011-09-03, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skipperfield
WW av Amsterdamkvalité givetvis, kan du väl räkna ut att jag menar?

Haha och hur ska ja veta att du menar det? Och letar du efter "Da-madda-fukka-amsterdam-shiet" så är chris fel ställe om du inte har kontakter där vilket du inte verkar ha. Satsa på brunt. Kashmir, nått tungt pollem, eller nått nått random 120dkk röka brukar ha bra kvalité. Du får sällan det du vill ha i grönt i dom mängderna där i chris. Blött,besprutat(jävligt vanligt där),inte rätt mängd eller så får du en test sen när du köper det får du något helt annat. Köper man en tia eller så då brukar man ofta få nice grejer dock.
Citera
2011-09-03, 20:16
Medlem
Morsning!

Ska till Chris imorgon en runda innan tivolit, va där för en 2 veckor sen och köpte på mig en 5a orange haze för 600 dkk, blev inte det minsta impad! Någon som har varit där inom dom närmaste dagarna och rekommendera något tungt innan berg och dal banan
Citera
2011-09-03, 20:29
Medlem
George.Jansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surferdudedude
Morsning!

Ska till Chris imorgon en runda innan tivolit, va där för en 2 veckor sen och köpte på mig en 5a orange haze för 600 dkk, blev inte det minsta impad! Någon som har varit där inom dom närmaste dagarna och rekommendera något tungt innan berg och dal banan

Tycker det är svårt att säga någon specifik sort bara sådär, bara för att det kallas samma namn kan det ju vara helt olika. Låter som du hade otur förra gången, både kvaliteten och priset. Även om priset per gram är 120 kr brukar man få rabatt även vid köp av så små mängder som 5 g. Det bästa rådet är nog att välja ett annat stånd än där du handlade sist. Fråga försäljaren lite, brukar inte vara något problem att hitta bra grejer i chris.
Citera
2011-09-04, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HEHEY
Ska jobba i Köpenhamn i veckan, ska åka dit i full bil, 4 20åringar och en vuxen. Jag undrar hur stora riskerna är när man åker bil över bron/båt att de visiterar bilen? Tänkte ta med mig cirka 10g orange haze med mig hem.

Jag har alltid sagt till mig själv, att om jag åker fast, så lämnar jag det här landet illa kvickt, ty det går inte att leva i ett land där man skall gå runt och vara missanpassad hela tiden. Köpenhamn eller någon annanstans i danmark blir ett bra utvandrarmål.
Citera
2011-09-04, 15:03
Medlem
Mojotojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surferdudedude
Morsning!

Kanske icke-prisvärt men Blue Cheese á 150 ddk/g ..
Antagligen lite sent svar också, men den gjorde mig riktigt body stoned.
Citera
2011-09-04, 21:39
Medlem
HEHEYs avatar
Om man limmar igen förpackningar, öppnar dem det igen då och kollar eller om man blir tullad?
Citera
2011-09-06, 01:37
Bannlyst
Just NU är det lika lugnt på Chris som det alltid har varit. Jag kommer direkt därifrån. Har köpt 28 gram fett afghan för 1600 Dkr (=2000 SEK). Det var mycket folk där, mycket röka, och affärerna gick strålande. Fler haschstånd. Danskarna är schyssta. Dom är våra storebrödrar och visar oss vägen, åtminstone när det gäller cannabis. De e dom som har de feta.

Jag bor i Malmö och har smugglat MYCKET hasch i mina dagar, men nu är det lättare än någonsin. Tro nu inte att jag är lika skraj som ni för att åka fast så att jag gömmer mitt röka på toa eller något. Jag har så kalla nerver att jag har det i fickan som vanligt bara. Jag har aldrig sett någon tullare på dom där tågen och jag tror att det bara är skitprat.

Även om det skulle finnas några tullare där så att dom tar mig så är 28 gram ingen BIG DEAL. Jag får åka och handla mer bara, sen är det inget mer med den saken. Jag anser inte att jag gör något brott som skadar någon hur mycket dom än straffar mig. Det är inte jag som gör fel - det är dom, i så fall. Det fattar dom förstås inte, men det skiter väl jag i.

Jag har rökat hasch i 45 år och dom kan inte komma till mig och säga att jag förstör mitt liv om jag röker hasch. Det begriper dom helt enkelt inte, men det är deras problem.

De e bara te å åka!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in