2007-08-02, 13:51
Medlem
Fruktpojkens avatar
Jag tycker det är lite konstigt att alla här diskuterar jesusgrejjen. Det intressanta med dokumentären var ju hur Federal Reserve Bank fungerade och det är möjligt att de senaste krigen enbart startats för deras vinning.
Citera
2007-08-02, 13:58
Avstängd
Synd bara att Nick Rockefeller inte är afilierad med den berömda finansfamiljen med samma efternamn, ni vet han som "erkände" för Aaron Russo att den globala eliten planerade 9/11 och vill sätta RFID chip i alla människor:

http://en.wikipedia.org/wiki/Rockefeller_family#Descendants_of_John_Davison_Roc kefeller

Första delen som avhandlar ursprunget till vår religion är inget nytt på långa vägar, finns att hitta och läsa för dom som är intresserade, känns som det är till för konsumtion i USA där nyväckelserörelsen är på frammarsch.
Citera
2007-08-02, 14:44
Medlem
Veyrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruktpojken
Det intressanta med dokumentären var ju hur Federal Reserve Bank fungerade och det är möjligt att de senaste krigen enbart startats för deras vinning.

Håller med. Men att t.ex. Irak-kriget startades "enbart" för deras vinning är lite naivt. Det är sannolikt en rad faktorer inblandade, t.ex.

1. USA vill stärka sin maktposition i regionen

till stor del p.g.a. att

2. Irak är världens tredje oljerserv, och peak-oil närmar sig med stormsteg. Man köper sig lite extra tid innan den totala katastrofen kommer helt enkelt.

Kriget i mellanöstern är, för USA, helt logiskt ur makt och nations-synpunkt och har antagligen planerats länge och väl.
http://www.commondreams.org/headlines03/0309-04.htm
Citera
2007-08-02, 14:50
Avstängd
Som nån redan skrivit: titta på "The Money Masters" istället om ni vill fördjupa er i den delen.
Citera
2007-08-02, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Bootis:

Jag förstår hur du menar, men grejen med den 25:e december är ju att ljuset då börjar komma tillbaka, dvs "födelsen" av solen. På södra halvklotet är samma dag istället den dag då mörkret kommer tillbaka efter sommarsolståndet. Jag menar alltså att 25:e december är 25:e december över hela jorden, bara det att den upplevs annorlunda beroende på var någonstans man befinner sig.

Nae, 25:ec var ju då alla gudar föddes och då med allt det där med stjärnorna. För det var födelsen av gudar som fleming undrade om :P

25 var ,som du säger, då det började bli ljusare, solen står stilla i tre dagar och sedan börjar komma upp mera. Dock firar man inte detta förän på påsken då dagen har blivit längre än natten. Och det är alltså Jesu, eller andra gudars, död man "firar".

Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Synd bara att Nick Rockefeller inte är afilierad med den berömda finansfamiljen med samma efternamn, ni vet han som "erkände" för Aaron Russo att den globala eliten planerade 9/11 och vill sätta RFID chip i alla människor:

jag vet inte om han är blodsrelaterad men det betyder inte att han är utan makt:

www.nicholasrockefeller.net/

He is a member of the Council on Foreign Relations, the International Insitutute of Strategic Studies, the Advisory Board of RAND, the Pacific Council on International Policy, the Committee on Foreign Relations in Los Angeles, the Western Justice Center, and has served as a participant in the World Economic Forum and the Aspen Institute. He is a member of the Board of Visitors of the Law Schools of the University of Oregon and Pepperdine University and is active in the affairs of his alma mater, Yale University. He recently chaired a panel at the United Nations on E-Commerce and is a co-author of "Economic Strategy and National Security".

En väldig massa councils o shit
Citera
2007-08-02, 15:59
Medlem
yonnys avatar
De sa att det utfördes militära övnings samtidigt som WTC och London-attackerna inträffade.

Ifall det verkligen pågick en militär övning där exakt samma bussar och stationer skulle attackeras samma dag då London-attackerna inträffade så borde man enkelt kunna kolla upp det någonstans. I en övning av sådan magnitud borde det ha varit hundratals om inte tusentals människor inblandade som visste om övningen i förväg.

Ifall vi inte kan bekräfta att det pågick en sådan övning så ljuger "Zeitgeist". Ifall det pågick en sådan övning (där samma bussar skulle "attackeras" under samma dag) så är det ett stenhårt bevis för "Zeitgeist". En annan förklaring kan givetvis vara att en terrorist hade fått reda på information om denna övning och använt samma mål i sina verkliga bombdåd.

Ut och leta efter information! Jag gissar på att det INTE pågick en militär övning samtidigt som WTC eller London-attackerna inträffade.
Citera
2007-08-02, 19:26
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yonny
Ut och leta efter information! Jag gissar på att det INTE pågick en militär övning samtidigt som WTC eller London-attackerna inträffade.

Filmer som Zeitgaist är inte direkt kända för att behandla sanningen allt för väl.
Så jag håller nog med sig om militärövningens vara eler icke vara.
Citera
2007-08-02, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av danjäl

Citat:
Ursprungligen postat av danjäl
Filmer som Zeitgaist är inte direkt kända för att behandla sanningen allt för väl.
Så jag håller nog med sig om militärövningens vara eler icke vara.

Gissningar kommer man inte långt med. En person som lägger ner så mycket tid som han som gjorde Zeitgeist kan inte gissa sig fram, han måste ha klara bevis annars är det alldeles för lätt att bara kasta bort hela filmen på något sånt här litet, så som ni precis gjorde, fast ni kastade bort den baserat på ingenting :P

Det tog en sökning på google att hitta en väldig massa sidor. Här är en bra med lite ljud och filmklipp.
http://www.wanttoknow.info/050713londonbombingcoverup

Visst kan man komma och säga att ljudet är fejkat, men det väger tyngre än en gissning
Tyvär kan jag inte spela filmklippet på jobbet så jag vet inte om det var något.
Citera
2007-08-03, 02:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bootis

jag vet inte om han är blodsrelaterad men det betyder inte att han är utan makt:

www.nicholasrockefeller.net/

He is a member of the Council on Foreign Relations, the International Insitutute of Strategic Studies, the Advisory Board of RAND, the Pacific Council on International Policy, the Committee on Foreign Relations in Los Angeles, the Western Justice Center, and has served as a participant in the World Economic Forum and the Aspen Institute. He is a member of the Board of Visitors of the Law Schools of the University of Oregon and Pepperdine University and is active in the affairs of his alma mater, Yale University. He recently chaired a panel at the United Nations on E-Commerce and is a co-author of "Economic Strategy and National Security".

En väldig massa councils o shit

Han är inte blodsrelaterad, är det nån som har möjlighet att kolla upp att han verkligen är medlem i nämnda organisationer?, hans egen sida kan man liksom inte riktigt lita på.
Citera
2007-08-03, 05:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Han är inte blodsrelaterad, är det nån som har möjlighet att kolla upp att han verkligen är medlem i nämnda organisationer?, hans egen sida kan man liksom inte riktigt lita på.

Slog några snabba på google:

http://www.pacificcouncil.org/interior.aspx?pageID=About&subID=31&itemID=12870
http://www.westernjustice.org/board.html

Fick även upp denna:
http://www.zoominfo.com/people/Rockefeller_Nicholas_13197185.aspx

Så han är äkta.

Och denna. Google google, vad vore världen utan google.
http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia_talk:Articles_for_deletion/Nicholas_Rockefeller
En artikel på Wikipedia, vet inte varför den står för borttagning dock

Nicholas Rockefeller declined to say where in the Rockefeller family he fits. But the family's patriarch, David Rockefeller, said through an associate that he doesn't recall ever meeting Nicholas. The relationship "is probably quite distant, seventh or eighth cousins," according to the associate, Peter Johnson.
Citera
2007-08-03, 13:03
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Nae, 25:ec var ju då alla gudar föddes och då med allt det där med stjärnorna. För det var födelsen av gudar som fleming undrade om :P

25 var ,som du säger, då det började bli ljusare, solen står stilla i tre dagar och sedan börjar komma upp mera. Dock firar man inte detta förän på påsken då dagen har blivit längre än natten. Och det är alltså Jesu, eller andra gudars, död man "firar".
Fleming undrade om det fanns motsvarande religioner på södra halvklotet där "solguden" föddes 25:e juni istället för 25:e december då det motsvarar födelsen av ljuset på den sidan av jorden. Jag tror att du och jag analyserar dokumentären helt annorlunda, varpå vi kommer fram till olika resultat av flemings undran. För mig är solen och ljuset det centrala, medan det för dig är de övriga stjärnornas positioner den aktuella dagen. Har jag rätt eller fel?

I övrigt håller jag inte heller med dig. Det du letar efter i andra stycket är vårdagjämningen, men det är ett helt annat firande än vintersolståndet. Att Jesus död och korsfästning sammanfaller mer eller mindre med vårdagjämningen är inte ett firande av "solens död" då dagen fortfarande blir ljusare och ljusare ända fram till sommarsolståndet.

Den korrekta analysen som jag ser den skiljer sig även från Zeitgeist. De vill ju få hela kristendomen till enbart något slags hedniskt soldyrkande, medan det för mig är en kompromiss av olika slags idéer för att slutligen kunna få en ny religion godkänd bland dem som sitter på den gamla tidens mystik. Jag visste sen tidigare att 25:e december var Mithras födelsedag och att den kristna kyrkan i Rom övertog den till att bli Jesus födelsedag. Antagligen för att övergången från religion till religion skulle ske så friktionsfritt som möjligt, och så såg jag Zeitgeist och blev lite visare ang just 25:e december.

Om du tycker att jag har missförstått dig någonstans får du gärna klargöra det
Citera
2007-08-03, 13:40
Avstängd
Citat:
Så han är äkta.

Och denna. Google google, vad vore världen utan google.
http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia_talk:Articles_for_deletion/Nicholas_Rockefeller
En artikel på Wikipedia, vet inte varför den står för borttagning dock

Nicholas Rockefeller declined to say where in the Rockefeller family he fits. But the family's patriarch, David Rockefeller, said through an associate that he doesn't recall ever meeting Nicholas. The relationship "is probably quite distant, seventh or eighth cousins," according to the associate, Peter Johnson.

Artikeln kanske ska tas bort för att han är en bluff? att det framkommit att han ljugit om sitt engagemang eller att han använder namnet Rockefeller för att ge sig själv en aurora av tillförlitlighet.

Dom själva verkar inte ens säkra, "probably quite distant"....."seventh or eighth cousins" inte vad jag skulle kalla för kärnfamilj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in