2010-09-02, 23:54
Medlem
MashPotatoJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximon
jag tror du måste läsa om.. de jag "maximon" som säger att de enda källorna de har är böcker av frimurare och satanister..

och jag svarade bara på hans fråga om bibeln har några källor... så du vet..

och mitt svar var....

* Vet du vad en källa innebär. De innebär att när man skriver om nått så ska man REDOVISA vart de kom ifrån. Allt jag ber om är källorna från de andra böckerna som han påstår åxå hade gudar som dog och återuppstod och hade 12 efterföljare. Så jag kan kolla upp om de är samma som peter j säger.

Sick shit, Zeitgeist är mästerlig på att blanda halvsanningar med fantasi.

Folk borde prata om pengasystemet istället men det verkar ha flugit ut ur andra örat
och The Venus(Lucifer) Project låter som en star-trek utopi, utan frihet och staten är gud
Citera
2010-09-03, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MashPotatoJohnson

Folk borde prata om pengasystemet istället men det verkar ha flugit ut ur andra örat
och The Venus(Lucifer) Project låter som en star-trek utopi, utan frihet och staten är gud

De är ett gammalt projekt frimurarna hade sedan 70 talet. Då kallades de "new atlantis" men de vet ju inte fåren som följer efter Peter J som knähundar och lyssnar på allt han säger utan ett endaste bevis på de han säger.
Citera
2010-09-03, 10:26
Medlem
Citat:

Jag tror alla är överens om pengasystemets felheter. Och de diskussionerna sköts på andra forum, här är folk lite galnare och vill diskutera bibeln istället, lite knäppare men ibland lite roligare.

Som jag sagt till så många andra som tydligen abara sett en sida av myntet. Läs på mer om VP innan du säger saker som får oss andra att tro att du är under 18.

Citat:
De är ett gammalt projekt frimurarna hade sedan 70 talet. Då kallades de "new atlantis" men de vet ju inte fåren som följer efter Peter J som knähundar och lyssnar på allt han säger utan ett endaste bevis på de han säger.

Spelar det någon som helst roll? Nu är det ju inte så, utan bara en galen tillfällighet att de på nått sett har något likt varandra. Ingen av skaparna till VP eller zeitgeist för den delen är frimurare men skitsamma. Har du läst och införstått dig i vad VP vill? Har du ens läst något om det förutom dina äckliga youtube filmer som är emot utan att ha någon egentlig koll på vad de kritiserar? Gör det, sen kan du komma tillbaka och snacka. Istället för att lyssna på massa ägg på youtube borde du skapa en egen uppfattning om världen, precis som du säger att du gjorde om bibeln. Du säger ju hela tiden att du kom fram till det själv, men det enda du länkar till är filmer på youtube, det är propagande det också. Öppna upp dig lite och förkasta fan inte allt abra för att någon nånstans säger något som dessutom inte stämmer.
Citera
2010-09-03, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oole
Jag tror alla är överens om pengasystemets felheter. Och de diskussionerna sköts på andra forum, här är folk lite galnare och vill diskutera bibeln istället, lite knäppare men ibland lite roligare.

Som jag sagt till så många andra som tydligen abara sett en sida av myntet. Läs på mer om VP innan du säger saker som får oss andra att tro att du är under 18.

Spelar det någon som helst roll? Nu är det ju inte så, utan bara en galen tillfällighet att de på nått sett har något likt varandra. Ingen av skaparna till VP eller zeitgeist för den delen är frimurare men skitsamma. Har du läst och införstått dig i vad VP vill? Har du ens läst något om det förutom dina äckliga youtube filmer som är emot utan att ha någon egentlig koll på vad de kritiserar? Gör det, sen kan du komma tillbaka och snacka. Istället för att lyssna på massa ägg på youtube borde du skapa en egen uppfattning om världen, precis som du säger att du gjorde om bibeln. Du säger ju hela tiden att du kom fram till det själv, men det enda du länkar till är filmer på youtube, det är propagande det också. Öppna upp dig lite och förkasta fan inte allt abra för att någon nånstans säger något som dessutom inte stämmer.

*vad har ålder med dehär att göra?

Spelar det någon som helst roll? Nu är det ju inte så, utan bara en galen tillfällighet att de på nått sett har något likt varandra.

*och du tror på de själv.. Söt du är

Ingen av skaparna till VP eller zeitgeist för den delen är frimurare men skitsamma.

*hur vet du de? De är fullt möjligt att dom är de eftersom de lär ut exakt vad frimurarna sa att de skulle göra. De kallade de för The Externalization of the Hierarchy.. och titta! Den har med källor åxå.. Nått peter j inte lärde sig på lågstadiet! haha

Del 1.
http://www.youtube.com/watch?v=MOoGVIQ7g7M
del 2
http://www.youtube.com/watch?v=3fDBxgmyq7s&feature=related
Har du läst och införstått dig i vad VP vill?

*de förklarar de ganska bra i sista delen av zeitgeist addendum.

Har du ens läst något om det förutom dina äckliga youtube filmer som är emot utan att ha någon egentlig koll på vad de kritiserar?

*låt mig fråga dig samma fråga.

Gör det, sen kan du komma tillbaka och snacka. Istället för att lyssna på massa ägg på youtube borde du skapa en egen uppfattning om världen, precis som du säger att du gjorde om bibeln. Du säger ju hela tiden att du kom fram till det själv, men det enda du länkar till är filmer på youtube, det är propagande det också. Öppna upp dig lite och förkasta fan inte allt abra för att någon nånstans säger något som dessutom inte stämmer.

*massa ägg på youtube? Menar du peter j nu eller
Citera
2010-09-03, 19:15
Medlem
Citat:
maximon

Jag har läst i princip allt det finns att läsa om venus project och idén är bra. Senn att visa tror att de ljuger är en helt annan sak. Det finns ingenting de kan göra för att folk ska förstå att de inte ljuger. För det är väl det du säger att de gör? Eller menar du att deras system är dåligt? Det de förespråkar om det är som de säger, tycker du att det är dåligt? Varför isåfall? Enda anledningen till att man tycker det är dåligt är för att man antingen anser att det aldrig skulle kunna funka, eller så tycker man inte att alla människor är lika mycket värda.

Det verkar bara som om du har läst på massa om frimurarna och kommit fram till att de är onda, de ville något system nån gång och nu kommer VP och vill enligt dig exakt samma sak. Men frågan är om det är så himla dåligt då? Jag anser itne att VP på något viss förespråkar något dåligt om man läser vad de säger. Men om istället ska förutsäga att de ljuger och kommer ta makten själva, visst då är det ju inte alls bra. Men utifrån det jag läst och lyssnat på fresco och de andra så låter de inte alls korrupta på något vis, snarare tvärtom. Men för att det är kul ponerar vi att det blir VP i världen och på något sätt har Peter Joseph tagit makten. Men samtidigt som han har makten så finns det heller ingen svält, inget krig, ingen hunger och tekniken rusar framåt. Skulle det vara så dåligt?

Att du på något viss tror att jag idoliserar Peter Joseph är gulligt det med. Jag kan tycka att peter Jospeh gör ganska coola filmer, men inte mer än så. Zeitgeist filmerna har egentlgien inget med rörelsn att göra. Peter är bara en av medlemmarna och gillar att göra filmer, inte mer än så. Du måste läsa på mer om hela rörelsen och projektet för att kunna dömma. Inte bara filmerna. Gör det är du snäll.
Citera
2010-09-03, 21:36
Medlem
Citat:
Jag har läst i princip allt det finns att läsa om venus project och idén är bra. Senn att visa tror att de ljuger är en helt annan sak. Det finns ingenting de kan göra för att folk ska förstå att de inte ljuger. För det är väl det du säger att de gör? Eller menar du att deras system är dåligt? Det de förespråkar om det är som de säger, tycker du att det är dåligt? Varför isåfall? Enda anledningen till att man tycker det är dåligt är för att man antingen anser att det aldrig skulle kunna funka, eller så tycker man inte att alla människor är lika mycket värda.

Det verkar bara som om du har läst på massa om frimurarna och kommit fram till att de är onda, de ville något system nån gång och nu kommer VP och vill enligt dig exakt samma sak. Men frågan är om det är så himla dåligt då? Jag anser itne att VP på något viss förespråkar något dåligt om man läser vad de säger. Men om istället ska förutsäga att de ljuger och kommer ta makten själva, visst då är det ju inte alls bra. Men utifrån det jag läst och lyssnat på fresco och de andra så låter de inte alls korrupta på något vis, snarare tvärtom. Men för att det är kul ponerar vi att det blir VP i världen och på något sätt har Peter Joseph tagit makten. Men samtidigt som han har makten så finns det heller ingen svält, inget krig, ingen hunger och tekniken rusar framåt. Skulle det vara så dåligt?

Att du på något viss tror att jag idoliserar Peter Joseph är gulligt det med. Jag kan tycka att peter Jospeh gör ganska coola filmer, men inte mer än så. Zeitgeist filmerna har egentlgien inget med rörelsn att göra. Peter är bara en av medlemmarna och gillar att göra filmer, inte mer än så. Du måste läsa på mer om hela rörelsen och projektet för att kunna dömma. Inte bara filmerna. Gör det är du snäll.
VP vill:
Kontrollera alla resurser på jorden med en vetenskaps-elit som inte är folkvald för i deras värld existerar inte urgamla koncept som demokrati/republik.
Citera
2010-09-04, 03:34
Medlem
zeitgeist kom upp på tal i AJ's radio program och han utrycker sin åsikt om filmen på ett skönt sätt måste jag säga
Citera
2010-09-04, 04:50
Medlem
Citat:
VP vill:
Kontrollera alla resurser på jorden med en vetenskaps-elit som inte är folkvald för i deras värld existerar inte urgamla koncept som demokrati/republik.

En gång till visar du att du inte har en aning om vad VP vill eller står för, trots att jag bett dig läsa på. Bra jobbat.

Citat:
zeitgeist kom upp på tal i AJ's radio program och han utrycker sin åsikt om filmen på ett skönt sätt måste jag säga

Alex Jones är som de flesta; Vägrar lyssna på idén och avfärdar den så fort det låter som kommunism. Det är läskigt att han inte bryr sig mer om människor än vad han gör och har ändå, så många, anhängare.
Citera
2010-09-04, 05:06
Medlem
Citat:
En gång till visar du att du inte har en aning om vad VP vill eller står för, trots att jag bett dig läsa på. Bra jobbat.

Alex Jones är som de flesta; Vägrar lyssna på idén och avfärdar den så fort det låter som kommunism. Det är läskigt att han inte bryr sig mer om människor än vad han gör och har ändå, så många, anhängare.
Så när man inte håller med dig så har man inte förstått och måste rehabiliteras?
Citera
2010-09-04, 05:28
Medlem
Citat:
Så när man inte håller med dig så har man inte förstått och måste rehabiliteras?

Nej inte alls. Men jag kan tycka att det är dåligt att kasta skit på saker man uppenbarligen inte har någon aning om.
Citera
2010-09-04, 06:44
Medlem
Citat:

*Dåligt och dåligt. Jag gillar inte att de är frimurarnas ide som peter j försöker sälja och du blint köper den bara för att de ser till att världen är i dåligt skick nu och därför ska de få sin "new atlantis" som lösning. Jag är kristen. Så alla är lika mycket värda enligt mig.

Det verkar bara som om du har läst på massa om frimurarna och kommit fram till att de är onda, de ville något system nån gång och nu kommer VP och vill enligt dig exakt samma sak.

*tror du borde läsa albert pikes bok. morols and dogma om du inte tror att frimurarna är onda rakt igenom ryggraden.

Men frågan är om det är så himla dåligt då? Jag anser itne att VP på något viss förespråkar något dåligt om man läser vad de säger. Men om istället ska förutsäga att de ljuger och kommer ta makten själva, visst då är det ju inte alls bra. Men utifrån det jag läst och lyssnat på fresco och de andra så låter de inte alls korrupta på något vis, snarare tvärtom. Men för att det är kul ponerar vi att det blir VP i världen och på något sätt har Peter Joseph tagit makten. Men samtidigt som han har makten så finns det heller ingen svält, inget krig, ingen hunger och tekniken rusar framåt. Skulle det vara så dåligt?

*beror på vad som krävs för att du ska få ingå i detta samhälle... kanske de blir tvång på att överge sin religion för allas bästa. Och de låter enligt mig inte som nån bra ide. Eller att de tar bort alla lagar som de säger att de ska göra.. osv osv..

Zeitgeist filmerna har egentlgien inget med rörelsn att göra.

*förutom att de har med de i hans filmer då eller
Citera
2010-09-04, 06:46
Medlem
Citat:
bevisa honom fel då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in