2010-08-23, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Men jag ansåg inte att din länk var tillräckligt trovärdig, vilket jag därför förklarade. Jag tyckte att jag var tydlig.

HAHAHAHAHHAHA.. bästa idag. Då sväljer filmen utan att ifrågasätta den. men när en person bevisar mer inriktat på solens rörelsemönster till förhållande av stjärnorna under riktiga program och dessutom uppmanar dig själv att kolla upp de på egen hand så vägrar du tro på honom..

känns som nån har förutfattade meningar om vad de VILL tro på och inte.. men för bövelen. Va medvetet omedveten om du vill.. Tjoo
Citera
2010-08-23, 09:36
Medlem
hopplakerstins avatar
maximon

Är du nöjd med dagens samhälle? Tycker du att man ska behålla kapitalism, och leva i ett samhälle där alla religiösa? Är kristendomen den rätta religionen?
Citera
2010-08-23, 13:44
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximon
HAHAHAHAHHAHA.. bästa idag. Då sväljer filmen utan att ifrågasätta den. men när en person bevisar mer inriktat på solens rörelsemönster till förhållande av stjärnorna under riktiga program och dessutom uppmanar dig själv att kolla upp de på egen hand så vägrar du tro på honom..

känns som nån har förutfattade meningar om vad de VILL tro på och inte.. men för bövelen. Va medvetet omedveten om du vill.. Tjoo

Du verkar ha allvarliga läsförståelseproblem. Det här är sista gången jag skriver detta:

Jag tyckte att teorin med en astronomisk grund för Jesu död och uppståndelse var intressant, och därför tänker jag, vid tillfälle, kolla upp det vetenskapligt.

Din länk innehöll också en hemmagjord youtube-film, och inget annat.
Citera
2010-08-23, 14:11
Medlem
Citat:
Jag har redan debunkat del 1 av zeitgeist. Och de är den vi pratar om. Vill du säga att jag inte har de så bevisa att den är rätt då med vetenskaplig fakta. Gooo!!

Ända jag kan hänvisa till är källorna till zeitgeist. och efter att ha hört och läst vilka de är så litar jag mer på dem än dig och dina youtube-källor.

För övrigt skulle jag gärna höra vad du tror om kvant-mekanikens påfunn om att vi är samma sak allihopa och allting i universum. Att materia inte existerar utan det är bara våra sinnesintryck som skapar världen vi ser. Det finns ingen gud, vi alla är gudar. Detta kan jag tänka mig att du tycker är satanistiskt, och jag tror att du har dessutom sagt det tidigare i tråden? Vetenskapen bevisar just detta eller är det också falsk propagande?
Citera
2010-08-23, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hopplakerstin
maximon

Är du nöjd med dagens samhälle? Tycker du att man ska behålla kapitalism, och leva i ett samhälle där alla religiösa? Är kristendomen den rätta religionen?

beror på hur man ser de. personligen har jag de väldigt bra och liver mycket fint. men jag vet att de absolut flesta i världen lever inte så. Jag tror att om eliten ville så skulle de kunna fixa de flesta av världen problem. jag tror att alla hemlösa är väldigt enkelt att ta hand om. Jag vet att vatikanen kan ta hand och hjälpa människor...

Men jag tror att världen ska vara i dåligt skick som ska bli sämre och sämre tills de 3dje världskriget kommer och sen när eliten är redo för att komma med sin antikristus så kommer allt bli såååååå bra för att vi ska tro att de är de 1000 år av fred som jesus sa att han skulle komma med.

Sen om de är kapitalism eller ett samhälle utan pengar som ska ge dig de du behöver spelar inte så stor roll. med fel människor som styr så kommer risken alltid finnas att de utnyttjar systemet oavsett hur de är uppbyggt. Men man ska även lägg på minnet att bibeln säger att pengar är roten till all ondska. Och de är enligt mig sant.

vad de gäller religion så bryr jag mig inte så mycket på de sättet som du nog tänker. Jag tror STARKT på fri vilja. Jag känner muslimer som anser att vi ska stena bögar och liknande.. jag tycker allt får göra precis vad de vill sålänge jag har min fria vilja att tro på jesus.. för de är vissa saker jag värderar högre än andra i kristendomen. T;ex så vill jag att jag ALLTID ha min fria vilja och rätten att tro på att jesus dog för mig på korset. Och att de ska få va min egna tro.. oavsett om jag tror att jesus va en aliens och jorden är 4.6 miljarder år och vi återföds osv. För vad jag ser i bibeln så säger den att jag kommer bli hatad i de sista dagarna för jesus kristus namn och tillslut halshuggen för den tron. Men sålänge jag får tro de jag tror så bryr jag mig inte så mycket om vad alla andra göra. de får tro vad de vill och jag kommer aldrig göra nått annat än att informera folk om bibeln. Försöka exposa alla lögner eliten sprider genom deras media.

är kristendomen rätt religion? Jag är en sån som inte kan släppa nått förens de är löst. Och jag hade inga förutfattade meningar när jag började kolla upp new world order. jag är född i en otroende familj där jag inte är döpt eller konfirmerad. jag va en RIKTIGT ateist i den meningen att jag verkligen inte trodde på nått annat än de som vi ser nu. Och jag va 100% säker på de. Men efter att ha kollat upp allt som finns och varit 100% ärlig mot mig själv så har jag HITTILLS kommit fram till att bibeln är guds ord till oss där den förklarar början till slutet av denhär världen.

kan jag ha fel? Absolut. jag va säker på att de inte fanns en gud förut och nu är jag säker på att de finns de. Så jag har haft fel förut och kan ha fel nu. men nu har jag allafall gjort ett beslut som är mer informativ än innan. Och jag är som sagt bokstavstrogen kristen idag. Och om du kan t:ex bevisa att bibeln blivit ändrad eller nått liknande som bevisar att en liten del i bibeln är fel så kommer jag kasta den i papperskorgen. DÄRFÖR uppmanar jag alla att bevisa mig fel. jag kommer kolla upp allt. för jag kommer erkänna om har fel. Aldrig att jag kommer bara blunda för frågor jag inte kan svara på..

Men som sagt tills nån bevisar bibeln fel på ett eller annat sätt så kommer jag tro på bibeln och inte koranen eller new age eller liknande... och de är ju lite intressant att koranen, mormoner, scientologer, judendomen, jehovas vittnen, ateism, satanism och alla andra religioner kan hålla med om vissa saker och ha liknande budskap.. Men alla är glasklara om 1 sak. Jesus är inte guds son och dog inte för dig på korset för dina synder. och överallt blir jesus.. denna man så attakerad av religioner och filmer som Zeitgeist.

Hoppas jag har svarat på allt du fråga?
Citera
2010-08-23, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Du verkar ha allvarliga läsförståelseproblem. Det här är sista gången jag skriver detta:

Jag tyckte att teorin med en astronomisk grund för Jesu död och uppståndelse var intressant, och därför tänker jag, vid tillfälle, kolla upp det vetenskapligt.

Din länk innehöll också en hemmagjord youtube-film, och inget annat.

bra kolla upp de och när du gjort de och sett att de är lögner.. så ska du tänka efter varför de ljuger för dig om jesus
Citera
2010-08-23, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oole
Ända jag kan hänvisa till är källorna till zeitgeist. och efter att ha hört och läst vilka de är så litar jag mer på dem än dig och dina youtube-källor.

För övrigt skulle jag gärna höra vad du tror om kvant-mekanikens påfunn om att vi är samma sak allihopa och allting i universum. Att materia inte existerar utan det är bara våra sinnesintryck som skapar världen vi ser. Det finns ingen gud, vi alla är gudar. Detta kan jag tänka mig att du tycker är satanistiskt, och jag tror att du har dessutom sagt det tidigare i tråden? Vetenskapen bevisar just detta eller är det också falsk propagande?

Jasså.. vilka är källorna till zeitgeist då och vad sysslade de med?

de är sant i sin mening med att gud skapade materia. Och du har en själ som han skapade. Så på sätt och viss är du en del av gud.

Men vad new age pushar är att du är gud. och gud är du. gud gav kroppar en själ.. och de är små delar av honom själv som han sätter i olika kroppar för att han ska lära sig. Så vad de menar är gud är allt.. och alla har en del av gud i sin, Och eftersom vi är en del av gud som försöker lära oss så betyder de att vi alla är gud eftersom alla bara en en del av gud som lär sig själv och skaffar erfarenheter.

get it?
Citera
2010-08-24, 09:23
Medlem
Citat:
Jasså.. vilka är källorna till zeitgeist då och vad sysslade de med?

de är sant i sin mening med att gud skapade materia. Och du har en själ som han skapade. Så på sätt och viss är du en del av gud.

Men vad new age pushar är att du är gud. och gud är du. gud gav kroppar en själ.. och de är små delar av honom själv som han sätter i olika kroppar för att han ska lära sig. Så vad de menar är gud är allt.. och alla har en del av gud i sin, Och eftersom vi är en del av gud som försöker lära oss så betyder de att vi alla är gud eftersom alla bara en en del av gud som lär sig själv och skaffar erfarenheter.

get it?

Det var väl en länk tidigare i tråden där en av källorna pratade igenom allt igen? Hon och andra som jobbar på universitet. De kan de där.

nae.. för det som menas är att det finns ingen gud för allt är samma sak. Allting består av samma beståndsdelar och är alltså i storheten exakt samma skit vad det än är. Det enda som finns är medvetande och medvetandet skapar materian. Detta är inte något new age tjafs, detta är vetenskapsmän som säger, fysiker som sysslar med kvantfysik. De gör arbete utifrån den vetenskapliga metoden istället för lösa antagande som bibeln och dina youtube källor.

Tillbaka till zeitgeist ämnet så undrar jag hur mycet du har tittat på av det? Om du nu har sett sådär många filmer om anti zeitgeist hur mycket har du sett som informerar om det? Var snäll och svara på denna fråga denna gång då jag tror jag frågade tidigare i tråden men du unvek, vilket du ofta gör.
Citera
2010-08-24, 12:48
Medlem
Citat:
Det var väl en länk tidigare i tråden där en av källorna pratade igenom allt igen? Hon och andra som jobbar på universitet. De kan de där.

nae.. för det som menas är att det finns ingen gud för allt är samma sak. Allting består av samma beståndsdelar och är alltså i storheten exakt samma skit vad det än är. Det enda som finns är medvetande och medvetandet skapar materian. Detta är inte något new age tjafs, detta är vetenskapsmän som säger, fysiker som sysslar med kvantfysik. De gör arbete utifrån den vetenskapliga metoden istället för lösa antagande som bibeln och dina youtube källor.

Tillbaka till zeitgeist ämnet så undrar jag hur mycet du har tittat på av det? Om du nu har sett sådär många filmer om anti zeitgeist hur mycket har du sett som informerar om det? Var snäll och svara på denna fråga denna gång då jag tror jag frågade tidigare i tråden men du unvek, vilket du ofta gör.

Hahaha "det är vetenskapsmän". Precis, de tror på klimathotet också.
Citera
2010-08-24, 17:26
Medlem
Citat:

1. allt är gud och du är gud och gud är allt. allt är delar av samma "energi"

2. Detta är inte något new age tjafs? hahahahahahahhahahahah därför de kvoterar från helena blavatsky?!!

http://www.youtube.com/watch?v=hbx_P-s5XWA&feature=related

3 detta är vetenskapsmän som säger, fysiker som sysslar med kvantfysik.?! ahhaha

http://www.youtube.com/watch?v=1ykKLg9wsdc&feature=search

4 Hur mycket jag har tittat på zeitgeist? 1 gång vardera när jag va ateist. Sen när jag vakna upp så har jag kanske kollat på zeitgeist båda filmer runt 3 ggr. Och varit inne på många småfilmer om dom och venus project. Och deras hemsidor.

5 Om jag nu har sett sådär många filmer om anti zeitgeist?! ja har väll sett 3 st olika filmer som debunkar del 1. sen är de några filmer som tar upp t:ex the venus project från zeitgeist. Men säg runt 3 filmer och 3 småklipp om zeitgeist..

6 Jag undviker ALDRIG att svara på nått... Skriv i nr form som jag gör och håll frågorna korta så jag inte missar nått.. men jag undviker aldrig att svara på nått..
Citera
2010-08-24, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Victor90
Hahaha "det är vetenskapsmän". Precis, de tror på klimathotet också.

han tror att de använder sig av vetenskapsmän. men ändå kan han inte referera till en endaste vetenskapsman eller undersökning och stödjer Peter j skitfilm.

ps oole.. du kan söka på climategate om du tror på global warming åxå! hahaha
Citera
2010-08-25, 00:01
Medlem
Mormonladys avatar
Citat:
Men som sagt tills nån bevisar bibeln fel på ett eller annat sätt så kommer jag tro på bibeln och inte koranen eller new age eller liknande... och de är ju lite intressant att koranen, mormoner, scientologer, judendomen, jehovas vittnen, ateism, satanism och alla andra religioner kan hålla med om vissa saker och ha liknande budskap.. Men alla är glasklara om 1 sak. Jesus är inte guds son och dog inte för dig på korset för dina synder. och överallt blir jesus.. denna man så attakerad av religioner och filmer som Zeitgeist.

Hoppas jag har svarat på allt du fråga?

Mormoner tror att Jesus är Guds son, att han är 100% Gud och 100% människa, att han var syndfri, att ett övernaturligt mirakel skedde då jungfru Maria blev havande med Jesus för det skedde utan att hon hade haft ett fysisk samlag, att Jesus offrade sig för våra synders skull på korset så att vi människor skulle kunna få förlåtelse om vi tror på honom, att Jesus uppstod från de döda osv osv. Känner du igen dessa saker? Kan tro det, för mormoner är kristna och tror precis som alla andra kristna på Jesus. Lika väl som vissa kristna kallas för katoliker, protestanter, evangelikaler, metodister, baptister, missionsförbundare, lutheraner, anglikaner, episkopaler, pingstvänner osv, så kallas en del för mormoner. Helt glasklart. Man lär sig detta på universitetet om man läser religionsvetenskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in