2010-11-11, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oole
Det är aldrig lätt att motbevisa en tro efter de som tror på den kan i princip hitta på vad som helst för att frösvara sin tro. Tex, varför finns det miljontals planeter om det är bara människor som finns - Jo för att gud arbetear på mystiska vis.. liksom wtf!? Tittade lite på filmen och det var bara sorgligt, jag tänker inte spendera 2 timmar av mitt liv att lyssna på nån gubbe som inte förstår fysik eller biologi snacka gojja. Kan inte du förklara istället? Att kräva av mig att titta på 2h timmars föreläsning för en fråga är lite väl. Det borde väl vara ganska enkelt svar då det är en väldigt enkel fråga.

4. Men det finns inga bevis som lutar mot gud! Varför i helvete tror du att det kallas en tro!?

ge de 2 timmar istället.. de är värt de.
Citera
2010-11-11, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Antingen missuppfattade du eller så är du bara korkad. Meningen med det inlägget var att Stephen Kings Cujo tilltalade mig och därför har jag läst Cujo. Bibeln har aldrig lockat mig, inte det minsta så den förblir oläst.

men de va inte vad du sa

"Stephen Kings bok Cujo har haft större inverkan på mitt liv än vad kristendomen och bibeln någonsin har haft så jag ser ingen anledning att läsa den."
Citera
2010-11-11, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maximon
De är klart att bibeln inte kan göra nån inverkan på dig om du aldrig läst den

Det är klart den kan. De räcker med att personer som berör dig direkt eller indirekt influerats av den.

-------

För övrigt undrar jag om Zeigeist är vänster eller höger. Har hört att den är vänster, men samtidigt hört att det påstås i filmen att inkomst skatt är olagligt.
Citera
2010-11-11, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severoth
För övrigt undrar jag om Zeigeist är vänster eller höger. Har hört att den är vänster, men samtidigt hört att det påstås i filmen att inkomst skatt är olagligt.

Varken eller. De tar inte någon politisk ståndpunkt. De anser helt enkelt att värderingar som bevisligen är nyttiga ska behållas medans sådana som bevisligen inte är sunda ska göras av med. Många placerar Zeitgeist Movement som rödingar eller kommunister eftersom de vill att alla männsikor ska bli behandlade lika rättvist och ha lika mycket tillgång till allt men då ser man ju inte helheten.

edit:
Men du kanske inte menar rörelsen utan bara filmen. Hur som helst är hela grejen ovinkland utan filmens mål är bara att ge information, varken röd eller blå sådan.

Citat:
Ursprungligen postat av maximon
ge de 2 timmar istället.. de är värt de.

Jag gav det en kvart och kom fram till att det inte var det. Han pratade om sådant han inte kunde något om och jag vill inte göra mig av med två timmar på sådant.
Senast redigerad av oole 2010-11-11 kl. 23:12.
Citera
2010-11-11, 23:06
Medlem
Gargis avatar
Citat:
De påstår iaf att den är det i USA. Och jag tror definitivt inte att de är vänster. Mer högerextrema, snudd mot anarki. Se andra filmen, de påstår ju att de flesta yrken kan ersättas med 'robotar', alltså någon form utav AI. Aaa jag kanske inte förklarar så bra, tror filmen beskriver bättre.
Citera
2010-11-11, 23:07
Medlem
Gargis avatar
Citat:
Många placeras Zeitgeist som rödingar eller kommunister eftersom de vill att alla männsikor ska bli behandal lika rättvist och ha lika mycket tillgång till allt men då ser man inte helheten.
Hahaha
Citera
2010-11-11, 23:42
Bannlyst
Citat:
Varken eller. De tar inte någon politisk ståndpunkt. De anser helt enkelt att värderingar som bevisligen är nyttiga ska behållas medans sådana som bevisligen inte är sunda ska göras av med. Många placerar Zeitgeist Movement som rödingar eller kommunister eftersom de vill att alla männsikor ska bli behandlade lika rättvist och ha lika mycket tillgång till allt men då ser man ju inte helheten.

edit:
Men du kanske inte menar rörelsen utan bara filmen. Hur som helst är hela grejen ovinkland utan filmens mål är bara att ge information, varken röd eller blå sådan.

Tack, menade både rörelsen och filmen.

Citat:
Ursprungligen postat av Gargi
De påstår iaf att den är det i USA. Och jag tror definitivt inte att de är vänster. Mer högerextrema, snudd mot anarki. Se andra filmen, de påstår ju att de flesta yrken kan ersättas med 'robotar', alltså någon form utav AI. Aaa jag kanske inte förklarar så bra, tror filmen beskriver bättre.

Ja, jag har hört det innan, att fabriker kan vara helt självgående, men att någon av någon anledning inte gör det (detta kommer från flera politiska håll). Dock avfärdar jag det som rent trams då jag vet tillräckligt om fabriker för att inse att det helt enkelt inte är sant.
Citera
2010-11-12, 00:28
Medlem
Citat:
Det är klart den kan. De räcker med att personer som berör dig direkt eller indirekt influerats av den.

-------

Skulle du säga att du inte tycker att en film eller bok e bra eller dålig. Logisk eller ologisk innan du ens sett den?
Citera
2010-11-12, 00:29
Medlem
Citat:

Jag gav det en kvart och kom fram till att det inte var det. Han pratade om sådant han inte kunde något om och jag vill inte göra mig av med två timmar på sådant.

ok
Citera
2010-11-12, 17:08
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Ja, jag har hört det innan, att fabriker kan vara helt självgående, men att någon av någon anledning inte gör det (detta kommer från flera politiska håll). Dock avfärdar jag det som rent trams då jag vet tillräckligt om fabriker för att inse att det helt enkelt inte är sant.

Jag jobbar i en fabrik så har ganska bra erfarenhet av det också. Det som hindrar att en fabrik kan bli självgående är just pengar. Fabrikerna har inte pengar att köpa de allra modernaste super robottorna eller vad man nu vill kalla dem. Pengarna finns inte, men resurserna finns. Så skulle vi gå över till en resursbaserad ekonomi så ska du nog se att våra fabriker kommer förändras radikalt. Tänk dig själv om tekniker och vetenskapsmän fick uppdraget att göra en fabrik självgående och inte hade pengar som ett hinder, utan fick varenda resurs de bad om. Jag är helt övertygad att de skulle klara det.
Citera
2010-11-12, 18:56
Medlem
Kan ni ta diskussioner om TZM och Venus Project i https://www.flashback.org/t761534 istället för konspirationsforumet? De handlar inte om konspirationer och borde därför inte nergraderas genom att diskuteras som att de är det.
Citera
2010-11-12, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kartraith
Kan ni ta diskussioner om TZM och Venus Project i https://www.flashback.org/t761534 istället för konspirationsforumet? De handlar inte om konspirationer och borde därför inte nergraderas genom att diskuteras som att de är det.

Jag håller med dig. Men det finns folk som tror att det är en ond plan designad av NWO och just den teorin är en konspirationsteori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in