2010-09-04, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oole
Nej inte alls. Men jag kan tycka att det är dåligt att kasta skit på saker man uppenbarligen inte har någon aning om.

har du ens kollar på videona jag skicka till dig. tycker att de är helt otroligt att du blundar för vad den faktist visar. hade jag varit som du skulle jag börja tänka om. Men jag tror du redan valt sig. to bad. for you.
Citera
2010-09-04, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximon
bevisa honom fel då?

Jag tänker inte skriva allt som venus project står för när det är så lätt att hitta själv på hemsidan. Det förstår du väl?

Citat:
har du ens kollar på videona jag skicka till dig. tycker att de är helt otroligt att du blundar för vad den faktist visar. hade jag varit som du skulle jag börja tänka om. Men jag tror du redan valt sig. to bad. for you.

Jag har kollat på dina länkar, men inte blivit övertygad.

Citat:
*Dåligt och dåligt. Jag gillar inte att de är frimurarnas ide som peter j försöker sälja och du blint köper den bara för att de ser till att världen är i dåligt skick nu och därför ska de få sin "new atlantis" som lösning. Jag är kristen. Så alla är lika mycket värda enligt mig.

Det de säger är att alla ska få vara med, ingen tvång, inga krav, inget våld, de vill bara att vårat barrnsliga beeteende med krig och konkurans för pengar ska väck för det är destruktivt. Varför vill du itne förstå? Frimurare eller inte, de vill ingenting ont. Alla kommer få tro på vad de vill, vill du tro på gud, gör det, ingen kommer klandra eller se ner på dig så länge du låter alla andra göra som de vill också. De vill skapa riktig demokrati. Hur kan du mena att det är dåligt? Frimurare eller ej.
Citera
2010-09-04, 16:46
Medlem
Citat:
Jag tänker inte skriva allt som venus project står för när det är så lätt att hitta själv på hemsidan. Det förstår du väl?

Det de säger är att alla ska få vara med, ingen tvång, inga krav, inget våld, de vill bara att vårat barrnsliga beeteende med krig och konkurans för pengar ska väck för det är destruktivt. Varför vill du itne förstå? Frimurare eller inte, de vill ingenting ont. Alla kommer få tro på vad de vill, vill du tro på gud, gör det, ingen kommer klandra eller se ner på dig så länge du låter alla andra göra som de vill också. De vill skapa riktig demokrati. Hur kan du mena att det är dåligt? Frimurare eller ej.

*nej de förstår jag inte. Gör de endå för honom och mig, Bevisa oss fel. Snälllaaa

*de har inget med att vara övertygad och göra. De har endast med att göra att de ideer som blev zeitgeist kommer från helena blavatsky från början och sedan från alice baily. Startaren av new age rörelsen. Startaren av lucifer magasine och Alice baily som starta lucifer trust. och vidare till benjamin cream som är tales man för maitreya.. den nya läraren som ska komma i den nya tiden age of aquerius som helena blavatsky skrev om.
om du vill veta mer exakt vart dehär är påväg så kolla videon age of evil.. och titta.. han som gjort videon har även MASSSOR av källor att reffarera till. Kanske peter j kan lära sig nått av honom.
de första 4 eller 5 delarna är bara om frimurarna osv.. du kan hoppa förbi de om du tycket att du redan kan allt dedär.
http://www.youtube.com/watch?v=N0z_ARsPvJQ

Varför vill du itne förstå? Frimurare eller inte, de vill ingenting ont. Alla kommer få tro på vad de vill, vill du tro på gud, gör det, ingen kommer klandra eller se ner på dig så länge du låter alla andra göra som de vill också. De vill skapa riktig demokrati. Hur kan du mena att det är dåligt? Frimurare eller ej.

*de är total onda rakt genom ryggraden. Kanske de är bäst att kolla på de 4-5 första delarna av videon jag skickade endå. Du värkar inte så påläst. Frimurarna och new age människorna har sagt själva i sina böcker att i den nya tiden så MÅSTE kristna släppa sin tro eftersom den håller alla tillbaka.. kan vi inte göra de måste vi dö.. som sagt.. kolla på videon..
Citera
2010-09-04, 17:11
Medlem
((kan du sluta skriva så konstiga inlägg :P Jag förstår knappt vad du citerar från mig och vad som är din text. Gör allt jag har sagt inom citat istället så man kan se lättare))

Citat:
*nej de förstår jag inte. Gör de endå för honom och mig, Bevisa oss fel. Snälllaaa

Som jag sa är det omöjligt då man kan omöjligen bevisa att man inte ljuger om man inte kan visa, och eftersom VP bara än en teori än så länge så går det ej. www.thevenusproject.com har all info om hur en RBE fungerar och hur det kommer fungera. Vill du verkligen att jag ska skriva av därifrån för att ni är för lata för att läsa själva? Om ni läser men vägrar tro på det så är det tyvärr inte mycket jag kan göra.

Citat:
*de har inget med att vara övertygad och göra. De har endast med att göra att de ideer som blev zeitgeist kommer från helena blavatsky från början och sedan från alice baily. Startaren av new age rörelsen. Startaren av lucifer magasine och Alice baily som starta lucifer trust. och vidare till benjamin cream som är tales man för maitreya.. den nya läraren som ska komma i den nya tiden age of aquerius som helena blavatsky skrev om.
om du vill veta mer exakt vart dehär är påväg så kolla videon age of evil.. och titta.. han som gjort videon har även MASSSOR av källor att reffarera till. Kanske peter j kan lära sig nått av honom.
de första 4 eller 5 delarna är bara om frimurarna osv.. du kan hoppa förbi de om du tycket att du redan kan allt dedär.
http://www.youtube.com/watch?v=N0z_ARsPvJQ

Jag har sett det där med Blavatsky och mycket annat (inte allt nej). Intressant är det men inte mycket mer än så. Bara för att någon har en idé liknande någon annan betyder det inte att den är exakt likadan. Blavatksy snackade väl också om etnisk rensning, var inte hon en av filosoferna bakom förinteslen också? VP vill inte ha någon rensning av något slag, det är ganska viktig skillnad. Ingen rensnig av religion heller och folk måste inte släppa all sin tro, bara vara öppna för nya idéer och förändring.

Citat:
*de är total onda rakt genom ryggraden. Kanske de är bäst att kolla på de 4-5 första delarna av videon jag skickade endå. Du värkar inte så påläst. Frimurarna och new age människorna har sagt själva i sina böcker att i den nya tiden så MÅSTE kristna släppa sin tro eftersom den håller alla tillbaka.. kan vi inte göra de måste vi dö.. som sagt.. kolla på videon..

Hurvida Frimurarna är onda eller inte vet jag ingenting om, och det är heller inte relevant. Det är inte frimurarna som vi diskuterar, det är Zeitgeist och VP. Om du har bevis på att VP vill göra allt det där dåliga som frimurar visionen ville så är jag idel öra. Men att säga att VP vill samma sak som frimurarna för att deras visioner har likheter är fel och om du inte har läst något om VP så föreslår jag än en gång att du gör det innan du förkastar det som frimurar propaganda. Det finns uppenbara skillnader som du kommer kunna se om du bara läser på lite.

OM det nu är så att frimurarna är bakom VP och försöker göra det som någon slags hemlig övertagning av världen så kommer de ha en hel drös med pöbel att ta hand om. De har trots allt lovat en bättre värld, utan våld, utan svält och utan krig. Om det visar sig att de ljuger så kommer de inte lyckas ändå.

Det enda du säger är att de ljuger, eller hur? Men finns det bevis för det? Nej. Lika lite som det finns bevis för att de inte gör det. Enda man kan göra är att läsa om det, skaffa en egen uppfattning och vara del av den massa som faktiskt ser fördelar men denna vision. Zeitgeist har 500000 medlemmar, tror du verkligen alla är frimurare och vill ha ihjäl folk?
Citera
2010-09-04, 17:12
Medlem
MashPotatoJohnsons avatar
Citat:
Nej inte alls. Men jag kan tycka att det är dåligt att kasta skit på saker man uppenbarligen inte har någon aning om.
Så du håller fortfarande på repetera "ni är för dum för att förstå" mantrat.
Citera
2010-09-04, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MashPotatoJohnson

Verkligen inte. Men vadå? Har du läst på?

Jag skulle aldrig kalla någon dum för att han inte förstår något som han inte läst på om. Det vore ju skitkorkat. Jag är övertygad om att du skulle förstå, om du läste på. Varför tror du att jag ens diskuterar med er? Jag vill att ni ska förstå
Citera
2010-09-04, 17:57
Medlem
oole är lurad.
Läs om illuminati, NWO, och ANDRA sidan av myntet vad det gäller zeitgeist etc.. och om det är meningen eller nått så inser du att allt bara är till för att kontrollera DIG, även ditt älskade VP som luktar illa från mils avstånd.

Vaya con dios.
Citera
2010-09-05, 03:20
Medlem
MashPotatoJohnsons avatar
Citat:
Verkligen inte. Men vadå? Har du läst på?

Jag skulle aldrig kalla någon dum för att han inte förstår något som han inte läst på om. Det vore ju skitkorkat. Jag är övertygad om att du skulle förstå, om du läste på. Varför tror du att jag ens diskuterar med er? Jag vill att ni ska förstå
Ett samhälle där all produktion är planerad, där allting tillverkas automatiskt av oförstörbara robotar som inte behöver underhåll, endast "frivilliga observatörer" och framförallt ett samhälle där ingen behöver ett arbete för det finns inga pengar att tjäna och robotar gör allting åt dig ändå, eller har jag fått allting om bakfoten?
Citera
2010-09-05, 07:38
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Ett samhälle där all produktion är planerad, där allting tillverkas automatiskt av oförstörbara robotar som inte behöver underhåll, endast "frivilliga observatörer" och framförallt ett samhälle där ingen behöver ett arbete för det finns inga pengar att tjäna och robotar gör allting åt dig ändå, eller har jag fått allting om bakfoten?

Du förenklar allt så in i helvete. Människor idag jobbar enbart för sin egna överlevnad, för utan pengar får man ingen mat och inget boende. Miljontals människor världen över går till ett jobb de inte egentligen vill gå till när de istället skulle kunna ägna sin tid och mer relevanta grejer och sluta tjäna de stora centralbankerna. Robotar kommer inte göra allt men de kommer befria människan från allt onödigt slit som tär på kroppen.

Och i et tidgare inlägg skrev du det mest korkade jag sett. The Venus Project kommer bestämma över jordens resurser. Svaret till det är NEJ! Det kommer dom inte göra. De förespråkar en intelligent hantering av resurserna och menar med det att teknologin är såpass framskriden för att göra dessa saker.
Citera
2010-09-05, 07:59
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:

*de är väll bara att peter j skriver ut var han fick de ifrån.. och om du inte kan kolla upp de.. hur vet du då att de är sant?

Nu är vi där som jag precis prata om i ett tidgare inlägg, jag visste det skulle bli så här. Jag gav dig Zeitgeist källor och nu ville du bara gå djupare och djupare med att säga. "Men deras källor då?" Jag sa åt dig att du får väl läsa de böckerna eller ta kontakt med de professorer som skrivit dem. De ger säkert ut information om deras forskning eller källor om du frågar dem eller mailar dem.

Citat:
*de är klart. Men t:ex så säger peter j att de finns många gudar som dog och återuppstod och hade 12 efterföljare. Och jag vill veta vart de står.. så jag kan kolla upp att de är sant att de står de och att han inte hittar på. Han måste ju ange källorna. Bok, sida, vers.
Detta borde vara det lättaste. Gå till ditt lokala bibliotek och låna böcker om de gudarna som Peter Joseph nämner i den första delen. Där borde du hitta all fakta du letar efter.

Citat:
*Om adam och eva blir svårt eftersom de sen va en global flod som du säger.. Men visst finns de några tusen historier och skrifter om en global flod i nästan varje land och kultur. sumarierna t:ex Och kineserna har åxå de.. osv osv.. Om du vill veta fler så får du kolla igenom denhär videon eftersom jag inte kommer ihåg vilken del de är han pratar om alla skrifter om floden.

Adam och Eva historien är så mycket skitsnack det bara kan bli. Denna urkorkade teori går i graven nästan direkt för den naturliga frågan alla ställer sig är ju: Vilka skulle Eva och Adams barn få barn med? Mänskligheten härstammar alltså från incest... Låter ju logiskt... Ormar kan alltså prata också.. låter ju ännu bättre. Jo översvämningar sker lite titt som tätt, det behöver vi ingen bibel som påpekar det åt oss. Men att bygga en båt så stor att den innehåller två djur av varje sort och hur fick han tag i pingvinerna och isbjörnarna? Bibeln är ju bara en enda stor motsägelse till sig själv och denna boken lever ni era liv efter?! Jag sparade det bästa till sist. Ni tror verkligen på att Moses, sträckte ut sina händer och delade på Röda Havet? Det är ju skrattretande. Till detta kräver ni inga som helst bevis eller källor men när ni hittar något, som Zeitgeist, som hotar eran religion, som har blottat kristendomen för den bluff som den är så kräver ni bevis efter bevis efter bevis ect ect... Dubbelmoral kallas det.

Citat:
*du borde inte säga så eftersom till och med den muslimska seriens "the arrivals" erkänner själva att sagan om ringen är byggd på imam mahdis återkomst. Med dajjal som sourons öga.. och gandalf som imam madih och aragon som jesus...just so you know..

Jag tvivlar på att J.R.R. Tolkien hade det i åtanke när han skrev Sagan om ringen. Vad muslimerna säger är väl helt irrelevant, dom kan ju inte komma och påpeka vad Tolkien hade för avsikt med Sagan om ringen. Det finns vissa teorier också om att Sagan om ringen är Tolkiens tolkning om andra världskriget, så det finns mer sådana teorier.
Senast redigerad av TheRockers 2010-09-05 kl. 08:06.
Citera
2010-09-05, 08:31
Medlem
Citat:
((kan du sluta skriva så konstiga inlägg :P Jag förstår knappt vad du citerar från mig och vad som är din text. Gör allt jag har sagt inom citat istället så man kan se lättare))

Som jag sa är det omöjligt då man kan omöjligen bevisa att man inte ljuger om man inte kan visa, och eftersom VP bara än en teori än så länge så går det ej. www.thevenusproject.com har all info om hur en RBE fungerar och hur det kommer fungera. Vill du verkligen att jag ska skriva av därifrån för att ni är för lata för att läsa själva? Om ni läser men vägrar tro på det så är det tyvärr inte mycket jag kan göra.

Jag har sett det där med Blavatsky och mycket annat (inte allt nej). Intressant är det men inte mycket mer än så. Bara för att någon har en idé liknande någon annan betyder det inte att den är exakt likadan. Blavatksy snackade väl också om etnisk rensning, var inte hon en av filosoferna bakom förinteslen också? VP vill inte ha någon rensning av något slag, det är ganska viktig skillnad. Ingen rensnig av religion heller och folk måste inte släppa all sin tro, bara vara öppna för nya idéer och förändring.

Hurvida Frimurarna är onda eller inte vet jag ingenting om, och det är heller inte relevant. Det är inte frimurarna som vi diskuterar, det är Zeitgeist och VP. Om du har bevis på att VP vill göra allt det där dåliga som frimurar visionen ville så är jag idel öra. Men att säga att VP vill samma sak som frimurarna för att deras visioner har likheter är fel och om du inte har läst något om VP så föreslår jag än en gång att du gör det innan du förkastar det som frimurar propaganda. Det finns uppenbara skillnader som du kommer kunna se om du bara läser på lite.

OM det nu är så att frimurarna är bakom VP och försöker göra det som någon slags hemlig övertagning av världen så kommer de ha en hel drös med pöbel att ta hand om. De har trots allt lovat en bättre värld, utan våld, utan svält och utan krig. Om det visar sig att de ljuger så kommer de inte lyckas ändå.

Det enda du säger är att de ljuger, eller hur? Men finns det bevis för det? Nej. Lika lite som det finns bevis för att de inte gör det. Enda man kan göra är att läsa om det, skaffa en egen uppfattning och vara del av den massa som faktiskt ser fördelar men denna vision. Zeitgeist har 500000 medlemmar, tror du verkligen alla är frimurare och vill ha ihjäl folk?

* <------Jag sätter alltid en stjärna framför de som är mitt svar...

*så du har inga bevis. Säg de istället då. haha.. Ni har inga bevis för nått ni tror på..Måste kännas ganska löst

*Stämmer bra.. så du vet allså om att hitler älskade hennes böcker.. och endå så kvoterar peter j källor nästan rakt av från hennes böcker.. känns de bra i magen.. haha. Och jora. De kommer va utan pengar och lagar och en helt ny religion. Precis så som bibeln förklarade de när antikristus får sin makt i 7 år... Låter perfekt

*de är onda rakt igenom. och de är relevent eftersom peter j använder sig av frimurarnas och satanisternas källor..samtidigt som han pushar för VP... och sluta säga att jag ska läsa på eftersom du märker att jag e den som rättar DIG om och om igen när du har fel.

*titta du börjar förstå nu....... De kommer bli bättre i en mening om att alla kommer få en bättre levnadstandad världen över osv osv.. men moralen kommer försvinna helt över hela världen och allt som bibeln klassar som synd som människor älskar kommer bli en del av vardagen. Gruppsex, legalisera alla droger, inga åldersgränser för nått, pedofili, incest, inga lagar, inga straff osv osv.. så alla kommer älska de. Men gud kommer hata de. Så därför kommer de va massvis med naturkatastrofer och liknande. Och ändå kommer väldigt få sluta med vad de gör. Och tillslut när Jesus kommer tillbaka kommer hela världen gå emot honom.

*de ljuger genom hela första delen. Del 2 och 3 är endå planerat att de ska komma ut..de 500000 medlemmar är opålästa lättlurade människor.. som du just nu.

Här har du en som har koll...känner igen mycket av honom i mig.

http://www.youtube.com/watch?v=DjUAsCndHTM

Eller denhär...

del 1.
http://www.youtube.com/watch?v=77o9KwxUG4E

del 2.
http://www.youtube.com/watch?v=rJjhxmOgqzc&NR=1

del 3.
http://www.youtube.com/watch?v=pHC2no7oZ_w&feature=related
Citera
2010-09-05, 08:32
Medlem
Citat:

HAHA.. han säger att jag ska gå och läsa på.. snacka om att skjuta sig själv i foten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in