2008-12-13, 18:08
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frågande Fredde
Vad är det du vill att jag skall presentera gällande de 20 stjärntecknen?
Vilket cirkelresonemang.

Du har ju ett problem med jesusteorin i Zeitgeistfilmen med hänvisning till " att det i de flesta tidigare astrologiska system fanns 20 stjärntecken!"

Vilka system och vilka 20 tecken är det du svammlar om?
Och på vilket sätt är det ett problem med zeitgeist jesusteorin.
Citera
2008-12-13, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vilket cirkelresonemang.

Du har ju ett problem med jesusteorin i Zeitgeistfilmen med hänvisning till " att det i de flesta tidigare astrologiska system fanns 20 stjärntecken!"

Vilka system och vilka 20 tecken är det du svammlar om?
Och på vilket sätt är det ett problem med zeitgeist jesusteorin.
Jag säger att det fanns detta i vissa system, andra har haft andra baser för sina system. Mellan kulturer där det fanns tolv stjärntecken var stjärnorna i dessa tecken fördelade olika mellan dem. Vad jag vill visa är att Zeitgeist gör antaganden som bygger på teorier som väldigt tvivelaktiga personer lagt fram. Ta en titt på några av dessa klipp, de kan förklara allt och lite mer mycket bättre än vad jag kan.

http://www.youtube.com/user/nowheretorun1984

Jag tipsar personligen om:
- Jordan Maxwell Debunked / Den som är kungen av konspirationer just nu. Större än David Icke.
- Michael Tsarion Rosicrucian? / Kronprinsen till Jordan Maxwell som tycker att Aleister Crowley var en man full av kärlek!
- Zeitgeist Refuted / Troligen den första filmen du borde se!

När du sett dessa filmer och tagit lite tid till att undersöka om de eller Zeitgeist har rätt i vad de säger kommer du bli lika övertygad som jag om att Zeitgeist har ett helt annat motiv än vad du först tror. Jag var själv väldigt trollbunden av Zeitgeist och lika försvarande som du av filmen tills jag undersökte lite av det de påstod och har nu vänt mig 180 grader i frågan.
Citera
2008-12-13, 19:18
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frågande Fredde
Jag säger att det fanns detta i vissa system, andra har haft andra baser för sina system. Mellan kulturer där det fanns tolv stjärntecken var stjärnorna i dessa tecken fördelade olika mellan dem. Vad jag vill visa är att Zeitgeist gör antaganden som bygger på teorier som väldigt tvivelaktiga personer lagt fram. Ta en titt på några av dessa klipp, de kan förklara allt och lite mer mycket bättre än vad jag kan.

http://www.youtube.com/user/nowheretorun1984

Jag tipsar personligen om:
- Jordan Maxwell Debunked / Den som är kungen av konspirationer just nu. Större än David Icke.
- Michael Tsarion Rosicrucian? / Kronprinsen till Jordan Maxwell som tycker att Aleister Crowley var en man full av kärlek!
- Zeitgeist Refuted / Troligen den första filmen du borde se!

När du sett dessa filmer och tagit lite tid till att undersöka om de eller Zeitgeist har rätt i vad de säger kommer du bli lika övertygad som jag om att Zeitgeist har ett helt annat motiv än vad du först tror. Jag var själv väldigt trollbunden av Zeitgeist och lika försvarande som du av filmen tills jag undersökte lite av det de påstod och har nu vänt mig 180 grader i frågan.

Jag försvarar inte någonting, jag vill bara att du nämner namn på dessa "andra" som haft "andra" system, hur svårt kan det vara. Uppenbart att du inte känner till någon sådan information utan hänvisar mig till en massa debunking filmer för att leda bort uppmärksamheten.

EDIT:
FF citat"de flesta tidigare astrologiska system fanns 20 stjärntecken!", slutcitat.
Citat:
The three main traditions of astrology, the Western, Indian and Chinese, share the same fundamental idea of a twelve sign zodiac
http://en.wikipedia.org/wiki/Star_signs
Senast redigerad av Giant Squid 2008-12-13 kl. 19:36.
Citera
2008-12-13, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag försvarar inte någonting, jag vill bara att du nämner namn på dessa "andra" som haft "andra" system, hur svårt kan det vara. Uppenbart att du inte känner till någon sådan information utan hänvisar mig till en massa debunking filmer för att leda bort uppmärksamheten.

EDIT:
FF citat"de flesta tidigare astrologiska system fanns 20 stjärntecken!", slutcitat.

http://en.wikipedia.org/wiki/Star_signs
gällande 20 stjärntecken så får jag ta tillbaks det då jag inte tror att de flesta hade det och måste ha skrivit fel! Jag hittade 'ven ett intresasnt system med "13 tecken" > http://en.wikipedia.org/wiki/Sidereal_astrology (se The 13 astronomical constellations of the ecliptic).

Att jag inte nu hittar det system som hade 20 tecken får du leva med, jag kommer inte söka vidare, om du är intresserad av detta kan du dock söka runt efter gamen/svanen, draken och pegasus så bör du få fram det system jag hittade.
Citera
2008-12-15, 14:34
Medlem
rangels avatar
Idag kan folk bli glada. Titta på aftonbladets debattsida, papperstidningen, på vad som kom i tryck bland SMSen de fått in.

Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet
För alla som vill förstå mer av den ekonomiska krisens grunder kan jag varmt rekommendera filmen "Zeitgeist" som finns gratis på internet.
Citera
2009-01-22, 20:51
Medlem
Jeppe Soons avatar
Oj!

Vad ska man säga! Har haft ett tiotal saker under alla 700 inlägg som jag plojt igenom, men nu kommer man inte ihåg alla.

Vad det gäller del 1 kristendommen så hade jag tidigare inte hört talas om detta trotts att det verkar vara ganska känt.

Att biblen är en enda stor sagobok har jag alltid trott och när man presenterar denna ide' så låtert den ju gigantitskt mycket mer realistisk än biblen i sin nuvarande form.

Att försöka konvera kristna personer till ateister och lägga sin tro på hyllan kommer enligt min mening aldrig att gå, och speciellt inte via en film. Där kommer det att behövas konkreta bervis typ att dom bevid dödahavsullrana hittar en massa andra rullar med andra religioner, samt att han som skrev dom ligger med pennan i handen medan något sklett ligger brevid med dom andra rullarna sosm om han läste ur domt. Det kommer inte att hända!

Jag går på det, att det är en saga och påhitt stulen från andra religoner, något tillsnyggad och förbättrad, för vad är meningen med en ny religon om den är exakt kopierad från anda rerligoner.

Att sedan rabbla upp alla olikheter funkar liksom inte, det är lite för många likheter för att jag vill avfärda detta.

Filmen säger ju inte att allt stämmer, att alla gudar har gjort allt likadan i alla tider, snarare att det som skrivs om jesus finns redan i andra religoner, det betyder inte att alla har blivit hängda på korset, föds av en jungfru, mm.

För mej räcker det att moses sagan var så snarlik saragon att jag anser det vara snudd på plagiat.

Jag har som andra här inne sett filmen, kollat wikipedia, the naked truth och jesuspsarallelerna (alla inte pålitliga faktakällor) Sedan har jag även jämfört med biblen (hade en sådan oxå) Och det är tur att man inte är kristen för jag hade börjat tvivla.

Likväl som vi okristna inte kan bevisa att biblen är bara saga och påhitt, kan inte dom kristsna bevisa att det är sanning. Men för mej var den här förklaringen betydligt trovärdigare till och med utan bevis.

Återkommer om del 2 och 3
Citera
2009-01-22, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JazzforMiles
Zeitgeist = tidens anda/the spirit of the ages

Zeitgeist står på tyska och i direkt översättning till svenska så betyder den: Tid(Zeit)kvick(geist) = Kvicktid ! och jag tycker de namnet är passande till filmen
Citera
2009-01-23, 09:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppe Soon
...
Lite frågor till dig:
  1. Vilka andra ”gudar” har blivit korsfästa?
  2. Vilka andra ”gudar” har blivit födda av en jungfru?
  3. Vilka andra ”gudar” har återuppstått efter tre dagar?
  4. Vilka andra ”gudar” har haft 12 lärjungar?
  5. Hur ”långt ner” går solen på Jerusalems breddgrad, uppstår någonsin fenomenet där solen ”vilar på horisonten” på denna breddgrad?
  6. Var i nya testamentet nämns det att det skall vara tre kungar som kommer och hälsar på Jesus?

För att hjälpa dig på traven får du här en länk till svaren på alla dessa frågor:

http://www.youtube.com/watch?v=SkkWiKHqRWM

Zeitgeist är den största blåsningen sedan tron på att samhället skyddar individen!
Citera
2009-01-23, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppe Soon
Oj!

Vad ska man säga! Har haft ett tiotal saker under alla 700 inlägg som jag plojt igenom, men nu kommer man inte ihåg alla.

Vad det gäller del 1 kristendommen så hade jag tidigare inte hört talas om detta trotts att det verkar vara ganska känt.

Att biblen är en enda stor sagobok har jag alltid trott och när man presenterar denna ide' så låtert den ju gigantitskt mycket mer realistisk än biblen i sin nuvarande form.

Att försöka konvera kristna personer till ateister och lägga sin tro på hyllan kommer enligt min mening aldrig att gå, och speciellt inte via en film. Där kommer det att behövas konkreta bervis typ att dom bevid dödahavsullrana hittar en massa andra rullar med andra religioner, samt att han som skrev dom ligger med pennan i handen medan något sklett ligger brevid med dom andra rullarna sosm om han läste ur domt. Det kommer inte att hända!

Jag går på det, att det är en saga och påhitt stulen från andra religoner, något tillsnyggad och förbättrad, för vad är meningen med en ny religon om den är exakt kopierad från anda rerligoner.

Att sedan rabbla upp alla olikheter funkar liksom inte, det är lite för många likheter för att jag vill avfärda detta.

Filmen säger ju inte att allt stämmer, att alla gudar har gjort allt likadan i alla tider, snarare att det som skrivs om jesus finns redan i andra religoner, det betyder inte att alla har blivit hängda på korset, föds av en jungfru, mm.

För mej räcker det att moses sagan var så snarlik saragon att jag anser det vara snudd på plagiat.

Jag har som andra här inne sett filmen, kollat wikipedia, the naked truth och jesuspsarallelerna (alla inte pålitliga faktakällor) Sedan har jag även jämfört med biblen (hade en sådan oxå) Och det är tur att man inte är kristen för jag hade börjat tvivla.

Likväl som vi okristna inte kan bevisa att biblen är bara saga och påhitt, kan inte dom kristsna bevisa att det är sanning. Men för mej var den här förklaringen betydligt trovärdigare till och med utan bevis.

Återkommer om del 2 och 3

De kommer komma finna bevis på att kristendommen är bullshit när finner liva på en annan planet.
och nu har man funnit en massa metangas på mars!

så då kan alla kristna och alla andra ta fram sina skit grejor och köra upp dem i röven! och innse hur dum i huvet man har varit som har trott på den skiten!
Citera
2009-01-23, 18:14
Bannlyst
Vilka bevis framför filmen att ett NWO skulle existera?
Förutom att ta Davis Ickes fantasier om utomödlor, men att inte uttala dem, för att istället tala om Illuminati, vilka bevis får NWO framfört i filmen?

Satanistiska frimurare eller judiska sionister.

Hur menar ni att dessa i en konspiration vill ta över och införa en världsregering?
Frimurarna, Illuminati ligger bakom alla ideologier samt religioner som de skapat för att strida mot varandra.

Varför?
Hade det inte varit lättare för dem om de skapat ett globalt samförstånd redan för ett par sekel tillbaka?

Varför skapade frimurarna den ryska revolutionen då det kalla kriget endast gjorde att en världsregering tog en par hundra steg tillbaka?
Citera
2009-01-24, 21:29
Medlem
Sweetiepies avatar
DVDR med Svensk text tillgänglig.

http://mintorrent.se/d79hhu/Zeitgeist_The_Movie__Final_Edition_Multisubs
Citera
2009-01-25, 09:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PRiVATE
Hade det inte varit lättare för dem om de skapat ett globalt samförstånd redan för ett par sekel tillbaka?
För 100 år sedan hade det varit väldigt svårt att skapa detta, kommunikationssystemet har varit för dåligt utvecklat vilket omöjliggjort direkt (operativ) styrning av världen. Att skicka order till kina från London med brev tar för lång tid, radiosändingar kan även övervakas.

Om du nu är intresserad av NWO så finns det källor som talar om NWO för ungefär 500 år sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av PRiVATE
Varför skapade frimurarna den ryska revolutionen då det kalla kriget endast gjorde att en världsregering tog en par hundra steg tillbaka?
Dra inte alla frimurare över en kam, det var en viss loge som drog i trådarna och det är samma loge som tar på sig ansvaret för det misslyckade sociala experimentet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in