Citat:
Ursprungligen postat av hopplakerstin
maximon
Är du nöjd med dagens samhälle? Tycker du att man ska behålla kapitalism, och leva i ett samhälle där alla religiösa? Är kristendomen den rätta religionen?
beror på hur man ser de. personligen har jag de väldigt bra och liver mycket fint. men jag vet att de absolut flesta i världen lever inte så. Jag tror att om eliten ville så skulle de kunna fixa de flesta av världen problem. jag tror att alla hemlösa är väldigt enkelt att ta hand om. Jag vet att vatikanen kan ta hand och hjälpa människor...
Men jag tror att världen ska vara i dåligt skick som ska bli sämre och sämre tills de 3dje världskriget kommer och sen när eliten är redo för att komma med sin antikristus så kommer allt bli såååååå bra för att vi ska tro att de är de 1000 år av fred som jesus sa att han skulle komma med.
Sen om de är kapitalism eller ett samhälle utan pengar som ska ge dig de du behöver spelar inte så stor roll. med fel människor som styr så kommer risken alltid finnas att de utnyttjar systemet oavsett hur de är uppbyggt. Men man ska även lägg på minnet att bibeln säger att pengar är roten till all ondska. Och de är enligt mig sant.
vad de gäller religion så bryr jag mig inte så mycket på de sättet som du nog tänker. Jag tror STARKT på fri vilja. Jag känner muslimer som anser att vi ska stena bögar och liknande.. jag tycker allt får göra precis vad de vill sålänge jag har min fria vilja att tro på jesus.. för de är vissa saker jag värderar högre än andra i kristendomen. T;ex så vill jag att jag ALLTID ha min fria vilja och rätten att tro på att jesus dog för mig på korset. Och att de ska få va min egna tro.. oavsett om jag tror att jesus va en aliens och jorden är 4.6 miljarder år och vi återföds osv. För vad jag ser i bibeln så säger den att jag kommer bli hatad i de sista dagarna för jesus kristus namn och tillslut halshuggen för den tron. Men sålänge jag får tro de jag tror så bryr jag mig inte så mycket om vad alla andra göra. de får tro vad de vill och jag kommer aldrig göra nått annat än att informera folk om bibeln. Försöka exposa alla lögner eliten sprider genom deras media.
är kristendomen rätt religion? Jag är en sån som inte kan släppa nått förens de är löst. Och jag hade inga förutfattade meningar när jag började kolla upp new world order. jag är född i en otroende familj där jag inte är döpt eller konfirmerad. jag va en RIKTIGT ateist i den meningen att jag verkligen inte trodde på nått annat än de som vi ser nu. Och jag va 100% säker på de. Men efter att ha kollat upp allt som finns och varit 100% ärlig mot mig själv så har jag HITTILLS kommit fram till att bibeln är guds ord till oss där den förklarar början till slutet av denhär världen.
kan jag ha fel? Absolut. jag va säker på att de inte fanns en gud förut och nu är jag säker på att de finns de. Så jag har haft fel förut och kan ha fel nu. men nu har jag allafall gjort ett beslut som är mer informativ än innan. Och jag är som sagt bokstavstrogen kristen idag. Och om du kan t:ex bevisa att bibeln blivit ändrad eller nått liknande som bevisar att en liten del i bibeln är fel så kommer jag kasta den i papperskorgen. DÄRFÖR uppmanar jag alla att bevisa mig fel. jag kommer kolla upp allt. för jag kommer erkänna om har fel. Aldrig att jag kommer bara blunda för frågor jag inte kan svara på..
Men som sagt tills nån bevisar bibeln fel på ett eller annat sätt så kommer jag tro på bibeln och inte koranen eller new age eller liknande... och de är ju lite intressant att koranen, mormoner, scientologer, judendomen, jehovas vittnen, ateism, satanism och alla andra religioner kan hålla med om vissa saker och ha liknande budskap.. Men alla är glasklara om 1 sak. Jesus är inte guds son och dog inte för dig på korset för dina synder. och överallt blir jesus.. denna man så attakerad av religioner och filmer som Zeitgeist.
Hoppas jag har svarat på allt du fråga?