Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vilket cirkelresonemang.
Du har ju ett problem med jesusteorin i Zeitgeistfilmen med hänvisning till " att det i de flesta tidigare astrologiska system fanns 20 stjärntecken!"
Vilka system och vilka 20 tecken är det du svammlar om?
Och på vilket sätt är det ett problem med zeitgeist jesusteorin.
Jag säger att det fanns detta i vissa system, andra har haft andra baser för sina system. Mellan kulturer där det fanns tolv stjärntecken var stjärnorna i dessa tecken fördelade olika mellan dem. Vad jag vill visa är att Zeitgeist gör antaganden som bygger på teorier som väldigt tvivelaktiga personer lagt fram. Ta en titt på några av dessa klipp, de kan förklara allt och lite mer mycket bättre än vad jag kan.
http://www.youtube.com/user/nowheretorun1984
Jag tipsar personligen om:
- Jordan Maxwell Debunked / Den som är kungen av konspirationer just nu. Större än David Icke.
- Michael Tsarion Rosicrucian? / Kronprinsen till Jordan Maxwell som tycker att Aleister Crowley var en man full av kärlek!
- Zeitgeist Refuted /
Troligen den första filmen du borde se!
När du sett dessa filmer och tagit lite tid till att undersöka om de eller Zeitgeist har rätt i vad de säger kommer du bli lika övertygad som jag om att Zeitgeist har ett helt annat motiv än vad du först tror. Jag var själv väldigt trollbunden av Zeitgeist och lika försvarande som du av filmen tills jag undersökte lite av det de påstod och har nu vänt mig 180 grader i frågan.