Citat:
Ursprungligen postat av maximon
Haha. Om jag kan bevisa VP fel på dehär sättet så självklart. Jag ska gå igenom allt med er och pressa er till att tänka själva om ni ska försöka försvara dessa idéer.
Men låt oss säga att allt som VP vill fixa händer.. Och vi har inga problem med ekonomi eller korrupta politiker osv osv osv...
och låt oss säga att de finns dom som fortfarande har en sexuell attraktion till barn. Tycker du att de är en bra ide att ta bort lagarna och straffen för dom som utnyttjar barn? Du kan själv gå in på sex delen här och läsa att pedofilerna själva säger att de många ggr hållit sig från att utnyttja barn pga att de inte vill "åka dit på de"
Så vill du ta bort alla lagar mot pedofili eller inte? Jag vet att ditt hjärta säger att jag har rätt i dedär.
Det handlar inte om att lagarna ska bort hux flux. Självklart skule allt spåra ur om vi idag tog bort alla lagar. Det skulle bli totalt anarki; våldsbrott, våldtäkter och pedofili överallt. Men jag frågar dig, vilka tror du människorna är som göra dessa brott? Har dessa människor det i generna att bli pedofiler, våldtäktsmän eller bråkstakar? Är det något i deras natur som säger att de måste, enligt sin instinkt beté sig på ett visst sätt? Självklart inte och det finns massor studier om detta. Människor som handlar på detta vis har oftast haft en relativt ostadig uppväxt, mer eller mindre förstås. Om föräldrarna inte är närvarande när de är små så lutar det ofta till att de blir bråkiga i tidig ålder, börjar mobba för att bekrafta sig osv. Håller du med? Detta, om alla människor på planeten hade lika mycket rätt till allting, mat, vatten, husrum, precentivmedel så skulle inte barn växa upp under taskiga förhållanden och således inte bli 'förstörda' på samma vis.
Jag tror att i ett mer medvetet samhälle, där alla människor har en bra utbildning, dvs utbildas i sådant vi vet är sant (iaf med informationen som vi har i stunden) så skulle många av våra problem försvinna. Utbildning tillsammans med god psykisk och fysisk hälsa skule ta bort ofantligt många problem från dagens samhälle.
Men för att svara på din fråga skulle jag inte vilja ha bort pedofililagen idag och heller inte imorgon. Men sinom tid när VP har implemeterats och är tillräckligt utbrett tror jag inte den kommer behövas.