2011-09-06, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carllarsen
Just NU är det lika lugnt på Chris som det alltid har varit. Jag kommer direkt därifrån. Har köpt 28 gram fett afghan för 1600 Dkr (=2000 SEK). Det var mycket folk där, mycket röka, och affärerna gick strålande. Fler haschstånd. Danskarna är schyssta. Dom är våra storebrödrar och visar oss vägen, åtminstone när det gäller cannabis. De e dom som har de feta.

Jag bor i Malmö och har smugglat MYCKET hasch i mina dagar, men nu är det lättare än någonsin. Tro nu inte att jag är lika skraj som ni för att åka fast så att jag gömmer mitt röka på toa eller något. Jag har så kalla nerver att jag har det i fickan som vanligt bara. Jag har aldrig sett någon tullare på dom där tågen och jag tror att det bara är skitprat.

Även om det skulle finnas några tullare där så att dom tar mig så är 28 gram ingen BIG DEAL. Jag får åka och handla mer bara, sen är det inget mer med den saken. Jag anser inte att jag gör något brott som skadar någon hur mycket dom än straffar mig. Det är inte jag som gör fel - det är dom, i så fall. Det fattar dom förstås inte, men det skiter väl jag i.

Jag har rökat hasch i 45 år och dom kan inte komma till mig och säga att jag förstör mitt liv om jag röker hasch. Det begriper dom helt enkelt inte, men det är deras problem.

De e bara te å åka!

Vart du BÄNG på det då?
Citera
2011-09-06, 03:54
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keelaay
Vart du BÄNG på det då?
Carllarsen har rätt taktik med sina kalla nerver och kommer långt på det. Klarar sig undan PISSEPROV t ex.
Citera
2011-09-06, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Carllarsen har rätt taktik med sina kalla nerver och kommer långt på det. Klarar sig undan PISSEPROV t ex.

Hahah
Citera
2011-09-06, 11:16
Medlem
CoopColas avatar
Har varit nere en gång tidigare, då köpte vi bara småbitar, och det var ju inga problem såklart.

Nu ska jag kanske ned till Malmö om ett par veckor och har då tanken att åka över bron för att hämta med lite hem, typ 100g. Är det några problem att köpa den mängden som "färsk svensk" (i deras ögon)?

Och vad kan man få betala för ett hegge 90-100ddk röka i dagsläget? Förstår att det såklart varierar, men någon som kan ge ett riktpris?
Citera
2011-09-06, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Har varit nere en gång tidigare, då köpte vi bara småbitar, och det var ju inga problem såklart.

Nu ska jag kanske ned till Malmö om ett par veckor och har då tanken att åka över bron för att hämta med lite hem, typ 100g. Är det några problem att köpa den mängden som "färsk svensk" (i deras ögon)?

Och vad kan man få betala för ett hegge 90-100ddk röka i dagsläget? Förstår att det såklart varierar, men någon som kan ge ett riktpris?

Ca 3500ddk
Citera
2011-09-06, 11:51
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carllarsen
Just NU är det lika lugnt på Chris som det alltid har varit. Jag kommer direkt därifrån. Har köpt 28 gram fett afghan för 1600 Dkr (=2000 SEK). Det var mycket folk där, mycket röka, och affärerna gick strålande. Fler haschstånd. Danskarna är schyssta. Dom är våra storebrödrar och visar oss vägen, åtminstone när det gäller cannabis. De e dom som har de feta.

Jag bor i Malmö och har smugglat MYCKET hasch i mina dagar, men nu är det lättare än någonsin. Tro nu inte att jag är lika skraj som ni för att åka fast så att jag gömmer mitt röka på toa eller något. Jag har så kalla nerver att jag har det i fickan som vanligt bara. Jag har aldrig sett någon tullare på dom där tågen och jag tror att det bara är skitprat.

Även om det skulle finnas några tullare där så att dom tar mig så är 28 gram ingen BIG DEAL. Jag får åka och handla mer bara, sen är det inget mer med den saken. Jag anser inte att jag gör något brott som skadar någon hur mycket dom än straffar mig. Det är inte jag som gör fel - det är dom, i så fall. Det fattar dom förstås inte, men det skiter väl jag i.

Jag har rökat hasch i 45 år och dom kan inte komma till mig och säga att jag förstör mitt liv om jag röker hasch. Det begriper dom helt enkelt inte, men det är deras problem.

De e bara te å åka!

Överste Vattenskalle har talat! Bara att åka gott folk!
Citera
2011-09-06, 12:31
Medlem
natsukashis avatar
Funderar på att följa larsans råd. Killen kör uppenbarligen på någon slags omvänd skrämseltaktik för att få mer kaffetid på jobbet. Det ska han minsann inte få.
Citera
2011-09-06, 14:54
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keelaay
Ca 3500ddk
Kommer de att ge mig det priset direkt eller måste man förhandla ned det lite?

Återigen, förstår att det varierar men tänker mest hur det "brukar" vara. 3.5 låter sjukt trevligt!
Citera
2011-09-06, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk

Grejen är ju att man faktiskt gör det. Nu bör man väl inte vara fullt lika nonchalant som den här snubben verkar vara, men tullarna går ju främst på profilering och tecken på nervositet. Har han rökt i 45 år kan man väl tänka sig att han minst är runt 60 nu, är han etniskt svensk och hyfsat välvårdad så är risken att han blir kontrollerad jävligt liten. Uppvisar han dessutom total avsaknad av nervositet och har en förklaring på vad han gjort i Köpenhamn så skulle jag nog säga att sannolikheten att han skulle bli tagen är nästan lika med noll. Så ja, på sätt och vis funkar det även mot pisseprov, ingen skulle komma på tanken att testa en 60-årig Svensson-gubbe med fullt legitima och trovärda skäl att åka till Köpenhamn och tillbaka.
Att det går tullare på tåget är definitivt ingen myt, tror han det på allvar är det nog inte omöjligt att hans reaktion och plötsligt nervösa beteende avslöjar honom, särskilt om de kommer med hund. Hundens funktion är ju just att göra folk nervösa (ganska säker på att alla deras hundar är "attrapper" tror inte ens att de får gå med narkotikahundar genom ett tåg med pendlare. tror jag läste någon gång att narkotikahundar aldrig får användas mot människor, bara fordon, lokaler och gods. Ska kolla upp det, skulle vara bra att veta om de bara har fejkhundar på tåget) . Står det en snubbe som helt plötsligt börjar svettas och flacka med blicken när de kommer plockas förmodligen förmodligen in omgående.
Citera
2011-09-06, 16:39
Medlem
trollkarlen23s avatar
Ber om ursäkt om detta redan är postat (vilket det troligtvis är) men sitter med en extremt dålig internetuppkoppling och orkar inte läsa igenom alla sidor.

Jag undrar hur länge Chris är "öppet" om vardagarna?

Tacksam för snabbt svar!

/fatwizard
Citera
2011-09-06, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trollkarlen23
Ber om ursäkt om detta redan är postat (vilket det troligtvis är) men sitter med en extremt dålig internetuppkoppling och orkar inte läsa igenom alla sidor.

Jag undrar hur länge Chris är "öppet" om vardagarna?

Tacksam för snabbt svar!

/fatwizard

Shit alltså, Det är ALLTID öppet. Där finns ALLTID stånd uppe
Citera
2011-09-06, 18:52
Medlem
LordBatemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robiin111
Shit alltså, Det är ALLTID öppet. Där finns ALLTID stånd uppe

Nej, det är inte "ALLTID" öppet, men självklart är det öppet i princip hela tiden, så traska dit när du vill
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in