2008-07-21, 23:54
Medlem
dumms avatar
Är det nån som vet vad den kommer att handla om mer precis?

Handlar den om utomjordingar eller ödlor ...? hope not.
Citera
2008-07-22, 00:24
Medlem
stilltons avatar
såg den här filmen (som förövrigt heter Zeitgeist: The Movie, och inte "Zeitgeist" eller American Zeitgeist) för några dagar sen, och kan väl säga som många andra att den första delen är lite intressant, men svår att belägga.
(den hör ju knappt hemma här, man behöver ju knappast några konspirationsteorier för att avförda det mesta som står i bibeln).
Del 2 är fullständigt skitsnack som ingen vettig människa kan tro på. Del 3 ger en del historiska fakta blandat med lite stolliga teorier och drar sen en slutsats som är helt uppåt väggarna.

Den del som jag faktiskt fastnade för (i del 1) var en uppräkning av "historietecknare" som enligt filmmakarna levde under Jesus livstid eller kort därefter, och ändå inte nämnt ett ord i sina texter om denna Jesus.. någon som vet något om dessa personer? Känns som en relativt lättkontrollerad uppgift om dessa personer ens är relevanta, och är de inte det (dom kanske inte finns, sysslade med helt andra typer av skrifter, finns inga texter av dom bevarade, o.s.v) så tycker jag att man kan avfärda hela filmen som struntprat.
Citera
2008-07-22, 09:58
Medlem
Pingehs avatar
Citat:
Jarå, jag fattar vad du menar, blir bara lite luddigt när man börjar tala om att se det som filmen vill att man ska se från en annan synvinkel ur en annan synvinkel

Haha, mjo du har så rätt så

OT: Ser också fram emot Zeitgeist 2. Förhoppningsvis är den lika underhållande som den förra, och förhoppningsvis är den lite mer övertygande än förra filmen.
Citera
2008-07-22, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehsanologi
så klart.
Det blir ett par orgie scener och nån dp ska oxå finnas med.. och javisst...
det kommer oxå handla om hur vi tar världen ur klorna på illuminatin.

Du tror inte att Illuminati som har så mycket makt att de lyckats ta över hela världen klarar av att stoppa en film som avslöjar allt?
Citera
2008-07-22, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Du tror inte att Illuminati som har så mycket makt att de lyckats ta över hela världen klarar av att stoppa en film som avslöjar allt?

Jag tror inte att dom tror att en film hit eller dit kommer förändra något när dom ligger bakom vår lagstiftning, vårt monetära system och äger massmedia i stort...
Citera
2008-07-22, 19:12
Medlem
Rå-Gregerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
såg den här filmen (som förövrigt heter Zeitgeist: The Movie, och inte "Zeitgeist" eller American Zeitgeist) för några dagar sen, och kan väl säga som många andra att den första delen är lite intressant, men svår att belägga.
(den hör ju knappt hemma här, man behöver ju knappast några konspirationsteorier för att avförda det mesta som står i bibeln).
Del 2 är fullständigt skitsnack som ingen vettig människa kan tro på. Del 3 ger en del historiska fakta blandat med lite stolliga teorier och drar sen en slutsats som är helt uppåt väggarna.

Den del som jag faktiskt fastnade för (i del 1) var en uppräkning av "historietecknare" som enligt filmmakarna levde under Jesus livstid eller kort därefter, och ändå inte nämnt ett ord i sina texter om denna Jesus.. någon som vet något om dessa personer? Känns som en relativt lättkontrollerad uppgift om dessa personer ens är relevanta, och är de inte det (dom kanske inte finns, sysslade med helt andra typer av skrifter, finns inga texter av dom bevarade, o.s.v) så tycker jag att man kan avfärda hela filmen som struntprat.

Jag avfärdade både del 2 och 3 första gången jag såg det. Någon månad senare kollade jag på den igen och det är mycket som är mysko. Efter att ha sett fördjupande filmen gällande dessa ämnen är jag så att säga en believer.
Del ett kom inte som någon chock direkt, religionen och dess grund har för mig alltid varit självklart skumt och manipulerat.

Fördjupande del 2 film: Loose Change http://video.google.com/videoplay?docid=94448691996878155

Fördjupande del 3 filmer: Money Masters http://www.mininova.org/tor/406124
Money As Debt http://video.google.com/videoplay?docid=-9050474362583451279

Inte så otroligt som man kan tro. Vem tjänar på vad och hur medveten är den breda massan?
Citera
2008-07-22, 21:06
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rå-Gregern
Fördjupande del 2 film: Loose Change http://video.google.com/videoplay?docid=94448691996878155

Du kan inte på fullt allvar ta upp LC som en fördjupande film? Det finns väl ingen sk dokumentär som blivit så hårt ollad och beslagen med ziljoners faktafel, manipulativ och oärlig klippning för att ta saker ur sin kontext osv.

För övrigt är det väl rätt kul att de för varje revision av filmen måste ta bort mer och mer av de mer spektakulära inslagen helt enkelt för att inte ens foliehattarna själva tror på dem längre. Saker som missilpods du vet.

Så,om du verkligen på fullt allvar tror att LC är en bra film om ämnet så råder jag dig att plöja igenom trådarna om 911 eller kanske ta en titt på konspirationsforumet på JREF (James Randi educationalt foundation). Om du är beredd att ta in riktig bevisning så kommer du snabbt ändra uppfattning.

Eller varför inte bara googla på screw loose change.

Nu blir ju det här en smula OT, om du vill diskutera LC så görs det ju lämpligast i tråden för 911. Men tro mig, den filmen är en hög rutten fisk.
Senast redigerad av Pad 2008-07-22 kl. 21:09.
Citera
2008-07-23, 00:39
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rå-Gregern
Jag avfärdade både del 2 och 3 första gången jag såg det. Någon månad senare kollade jag på den igen och det är mycket som är mysko. Efter att ha sett fördjupande filmen gällande dessa ämnen är jag så att säga en believer.
Del ett kom inte som någon chock direkt, religionen och dess grund har för mig alltid varit självklart skumt och manipulerat.

Fördjupande del 3 filmer: Money Masters http://www.mininova.org/tor/406124
Money As Debt http://video.google.com/videoplay?docid=-9050474362583451279

Inte så otroligt som man kan tro. Vem tjänar på vad och hur medveten är den breda massan?

jag har sett båda dessa filmer, och det ändrar inte min uppfattning, bara dom helt uppenbart förvrängda citaten i money masters visar på vilken nivå den filmen ligger. Loose Change borde jag inte ens behöva kommentera, du kan ju kolla på den här versionen med kommentarer.. http://www.lolloosechange.co.nr/
Senast redigerad av stillton 2008-07-23 kl. 00:49.
Citera
2008-08-02, 03:03
Medlem
Machiavelis avatar
Zeitgeist tredje delen...

Varför är det så många som tycker att delen om Federal Reserve System är skitsnack?
Visst det är kanske lite överdrivet och inte helt trobart.
MEN. . .man kan inte förneka att Federal Reserve inte är en statlig myndighet.
Bankerna är inte statliga...och det är bankerna som kontrollerar pengarna.

"Who controls the food supply controls the people; who controls the energy can control whole continents; who controls money can control the world"
Henry Kissinger
Citera
2008-08-02, 03:06
Bannlyst
Zeitgeist är inte världens bästa film men innehåller många intressanta fakta.

För de som är intresserade av Federal Reserve så rekommenderar jag filmen the Money Master. Det är litet äldre men förklarar det ekonomiska väldigt detaljerat och visar på en möjlig lösning.
Citera
2008-08-02, 05:55
Medlem
Precis som i stort sätt alla andra borde man se filmen och sedan skapa sig en egen slutsats. Det finns mycket i filmen som kan ifrågasättas, men filmen handlar om grå områden - det finns inte mycket fakta att tillgodose, så man kan inte bevisa om det är sant eller inte.

Mycket sevärd film, antagligen en av de viktigaste samhällskritiska (om man får uttrycka det så) filmerna i vår tid.

EDIT; Stavfel.
Citera
2008-08-02, 12:33
Medlem
Glazehs avatar
Blev chockad om det där med central banken :O är det sant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem